Bobby_Valentino napisał(a):
Ok czyli to co podają w katalogu BMW to jest BHP ?
W USA tak, tam w katalogu jest wlasnie bhp w normie SAE. W Europie w katalogu masz PS (a po polsku KM wedlug europejskiej normy DIN/ECE) i kW. Moce sa oczywiscie na wale korbowym (czy na kole zamachowym, zalezy jak spojrzec, ale to to samo).
Bobby_Valentino napisał(a):
A hamownia podwoziowa robi pomiar czego ?
Mocy na kolach (a wlasciwie momentu), po przejsciu przez caly uklad przenoszenia napedu, w ktorym sa straty (np. 20%). I w zasadzie ta wartosc powinna Cie zawsze interesowac, bo co z tego, ze masz powiedzmy 400 KM pod maska jezeli strata bedzie wynosila 40%, a ktos inny przykladowo tylko 300KM i 15% straty. Teoretycznie samochody RWD i AWD zawsze maja sporo mniej mocy na kolach niz FWD (poprostu uklad przeniesienia napedu jest w nich bardziej skomplikowany), nie mowie tutaj o trakcji, bo to oddzielna sprawa.
Bobby_Valentino napisał(a):
Jeżeli wychodzi mi 130 koni i katalog podaje też 130 to jak to przeliczyć na to co podaje katalog ?
Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale ok, musialbys znac straty napedu, zmierzyc fabryczny samochod, powiedzmy, ze dla katalogowej mocy 130 KM na hamowni podwoziowej dostaniesz 100 KM na kolach (czyli 23% straty), pozniej pogrzebiesz w silniku i tym razem na hamowni dostaniesz 130 KM na kolach, czyli ~169 KM na wale (przy zalozeniu ze nie grzebales przy ukladzie przeniesienia napedu).