BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 19:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 287 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet / navi 4:3 str. 6
PostNapisane: 28 września 2010, 20:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1407
Lokalizacja: POZnań*
Moje BMW: e28 520i| e38 740i
Kod silnika: m20b20 |m60b40
ehhh
wiem ile to jest grzebania

Ja ze Szpoperem straciłem jeden dzien na środek w e34 :mur: tj. przekładka srodka.

i na koncu tez mówiłem sobie nie , jakbym wiedział ze to tyle roboty to bym odpuścil

ale efekt jest i zadowolenie :)

pozdro :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet / navi 4:3 str. 6
PostNapisane: 28 września 2010, 20:37 
Roboty jest mase ale przedewszytskim grunt ze to tak swietnie ogarniasz


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet / navi 4:3 str. 6
PostNapisane: 7 października 2010, 00:54 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
To wcale nie jest trudne, wystarczy uwierzyć że się da. Reszta przychodzi sama :ok:

Dziś miałem chwilę i sprawdziłem o co kaman z tym "zarwanym" zawieszeniem z tyłu. Podniosłem auto podnośnikiem za dupe około 10cm i wyszła w miarę sensowna wysokość:

Obrazek

Opony są niższe niż powinny być stąd auto pozornie wydaje się wysokie z przodu. Styling 95 powinny bardzo ładnie wypełnić całe nadkole ale to dopiero po zimie.

Sprzedawca sprężyn po obejrzeniu fotek zgodził się przyjąć je z powrotem i zwrócić kasę co moim zdaniem jest bardzo honorowym rozwiązaniem sprawy. Wraz ze zmianą tylnych sprężyn pójdzie wymiana amortyzatorów. Wstępnie miały być Bilsteiny B12 p+t ale po przeczytaniu opinii na ich temat wychodzi na to że do tapczanowozu średnio się nadają. W związku z tym zostają B4 które są po prostu tanie i dobre, albo B6 o których wiem tylko tyle, że kosztują 2x więcej. Fajnie się inwestuje w auto ale jak trzeba zbudować drugie którego same mody silnika wyniosą pod 10tys to sensowność ładowania 3tys w amortyzatory do E38 stoi pod znakiem zapytania :zabawa:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet / navi 4:3 str. 6
PostNapisane: 7 października 2010, 07:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1271
Lokalizacja: dolnoslaskie
Moje BMW: E36 2.0 m-pak
Kod silnika: m52
WoW jestem w szoku :niepewny: :zdziwko: :przestraszony: :szok:

Twoje umiejętności są zdumiewające szacun :padam: :padam: :padam:
-tylko mi te kubełki nie pasują do 7er

_________________
Obrazek
zobacz mojego bandytę
FOR SALE !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet / navi 4:3 str. 6
PostNapisane: 7 października 2010, 09:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
brodawid napisał(a):
-tylko mi te kubełki nie pasują do 7er

Kubel musi byc w 7er :]

;)

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet / navi 4:3 str. 6
PostNapisane: 7 października 2010, 17:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 399
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Kod silnika: M54B25
świetnie sie ogląda Twoja galerię. Gratuluje zapału i chęci oraz wykonanej pracy :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet / navi 4:3 str. 6
PostNapisane: 14 października 2010, 15:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
Dzięki kolego :)

Dziś odebrałem wahacze przednie z "regeneracji". Tuleje wahaczy dolnych trzeba było kupić w ASO, koszt tylko 180zł za dwie, natomiast wymiana tulejek oraz 4 sworzni kosztowała tylko 200zł. Czyli jak widać zabieg kosztuje tyle co chińskie wahacze a mimo to zachowuje się bezpieczeństwo i jakość oryginałów.

Przed:
Obrazek

Po:
Obrazek

Aż się musiałem spytać czy to na pewno moje :D

Montaż w sobotę.

Lista robót na najbliższy miesiąc:
    Wymiana amortyzatorów przednich i tylnych na Bilstein B4
    Zmiana sprężyn tylnych na oryginały
    Nowy drążek kierowniczy i końcówka drążka

Oraz mniej pilne ale może się uda:
    Przetoczenie przednich tarcz hamulcowych (bicie przy lekkim hamowaniu)
    Wymiana łożyska oporowego
    Wymiana łącznika wału
    Wymiana wału napędowego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet / navi 4:3 str. 6
PostNapisane: 15 października 2010, 00:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 955
Moje BMW: e36 coupe,e46 coupe
Inur napisał(a):
Oraz mniej pilne ale może się uda:
[list]Przetoczenie przednich tarcz hamulcowych (bicie przy lekkim hamowaniu)

nie polecam byl wlasnie temat o tym.po okolo 1000 km bicie powruci po regeneracji juz raz znieksztalconych tarcz.z tego co sie doczytalem rozwiazanie tego problemu to tylko zakup nowych ori tarcz bmw w aso.nie przegrzewaja sie i nie odksztalcaja.dlatego szczeze polecam lepsze to niz 3 krotna regeneracja twoich,inur nawet nie wiesz czy jezdzisz na ori czy na jakis tanich podróbkach.dlatego nie zastanawiaj sie za dlugo :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet / navi 4:3 str. 6
PostNapisane: 15 października 2010, 15:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 186
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: e34(była) e38 e46
Kod silnika: M21 M52 N46
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 3#p1895363
Jeszcze nie wiem jak to jest rozwiazene w e38, ale w e34 wystarczylo zlikwidowac luz na kolunie kierowniczej, wczesniej kupilem 2 komplety nowych tarcz i nic to nie dawało.
Pozdrawiam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet / navi 4:3 str. 6
PostNapisane: 15 października 2010, 15:42 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
Pewnie masz Kolego germanpower rację. Fakt, że nie ma pewności czy tarcze które u mnie siedzą są ori czy nie. Przemyślę temat choć niestety należę do osób które jak nie spróbują na własnej skórze to nie uwierzą ;) Ale tak jak piszesz szczególnie do takiego auta tarcze niestety trzeba kupować w ASO. Nie te prędkości i masa jak zwykły miejski dupowóz :kwasny:

Być może bicie jest spowodowane powoli umierającymi wahaczami, okaże się jutro.

krzyo88 w E34 masz przekładnię kierowniczą czy magiel? Jeśli przekładnię to jak likwidowałeś luz? U mnie takowy jest ale tylko na zgaszonym silniku, jak pompa pracuje to już nie jest wyczuwalny.

Dziś poświęciłem autku dwie godzinki i zabrałem się w pierwszej kolejności za coś co szpeciło auto odkąd je kupiłem.

Stara i "nowa" ramka do drzwi:
Obrazek

Odpinanie klipsów:
Obrazek

Nowa ramka na miejscu:
Obrazek

Oraz montaż modułów w bagażniku, w końcu doczekałem się w ASO ramek:
Obrazek

Niestety pomimo wizyty u Szpopera który obdarzył mnie hojnie garściami śrubek, w połowie drogi ich zabrakło i trzeba było improwizować :zabawa:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet / navi 4:3 str. 6
PostNapisane: 15 października 2010, 22:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 157
Lokalizacja: Poznań
trzeba było nie improwizować tylko wpaść po śrubki ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet / navi 4:3 str. 6
PostNapisane: 17 października 2010, 17:00 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
Będzie niejedna okazja żeby tą improwizację poprawić ;)

Wczoraj auto miało być wzięte na wymianę wahaczy przednich. Niestety warsztat się nie popisał z terminami i odesłał mnie z kwitkiem. I całe szczęście, bo jestem o koszt robocizny do przodu :D

Jakby ktoś to chciał sam robić, to takie małe rady:
- Górne wahacze (krótkie) wyłażą bez problemu
- Do dolnych wahaczy (stalowych, giętych) konieczny jest ściągacz do sworzni

Jak zwykle w tym temacie, seria fotek:

(wyciek jest z węża od zbiorniczka wspomagania, typowy problem w E38)
Obrazek

Demontaż górnych wahaczy jest o tyle prosty, że przy odkręcaniu śruby od sworznia ta zapiera się o amortyzator i sama wybija sworzeń.

Obrazek

Obrazek

Coś czego się najbardziej obawiałem: nie wyobrażałem sobie, że tak długa śruba wyjdzie na tyle żeby można było wahacz ściągnąć. Na szczęście wszystko jest na styk i śruba idealnie mieści się między drążkiem kierowniczym kiedy ten jest skręcony maksymalnie.

Obrazek

Problematyczny sworzeń, ściągnięcie go zajęło 2h (nie mam ściągacza).

Obrazek

W końcu trzeba było wyjąć amortyzator dzięki czemu można było konkretnie zap...

Obrazek

Lewa strona na miejscu:

Obrazek

Dolny wahacz do belki można dokręcić dopiero kiedy sworzeń jest już w zwrotnicy. Inaczej guma się źle układa i pewnie po kilkunastu km już by jej nie było.

I na chwilę obecną auto wygląda tak, jutro jadę po ściągacz do sworznia bo nie zamierzam znowu się męczyć.

Obrazek


Jedno co mnie cieszy to stan wahaczy które ściągnąłem. Za wyjątkiem lewego górnego są w miernym stanie więc poprawa na nowych będzie spora. Przy okazji sprawdziłem łączniki stabilizatora i te też nadają się do szybkiej wymiany :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet / navi 4:3 str. 6
PostNapisane: 17 października 2010, 21:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 422
Lokalizacja: Brzeg
Świetna robota. Rozumiem, że na następny ogień idą łączniki? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet / navi 4:3 str. 6
PostNapisane: 17 października 2010, 21:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1407
Lokalizacja: POZnań*
Moje BMW: e28 520i| e38 740i
Kod silnika: m20b20 |m60b40
Inur,
jak chcesz to ci mogę przetoczyć tarcze od 7er w warsztacie :)

pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet / navi 4:3 str. 6
PostNapisane: 18 października 2010, 17:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1868
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
Garaż: www.sjnet.pl
ty jesteś nie możliwy robota pali Ci się w rękach fach masz i zapał

wielki podziw dla Ciebie i Twoich umiejętności manualnych nie każdy tak potrafi

nic potem tylko odkupić to cudo po Tobie jak Ci się znudzi co pewnie nastąpi jak wszystko zrobisz na tip top

bo chyba nie lubisz nudy a dłubanina to wielka pasja podziwiam :hurra:

_________________
Oceń :)
Obrazek
www.sjnet.pl usługi informatyczne dla sektora prywatnego i dla firm
www.sjbud.pl Remonty domów mieszkań od A do Z
www.ania.sjnet.pl Biżuteria na każdą okazję
Mapy 2017, Softy do nawi , programy,
hasło: bmw
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet / navi 4:3 str. 6
PostNapisane: 22 października 2010, 16:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
Dzięki kolego ale niestety cudem to auto nigdy nie będzie, za bardzo je poprzedni właściciele zapuścili :( Ale na pewno będzie dużo lepiej niż jest jak z nim skończę ;)

Wahacze już od dłuższego czasu na miejscu, jeździ się podobnie ale już nic nie stuka i podczas hamowania nie ma telepania. Więc wymiana/toczenie tarcz hamulcowych nie będzie na razie konieczna.

Żeby nie zajmować się ciągle mechaniką przyszedł czas na to co najważniejsze zimą - dobre wycieraczki i działające spryskiwacze :luka:

Kupiłem sobie torxa T80 dzięki czemu wreszcie mogłem porządnie napiąć ramię wycieraczki po stronie kierowcy. Wymieniłem też pióro wycieraczki i przystąpiłem do ogarniania spryskiwaczy które mimo regularnego odtykania nigdy nie działały porządnie. W aucie jest system intensywnego spryskiwania który ma 1 spryskiwacz więcej:

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Coś było dość mocno nieszczelne:

Obrazek

Obrazek

Sparciałe węże, końcówki się połamały:

Obrazek

Rozbieranie spryskiwaczy:

Obrazek

Asystent w odtykaniu:

Obrazek

Rozbieranie, w niektórych było sporo syfu:

Obrazek

Obrazek

Po odtykaniu szpilką zalałem Cilitem na 10 minut:

Obrazek

Po tym zabiegu przepłukałem spryskiwacze, jeszcze raz przejechałem szpilką i znów przepłukałem po czym przedmuchałem sprężarką.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Żeby miało to jakikolwiek sens trzeba będzie rozebrać cały układ i go przeczyścić. Inaczej spryskiwacze znowu się zapchają.

Następnym etapem jest dostanie się do zbiornika z płynem. Na razie nie mam koncepcji jak to zrobić. Zbiorniki trzeba wyczyścić, sprawdzić pompy i filtry jeśli takowe są i przepompować cały układ. Ale to jutro. Z RO wynika że to cholerstwo może mieć nawet 3 pompy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet / navi 4:3 str. 6
PostNapisane: 23 października 2010, 15:47 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
Obrazek

Obrazek

Obrazek

W zbiorniku było sporo syfu i nawet jakieś glony. Była też część pływaka z tym że pływak był cały więc widocznie kiedyś się rozszczepił i został wymieniony w serwisie na nowy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pompa spryskiwaczy reflektorów działa (ta większa) ale ze spryskiwaczy nic nie leci więc następnym etapem jest ściągnięcie zderzaka i sprawdzenie spryskiwaczy. Nie chodzi też pompa od intensywnego spryskiwania co w sumie działania systemu nie zmienia ale w tym aucie wszystko ma działać, nawet to co niepotrzebne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet / navi 4:3 str. 6
PostNapisane: 23 października 2010, 16:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 411
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E36
Kod silnika: m42b18
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132866
Inur napisał(a):
w tym aucie wszystko ma działać, nawet to co niepotrzebne.

I tak trzymać :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet / navi 4:3 str. 6
PostNapisane: 30 października 2010, 22:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
Amortyzatory tylne i sprężyny wymienione.

Zrobię chyba jeszcze drążek kierowniczy + końcówki i na tym zaprzestanę robót na 2010 rok. Pierwsze co po zimie to wlatują 95tki, choruje na te felgi ale do tej pory hamowała mnie cena - za 3500zł w tym aucie można było zrobić bardzo dużo, teraz już do ogarnięcia pozostały drobnostki więc na felunek przyszedł czas. Szkoda tylko, że już praktycznie zima.

Jak widać nie umiem robić fotek, auto moim zdaniem na żywo prezentuje się dużo lepiej niż poniżej:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet / navi 4:3 str. 6
PostNapisane: 31 października 2010, 17:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 250
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62B44
Pieknie sie prezentuje 7er :ok: Gratki za wlozona prace :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 287 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL