BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 16:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: M30B35 info o rajdowych i wyścigowych wersjach tego silnika
PostNapisane: 24 maja 2011, 21:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
szukam info o M30B35 info o rajdowych i wyścigowych wersjach tego silnika. ile miały mocy, jakie pojemności etc.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M30B35 info o rajdowych i wyścigowych wersjach tego silnika
PostNapisane: 24 maja 2011, 21:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 621
Lokalizacja: Grudziądz
Moje BMW: 323ti++/ 318ti
Kod silnika: m52 / m42
m30b35 z tego co wiem wychodziły od alpiny i miały chyba 248km jak mnie pamięć nie myli i chyba tylko taka wersja sportowa była tego silnika

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M30B35 info o rajdowych i wyścigowych wersjach tego silnika
PostNapisane: 24 maja 2011, 22:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Info na temat m10

ma ktoś może coś o innych silnikach?

Cytuj:
szperałem ostatnio trochę po necie i znalazlem kilka ciekawych historii odnośnie chyba najbardziej zasłużonego silnika w dziejach BMW
najciekawsza wariacja silnika m10 to odmiana m12/13 czyli używana w F1 w latach '80
finalna odmiana miała moc 1300KM osiąganą dzięki turbosprężarce wielkości dużego wiadra, pompowała ona maksymalnie 5.5bara max obroty silnika to 11500 a co ciekawe tą moc uzyskano z pojemności 1500ccm
wyglądało to niesamowicie:
Obrazek
Obrazek

małe sprostowanie co do mocy, bo dane w necie się różnią i ciężko powiedzieć co jest prawdą

a więc najbardziej wysilony motor montowano w czasie kwalifikacji w 1986 roku, według niektórych danych miał on 1300KM, a według innych 1500KM przy doładowaniu 5.5 bara jeździło to w samochodach Benettona

na czas wyścigu obniżano doładowanie do 3.6 bara i moc spadała do ok 850KM (team benetton i arrows)

w roku 1987 doładowanie na czas wyścigu podniesiono do 3.8 bara i moc wzrosła do 900KM, za to podczas kwalifikacji doładowanie obniżono do 4 barów- takie wprowadzono wówczas przepisy

o ile dobrze wiem w następnych latach zabroniono używania wszelkiego rodzaju doładowania w F1

no i jeszcze taka mocno ciekawa wariacja silnika M10 czyli Schnitzer 20-4
na blok m10 założyli 16 zaworową głowicę, pojemność wynosiła 2L a moc od 200KM w cywilnych samochodach do ponad 300KM w formule 2
warto dodać że taka 16 zaworowa głowica Schnitzera kosztowała wówczas 11000marek
tutaj taki motor przygotowywany do włożenia do BMW 02

Obrazek
również BMW wykorzystywało wolnossące motory na bazie M10
powstało taie cudo zwane BMW M12/7
moc to ok 290-320KM
Obrazek
Obrazek


a więc panowie i panie, jak następnym razem znajomy hondziarz będzie wam wmawiał że BMW nie ma małego i mocnego silnika pokroju tych montowanych w TYPE-R możecie z całą śmiałością powiedzieć że już pod koniec lat 60 do BMW był dostępny ponad 200 konny 2 litrowy motor


_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M30B35 info o rajdowych i wyścigowych wersjach tego silnika
PostNapisane: 24 maja 2011, 22:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Kędzior napisał(a):
m30b35 z tego co wiem wychodziły od alpiny i miały chyba 248km jak mnie pamięć nie myli i chyba tylko taka wersja sportowa była tego silnika


Nie jestem pewien tej informacji, ale chyba w słynnym M1 w wyścigowych wersjach były właśnie porobione m30b35 i osiągały około 800km.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M30B35 info o rajdowych i wyścigowych wersjach tego silnika
PostNapisane: 24 maja 2011, 22:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
dzięki kolego. a coś na temat m20 i m50 ma ktoś może?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M30B35 info o rajdowych i wyścigowych wersjach tego silnika
PostNapisane: 25 maja 2011, 01:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
jiGsaw napisał(a):
Nie jestem pewien tej informacji, ale chyba w słynnym M1 w wyścigowych wersjach były właśnie porobione m30b35 i osiągały około 800km.

S32, na forum nawet była wzmianka o egzemplarzu z turbo szykowanym do wyścigów w Australii(?), moc ok 900KM o ile dobrze pamiętam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M30B35 info o rajdowych i wyścigowych wersjach tego silnika
PostNapisane: 25 maja 2011, 06:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
twin-cam M88/1 3.5 L 6-cylinder petrol engine with Kugelfischer mechanical fuel injection. A version of this motor was later used in the South African version of the BMW 735i, of which 209 examples were built between 1984 and 1986, as well as the E24 BMW M6/M635CSi and E28 BMW M5. The engine had six separate throttle butterflies, four valves per cylinder and produced 277 PS (204 kW; 273 hp) in the street version, giving a top speed of 260 km/h (160 mph). Turbocharged racing versions were capable of producing around 850 hp (634 kW).


http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M1_(E21)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M30B35 info o rajdowych i wyścigowych wersjach tego silnika
PostNapisane: 26 maja 2011, 01:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
http://www.bmwheaven.com/database/show.php?id=427

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL