BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Roznice w m3 e92 miedzy US - EU ??
PostNapisane: 20 listopada 2009, 16:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: niedlugo m3
Kod silnika: m3
Witam

Proszę forum o pomoc..

Potrzebuje się dowiedzieć jakie różnice miedzy M3 EU a M3 US ?

W nie długim czasie jestem zainteresowany zakupem auta i coś takiego mi wpadło w oko.

http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10649163


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Roznice w m3 e92 miedzy US - EU ??
PostNapisane: 20 listopada 2009, 16:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
Popraw link do otomoto.pl bo coś nie działa ;) i moim zdaniem różnią się tym, że są tańsze w stanach no i licznikiem w milach :oczami: :P tylko to :cenzura: cło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Roznice w m3 e92 miedzy US - EU ??
PostNapisane: 20 listopada 2009, 17:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Przyjrzyj sie przodowi, bo ma zderzak z wersji europejskiej, moze byl walony.

Edyta mowi, ze to co jest na zdjeciach wyglada na wersji europejska.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Roznice w m3 e92 miedzy US - EU ??
PostNapisane: 20 listopada 2009, 22:16 
Są dużo większe niż zderzaki i licznik. W USA auto kosztuje dużo mniej bo tak jak w przypadku poprzedniej generacji serii 3 tak i obecna z rynku USA nie może się równać autom przeznaczonym na rynek europejski. Już przy pierwszym kontakcie widać dużo gorsze materiały które są użyte do wykończenia wnętrza. Poza tym wersja USA ma troszkę miększe zawieszenie, mniejszą ilość spawów nadwozia co wpływa na jego sztywność. Myślę że to nie koniec różnic ale o tych akurat wiem. A i silnik jest przystosowany do Amerykańskiego paliwa które ma dużo mniejszą liczbę oktanową. Stopień sprężania jest lekko obniżony ale zapewne to można wyregulować elektroniką- chodzi mi o przesterowanie na paliwo o wyższej liczbie oktanowej.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Roznice w m3 e92 miedzy US - EU ??
PostNapisane: 20 listopada 2009, 22:51 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Vermilion napisał(a):
Już przy pierwszym kontakcie widać dużo gorsze materiały które są użyte do wykończenia wnętrza. Poza tym wersja USA ma troszkę miększe zawieszenie, mniejszą ilość spawów nadwozia co wpływa na jego sztywność.

Napisz mi, jaki jest sens używania innych materiałów, a zwłaszcza innego spawania aut, które schodzą z jednej linii produkcyjnej? Dlaczego miałoby być mniej spawów w wersji US?

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Roznice w m3 e92 miedzy US - EU ??
PostNapisane: 20 listopada 2009, 23:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
bimmerkuba11, podaj jakieś źródło tych danych

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Roznice w m3 e92 miedzy US - EU ??
PostNapisane: 20 listopada 2009, 23:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
bimmerkuba11 napisał(a):
Są dużo większe niż zderzaki i licznik. W USA auto kosztuje dużo mniej bo tak jak w przypadku poprzedniej generacji serii 3 tak i obecna z rynku USA nie może się równać autom przeznaczonym na rynek europejski. Już przy pierwszym kontakcie widać dużo gorsze materiały które są użyte do wykończenia wnętrza.


Widziales obie wersje? Miales okazje porownac je na zywo? Nie ma roznic - plastiki do wnetrza naprawde kosztuja grosze w masowej produkcji (teoretyczna oszczednosc w jakosci zostalaby zabita kosztami wdrozenia dwoch roznych wersji), to samo tapicerka, jest dokladnie tej samej jakosci.

bimmerkuba11 napisał(a):
Poza tym wersja USA ma troszkę miększe zawieszenie, mniejszą ilość spawów nadwozia co wpływa na jego sztywność.


Zawieszenie w E9x M3 jest dokladnie takie samo i w Europie i w USA.

bimmerkuba11 napisał(a):
Myślę że to nie koniec różnic ale o tych akurat wiem. A i silnik jest przystosowany do Amerykańskiego paliwa które ma dużo mniejszą liczbę oktanową. Stopień sprężania jest lekko obniżony ale zapewne to można wyregulować elektroniką- chodzi mi o przesterowanie na paliwo o wyższej liczbie oktanowej.


Sprawdz czym sie rozni liczba oktanowa wedlug normy RON od liczby oktanowej wedlug normy AKI...to, ze masz inna liczbe na dystrybutorze nie znaczy nic. Tutaj masz taka fajna tabelke, ktora Ci to ulatwi http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

ECU tez jest takie same...

M3 jest poprostu tak niszowym modelem, ze taniej jest go ustandaryzowac do przepisow obu rynkow, niz produkowac dwie rozne wersje. Pomijam juz fakt, ze finansowo BMW nie moze sobie pozwolic na takie numery na rynku amerykanskim, bo od lat probuja dogonic Lexusa...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Roznice w m3 e92 miedzy US - EU ??
PostNapisane: 21 listopada 2009, 01:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
bimmerkuba11 napisał(a):
Są dużo większe niż zderzaki i licznik.

W USA auto kosztuje dużo mniej bo tak jak w przypadku poprzedniej generacji serii 3 tak i obecna z rynku USA nie może się równać autom przeznaczonym na rynek europejski.

Już przy pierwszym kontakcie widać dużo gorsze materiały które są użyte do wykończenia wnętrza.

Poza tym wersja USA ma troszkę miększe zawieszenie, mniejszą ilość spawów nadwozia co wpływa na jego sztywność.


no to mamy w morde jeża ekspertów na forum..... :mur: :mur: :mur: :mur:

Przy żadnym kontakcie nie widać żadnych gorszych materiałów.
Kto jak kto, ale ja jestem wyjątkowo wyczulony i obeznany w jakości materiałów przemysłowych.
Jeździłem takim samochodem, macałem i oglądałem do woli.
Zawieszenie w wersji USA widziałem z regulowaną twardością, co się trzymało w zakrętach przebajecznie, i ogólnie pełen wypas był na przekór europie

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Roznice w m3 e92 miedzy US - EU ??
PostNapisane: 21 listopada 2009, 07:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
bimmerkuba11 napisał(a):
Są dużo większe niż zderzaki i licznik. W USA auto kosztuje dużo mniej bo tak jak w przypadku poprzedniej generacji serii 3 tak i obecna z rynku USA nie może się równać autom przeznaczonym na rynek europejski. Już przy pierwszym kontakcie widać dużo gorsze materiały które są użyte do wykończenia wnętrza. Poza tym wersja USA ma troszkę miększe zawieszenie, mniejszą ilość spawów nadwozia co wpływa na jego sztywność. Myślę że to nie koniec różnic ale o tych akurat wiem. A i silnik jest przystosowany do Amerykańskiego paliwa które ma dużo mniejszą liczbę oktanową. Stopień sprężania jest lekko obniżony ale zapewne to można wyregulować elektroniką- chodzi mi o przesterowanie na paliwo o wyższej liczbie oktanowej.

Padlem :rotfl: :rotfl: :rotfl: Moze oni w tej Hameryce eM trojek wogole nie spawaja tylko nituja,a zamias skory laduja skaj.

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Roznice w m3 e92 miedzy US - EU ??
PostNapisane: 21 listopada 2009, 14:20 
Po pierwsze to miałem w domu BMW z usa i wiem co mówię. Mój tata użytkuje obecnie identyczny model zakupiony w ASO w maju bieżącego roku i wszystko co powiedziałem w swojej wypowiedzi gdy porównywaliśmy oba X-y zostało potwierdzone przez obsługującego nas pracownika ASO po czym dodał że te różnice odnoszą się praktycznie do całej gamy modelowej i nie ma tutaj znaczenia fakt że poprzednie auto było już 2-latkiem. Stwierdził też to samo w rozmowie odnośnie M. Poza tym
Boogie napisał(a):
no to mamy w morde jeża ekspertów na forum..... :mur: :mur: :mur: :mur:

Przy żadnym kontakcie nie widać żadnych gorszych materiałów.
Kto jak kto, ale ja jestem wyjątkowo wyczulony i obeznany w jakości materiałów przemysłowych.
Jeździłem takim samochodem, macałem i oglądałem do woli.
Zawieszenie w wersji USA widziałem z regulowaną twardością, co się trzymało w zakrętach przebajecznie, i ogólnie pełen wypas był na przekór europie


No widać nie jesteś obeznany.

spider napisał(a):
Padlem :rotfl: :rotfl: :rotfl: Moze oni w tej Hameryce eM trojek wogole nie spawaja tylko nituja,a zamias skory laduja skaj.


Rozróżniasz pojęcia nitowanie a obniżenie ilości spawów nadwozia.

Vermilion napisał(a):
Widziales obie wersje? Miales okazje porownac je na zywo? Nie ma roznic - plastiki do wnetrza naprawde kosztuja grosze w masowej produkcji (teoretyczna oszczednosc w jakosci zostalaby zabita kosztami wdrozenia dwoch roznych wersji), to samo tapicerka, jest dokladnie tej samej jakosci.


Nie jeździłem niestety żadnym E92 m3 jednak miałem okazje obcować z wersją... właśnie sprowadzona z USA i podtrzymuje swoje zdanie.

maaaad napisał(a):
Napisz mi, jaki jest sens używania innych materiałów, a zwłaszcza innego spawania aut, które schodzą z jednej linii produkcyjnej? Dlaczego miałoby być mniej spawów w wersji US?

_________________


Bo chodzi o koszty.


Ponadto na mforum jakoś nie raz poruszano też ten temat odnośnie E46 m3 i jakoś odnośnie materiałów wykończenia wnętrza było wiele kłótni ale właściciele euro M3 zawsze wskazywali na dość dużą różnicę.

Vermilion napisał(a):
Sprawdz czym sie rozni liczba oktanowa wedlug normy RON od liczby oktanowej wedlug normy AKI...to, ze masz inna liczbe na dystrybutorze nie znaczy nic. Tutaj masz taka fajna tabelke, ktora Ci to ulatwi http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

No i wg tabelki którą sam podałeś dalej nie widzisz różnicy? :ok:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Roznice w m3 e92 miedzy US - EU ??
PostNapisane: 21 listopada 2009, 14:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
bimmerkuba11 napisał(a):
Po pierwsze to miałem w domu BMW z usa i wiem co mówię. Mój tata użytkuje obecnie identyczny model zakupiony w ASO w maju bieżącego roku i wszystko co powiedziałem w swojej wypowiedzi gdy porównywaliśmy oba X-y zostało potwierdzone przez obsługującego nas pracownika ASO po czym dodał że te różnice odnoszą się praktycznie do całej gamy modelowej i nie ma tutaj znaczenia fakt że poprzednie auto było już 2-latkiem. Stwierdził też to samo w rozmowie odnośnie M.


Obys sie nie przejechal nigdy na 100% wierze w to co Ci mowia w ASO, trzeba bylo grzecznie zapytac Pana w ASO, zeby podszedl do komputera i porownal jakie numery czesci maja plastiki wnetrza na rynku amerykanskim i europejskim, jakie numery ma tapicerka, jakie ECU....

bimmerkuba11 napisał(a):
Rozróżniasz pojęcia nitowanie a obniżenie ilości spawów nadwozia.


Znow nie masz pojecia o czym piszesz, nie ma sensu powtarzac jakichs zaslyszanych gdzies plotek, od kogos kto ma zerowe pojecie na temat produkcji i rzadzacej sie nia prawami. Przy wielkoseryjnej produkcji taniej jest ustandaryzowac cos do wszystkich wersji, niz produkowac dwie rozne... zapomnij o nizszej ilosci spawow, nie ma czegos takiego.

bimmerkuba11 napisał(a):
Ponadto na mforum jakoś nie raz poruszano też ten temat odnośnie E46 m3 i jakoś odnośnie materiałów wykończenia wnętrza było wiele kłótni ale właściciele euro M3 zawsze wskazywali na dość dużą różnicę.


Temat jest o E92 jezeli nie zauwazyles...bo zaraz dojdziemy do tego, ze Twoje zdanie bierze sie z roznic pomiedzy US E36 M3 i EU E36 M3...

bimmerkuba11 napisał(a):
No i wg tabelki którą sam podałeś dalej nie widzisz różnicy? :ok:


"EuroSuper" or "EuroPremium" 90–91 AKI = 95 RON
"premium" gasoline in Canada and the US 93 AKI = 97-98 RON .... gdzie widzisz ta roznice?

...a to, ze masz w USA takie paliwo jak 87 AKI, to juz inna sprawa...do BMW sie go nie leje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Roznice w m3 e92 miedzy US - EU ??
PostNapisane: 21 listopada 2009, 15:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
bimmerkuba11 napisał(a):
zostało potwierdzone przez obsługującego nas pracownika ASO


:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

nie no spoko, tez bym wymyslil cos na wyjasnienie czemu jakis model kosztuje w POlsce o 100 tys wiecej niz w USA.
Naiwny jestes stary jak 17 letnia dziewica.

Wierzysz też w to że części z logo BMW, są lepsze niż te same z tej samej fabryki, ale tańśze 50% i bez logo ???

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Roznice w m3 e92 miedzy US - EU ??
PostNapisane: 21 listopada 2009, 15:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
jak ma 17 lat i jest dziewicą to może nie być aż tak naiwna ;-) :D

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Roznice w m3 e92 miedzy US - EU ??
PostNapisane: 21 listopada 2009, 15:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
bimmerkuba11, jaką beemke szanowny tatuś ma? X-serie produkowaną w USA na wszystkie światowe rynki? A z paliwem to nieźle popłynąłeś :D I jeszcze ta wiara w pana z polskiego ASO :) Get real.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Roznice w m3 e92 miedzy US - EU ??
PostNapisane: 21 listopada 2009, 16:34 
TomekB napisał(a):
bimmerkuba11, jaką beemke szanowny tatuś ma? X-serie produkowaną w USA na wszystkie światowe rynki? A z paliwem to nieźle popłynąłeś :D I jeszcze ta wiara w pana z polskiego ASO :) Get real.


mamy najmniejszą z dotychczasowych x-ow czyli x3 3.0d i akurat ten model nie jest produkowany w usa. :]

Ponadto x3 które kupiliśmy też jako nowe tyle że z usa miało 3.0i silnik i mówcie co chcecie. Ale wiem jak wygladać powinna skórzana tapicerka w BMW po 2 latach i wiem jak wygladała już od nowości a jaka jest obecna w naszym( a raczej mojego taty) teraźniejszym .
Boogie napisał(a):
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

nie no spoko, tez bym wymyslil cos na wyjasnienie czemu jakis model kosztuje w POlsce o 100 tys wiecej niz w USA.
Naiwny jestes stary jak 17 letnia dziewica.

Wierzysz też w to że części z logo BMW, są lepsze niż te same z tej samej fabryki, ale tańśze 50% i bez logo ???


No nie sądzę żeby przy zakupie nowego auta za dość dużą sumę pieniędzy gość w aso kłamał. Załaszcza że jak już mówiłem sami odczuliśmy różnicę w obu egzemplarzach. Poza tym wg Ciebie dlaczego BMW sprzedaje drożej na rynku rodzimym ( Niemcy) niż w usa? BMW nie ejst tu wyjatkiem. Dlaczego nawet biorac pod uwage lancery w europie mialy aktywne dyfry w usa dopiero 9 sie go doczekala. Dlaczego audi s4 z usa nie mialy recaro itd. Z kądś się biorą różnice w cenach!!
Vermilion napisał(a):
"EuroSuper" or "EuroPremium" 90–91 AKI = 95 RON
"premium" gasoline in Canada and the US 93 AKI = 97-98 RON .... gdzie widzisz ta roznice?

...a to, ze masz w USA takie paliwo jak 87 AKI, to juz inna sprawa...do BMW sie go nie leje.


Tu akurat zwracam racje.

Vermilion napisał(a):
Temat jest o E92 jezeli nie zauwazyles...bo zaraz dojdziemy do tego, ze Twoje zdanie bierze sie z roznic pomiedzy US E36 M3 i EU E36 M3...


to że tam były różnice to wie każdy. Ale dlaczego w takim razie skoro w wielkoseryjnej produkcji opłaca się wg Ciebie ujednolicać konstrukcje to w E46 m3 wersji us byly niewentylowane tarcze a w wersji euro od poczatku byly nawiercane?

Vermilion napisał(a):
Znow nie masz pojecia o czym piszesz, nie ma sensu powtarzac jakichs zaslyszanych gdzies plotek, od kogos kto ma zerowe pojecie na temat produkcji i rzadzacej sie nia prawami. Przy wielkoseryjnej produkcji taniej jest ustandaryzowac cos do wszystkich wersji, niz produkowac dwie rozne... zapomnij o nizszej ilosci spawow, nie ma czegos takiego.


To akurat są słowa Adama Kornackiego nie moje.

Panowie przykro mi mam swoje zdanie. Wierzę też w to co mówią w ASO bo nie mam podstaw żeby im coś zarzucić. Zawsze wszystko z ich strony odbywało się z dużą rzetelnością świadczonych usług. Poza tym są niejako przedstawicielami marki więc zupełnie nie rozumiem z kąd bierze się ta ignorancja i niechęć do autoryzowanych stacji BMW?! Wiem też jak się sprawowała amerykańczańska X i jakie były z nią problemy co zreszta spowodowało że zostala sprzedana po 2 latach.

I w takim razie mam do Was wszystkich jedno proste pytanie. Z kąd bierze się różnica w cenie tak kolosalna skoro według Was samochody sprzedawane w USA nie odstępują niczym modelom europejskim? I co Niemcy sprzedawali by taniej takie same auta amerykanom niż we własnej ojczyźnie?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Roznice w m3 e92 miedzy US - EU ??
PostNapisane: 21 listopada 2009, 16:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
z podatków?

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Roznice w m3 e92 miedzy US - EU ??
PostNapisane: 21 listopada 2009, 16:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
bimmerkuba11 napisał(a):
I w takim razie mam do Was wszystkich jedno proste pytanie. Z kąd bierze się różnica w cenie tak kolosalna skoro według Was samochody sprzedawane w USA nie odstępują niczym modelom europejskim? I co Niemcy sprzedawali by taniej takie same auta amerykanom niż we własnej ojczyźnie?


A skąd się bierze cena sama w sobie? I czy napewno odzwierciedla koszty produkcji/dystrybucji? Czy też może jest jednak ustalana z dupy?

W USA wiele rzeczy jest tańszych (w zasadzie to chyba wszystko) i nie tylko podatki mają na to wpływ.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Roznice w m3 e92 miedzy US - EU ??
PostNapisane: 21 listopada 2009, 18:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
To,ze ta sama rzecz ma rozna cene w roznych krajach nie swiadczy,ze istnieje roznica w jakosci tego towaru.
http://finanse.wp.pl/kat,104124,title,D ... caid=19252

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Roznice w m3 e92 miedzy US - EU ??
PostNapisane: 21 listopada 2009, 18:03 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
bimmerkuba11 napisał(a):
to że tam były różnice to wie każdy. Ale dlaczego w takim razie skoro w wielkoseryjnej produkcji opłaca się wg Ciebie ujednolicać konstrukcje to w E46 m3 wersji us byly niewentylowane tarcze a w wersji euro od poczatku byly nawiercane?

Nawiercane to nie to samo co wentylowane :mur:
Poza tym, co Ty podajesz przykład tarcz hamulcowych, które są materiałem eksploatacyjnym, a nie elementem konstrukcji? Co do nitowania nadwozia - z tego, co się orientuję, nitowanie/klejenie jest droższe niż spawanie, więc gdzie Ty widzisz oszczędności? Klei się i nituje nadwozia (bo samego nitowania to już się chyba nie stosuje...) tam, gdzie nie można poszczególnych elementów ze sobą zgrzać (np. Jaguar XJ, Aston Martin Vanquish - aluminium, Lamborghini Murcielago - włókno węglowe + stal). M3 EU/US są produkowane w Europie - myślisz, że utrzymywanie przez producenta dwóch różnych technologii produkcji wpływałoby na zmniejszenie kosztów? Bo jakoś nie chce im się w to wierzyć ;-)
bimmerkuba11 napisał(a):
To akurat są słowa Adama Kornackiego nie moje.

A kim jest Adam Kornacki? :-k Nie no, kojarzę go oczywiście, ale raczej jako kierowcę wyścigowego/prowadzącego program tv, w którym niejedną głupotę już powiedział...
bimmerkuba11 napisał(a):
Poza tym są niejako przedstawicielami marki więc zupełnie nie rozumiem z kąd bierze się ta ignorancja i niechęć do autoryzowanych stacji BMW?

No wiesz, parę takich autoryzowanych serwisów BMW już straciło autoryzację...
Ja z kolei nie wiem, skąd u Ciebie taka niechęć do racjonalnego spojrzenia na sprawę? :-k
bimmerkuba11 napisał(a):
I w takim razie mam do Was wszystkich jedno proste pytanie. Z kąd bierze się różnica w cenie tak kolosalna skoro według Was samochody sprzedawane w USA nie odstępują niczym modelom europejskim? I co Niemcy sprzedawali by taniej takie same auta amerykanom niż we własnej ojczyźnie?

Pytanie proste, ale odpowiedź złożona.
1. konkurencja - ostrzejsza niż w Eu: niższe ceny aut produkowanych w USA wymuszają niższe ceny aut importowanych;
2. amerykanie częściej zmieniają auta, a co za tym idzie - częściej kupują nowe. Rezultat: spadek ceny spowodowany większym wolumenem sprzedaży.
3. z tego co napisałem wyżej wynika kolejny czynnik mogący mieć wpływ na cenę aut w USA, mianowicie olbrzymi rynek aut używanych.
4. Leasing aut - w USA bardzo popularny, w Eu - nie bardzo. Skoro ktoś myśli o wzięciu auta w leasing, to może lepiej go zachęcić do kupna auta na własność? A jak zachęcić? Niższą ceną ;-)
5. Podatki - w USA niższe niż w Eu. Poza tym, w USA samochód jest zwykłym przedmiotem użytkowym, w Eu - mam wrażenie, że nadal dobrem "luksusowym".
6. Ludność - jeśli weźmiemy pod uwagę poszczególne kraje Eu, to żaden pod tym względem nie może się równać z USA. A więcej ludzi - więcej potencjalnych nabywców.
7. Konkurencja - głównie z Japonii; dla Japończyków rynek USA jest chyba bardziej otwarty, niż europejski.

To takie moje przemyślenia, uzupełnione o to, co gdzieś tam w necie wyszperałem. Jaka jest prawda - to już wiedzą managerowie w koncernach :-D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Roznice w m3 e92 miedzy US - EU ??
PostNapisane: 21 listopada 2009, 18:27 
maaaad napisał(a):
Nawiercane to nie to samo co wentylowane :mur:


To akurat było przejęzycznie. :P

Panowie nie będę się kłócił. Każdy ma swoje racje. Nie twierdzę że prawda musi leżeć po mojej stronie. Jednak ja mam złe doświadczenia z autem z usa a już to samo dedykowane na rynek europejski uważam za cudowne.
Żałuję tylko że nie mam zdjęć wnętrza starego X wtedy może gdybyście zobaczyli stan skórzanej tapicerki po przebiegu 120tys i 2 latach zaczęli byście się zastanawiać "wtf?".
To tyle ode mnie.

maaaad napisał(a):
Ja z kolei nie wiem, skąd u Ciebie taka niechęć do racjonalnego spojrzenia na sprawę? :-k
:P złe doświadczenia.

A co do podatków to oczywiście w pewnym sensie wywierają różnicę ale auto kosztujące 50 tys $ co załóżmy mnożąc przez 3 nie daje ceny ponad 240 tyś zł... A różnica 90 tyś to sporo kasy.Oczywiście to co napisałeś o konkurencji częstych zmianach a co za tym idzie większym popycie itd itp też ma znaczenie ale niektóre BMW są tam 2x tańsze!!!

Zresztą nie ma co mówić. Już napisałem i swojego zdania nie zmienię. Co do technologi wytwarzania oczywiście że to co mówiłem było zasłyszane. Przecież nie stoję na lini produkcyjnej BMW. Ale jak już mówiłem dla mnie zdanie osob z ASO ma znaczenie.

maaaad napisał(a):
A kim jest Adam Kornacki? :-k Nie no, kojarzę go oczywiście, ale raczej jako kierowcę wyścigowego/prowadzącego program tv, w którym niejedną głupotę już powiedział...


Każdemu się zdarza ale sam tego przecież nie wymyślił. ;)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL