BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M20 z dwoma wałkami rozrządu ?
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 14:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jiGsaw napisał(a):
Ale takie rzeczy robiono już dawno. Wiadomo, że trwałość nie będzie tak wysoka jak w przypadku silników niewysilonych.


A tam, B-serie, czy ZC Hondy nadal jezdza, a spelniaja wlasnie te zalozenia o ktorych pisal maaaad , tak samo podobne silniki Toyoty czy Nissana pochodzace z tamtych lat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20 z dwoma wałkami rozrządu ?
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 14:54 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
jiGsaw napisał(a):
Ale takie rzeczy robiono już dawno. Wiadomo, że trwałość nie będzie tak wysoka jak w przypadku silników niewysilonych.

Wiem, że dawno, bo jak ktoś chce to zrobi, tylko podaj mi, ilu obecnie producentów produkuje silniki wolnossące o takich parametrach (ok. 100 KM z litra), a jeszcze lepiej ilu takie silniki robiło naówczas. A później odpowiedz sobie na pytanie, dlaczego tak mało :-D
M3 e30 nie osiągało takiego wyniku, nawet w Sport Evo.
Vermilion napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Ale takie rzeczy robiono już dawno. Wiadomo, że trwałość nie będzie tak wysoka jak w przypadku silników niewysilonych.


A tam, B-serie, czy ZC Hondy nadal jezdza, a spelniaja wlasnie te zalozenia o ktorych pisal maaaad , tak samo podobne silniki Toyoty czy Nissana pochodzace z tamtych lat.

A Civica Type-R ukatrupiło Euro 5.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20 z dwoma wałkami rozrządu ?
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 14:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
maaaad napisał(a):
Wiem, że dawno, bo jak ktoś chce to zrobi, tylko podaj mi, ilu obecnie producentów produkuje silniki wolnossące o takich parametrach (ok. 100 KM z litra), a jeszcze lepiej ilu takie silniki robiło naówczas. A później odpowiedz sobie na pytanie, dlaczego tak mało :-D
M3 e30 nie osiągało takiego wyniku, nawet w Sport Evo.


Dzis ciezko pogodzic koszta produkcji, spalanie i emisje, dlatego takich konstrukcji bedzie coraz mniej.

maaaad napisał(a):
A Civica Type-R ukatrupiło Euro 5.


Type-R wroci, z nowym silnikiem na bazie 9 generacji Civica.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20 z dwoma wałkami rozrządu ?
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 16:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 445
Lokalizacja: Płoty - Szczecin
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30A
Jak wejdą do produkcji silniki pięciosuwowe to 100km z litra będą miały wersje eco-emeryckie. 150KM z 700cc to powinna być norma na początek. Ciekaw jestem co wymyślą inżynierzy z garażu ///M w tej kwestii. Jakoś ciężko mi sobie wyobrazić 3 litrowy motor o mocy 600-700KM, który będzie palił poniżej 10 litrów na setkę. Pożyjemy zobaczymy.

_________________
BMW Klub Szczecin
Obrazek
Moja__była__Bunia__323ti
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20 z dwoma wałkami rozrządu ?
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 16:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1220
Cytuj:
wejdą do produkcji silniki pięciosuwowe


Pięciosuwowe :zdziwko: Ale że jak ?

_________________
LPG sprawdza sie jedynie w butlach turystycznych,zapalniczkach i junkersach
ON do ciągników siodłowych i dużych maszyn rolniczych
A PB tankują pozerzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20 z dwoma wałkami rozrządu ?
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 17:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
BrzeszczoT napisał(a):
Jak wejdą do produkcji silniki pięciosuwowe to 100km z litra będą miały wersje eco-emeryckie. 150KM z 700cc to powinna być norma na początek. Ciekaw jestem co wymyślą inżynierzy z garażu ///M w tej kwestii. Jakoś ciężko mi sobie wyobrazić 3 litrowy motor o mocy 600-700KM, który będzie palił poniżej 10 litrów na setkę. Pożyjemy zobaczymy.


Jakąś pracę naukową napisałeś na ten temat? Pokaż.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20 z dwoma wałkami rozrządu ?
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 21:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 445
Lokalizacja: Płoty - Szczecin
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30A
Nie. Można poczytać o tych silnikach od około 2 lat w sieci różne ciekawe informacje. Nie jest to temat związany z 24 V w M20 więc może nie ciągnijmy go tutaj, bo sie osty posypią :)

_________________
BMW Klub Szczecin
Obrazek
Moja__była__Bunia__323ti
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20 z dwoma wałkami rozrządu ?
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 22:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1220
Nie takie offtopy się działy, możesz spokojnie rozwinąć swoją myśl, wszyscy chętnie posłuchają. :)

_________________
LPG sprawdza sie jedynie w butlach turystycznych,zapalniczkach i junkersach
ON do ciągników siodłowych i dużych maszyn rolniczych
A PB tankują pozerzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20 z dwoma wałkami rozrządu ?
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 22:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 302
Lokalizacja: WPN/WD
maaaad, fakt że nie wolnossący, bo doładowany, ale dobry przykład downsizeingu to 1.4 tsi vw.. 121 koni z litra.. całkiem niezły wynik wg mnie..

_________________
Timeless Ultimate Driving Machine


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20 z dwoma wałkami rozrządu ?
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 23:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Boscy jestescie, dopiero druga strona watku a nic na niej nie ma na temat z pierwszego posta :rotfl:

Z ciekawszych motorow BMW dodac mozna S14 ktore sie mocno zblizylo do granicy 100KM z litra. A w wersjach wyczynowych bez problemu ja pokonalo (330@9500 z 2.5 litrowego S14 w sezonie 1990, wczesniej z 2.3 litrowej wersji wyciagano 295-317bhp wg. slow Franza Zinneckera, inzyniera odpowiedzialnego za wyscigowe wersje S14).
Vermilion napisał(a):
A tam, B-serie, czy ZC Hondy nadal jezdza, a spelniaja wlasnie te zalozenia o ktorych pisal maaaad , tak samo podobne silniki Toyoty czy Nissana pochodzace z tamtych lat.


Ktore motory Toyoty i Nissana przebily 100 koni z litra?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: M20 z dwoma wałkami rozrządu ?
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 23:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Tomek napisał(a):
Ktore motory Toyoty i Nissana przebily 100 koni z litra?


Toyota: 3S-GE BEAMS, dwudziestozaworowy 4A-GE
Nissan: SR16VE, SR20VE i SR16VE N1 - cywilny silnik przeznaczony do codziennej jazdy o mocy ponad 123 KM z litra pojemnosci :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20 z dwoma wałkami rozrządu ?
PostNapisane: 27 kwietnia 2011, 00:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 445
Lokalizacja: Płoty - Szczecin
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30A
Septua napisał(a):
możesz spokojnie rozwinąć swoją myśl

Jest to praktycznie silnik czterosuwowy (dwucylindrowy) z dodatkowym (trzecim) cylindrem, w którym jest niższe sprężanie niż w dwóch podstawowych cylindrach. Dzięki recyrkulacji spalin jego sprawność wzrasta z 15% (silnik tradycyjny) do około 35%. Opracowała go firma, która buduje silniki dla Mercedes w Formule 1. Więc nie jest to jakiś wymysł czy koncept. Wyczytałem gdzieś, że taki silnik został już zastosowany w jakiejś Maździe Duos (czy jakoś tak). Oczywiście ten silniczek współpracuje z jakąś małą sprężareczką, ale to i tak wyczyn z 0,7 litra wycisnąć 130KM i 165Nm na początek, gdy ta technologia jeszcze raczkuje. Podejrzewam, że nie jest on jeszcze powszechnie stosowany ze względu na magnatów naftowych.
Dlatego pozwoliłem sobie wcześniej napisać, że ciekaw jestem co by było, gdyby tą technologię opanowali inżynierowie z M Gmbh i zaczęli produkować wydajniejsze silniki z dużym zapasem mocy, a spalaniem na poziomie miejskiego autka. Już widzę krążące po drodze nowe M3 F30 z 2 litrowym (3 cylindrowym) silnikiem o mocy 500KM :)

_________________
BMW Klub Szczecin
Obrazek
Moja__była__Bunia__323ti
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20 z dwoma wałkami rozrządu ?
PostNapisane: 27 kwietnia 2011, 06:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Czemu nie łańcuch?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20 z dwoma wałkami rozrządu ?
PostNapisane: 27 kwietnia 2011, 07:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Vermilion napisał(a):
Toyota: 3S-GE BEAMS, dwudziestozaworowy 4A-GE
Nissan: SR16VE, SR20VE i SR16VE N1 - cywilny silnik przeznaczony do codziennej jazdy o mocy ponad 123 KM z litra pojemnosci


Racja, ale poza 4A-GE to nie sa konstrukcje z przelomu lat 80 i 90 ;) Swoja droga fajny motor, jezdzilem AE92 z 4A-GE (albo 4A-FE?), co prawda slabsza wersja niz black-top ale i tak konkretnie to latalo.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: M20 z dwoma wałkami rozrządu ?
PostNapisane: 27 kwietnia 2011, 08:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Tomek napisał(a):
Racja, ale poza 4A-GE to nie sa konstrukcje z przelomu lat 80 i 90 ;)


To topowe iteracje konstrukcji z przelomu lat 80 i 90, nie sa nowe, kazda z nich ma bardzo mocne korzenie w latach 80 i zachowuje wsteczna zgodnosc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20 z dwoma wałkami rozrządu ?
PostNapisane: 27 kwietnia 2011, 08:21 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
nie pamiętam gdzie ale czytałem ze w ładzie tez był montowany silnik 1,4 Wankla i miał 140km :hyhy: tak ze były silniczki ale niestety nie w Polsce i nie dla ludu tylko milicji i KGB ...

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20 z dwoma wałkami rozrządu ?
PostNapisane: 27 kwietnia 2011, 08:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
BMW520gonzo napisał(a):
nie pamiętam gdzie ale czytałem ze w ładzie tez był montowany silnik 1,4 Wankla i miał 140km :hyhy: tak ze były silniczki ale niestety nie w Polsce i nie dla ludu tylko milicji i KGB ...
Legendy PRL :]

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20 z dwoma wałkami rozrządu ?
PostNapisane: 27 kwietnia 2011, 20:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 302
Lokalizacja: WPN/WD
lupanet, 2109-91 - silnik VAZ-415 Wankel o pojemności 1,3 l, tylko na eksport (dla ruchu prawostronnego) ;) realia

_________________
Timeless Ultimate Driving Machine


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20 z dwoma wałkami rozrządu ?
PostNapisane: 27 kwietnia 2011, 22:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 77
Lokalizacja: Oława
Moje BMW: obecnie brak
już kiedys był poruszany temat silnika o nazwie "Gun Engine" co jest jeszcze lepszą propozycją pojemności do mocy i momentu oraz spalania viewtopic.php?t=54966 i jeszcze jeden wątek na temat tego silnika http://gun-engine.pl/suzuki.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20 z dwoma wałkami rozrządu ?
PostNapisane: 27 kwietnia 2011, 22:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Tak, gun engine + zderzak łagiewki + latający dywan = idealny pojazd na miarę 21 wieku. :wstyd:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL