BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 20:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 287 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Inur -->> Zaniedbane E38 740i project
PostNapisane: 27 lipca 2010, 13:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 955
Moje BMW: e36 coupe,e46 coupe
jednym słowem złodzieje chcieli na pewno zwrócić sobie koszty obniżenia ceny towaru,żenujące. :dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> Zaniedbane E38 740i project
PostNapisane: 27 lipca 2010, 13:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
Ile razy tutaj zagladne to jestem pod coraz większym wrażeniem

szacunek!

_________________
Zobacz tu i ocen moje E46 coupe :]

viewtopic.php?f=6&t=68497&start=300

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> Zaniedbane E38 740i project
PostNapisane: 27 lipca 2010, 15:10 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 13
Posty: 1238
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E32 E39
Kod silnika: M30B30 M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=100
Szacunek za włożoną prace w autko :hurra: :super:

_________________
Obrazek
523iA in progress
Moja była 7er ;(
5er Automatyczna Bieda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> Zaniedbane E38 740i project
PostNapisane: 27 lipca 2010, 15:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 217
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M44B19
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=81571
Inur, a co z tym białym e36 coupe ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> Zaniedbane E38 740i project
PostNapisane: 29 lipca 2010, 10:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
Białe E36 Coupe się na razie ogarnia tak żeby mogło jeździć po drogach (choćby to, że teraz ma już zderzak i niedługo będzie miało kierunki). A pod koniec roku buda idzie na sprzedaż a reszta trafi do kombi.

Dzisiaj czeka mnie dużo roboty:
Obrazek

Po zakupie poduszek zauważyłem, jak to POWINNO wyglądać :rotfl: Po prostu kocham robić przy tym aucie, nawet taka głupia wymiana poduszki zauważalnie zmienia je na lepsze. Trzeba by się jeszcze zainteresować jednym z przednich wahaczy ale chyba zrobię wyjątek i nowe koła będą miały pierwszeństwo przed mechaniką.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> Zaniedbane E38 740i project
PostNapisane: 29 lipca 2010, 17:53 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
Można śmiało powiedzieć że tylne zawieszenie za wyjątkiem amortyzatorów, które są na razie ok, jest całkowicie nowiutkie i działa rewelacyjnie :D Co mnie również cieszy to fakt, że tył wcale nie usiadł po włożeniu sprężyn obniżających. Jest w sumie wyższy co świadczy o tym, że stare sprężyny były już trupami.

Fotek tylko kilka a to dlatego że karta się zapełniła. Żeby zdemontować amortyzatory trzeba było naturalnie zdjąć tylną kanapę, tylne słupki i tylną półkę z roletą. Nastepnie żeby same amortyzatory dało się wyjąć, konieczne było odkręcenie jednego z wahaczy i wygięcie go tak żeby amortyzator miał więcej miejsca.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Następnie trzeba było rozbroić owe kolumny, tutaj przedstawiam metodę zgodną z zasadami BHP czyli chwyć za wkrętarkę, zamknij oczy, odwróć się i naciśnij guzik.

Obrazek


Po rozebraniu pierwszej kolumny moim oczom ukazał się taki widok:
Obrazek

A po rozebraniu drugiej jeszcze gorszy:

Obrazek

To jest powód tego klekotania które nagrałem stronę czy dwie wcześniej.

Następnie misja pt. jak tu ścisnąć spręzynę bez ścisków. Mieliśmy tylko łyżki żeby utrzymać ją w pozycji ściśniętej ale brak urządzenia do kompresji:

Obrazek

Na szczęście/niestety ten pomysł nie wypalił i udałem się do pobliskiego warsztatu po ściski. Po godzinie sprężyny były na kolumnach a wkrótce potem już na aucie:

Obrazek

Obrazek


Teraz jazda to po prostu bajka, został tylko jeden klekot czyli któryś z przednich prawych wahaczy :hurra:
Być może jutro zamontuję przednie sprężyny i wtedy wrzucę jakieś fotki auta na glebie. Powolnymi krokami ten samochód zaczyna mieć ręce i nogi jeszcze troche i będzie można modzić :piwo:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> Zaniedbane E38 740i project
PostNapisane: 30 lipca 2010, 02:00 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 36
Posty: 2261
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: E91 318d LCI
Kod silnika: N47
Garaż: E91 318d LCI + F20 118d LCI + F82 M4
I takie podejscie i kolej rzeczy lubie ! :super: :super: :super: :hurra: :hurra: :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> Zaniedbane E38 740i project
PostNapisane: 30 lipca 2010, 02:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7087
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Gratuluje i zazdroszcze umiejetnosci :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> Zaniedbane E38 740i project
PostNapisane: 30 lipca 2010, 14:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Dobrze sie nia zaopiekowales!
Czy te poduszki amorow da sie zdjac bez odkrecania dolnego mocowania amortyzatora i wahacza?
Ew. czy wyjda one jezeli sie odkreci tylko amortyzatora wraz ze scisnieta sprezyna?

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> Zaniedbane E38 740i project
PostNapisane: 30 lipca 2010, 15:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Torun
Moje BMW: e34m5
Kod silnika: s38b38
Jak mocno scisniesz sprezyny to powinno sie dac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> Zaniedbane E38 740i project
PostNapisane: 30 lipca 2010, 20:14 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
Piotrek napisał(a):
Dobrze sie nia zaopiekowales!
Czy te poduszki amorow da sie zdjac bez odkrecania dolnego mocowania amortyzatora i wahacza?
Ew. czy wyjda one jezeli sie odkreci tylko amortyzatora wraz ze scisnieta sprezyna?


Co do pierwszego pytania to nie, jak amortyzator jest założony na zwrotnicę to nawet w pozycji wiszącej jest już pod napięciem. Żeby założyć amortyzator na zwrotnicę trzeba go ścisnąć jakieś 4cm dość długą dźwignią.

Co do drugiego pytania to nie wiem czy dobrze rozumiem. Poduszki trzymają amortyzatory w jednym kawałku ze sprężyną, żeby je ściągnąć trzeba napiąć sprężyny. A żeby je napiąć to trzeba ściągnąć amortyzator. Przynajmniej tak mi się wydaje, nie widzę innej opcji.

Odsunięcie wahacza to kilka minut roboty. Luzujesz dużą nakrętkę a potem używasz 10tki na grzechotce żeby kręcić sworzniem podczas gdy dużym kluczem trzymasz nakrętkę.



Dziś zrobiłem przedni zawias i się trochę wkurzyłem na te sprężyny.

Zanim to jednak nastąpiło kolejne fotostory.

Po pierwsze na wszystko WD40. No i zaczynamy od drążka stabilizatora - bez klucza udarowego ciężko. Jak już się troche poluzuje nakrętkę to można sworzeń chwycić od drugiej strony kluczem płaskim 16mm, inaczej wszystko po prostu kręci się w kółko.
Obrazek

Obrazek

I tym samym zostaje tylko jedna śruba 18mm za kolumną oraz 3 przy kielichach. Kiedy to się odkręci można kolumnę przecisnąć pod błotnikiem. Nie wiem czemu ale pół roku temu jak robiłem to w starej E38 to się nie dało i musiałem ściągać wahacz przedni przez co całość trwała jakieś 6 godzin. Tym razem obydwie strony udało się zrobić w półtorej.

Obrazek

Stary spring:
Obrazek

I nowy:
Obrazek

I spowrotem na miejscu:
Obrazek


Oraz EFEKT PRACY CZYLI JAK NIBY WYGLĄDA GLEBA 35MM W POLSKIM WYDANIU:
Obrazek

Jest tak samo jak było albo wyżej :cenzura:

Nie wiem jaki model E38 to ma obniżać o 35mm, chyba to 5.4 V12 z seryjną krową na masce co wychodziło tylko w 99 roku.
Auto może i siądzie z przodu ale co z tego kiedy tył jest tak nisko. Założe te 19stki które są dużo większe niż koła które mam teraz (realna średnica koła, nie tylko same felgi) i będzie to wyglądało komicznie. Poza tym te sprężyny są miękkie więc auto dalej wydaje się podobnie tapczanowate co wcześniej. Jutro dzwonię do sprzedawcy i zobaczę co się da zrobić. Śmiech na sali. Znalazłem fotki innej E38 na tych samych sprężynach i wygląda to tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/568032a4b534c446.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet
PostNapisane: 31 lipca 2010, 08:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: okolice Olsztyna
Jeśli to są MTSy to się nie dziw :dobani:

Kiedyś do e36 kupiłem sobie komplet tego shitu za 350zł przód i tył. Po założeniu stał jeszcze wyżej niż na nowych seryjnych :przestraszony:

Oddaj, opie**ol sprzedawce i kup jakieś markowe :ok:

_________________
e39 540i AC schnitzer

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet
PostNapisane: 31 lipca 2010, 14:06 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
To są Jamexy / podróby Jamexów. Powód dla którego nie kupowałem firmowych jest prosty - jesienią w planach jest Bilstein B12 który sprzedawany jest w komplecie ze sprężynami H&R za 3800zł. Nie mogę kupić tych amortyzatorów bez sprężyn więc postanowiłem tymczasowo postawić go na budżetowej glebie zamiast płacić dwa razy za to samo. A sprężyny musiałem zmienić bo z tyłu już padały a z przodu jedna była pęknięta.

Obniżenie to -35mm, są jeszcze -45. W poniedziałek będę molestował sprzedawce żeby wysłał mi te drugie bo może to coś da. Niech chociaż przód będzie tak nisko jak tył to się do jesieni zadowolę.

Oto dwie fotki (przed i po) nałożone na siebie, widać że na nowych sprężynach jest wyżej z przodu a z tyłu dokładnie tak samo. Bardziej widoczne na zdjęciu jest auto po obniżeniu. Czerwona kreska ilustruje gdzie się znajdowało nadkole przed zmianą sprężyn.
Obrazek

I z czystej ciekawości - tym felgom dziękujemy :szok: Ale lakier się ładnie prezentuje w słońcu :super:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet
PostNapisane: 5 sierpnia 2010, 18:55 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
Autko wróciło dziś od prania tapicerek. Przy okazji zostało ładnie umyte i nawoskowane. Może nie jest to detailing ale robi różnicę :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak widać z tyłu wpadły lampy z białym kierunkiem.

Co do sprężyn to jestem dogadany że jak auto nie usiądzie po 1000km to zwracam i wymienia mi na inne/niższe. Więc ogólnie git :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet
PostNapisane: 5 sierpnia 2010, 21:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 403
Lokalizacja: BCN
Moje BMW: E39 530dA M-Pakiet
Garaż: W garazu juz 6 lat
Pierwsze fotki ''krowa sie pasie'' hehe :P wyglada jak by z fabryki wyjechala. ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet
PostNapisane: 5 sierpnia 2010, 23:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Inur, z czystej ciekawosci, to Twoja posesja? :szok:

Szacunek za prace nad autem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet
PostNapisane: 5 sierpnia 2010, 23:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1043
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: g30
Kod silnika: b58
Garaż: było e46 M47N, było G31 b47 , jest G30 B58
Zmiany na plus :ok: tylko ten hak kompletnie do e38 nie pasuje

_________________
Oceń moje bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet
PostNapisane: 16 sierpnia 2010, 13:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Wygląda coraz piękniej :)

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet
PostNapisane: 18 września 2010, 19:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 157
Lokalizacja: Poznań
kolega zawitał pare dni temu do mnie więc pewnie niedługo będą mody wewnątrz :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E38 740i Navarra violet
PostNapisane: 20 września 2010, 12:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
Posesja jest rodzinna :)

Zrobiłem sobie ponad miesięczną przerwę od grzebania przy aucie, niestety znajomość z nowym kolegą powyżej ten fakt prędko zmieniła :rotfl: Tak więc niedługo będą spore zmiany w środku.

Przede wszystkim wreszcie działa tempomat, okazało się że silniczek się popsuł. Objaw był taki że kontrolkę dało się załączyć ale tempomat w ogóle nie działał i wyłączał się około 10 sekund po próbie ustawienia prędkości. Kiedy już się wyłączył, gasła zielona kontrolka i nie dało się go spowrotem włączyć.

Wczoraj zająłem się czyszczeniem żółtego nalotu z lamp. Nadal są żółte ale jest olbrzymia poprawa względem tego jak wyglądały pierwotnie:
Obrazek

Przez noc moczyły się w wybielaczu Ace, chyba nic to nie dało.
Przy okazji demontażu lamp wymieniłem uszkodzony spryskiwacz prawego reflektora.

I kilka miesięcy temu, jeszcze przed malowaniem:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 287 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL