BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 23:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 17:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Boogie napisał(a):
Kyokushin napisał(a):
maaaad napisał(a):
uot;]Pod względem kultury pracy R6 ZAWSZE

Nie 'zawsze'. Kwestia technologii.


Żadna technologia nie zniweluje fizyki, a dokładniej konstrucyjnego niewyważenia R4.

Tak jak żadna technologia nie zmieni tego, że startująca rakieta kosmiczna jest obiektem niestabilnym z natury. Problematyka tych dwóch zjawisk jest podobna.


Technologia to właściwe wykorzystanie fizyki :]

Nie wiem co żeś się tak uczepił R4. To są dobre silniki i są dobrze wyważone, jeżeli już poruszasz temat wyważenia. Mają 4 cylindry i nigdy nie będą chodziły jak równo jak równe technologicznie R6, nie mniej jednak bardziej zaawansowane R4 może chodzić lepiej niż przestarzałe R6...

Nie wyważone to masz R3 lub R5...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 19:19 
No i w końcu R4 to 1/2 V8 :cwaniak:

:rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 19:34 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
..::CZARNY::.. napisał(a):
No i w końcu R4 to 1/2 V8 :cwaniak:

:rotfl:

Która połowa? Lewa czy prawa? :hyhy:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 20:37 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
no ale R6 to połowa V12 tylko też nie wiem która :rotfl:

myślę iż przy normalnej spokojnej jeździe to R4 będzie milsze do ścigania typowo R6 bo to oznacza jazdę na wysokich obrotach a tu R6 lepiej oddaje moc od R4 i wkręca się chyba też lepiej

A z tym porównywaniem momentu w obu jednostakch to bezsens przy typowym starcie spod świateł liczy się moc i sposób jej przyrostu a nie moment to dlatego passat 1,9 tdi 130KM dostaje ode mnie minimalnie w dupę spod świateł ale w trasie bez redukcji on mi kopie tyłek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 20:59 
Zdzira 850I napisał(a):
A z tym porównywaniem momentu w obu jednostakch to bezsens przy typowym starcie spod świateł liczy się moc i sposób jej przyrostu a nie moment to dlatego passat 1,9 tdi 130KM dostaje ode mnie minimalnie w dupę spod świateł ale w trasie bez redukcji on mi kopie tyłek


:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Proszę Cię, NIE MASZ POJĘCIA O CZYM PISZESZ, TO NIE PISZ

Wiesz co to jest moment? Wiesz co to jest moc?

Wiesz na czym polega przyspieszanie?

Robisz passata, bo ma większy moment, ale... MAKSYMALNY a całka po TWOIM momencie z Twojego R6 w zakresie obrotów, w którym się ścigasz z tym paskiem jest WIĘKSZA tak to w skrócie ujmę.

Przestudiuj wykresy momentów obrotowych od prędkości obrotowej silnika typowego diesla i benzyniaka, zobaczysz, ze diesel ma wielką górkę, a benzyniak prostą linię.

Jak dalej masz wątpliwości, to zapytaj, chętnie wytłumaczę, póki co nie chce mi się po raz "n"ty robić wykładu dlaczego samochody przyspieszają.

Proszę mi wybaczyć, ale mi nerwy puszczają, jak takie coś czytam :zalamany:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 21:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Dla mnie ta dyskusja jest bynajmniej dziwna. W większości jest to jakieś naginanie faktów pod swoje upodobania ;)

Moim zdaniem lepszym silnikiem jest ten z Z4. Dlaczego? Bo ma lepsze osiągi (a przynajmniej tak twierdzi BMW) i to w cięższym aucie (jeżeli patrząc na e92), a do tego mniej pali i to też w cięższym aucie. Pewnie testy elastyczności też wyjdą na korzyść R4 (jeżeli ktoś uwarza inaczej to proszę żeby znalazł jakieś testy, wiem że ja powinienem to zrobić i przepraszam). Lepsze jest to co daje lepszy efekt. Z tym nie można dyskutować.

Pytanie tylko czego oczekujemy od samochodu. Ja osobiście od BMW oczekuje tej sloganowej radości z jazdy. Chcę aby ten samochód miał duszę. A o tym świadczą właśnie takie odczucia jak dźwięk. Są to odczucia subiektywne, ale to one nas ciągną do tego a nie innego samochodu. Ja osobiście wolałby gorsze R6 niż lepsze R4.

R4 to taka bezduszna masówka. I tak jak ktoś napisał niektórych praw fizyki się nie przeskoczy. R6 jest po prostu lepiej wyważony. R6 ma w sobie to coś czego R4 nie ma i chyba nigdy nie będzie miał. Dźwięk, historię, kulturę, te rzeczy tworzą jego duszę którą tak wszyscy pragniemy.

Teraz pojawia się pytanie. Więc dlaczego BMW stworzyło taki silnik. Otóż dlatego że te samochody kupują nie tylko miłośnicy, koneserzy marki i techniki. Ale też zwykli ludzie którzy traktują swoją beemkę jako ładny i prestiżowy samochód, ale TYLKO samochód. Wystarczy im marka i komfort, a silnik musi zapewniać przyzwoite osiągi i mało palić. Po to jest 2,0 R4.

..::CZARNY::.. napisał(a):
póki co nie chce mi się po raz "n"ty robić wykładu dlaczego samochody przyspieszają.


Ja poproszę o taki wykład jeżeli można ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 21:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Kyokushin napisał(a):


maaaad napisał(a):
Pod względem kultury pracy R6 ZAWSZE

Nie 'zawsze'. Kwestia technologii.



Mylisz się. R4 ma zbyt krótki wał korbowy oraz za mało o dwa tłoki by móc być tak wyważonym a tym samym kulturalnie pracującym silnikiem jak każde R6. Silnik R6 samoczynnie niweluje wszelkie siły. Jest silnikiem w pełni wyważonym, wszystkie siły niwielują się w nim nawzajem w 100%. R4 nie jest i nigdy nie będzie. To po prostu wynika z jego budowy, dlatego producenci stosują dodatkowe wałki wyrównoważające w silnikach R4 (również v6 ich potrzebuje) , jednak w pełni ta sztuczka działa na biegu jałowym, przy zmianie obrotów już nie.


kostek_ja napisał(a):
..::CZARNY::.. napisał(a):
póki co nie chce mi się po raz "n"ty robić wykładu dlaczego samochody przyspieszają.


Ja poproszę o taki wykład jeżeli można ;)


ojej.... nie chce mi się, jestem zmęczony, ale dobra, wytłumacze Ci dlaczego samochód przyspiesza. Tajemnica tkwi w pedale gazu. Nacisnij go jak najmocniej prawą stopą a przekonasz się sam :ok: , zauwazyłem taka zależność w swoich samochodach. Nawet moje Punto 1,1 gdy naciskałem pedał gazu, zazynało przyspieszać.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 21:20 
kostek_ja napisał(a):
R4 to taka bezduszna masówka. I tak jak ktoś napisał niektórych praw fizyki się nie przeskoczy. R6 jest po prostu lepiej wyważony. R6 ma w sobie to coś czego R4 nie ma i chyba nigdy nie będzie miał. Dźwięk, historię, kulturę, te rzeczy tworzą jego duszę którą tak wszyscy pragniemy.


:rotfl: :rotfl: :rotfl:

przegiąłeś z tą bezduszną masówką :)

przykładów jest tysiące. żeby nie truć i nie marudzić: E30 M3.

Dziękuję, do widzenia, koniec dyskusji na temat bezduszności R4 :viva:

Tak można spojrzeć na R6 i V8 i to samo się dzieje, V8- challengery, mustangi, corvetty, m5 takie, a siakie MB, V8 superstars, F1 :] przy tym R6 to takie pizdki :]


kostek_ja napisał(a):
..::CZARNY::.. napisał/a:
póki co nie chce mi się po raz "n"ty robić wykładu dlaczego samochody przyspieszają.


Ja poproszę o taki wykład jeżeli można ;)


żeby nie było, że urwałem się z kosmosu i zarozumiały małolat coś tam rzuca jakimiś hasełkami, posłużę się linkiem do strony kogoś, kto ma zdecydowanie większy autorytet ;)

http://chojnacki.com.pl/index.php?optio ... 6&Itemid=7

tam na dole opisana jest istota momentu obrotowego. W razie nieścisłości proszę pytać. Jak będzie trzeba, to i wzorami porzucam, chociaż wolałbym nie :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 21:22 
stones1 napisał(a):
Tajemnica tkwi w pedale gazu. Nacisnij go jak najmocniej prawą stopą a przekonasz się sam :ok: ,


---> POMÓGŁ <---

:super:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 21:32 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Podstawowym problemem R4 , o ktorym tu nikt nie wspomniał jest to,ze tłoki poruszajace sie w gore , robią to z inną predkoscią niz tłoki, ktore w tym samym momencie poruszają sie w doł. JEst to głowną przyczyną powstawania tych nieprzyjemnych wibracji oraz fatalnej kultury pracy na wysokich obrotach.


Inaczej jest w przypadku R6. Tam siły powodujace wibracje na 2 i 5 tłoku wzajemnie sie niwelują, stad bardzo rowna praca R6.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 21:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Frank napisał(a):
Podstawowym problemem R4 , o ktorym tu nikt nie wspomniał jest to,ze tłoki poruszajace sie w gore , robią to z inną predkoscią niz tłoki, ktore w tym samym momencie poruszają sie w doł. JEst to głowną przyczyną powstawania tych nieprzyjemnych wibracji oraz fatalnej kultury pracy na wysokich obrotach.


Inaczej jest w przypadku R6. Tam siły powodujace wibracje na 2 i 5 tłoku wzajemnie sie niwelują, stad bardzo rowna praca R6.



otóż to dlatego napisałem Kyo że się myli pisząc ze technologia to zmieni. Nic tego nie zmieni. R4 ma zbyt krótki wał korbowy i zbyt mało tłoków, samo sobie tworzy wibracje, samo z siebie, tak jak R6 samo z siebie idealnie się wyrównoważa samoczynnie.



..::CZARNY::.. napisał(a):
stones1 napisał(a):
Tajemnica tkwi w pedale gazu. Nacisnij go jak najmocniej prawą stopą a przekonasz się sam :ok: ,


---> POMÓGŁ <---

:super:





:hyhy:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 9 lipca 2008, 21:37 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 21:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
stones1 napisał(a):
wytłumacze Ci dlaczego samochód przyspiesza. Tajemnica tkwi w pedale gazu. Nacisnij go jak najmocniej prawą stopą a przekonasz się sam , zauwazyłem taka zależność w swoich samochodach


Cholerka. Dzisiaj wsiadłem do auta, odpaliłem. Wciskam ten pedał i... nic. Potem wciska drugi raz i... znowu nic. Coś nagiąłeś stones...

Dopiero jak puściłem sprzęgło to ruszył. :)

..::CZARNY::.. napisał(a):
---> POMÓGŁ <---
:super:


Nie, bo nie napisał, że trzeba wrzucic bieg i puścić sprzęgło i jak głupi piłowałem i piłowałem sukę :P

Tyle OT :zly:

:D

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 21:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
stones1 napisał(a):
R4 ma zbyt krótki wał korbowy i zbyt mało tłoków


To może wstawmy do niego długi pedał gazu :hurra:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 21:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Kubenzy napisał(a):
stones1 napisał(a):
wytłumacze Ci dlaczego samochód przyspiesza. Tajemnica tkwi w pedale gazu. Nacisnij go jak najmocniej prawą stopą a przekonasz się sam , zauwazyłem taka zależność w swoich samochodach


Cholerka. Dzisiaj wsiadłem do auta, odpaliłem. Wciskam ten pedał i... nic. Potem wciska drugi raz i... znowu nic. Coś nagiąłeś stones...

Dopiero jak puściłem sprzęgło to ruszył. :)

..::CZARNY::.. napisał(a):
---> POMÓGŁ <---
:super:


Nie, bo nie napisał, że trzeba wrzucic bieg i puścić sprzęgło i jak głupi piłowałem i piłowałem sukę :P

Tyle OT :zly:

:D


Bo Stones ma automat :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 21:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Kubenzy, napisałem wersje skróconą, nie będe wszystkiego tłumaczył :spi:

O właśnie Kostek, :ok: dostajesz "+" za aktywność, a Kubenzy ma plusik za samodzielne dążenie do rozwikłania zagadki :hyhy:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 21:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
No i smieszne są dywagacje,ze nowy R4 jedzie rownie dobrze co R6 sprzed 20 lat. Nic z tego nie wynika. Dziejsze R6 nadal bedzie lepsze niz dzisiejsze R4. Moc i sztuczki ze zmiennymi fazami rozrzadu nic tu nie zmienią.

A R6 czy V8 sprzed 30 lat nadal mają lepszą kulture pracy niz aktualnie produkowane R4. I to mimo gorszych parametrow typu przebieg momentu obrotowego :ok:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 21:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
A moje zdanie jest takie, w tym temacie, że mimo upływu wielu lat nie widze przepaści na korzyść silnika R4 z Z4 względem m50. Poza tym jestem pewny, że podstawowy silnik z Z4 ma 4 a nie 6 cylindrów wyłącznie po to by był tańszy.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 21:56 
stones1 napisał(a):
Poza tym jestem pewny, że podstawowy silnik z Z4 ma 4 a nie 6 cylindrów wyłącznie po to by był tańszy.


Podstawowym silnikiem E39 było R6. Po co? Żeby było tańsze.

Od V8 :viva:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 22:17 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
stones1 napisał(a):
Mylisz się. R4 ma zbyt krótki wał korbowy oraz za mało o dwa tłoki by móc być tak wyważonym a tym samym kulturalnie pracującym silnikiem jak każde R6. Silnik R6 samoczynnie niweluje wszelkie siły. Jest silnikiem w pełni wyważonym, wszystkie siły niwielują się w nim nawzajem w 100%. R4 nie jest i nigdy nie będzie. To po prostu wynika z jego budowy, dlatego producenci stosują dodatkowe wałki wyrównoważające w silnikach R4 (również v6 ich potrzebuje) , jednak w pełni ta sztuczka działa na biegu jałowym, przy zmianie obrotów już nie.
zynało przyspieszać.


Absolutnie nie. Jesteś w błędzie. Wyważenie i kultura pracy R4 to kwestia technologii i użytych materiałów.
Rozumiem jakbyś mówił o R3 czy R2 :) Tutaj tak, jest problem z wyważeniem, ale nie w przypadku R4.
Róznica między nowoczesnym R4 a R6 w kulturze pracy będzie niemal niezauważalna, dostrzegą ją i docenią nieliczne osoby... więc poco pogarszać spalanie przez dodanie 2 cyl i zwiększać koszty w najtańszym modelu? Po nic.

Jest wyraźna przepaść w tych silnikach, co udowodniłem na poprzednich stronach, zarówno poprzez wyjasnienie przebiegu krzywych mocy i momentu jak i na bardziej 'żywym' przykładzie w przypadku porównania E36 320 i E90 320.

M50 to poprostu stary silnik który na dodatek 'w swoim czasie' nie powalał osiągami w modelu 320, ponieważ 318IS był porównywalny a jednak tańszy w utrzymaniu, jednym słowem wydajniejszy.

R6 będzie lepsze od R4 w wyższych pojemnościach.
2.0l to za mała pojemność aby była potrzeba stosowania 6 cylindrów, więc dlatego współczesne 2.0 w BMW ma 4 cylindry. Poprostu stosowanie R6 przy tej pojemności to było by robienie kombajnu dla przemielenia jednej słomki.
Równie dobrze mogli by zrobić V8 2.0 a nie robią... dlatego bo było by gorsze w tym przypadku od R4.
Natomiast w przypadku pojemności 4.4L dlatego jest V8 bo jest lepsze od R4 i od R6. Wszystko zależy od zastosowania a w zastosowaniu 2.0 lepiej sprawdza się R4.
Natomiast auta między 3 a 4 litry zaczęły posiadać silniki R6 a nie V8, ponieważ technologia umożliwiła redukcję 2 zbędnych cylindrów i osiągnięcie podobnych osiągów i kultury pracy na mniejszej liczbie. Chodziło o ekonomię, auto ma mieć jak najwięcej mocy z jak najmniejszej jednostki paliwa, a dodatkowe cylindry niestety z tą ideą są sprzeczne.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 23:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Kyokushin napisał(a):
stones1 napisał(a):
Mylisz się. R4 ma zbyt krótki wał korbowy oraz za mało o dwa tłoki by móc być tak wyważonym a tym samym kulturalnie pracującym silnikiem jak każde R6. Silnik R6 samoczynnie niweluje wszelkie siły. Jest silnikiem w pełni wyważonym, wszystkie siły niwielują się w nim nawzajem w 100%. R4 nie jest i nigdy nie będzie. To po prostu wynika z jego budowy, dlatego producenci stosują dodatkowe wałki wyrównoważające w silnikach R4 (również v6 ich potrzebuje) , jednak w pełni ta sztuczka działa na biegu jałowym, przy zmianie obrotów już nie.
zynało przyspieszać.


Absolutnie nie. Jesteś w błędzie. Wyważenie i kultura pracy R4 to kwestia technologii i użytych materiałów.
Rozumiem jakbyś mówił o R3 czy R2 :) Tutaj tak, jest problem z wyważeniem, ale nie w przypadku R4.
Róznica między nowoczesnym R4 a R6 w kulturze pracy będzie niemal niezauważalna, dostrzegą ją i docenią nieliczne osoby... więc poco pogarszać spalanie przez dodanie 2 cyl i zwiększać koszty w najtańszym modelu? Po nic.

.


Obejrzyj wał korbowy silnika R4 oraz R6 zwracając uwagę na to jak układają się na nim tłoki. R4 jest z natury silnikiem nie wyważonym i nic poza dłuższym wałem korbowym i dodatkowymi tłokami tego nie zmieni. R6 za to jest silnikiem naturalnie wyważonym, każdy tłok ma swóją "przeciwwagę" w postaci innego tłoka. W R4 nie.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL