BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 01:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 279 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 01:35 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
inrzynjer napisał(a):
Nie wiem kompletnie gdzie ta przewaga.


Bo musiałbys przestudiowac znacznie wiekszy obszar wiedzy na temat poszczegolnych modeli, niz wyraza na to chec Twoje jestestwo.

Nie bede tutaj , o dziwo, wklejał 100 tablek w wynikami przyspieszen. Dla odmiany wkleje cos innego : aktualny test , ktorego celem były wyłonienie najoszczedniejszych modeli. To dzis podobno wazne. Porownano auta w kilku klasach pomiedzy Audi, MB i BMW . Kto wygrał ? :)
http://www.bmw.de/de/de/newvehicles/5se ... nload=true

Wracając do E36 M3- jego rywalami były C36 i C43 AMG i tak sie złozyło,ze szybsze nie były...

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 01:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Szczecin
Więc te nagrody są dla Ciebie jedynym kryterium oceny? To dobre :) Masz jakiś kompleks na tym punkcie, że bronisz BMW tak agresywnie? Spokojnie, marka sama się obroni.


Co do ważności nagród, skwituję to krótko: Elvis Presley otrzymał jeśli się nie mylę tylko trzy nagrody Grammy, tyle :)


DOMINACJA! w swojej klasie, ale na drodze już niekoniecznie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 01:36 
C36 i C43 mogły tylko... a z resztą :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

inrzynjer napisał(a):
Więc te nagrody są dla Ciebie jedynym kryterium oceny? To dobre :) Masz jakiś kompleks na tym punkcie, że bronisz BMW tak agresywnie? Spokojnie, marka sama się obroni.


:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Kryterium? TO nagrody są wedle jakichś kryteriów nadawane, myślisz, że w łapę dają? Ktoś zrobił to za nas i ocenił, nie chce mi się 10 stron pisać doktoratów, masz czarno na białym silniki BMW vs. reszta świata, Frank napisał o tym więcej wyżej. Kompleks to może Ty masz, albo oporność na szerszą wiedzę w tym temacie.

BMW na razie nie bronię, bo przed czym? Nie ma żadnych jakichkolwiek argumentów, które można odpierać, bronić, bo co to za argument- luksus. :rotfl:

A Elvis na więcej moim zdaniem nie zasługiwał.


Ostatnio edytowano 21 maja 2009, 01:50 przez Czarny, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 01:40 
inrzynjer napisał(a):
"zero wspomnienia nad największą przewagą BMW nad MB- silnikami"


Nie wiem kompletnie gdzie ta przewaga.

Nie mówiłem o konkurentach E36 M3 "w swojej klasie", tylko ogólnie. Różne marki miały różną filozofię i strategię, na drodze mogą spotkać się dowolne pary aut. Nie wiem czy np. SL600 pokonałby z kreski M3 (słabsza wersja nie miałaby szans), ale M3 na pewno by go nie "zmiażdżyła", a słyszałem takie opinie że żaden Mercedes "nie miał nawet podejścia do M3". Nie miał podejścia? Ludzie, obudźcie się :) Dziś też nie ma podejścia? Buehehehe


Zarówno w jednej, jak i w drugiej marce można się zakochać do szaleństwa (ja jestem w obu), ale nietrudno też o klapki na oczach :)


"Z technicznego punktu widzenia, porównując flagowe modele obu marek, sygnowane znakami AMG i M Power, można wywnioskować że auta Mercedesa są przeważnie szybsze niż BMW. Posiadają większą pojemność skokową i moc."


To chyba o tej przewadze silników BMW pisał Fryderyk :D


Poczytaj pod tym linkiem >>> http://www.ukipme.com/engineoftheyear/categories04.html <<< ...to dowiesz sie o jaką przewagę sie rozchodzi.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 01:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Szczecin
Frank napisał(a):

Bo musiałbys przestudiowac znacznie wiekszy obszar wiedzy na temat poszczegolnych modeli, niz wyraza na to chec Twoje jestestwo.





O studiowanie przeze mnie modeli i moje jestestwo się nie martw, szefie. Podkreślałem, że nie mówię o dominacji w swojej klasie, wyjaśniłem wcześniej czego tyczy się moja wypowiedź. Na testy, teściki i nagrody patrzę z przymróżeniem oka, bardziej liczy się dla mnie praktyka, a wiele z ludowych porzekadeł kompletnie nie chce się sprawdzać.


Widzę, że dalej chcecie mnie zabić endżinem of we jiir :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 01:47 
inrzynjer napisał(a):
O studiowanie przeze mnie modeli i moje jestestwo się nie martw, szefie.


Właśnie widać.

Cytuj:
"Z technicznego punktu widzenia, porównując flagowe modele obu marek, sygnowane znakami AMG i M Power, można wywnioskować że auta Mercedesa są przeważnie szybsze niż BMW. Posiadają większą pojemność skokową i moc."


To chyba o tej przewadze silników BMW pisał Fryderyk :D


Po co cytujesz wycięty z kontekstu fragment? Może docytuj do końca, że BMW produkuje silniki o porównywalnej mocy z mniejszej pojemności dzięki temu mając mniejszą masę, która wpływa na prowadzenie pojazdu hmm? Bo o to raczej chodziło w tej wypowiedzi.

Przewagę MB w silnikach miał w klekotach W123 i W124. OM602 do dziś to symbol diesla niedozajechania.

Ale jeśli chodzi o silniki benzynowe... średnio to wychodzi mercedesowi, trzeba przyznać, nie najgorzej, no ale.... :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 01:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
inrzynjer napisał(a):
O studiowanie przeze mnie modeli i moje jestestwo się nie martw, szefie.


Czy gdzies napisałem,ze sie martwie? Raczej nie zaprzatałbym sobie głowy zmartwieniami tego kalibru....
inrzynjer napisał(a):
Podkreślałem, że nie mówię o dominacji w swojej klasie, wyjaśniłem wcześniej czego tyczy się moja wypowiedź.


Porownałes silnik 3.2 z 6.0 .CHyba nie ma dla BMW wiekszego komplementu :)
inrzynjer napisał(a):
Na testy, teściki i nagrody patrzę z przymróżeniem oka, bardziej liczy się dla mnie praktyka, a wiele z ludowych porzekadeł kompletnie nie chce się sprawdzać.

CZymże są testy w prasie, jesli nie praktyką ? Owszem,czasem wyniki odbiegają od tego co znamy z własnego doswiadczenia, ale niemniej stanowią one źródło wiedzy, tudziez punkt odniesienia dla własnych obserwacji.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 01:48 
Fryderyk napisał(a):
Zakov napisał(a):
stają się nadsterowne


podsterowne miałeś na myśli :P

Zakov napisał(a):
można by opisać słowami- "Stuk-puk"…


Pomijam kwestię nowych MB, które rdzewieją- stojąc w salonie :) albo kilkuletnich, które z daleka ładnie, z bliska wygladają jak wraki heh, np. słynny G, czy tam ML na otomoto (link był i tu na forum :) )


Nie Fryderyku, chodziło mi o "nadsterowne". Pisząc to, miałem na myśli właśnie takie samochody jak MB C63 AMG, czy BRABUS SL...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 01:53 
inrzynjer napisał(a):
Widzę, że dalej chcecie mnie zabić endżinem of we jiir :wstyd:


Na forum Frank, czy i ja wklejaliśmy mnóstwo artykułów prasowych na ten temat, użyj opcji szukaj.

Zakov napisał(a):
Nie Fryderyku, chodziło mi o "nadsterowne". Pisząc to, miałem na myśli właśnie takie samochody jak MB C63 AMG, czy BRABUS SL...


No ale pisałeś, że to z ciężkiego przodu wynika.... otóż nie do końca heh przednionapędówki mają ciężkie silniki i przody i dlatego mają ogromną tendencję do podsterowności :)

Frank napisał(a):
Porownałes silnik 3.2 z 6.0 .CHyba nie ma dla BMW wiekszego komplementu :)


Właśnie, panie inrzynjer, sam sobie dałeś odpowiedź gdzie leży przewaga w silnikach BMW :) Więcej chyba nie trzeba nic mówić.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 01:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Szczecin
Fryderyk napisał(a):

Kryterium? TO nagrody są wedle jakichś kryteriów nadawane, myślisz, że w łapę dają? Ktoś zrobił to za nas i ocenił, nie chce mi się 10 stron pisać doktoratów, masz czarno na białym silniki BMW vs. reszta świata, Frank napisał o tym więcej wyżej. Kompleks to może Ty masz, albo oporność na szerszą wiedzę w tym temacie.

BMW na razie nie bronię, bo przed czym? Nie ma żadnych jakichkolwiek argumentów, które można odpierać, bronić, bo co to za argument- luksus. :rotfl:

A Elvis na więcej moim zdaniem nie zasługiwał na więcej.



Pierwsza sprawa - wyrocznia w postaci nagród nie sprawia, że silniki Mercedesa w praktyce chowają się przy silnikach BMW, pod żadnym względem.

Kompleksu nie mam, dlatego nie muszę sypać agresywnymi tekstami. Już to wcześniej pisałem - nie pisz mi o moim życiu, wiedzy, oporności, nikomu nie pisz, bo któregoś razu się w życiu grubo ośmieszysz :)

Twój problem polega na tym, że uroiłeś sobie jakąś wojnę i myślisz, że ktoś (może ktoś to robi, na pewno nie ja) posługując się utartymi sloganami, czy stereotypami przypisuje Mercedesowi większy luksus, ujmując przy tym BMW, na rzecz "sportowej żyłki".
Luksus - co to za argument? Któż podaje to za jakiś argument? Obie marki mają w swojej ofercie luksusowe pojazdy, czy gdzieś napisałem że BMW to niewygodna latryna na kołach?
Ja przyjmuję takie stanowisko, żeby nie pisać głupot na temat żadnej marki, żadnych pontonów i dresowozów. Dlatego też podkreśliłem, że Mercedes także potrafił i potrafi projektować szybkie auta, a zaprzeczanie jest ignorancją. Tymczasem Wy zrobiliście ze mnie jakiegoś wroga, niemal przeciwnika BMW :rotfl:

Wiedza o historii muzyki i słuch muzyczny idą za obiektywizmem i trzeźwym spojrzeniem :)


Cytuj:
Porownałes silnik 3.2 z 6.0 .CHyba nie ma dla BMW wiekszego komplementu



Silnikiem S50B32 sam się zachwycam, ale nie wiem czemu wysilenie ma być jakimś jednoznacznym kryterium lepszości, inna strategia po prostu. Porównaj sobie go z amerykańskimi wozidłami, gdzie z 5l pojemności potrafi wyjść 200KM.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 02:06 
inrzynjer napisał(a):
Pierwsza sprawa - wyrocznia w postaci nagród nie sprawia, że silniki Mercedesa w praktyce chowają się przy silnikach BMW, pod żadnym względem.


Coś sprawia, że te nagrody dostaje. Najszybciej podać to i wiadomo o co z grubsza chodzi. Jest mnóstw artykułów, testów niezależnych czasopism, które to potwierdzają, nie ma problemu.

inrzynjer napisał(a):
Kompleksu nie mam, dlatego nie muszę sypać agresywnymi tekstami. Już to wcześniej pisałem - nie pisz mi o moim życiu, wiedzy, oporności, nikomu nie pisz, bo któregoś razu się w życiu grubo ośmieszysz :)


Na razie to Ty się ośmieszasz, z kompleksami sam zacząłeś, więc to chyba jednak Ty je masz.

inrzynjer napisał(a):
Twój problem polega na tym, że uroiłeś sobie jakąś wojnę i myślisz, że ktoś (może ktoś to robi, na pewno nie ja) posługując się utartymi sloganami, czy stereotypami przypisuje Mercedesowi większy luksus, ujmując przy tym BMW, na rzecz "sportowej żyłki".
Luksus - co to za argument? Któż podaje to za jakiś argument? Obie marki mają w swojej ofercie luksusowe pojazdy, czy gdzieś napisałem że BMW to niewygodna latryna na kołach?
Ja przyjmuję takie stanowisko, żeby nie pisać głupot na temat żadnej marki, żadnych pontonów i dresowozów.

Wiedza o historii muzyki i słuch muzyczny idą za obiektywizmem i trzeźwym spojrzeniem :)



Luksus. Poczytaj nasze "kłotnio-wojenki" ze stonesem1. On mówi jasno- luksus- klameczki, to tamto, a to klapa taka, a tu guzik taki, w E38 to, C140 tamto- i tutaj można rozmawiać, porównywać, cokolwiek. Poza tym, pytałem kolegę ghost rider co rozumie przez ten luksus.

inrzynjer napisał(a):
Wiedza o historii muzyki i słuch muzyczny idą za obiektywizmem i trzeźwym spojrzeniem :)


Muzyk to np. Robert Plant, albo J. Lennon, albo Keith Richards, a nie jakiś ćpun.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 02:10 
Fryderyk napisał(a):
No ale pisałeś, że to z ciężkiego przodu wynika.... otóż nie do końca heh przednionapędówki mają ciężkie silniki i przody i dlatego mają ogromną tendencję do podsterowności :)


Faktycznie masz racje. Tylko dlaczego w tym teście >>> http://www.youtube.com/watch?v=dQOqLMHzBtk <<< C63 AMG, okazało sie nadsterowne do tego stopnia, że M3 z łatwością objechało je na torze???????????????


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 02:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
inrzynjer napisał(a):
ilnikiem S50B32 sam się zachwycam, ale nie wiem czemu wysilenie ma być jakimś jednoznacznym kryterium lepszości, inna strategia po prostu. Porównaj sobie go z amerykańskimi wozidłami, gdzie z 5l pojemności potrafi wyjść 200KM.


Amerykanskie wozidła mają sie nijak do naszej rozmowy.

Wysilenie jest zawsze jednym z kryteriow " lepszosci " . Szczegolnie jesli chodzi o silniki wolnossace. A tu nie bardzo widze dla BMW rywali - za przykład niech posłuzy silnik McLarena F1 - BMW V12 S70/2 - 668 PS z 6064ccm w wersji LM a to przeciez 1995 rok (LM ).

Fryderyk napisał(a):
Muzyk to np. Robert Plant, albo J. Lennon, albo Keith Richards, a nie jakiś ćpun.


Albo Buddy Rich :D

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 02:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Szczecin
Fryderyk napisał(a):

Coś sprawia, że te nagrody dostaje. Najszybciej podać to i wiadomo o co z grubsza chodzi. Jest mnóstw artykułów, testów niezależnych czasopism, które to potwierdzają, nie ma problemu.


Na razie to Ty się ośmieszasz, z kompleksami sam zacząłeś, więc to chyba jednak Ty je masz.


Luksus. Poczytaj nasze "kłotnio-wojenki" ze stonesem1. On mówi jasno- luksus- klameczki, to tamto, a to klapa taka, a tu guzik taki, w E38 to, C140 tamto- i tutaj można rozmawiać, porównywać, cokolwiek. Poza tym, pytałem kolegę ghost rider co rozumie przez ten luksus.


Muzyk to np. Robert Plant, albo J. Lennon, albo Keith Richards, a nie jakiś ćpun.




Dobrze, bo widzę że się nie bardzo rozumiemy: napisz czy twoim zdaniem, można przy wyborze marki dać taki argument - jeśli chodzi o silnik wybierz BMW, bo Mercedes ma silniki do niczego?


Jestem świeżym użytkownikiem forum i niewiele wiem o Waszych wojenkach, ale to chyba nie powód, żeby robić ze mnie jakiegoś wroga i zakładać z góry, że twierdzę że BMW cechuje się niską jakością.

To nie ja zacząłem prowadzić dyskusję w sposób agresywny :)
Ostatnie zdanie to tak potężna ignorancja, że już nie poruszam tej kwestii więcej.
Dodatkowo wątpliwą sprawą jest moje ośmieszanie się :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 02:17 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
inrzynjer napisał(a):
- jeśli chodzi o silnik wybierz BMW, bo Mercedes ma silniki do niczego?


oczywiscie,ze nie mozna dac takiego argumentu. A czy mozna uzyc argumentu - chcesz jechac wygodnie i miec wnetrze wysokiej jakosci to kup MB a BMW omijaj szerokim łukiem ?

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 02:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Szczecin
Absolutnie nie, co podkreślałem w moich wcześniejszych wypowiedziach.
Nie można z całej marki, która ma bardzo szeroką ofertę robić jakiegoś płaskiego tworu, który jedna cecha obejmuje w całości, a także twierdzić że inne marki tego nie mają.



W zasadzie po to odkopałem ten temat - bo zirytowało mnie mnóstwo wypowiedzi stawiających Mercedesa w absurdalnie złym świetle. Można nie lubić wszystkiego, ja np. nie lubię Audi, ale przyznać że potrafią robić świetne auta muszę i żadnych stereotypowych opinii nie powtarzam, podchodzę do modeli indywidualnie.


Ostatnio edytowano 21 maja 2009, 02:22 przez inrzynjer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 02:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
inrzynjer napisał(a):
Nie można z całej marki, która ma bardzo szeroką ofertę robić jakiegoś płaskiego tworu, który jedna cecha obejmuje w całości, a także twierdzić że inne marki tego nie mają.


Tu się zgadzam w pełni. :)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 02:25 
Zakov napisał(a):
Faktycznie masz racje. Tylko dlaczego w tym teście


Nie chcę się za bardzo wypowiadać, ale po mojemu to C w ogóle ciężki jest do manewrowania, z podsterowności wpada w nadsterowność, w teście top gear stig wspominał, że nie da się nim tak samo precyzyjnie jechać jak M3 (ten słynny zakład z jabłkiem) :)

Z resztą, E36 w niektórych warunkach też potrafi być podsterowne :)

inrzynjer napisał(a):
jeśli chodzi o silnik wybierz BMW, bo Mercedes ma silniki do niczego?


Gdzie napisałem, że silniki MB są do kitu? Nie są.

Ale przy silnikach BMW- no cóż.

Przy wyborze samochodu silnik to raczej kluczowa sprawa, no ale może nie dla niektórych.

inrzynjer napisał(a):
To nie ja zacząłem prowadzić dyskusję w sposób agresywny :)


Przejrzyj jeszcze raz swoje posty i zobacz kto zaczyna o kompleksach i insynuacje o trzeźwym myśleniu i takie inne.

inrzynjer napisał(a):
Dodatkowo wątpliwą sprawą jest moje ośmieszanie się :)


Podając za przykład amerykański silnik to jest już pozamiatane.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 02:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Szczecin
No, w końcu w czymś jest zgoda :D


Nie jestem kłótliwy i nie lubię prowadzić dyskusji w agresywny sposób, szczególnie że jako miłośnik BMW w takim wypadku nagle czuję się jak ktoś atakujący.

Moje stanowisko już wyraziłem, a o szczegóły spierać się można kulturalnie biorąc pod uwagę poszczególne modele.



"Podając za przykład amerykański silnik to jest już pozamiatane."


Nie do końca, mają (przynajmniej miały w tych latach, o których rozmawialiśmy) dużo większą trwałość od europejskich, ale czy można powiedzieć że z tego względu są lepsze? Wysilenie nie jest jedynym kryterium decydującym o udanej konstrukcji.


Ostatnio edytowano 21 maja 2009, 02:31 przez inrzynjer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 02:27 
inrzynjer napisał(a):
bo zirytowało mnie mnóstwo wypowiedzi stawiających Mercedesa w absurdalnie złym świetle.


Dobrze, panie zirytowany. Twierdzisz o chorych wojenkach, że mam kompleks BMW itd. To teraz powiedz mi napisz mi proszę gdzie ja stawiłem niesłusznie Mercedesa w złym świetle?


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 279 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL