BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 764 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 39  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 01:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
Boogie napisał(a):
bzdet 1.
Tak twierdzą niektórzy producenci hamowni. Chyba oni wiedzą lepiej od Ciebie :P A to, czy te hamownie to szmelc, czy wyższa półka już nie mnie oceniać.....
Boogie napisał(a):
ze wszytskimi Mkami globu
Możesz i tak. Mało jest na światowych forach wykresów w necie M5 po lifcie ?? Często jest dokładny rocznik, przebieg, nie mówiąc o temperaturze itd.Zawsze to jakieś odniesienie. Lepsze niż zrobienie 3km z M3 :wstyd:
Boogie napisał(a):
brat mojego kolegi miał kiedyś takie podobne BMW i to chyba jest dość niezłe"
Tego oczekujemy od operatora ?
I ile to jest mniejwięcej ?
Nie wiem jak Ty, ja oczekuje czegoś zupelnie innego. Jeżeli mamy " dobra hamownie i dobrego fachowca" to najcześciej taki zakład zajmuje się również tuningiem silników. Czesto robią pomiary na kołach jak i na silniku. Znają też własny sprzet, wiec w PRZYBLIŻENIU moga określić moc, znając również w PRZYBLIŻENIU " błąd " pomiaru hamowni.
Boogie napisał(a):
Młodzieńcze, jak masz pisać takie głupoty
To nie ja sobie wywróżyłem z nieba 20KM i nie killuje nimi wszystkiego co ma koła i silnik :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 02:10 
Ghost_Rider napisał(a):
To właśnie straciłeś 540,


Nie ma takiej opcji, 540 zabieram JA :cisza:

Z resztą, jak się chce, można zrobić sobie pomiar GPSem np. lub "przenośną hamownią" albo innym dobrym sprzętem, np. correvita :hyhy: , zrobić sobie charakterystykę trakcyjną i wszystko jasne, parę wzorków i można odczytać sobie mniej lub bardziej dokładny wykresik, który uzyskamy na hamowni :) Parę wzorków i ogień :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 02:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Ghost młodzieńcze, napisałem chyba jasno żebyś łaskawie nie zaśmiecał mi wątku.
O killach możesz sobie pisać w osobnym wątku.



Obrazek

Obrazek

Obrazek

na początek pare wykresów Mek :)

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 09:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Napisze rzeczowo swoj komentarz

1 i 3 wykres pokazuje moc i moment na kolach w amerykanskiej normie SAE.

Jest rzeczywiscie tak jak tutaj http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... specs.html , M5 majace 357 whp bedzie mialo wlasnie okolo 420 bhp. Jednak ono nie zyskalo nagle 20 KM wiecej wzgledem specyfikacji

Cytuj:
2003 United States M5 Brochure says (at the crank) the engine has 394HP at 6,600 RPM and 368 lb-ft at 3,800 RPM in a car that weights 4,024lbs.


w 2005 zmienila sie norma SAE, dzieki czemu moc wiekszosci modeli "wzrosla" o wlasnie te 5% (a Dynojet musi mierzyc w obecnie obowiazujacej specyfikacji SAE) i to jest rozwiazanie zagadki nad ktora sie glowicie w tym temacie. W innych jednostkach mocy (gdzie nie bylo zmian) E39 M5 ma nadal 399.5 PS lub 293.8 kW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 11:02 
Też mi się wydaje, że te wykresy nie mają nic wspólnego z mocą na kole zamachowym.

Moc SAE się nadaje na smar do czołgów, dobrze, że olewamy sprawę przeniesienia napędu i straty, ale nie mamy porównania do mocy DIN, poza tym, nie wiem na 100%, mniej więcej 15 lat temu tak było, dziś i teraz nie wiem, ale normy SAE mówiły mocy brutto, tj. bez wentylatora, bez wydechu, alternatora itd.

kolejna sprawa. hp to nie jest to samo, co nasze europejskie/DINowskie km/PS.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 12:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Boogie pojedź z chłopakami z M forum na hamownie.
Jest plan na hamowanie przynajmniej 2sztuk M5 twoja była by 3 w jednym czasie w jednych warunkach to da jakieś odniesienie jeżeli nie do rzeczywistej mocy to chociaż różnic w mocy między egzemplarzami zwłaszcza,że jedna z tych M5 ma być przed liftem i będzie wiadomo jak duże są te różnice jeżeli w ogóle są.
No chyba,że się boisz bo twoje M5 musi być najlepsze i najszybsze ale udowodnić tego nie chcesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 12:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
--==Mały==-- napisał(a):
No chyba,że się boisz bo twoje M5 musi być najlepsze i najszybsze ale udowodnić tego nie chcesz.


Mały, Ciebie też trzeba wychowywać czy op..l z rana wystarczy ?
Daruj sobie tego typu teksty, chyba że chcesz coś usłyszeć o kompleksach.
Ha hamowni byłem tyle razy że moge tym obdzielić połowe forum.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 12:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: Warszawa
To czemu nie pokazesz wykresu aby uciac wszelkie watpliwosci i komentarze? Bawi Cie to? Lubisz byc w centrum zainteresowania?
Z tymi kompleksami tez dobre, zwlaszcza w swietle tej wypowiedzi.

Cytuj:
mam taką zasade, że do galerii z silnikiem < 3.2 nie wchodze, bo mógłbym nie skumać pasji posiadacza.
Tobie proponuje to samo, tylko w drugą strone


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 12:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
a nie prościej nagrać film z przyspieszenia :hyhy:

nie zaśmiecam już :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 13:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: Warszawa
Od kiedy na podstawie filmu można oszacowac moc auta?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 13:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Boogie co z tego,że byłeś 20 razy z 540i na hamowni?
Ja też byłem nie raz ale co to ma do M5?
Wiem,że wyniki nie są miarodajne w przypadku M bo to bardzo mocne wolnossące auta ale tu chodzi o czyste porównanie tej emki do wersji przedliftowej która będzie hamowana w tym samym czasie na tej samej hamowni w tych samych warunkach.
Nie ważne czy jednej wyjdzie 350 a drugiej 370KM nie liczy się wynik tylko porównanie.
Skoro jest różnica po i przed FL to będzie ona widoczna. Lepszej okazji do udowodnienia tego co tu wypisujecie nie będzie to jedyna szansa na hamowanie kilku m5 e39 w jednym czasie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 14:01 
o, takie porównanie byłoby bardzo ciekawe, nałożyć 3. wykresy na 1. i wtedy można też coś powiedzieć :)

te same warunki pogodowe, ten sam sprzęt, dobry pomysł :)

fajnie by było, gdyby boogie się zgodził :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 14:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
buncol napisał(a):
To czemu nie pokazesz wykresu aby uciac wszelkie watpliwosci i komentarze? Bawi Cie to? Lubisz byc w centrum zainteresowania?
Z tymi kompleksami tez dobre, zwlaszcza w swietle tej wypowiedzi.

Cytuj:
mam taką zasade, że do galerii z silnikiem < 3.2 nie wchodze, bo mógłbym nie skumać pasji posiadacza.
Tobie proponuje to samo, tylko w drugą strone

Dokładnie ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 16:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
HeHe ale się rozmowa rozwinęła :) Po raz kolejny widzę także że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :)

Nagle ten magiczny 20 konny przyrost mocy to nic i w ogóle pikuś i rzecz nie istotna czy się napisze 400 czy 420 jednocześnie te same osoby prowadziły zawsze boje na filmiki z jutuba i różnice w czasach na poziomie 0,2 - 0,5 sekundy i tam miało to GIGANTYCZNE znaczenie :D hehe Ciekawe dlaczego tam byliście tacy skrupulatni do SETNYCH sekundy a tutaj już nie :) hehe

Druga sprawa skoro dane z żadnej hamowni nie są wiarygodne i są to tylko przypuszczenia to cóż za niesamowitą kosmiczną technologią włada BMW AG mierząc osiągi swoich samochodów :oczami: Może ktoś mi wyjaśni ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 16:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Ja mam podobne zdanie jak Kyo i Frank, ze Boogie to nie jest osoba ktora opowiada bajeczki nie poparte zadnymi dowodami. Pozatym ogolnie wiadomo ze poliftowe M5 ma ponad 400 KM, takze ja nie widze wielkiego problemu.

Ja mam inne pytanie, Boogie na codzien jezdzisz z wlaczonym DSC czy wylaczonym?

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 16:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
Dla mnie nie ma to znaczenia czy ma 400 czy 420. Mnie bardziej zastanawia fakt że jest jeszcze przynajmniej jeden user który posiada poliftowe M5 (ArturM5) i jakoś nie przechwala sie nadnormatywną mocą swego bolidu. O czymś to świadczy .... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 17:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Bobby_Valentino napisał(a):
Druga sprawa skoro dane z żadnej hamowni nie są wiarygodne i są to tylko przypuszczenia to cóż za niesamowitą kosmiczną technologią włada BMW AG mierząc osiągi swoich samochodów :oczami: Może ktoś mi wyjaśni ?


Producenci mierza moc silnikow na innego rodzaju hamowniach - na hamowniach silnikowych gdzie silnik nie znajduje sie w nadwoziu

Tak wyglada taka hamownia

Obrazek
Obrazek

przy hamowniach podwoziowych zawsze bedzie istniala jakas niedokladnosc, ciezko chocby oszacowac straty napedu (dlatego amerykanie zmadrzeli i dla nich liczy sie wylacznie whp , czyli moc na kolach, szacowana na wale, czyli bhp jest zbyt niedokladna).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 17:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Ok czyli to co podają w katalogu BMW to jest BHP ? A hamownia podwoziowa robi pomiar czego ? Jeżeli wychodzi mi 130 koni i katalog podaje też 130 to jak to przeliczyć na to co podaje katalog ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 18:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Bobby_Valentino napisał(a):
Ok czyli to co podają w katalogu BMW to jest BHP ?


W USA tak, tam w katalogu jest wlasnie bhp w normie SAE. W Europie w katalogu masz PS (a po polsku KM wedlug europejskiej normy DIN/ECE) i kW. Moce sa oczywiscie na wale korbowym (czy na kole zamachowym, zalezy jak spojrzec, ale to to samo).

Bobby_Valentino napisał(a):
A hamownia podwoziowa robi pomiar czego ?


Mocy na kolach (a wlasciwie momentu), po przejsciu przez caly uklad przenoszenia napedu, w ktorym sa straty (np. 20%). I w zasadzie ta wartosc powinna Cie zawsze interesowac, bo co z tego, ze masz powiedzmy 400 KM pod maska jezeli strata bedzie wynosila 40%, a ktos inny przykladowo tylko 300KM i 15% straty. Teoretycznie samochody RWD i AWD zawsze maja sporo mniej mocy na kolach niz FWD (poprostu uklad przeniesienia napedu jest w nich bardziej skomplikowany), nie mowie tutaj o trakcji, bo to oddzielna sprawa.

Bobby_Valentino napisał(a):
Jeżeli wychodzi mi 130 koni i katalog podaje też 130 to jak to przeliczyć na to co podaje katalog ?


Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale ok, musialbys znac straty napedu, zmierzyc fabryczny samochod, powiedzmy, ze dla katalogowej mocy 130 KM na hamowni podwoziowej dostaniesz 100 KM na kolach (czyli 23% straty), pozniej pogrzebiesz w silniku i tym razem na hamowni dostaniesz 130 KM na kolach, czyli ~169 KM na wale (przy zalozeniu ze nie grzebales przy ukladzie przeniesienia napedu).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 18:45 
Bobby_Valentino napisał(a):
Jeżeli wychodzi mi 130 koni i katalog podaje też 130 to jak to przeliczyć na to co podaje katalog ?


ale Ty mierzyles w PL z normą DIN- prawda? :) W katalogu też masz u nas wg. mocy DIN. DIN, czy ISO, to samo.


Więc nie musisz nic kombinować, bo mają w danych wszystko, współczynniki, sriki itd.

aaa i odnośnie mocy w katalogu. nie da się prawie produkować silników o idealnych parametrach, nie wiem dokładnie jak teraz, ale kiedyś od mocy w katalogu różnica mogła być do 5%, do tego moc w katalogu, to moc przy warunkach normalnych


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 764 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 39  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL