BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nowe 528i (N20)
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 12:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
Strasznie mnie interesuje jak sprawuje się ten nowy silnik w F10.
4 cylindrowy doładowany silnik generuje 245KM, jest tańszy o 10k od 2l diesla.
Przy obecnych galopujących cenach ON jest to ciekawa alternatywa chyba ... no i osiągi na papierze są imponujące (jak na 2l).
50 000 zł oszczędności pomiędzy 530d (nowe auto)czy niższe ubezpieczenie robią różnicę!
Myślę, że ten silnik może się fajnie przyjąć wśród nowych nabywców :)

Czy natknął się już ktoś na jakieś testy ?
Zastanawiam się jak z biegiem lat będzie sprawowała się taka wyżyłowana benzynka pchana przez 2 turbinki.
Gdzieś czytałem, że normą jest ubytek oleju na poziomie 1L - 1000km (troche wiocha dolewac olej w nowym aucie).
apropos czy te turbinki działają na podobnej zasadzie jak w dieslach czy jest to całkiem inna konstrukcja doładowania ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe 528i (N20)
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 13:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Hans' napisał(a):
Gdzieś czytałem, że normą jest ubytek oleju na poziomie 1L - 1000km (troche wiocha dolewac olej w nowym aucie).

:zdziwko: To nieźle... Jeśli taka norma to co będzie się działo jak zaczniemy korzystać często z tych 245 koni. Przy takich ilościach dolewek to olej będzie cały czas świeżutki i nie trzeba wymieniać :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe 528i (N20)
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 13:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Wielkie nieba! To zupełnie tak jak od 10 lat w każdym M54. Jakoś te auta jeżdżą, w tym prestiżowe 530i. Uprzedzając pytania - benzynę też trzeba do nich dolewać.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe 528i (N20)
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 14:09 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Hans' napisał(a):
50 000 zł oszczędności pomiędzy 530d (nowe auto)czy niższe ubezpieczenie robią różnicę!


Niższa akcyza za 528i ( do 2.0) to od razu niższa cena.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe 528i (N20)
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 14:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
Tomek napisał(a):
Wielkie nieba! To zupełnie tak jak od 10 lat w każdym M54. Jakoś te auta jeżdżą, w tym prestiżowe 530i. Uprzedzając pytania - benzynę też trzeba do nich dolewać.

No, ale bądźmy ludźmi, nie litr na 1000km. Mam dolewać za 2 dni oleju za 50 zł? :dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe 528i (N20)
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 14:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 766
beny. napisał(a):
Tomek napisał(a):
Wielkie nieba! To zupełnie tak jak od 10 lat w każdym M54. Jakoś te auta jeżdżą, w tym prestiżowe 530i. Uprzedzając pytania - benzynę też trzeba do nich dolewać.

No, ale bądźmy ludźmi, nie litr na 1000km. Mam dolewać za 2 dni oleju za 50 zł? :dobani:

To tylko dywagacje,na razie pilnuj scenica :hyhy: . Jak zmienisz na f10 528iM to bedziesz sie martwil o dolewki. Bo tak piszesz jak by bylo faktem pobieranie ponad normatywnych ilosci oleju przez to r4 biturbo. Trzeba zaczekac na opinie pierwszych uzytkownikow, a nie wrozyc z fusow. Chociaz znajac zycie to konkretne widelki zuzycia pewnie ustanowia :luka:
BTW tak w ogole to bmw specjalnie na nasz rodzimy rynek stworzyło tą wersję silnikową, zeby wlasciciele bmw sie zmienili na lepsze. Zeby przestali kombinowac i oszukiwac na akcyzie :rotfl: tylko mogli w koncu spokojnie, niemal jak wlasciciele vw 1.9tdi, przytargac wymarzone autko :luka:


Ostatnio edytowano 17 stycznia 2012, 14:24 przez Gozdi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe 528i (N20)
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 14:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
beny. napisał(a):
No, ale bądźmy ludźmi, nie litr na 1000km. Mam dolewać za 2 dni oleju za 50 zł?


500km dziennie? Nie widziałem że UPS zaczął paczki serią 5 rozwozić.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe 528i (N20)
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 17:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
Tomek napisał(a):
beny. napisał(a):
No, ale bądźmy ludźmi, nie litr na 1000km. Mam dolewać za 2 dni oleju za 50 zł?


500km dziennie? Nie widziałem że UPS zaczął paczki serią 5 rozwozić.

No dobra, co 2-4 dni bym musiał dolewać, jeżeli bym sobie to auto kupił na firme i śmigal w jej sprawach. W lato jak ruch w systemie to 2-3 dni , w zime co 3-4.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe 528i (N20)
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 18:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
W wyborczej jest artykuł, w którym piszą, że według najnowszych badań hipotetyczny, niebagatelnie wysoki poziom zużycia oleju w nowych jednostkach napędowych BMW najbardziej uderzy we właścicieli starych Sceniców. Szacuje się, że już z końcem bieżącego roku będą oni musieli dolewać znaczące ilości oliwy, liczone w kilkadziesiąt litrów miesięcznie. Przedstawiciele zarządu klubu Renault Polska już grożą masowym protestem w tej sprawie.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe 528i (N20)
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 18:30 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
M5 E39 też chlało litr oleju na 1000km i jakoś nikomu korona z głowy nie spadła z powodu dolewania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe 528i (N20)
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 18:35 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
silnik jest 4-ro czy 6-cio cylindrowy? wg http://www.bmw-klub.pl/samochody/dane-t ... e/seria-5/ silnik R6 :?:

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe 528i (N20)
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 18:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
beny. napisał(a):
No dobra, co 2-4 dni bym musiał


To tak samo jak te nowe Ferrari też już bym sobie dawno kupił a nie jeździł starym gruchotem ale bym musiał dolewki robić to wstyd jaki !

:rotfl:

Beny płynie jak droga szeroka :rotfl:

jiGsaw napisał(a):
W wyborczej jest artykuł, w którym piszą, że według najnowszych badań hipotetyczny, niebagatelnie wysoki poziom zużycia oleju w nowych jednostkach napędowych BMW najbardziej uderzy we właścicieli starych Sceniców. Szacuje się, że już z końcem bieżącego roku będą oni musieli dolewać znaczące ilości oliwy, liczone w kilkadziesiąt litrów miesięcznie. Przedstawiciele zarządu klubu Renault Polska już grożą masowym protestem w tej sprawie.


Jebłem :rotfl:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe 528i (N20)
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 18:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
Jig :super: Niestety Scenic nie żyje. :dontgetit:


Dlaczego jednak nie idzie się w strone właśnie zmniejszenia zużycia oleju, stworzenia jednostek bezobsługowych między przeglądami?

Wielkie bum na ekologie, a zwiekszone zuzycie oleju to ekologią nie grzeszy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe 528i (N20)
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 18:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
beny. napisał(a):
Jig :super: Niestety Scenic nie żyje. :dontgetit:


Dlaczego jednak nie idzie się w strone właśnie zmniejszenia zużycia oleju, stworzenia jednostek bezobsługowych między przeglądami?

Wielkie bum na ekologie, a zwiekszone zuzycie oleju to ekologią nie grzeszy.


Na szczęście ty masz ten problem z głowy i jedyne o co się musisz martwić to żeby co jakiś czas zmienić fotkę w podpisie na jakąś inną czyjąś Beemkę :rotfl:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe 528i (N20)
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 18:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Wojt4S90 napisał(a):
silnik jest 4-ro czy 6-cio cylindrowy? wg http://www.bmw-klub.pl/samochody/dane-t ... e/seria-5/ silnik R6 :?:


Na razie jeszcze N52B30 258hp.

Ale niedługo zmienią jak w X1 już zrobili i lada chwila zrobią w X3.

EDIT:

Już chyba nawet zmienili bo w cenniku jest już z N20 http://www.bmw.pl/pl/pl/newvehicles/prices/prices.html

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Ostatnio edytowano 17 stycznia 2012, 18:52 przez Gumiś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe 528i (N20)
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 18:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
Bobby Vintage napisał(a):
beny. napisał(a):
Jig :super: Niestety Scenic nie żyje. :dontgetit:


Dlaczego jednak nie idzie się w strone właśnie zmniejszenia zużycia oleju, stworzenia jednostek bezobsługowych między przeglądami?

Wielkie bum na ekologie, a zwiekszone zuzycie oleju to ekologią nie grzeszy.


Na szczęście ty masz ten problem z głowy i jedyne o co się musisz martwić to żeby co jakiś czas zmienić fotkę w podpisie na jakąś inną czyjąś Beemkę :rotfl:


No dokładnie, cała moja niecka poszła w pizdu ! :rozpacz:


Chciałbym kiedyś wkleić swoją byłą, jak jeszcze na dobrej drodze sie wiozłem, jednak ludzka bezkarność nie zna granic i wszystko poszło w piach.


Ostatnio edytowano 17 stycznia 2012, 18:54 przez Benyy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe 528i (N20)
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 18:53 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
beny. napisał(a):
Dlaczego jednak nie idzie się w strone właśnie zmniejszenia zużycia oleju, stworzenia jednostek bezobsługowych między przeglądami?

Bo ludzie by bankrutowali.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe 528i (N20)
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 19:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1273
Moje BMW: F10 M5
Kod silnika: S63
Panowie trochę mylicie jedno z drugim.

Po pierwsze to 528i wcale nie jest 10k zł tańsze od 2l diesla. kolega Hans chyba zobaczył w cenniku 520i, ta faktycznie jest tańsza od 520d ale nie o 10k a tylko o 5k zł. Fakt faktem jest to ten sam silnik (N20) ale ze słabszym setupem (184 KM). Wersja 528i (też N20) ma 245 KM i jest droższa od 520d o 15 tys zł. Tym samym 528i to cenowy odpowiednik 525d. Jak ktoś nie wierzy to zapraszam na konfigurator na BMW.pl

Miałem okazję jeździć około miesiąc temu tą najnowszą wersją 528i (N20 R4) w wersj xDrive. Przyznać muszę, że byłem w szoku jak to auto lata :padam: Według katalogu jest nieco ponad 6s do setki i naprawdę to czuć. auto już od samego "dołu" ma bardzo porządne przyspieszenie, poza tym ciągnie tak samo aż do samego końca obrotomierza.

Na co dzień mam w rodzinie F11 530d więc mam jako takie porównanie i przyznać muszę, że nowej 528i zdecydowanie bliżej osiągami do 530d niż do 525d. Auto jedzie przynajmniej tak samo dobrze jak 530d a kosztuje 40k zł mniej.

Spalanie w nowej 528i niestety pozostawia trochę do życzenia. Średnio ok 13l/100 km :kwasny: Przypuszczam, że na trasie można spokojnie zejść <10 l/100 km

Jeśli chodzi o dźwięk, bo sporo osób o to pyta, to muszę przyznać, że jest naprawdę nieźle. Oczywiście słychać, że to R4 ale silnik pracuję bardzo płynnie i ma taki...hmm agresywny dźwięk. Takie małe 535i :)

Uważam, że 528i (N20 R4) to w tej chwili najlepszy silnik do F10 :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe 528i (N20)
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 19:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 766
beny. napisał(a):
Dlaczego jednak nie idzie się w strone właśnie zmniejszenia zużycia oleju, stworzenia jednostek bezobsługowych między przeglądami?

Wielkie bum na ekologie, a zwiekszone zuzycie oleju to ekologią nie grzeszy.

To spisek. Iluminaci. Volturi. New World Order. Zydokumuna i masoneria!!
BTW co ze scenikiem?? :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe 528i (N20)
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 20:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
Łukasz_P napisał(a):
Panowie trochę mylicie jedno z drugim.

Po pierwsze to 528i wcale nie jest 10k zł tańsze od 2l diesla. kolega Hans chyba zobaczył w cenniku 520i, ta faktycznie jest tańsza od 520d ale nie o 10k a tylko o 5k zł. Fakt faktem jest to ten sam silnik (N20) ale ze słabszym setupem (184 KM). Wersja 528i (też N20) ma 245 KM i jest droższa od 520d o 15 tys zł. Tym samym 528i to cenowy odpowiednik 525d. Jak ktoś nie wierzy to zapraszam na konfigurator na BMW.pl


przepraszam masz racje, moj blad chodzilo mi o 525d
Dzieki za pierwszy rzeczowy post w tym temacie a nie jest latwo o takie na tym forum dzisiaj ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL