Uwaga, będzie długo...  
 
 Po sprzedaży turasa:

Link do galerii : 
viewtopic.php?f=6&t=137931(niestety przez imgura nie ma tam za wiele do oglądania...  

 )
Miałem nie kupować nic...
Potem stwierdziłem, że nie wytrzymam i coś kupić muszę, ale najlepiej tak, żeby za dużo nie modzić, no i oczywiście mocniejsze, sporo młodsze itd... 
Tym sposobem zacząłem zawracać głowę różnym forumowiczom o e90 330i/330d, e87 i inne, na tapecie było też z4, poliftowe z3 no i mój faworyt od długiego czasu czyli e46 compact z całą mechaniką m3 e46 smg... W sumie tylko do compacta byłem tak naprawdę przekonany, że to jest to, czego chce...
Tak zaczęły się poszukiwania odpowiednio uszkodzonego anglika e46 m3 i osoby, która mogłaby zająć się zakupem "od a do z", w międzyczasie oczywiście przeglądałem ogłoszenia szukając budy... Ale, że szukanie szło jak krew z nosa to przy okazji sprawdzałem co tam w trawie piszczy, bo niby byłem zdecydowany, ale znowu było to robienie czegoś od podstaw gdzie sporo rzeczy mogło pójść nie do końca wg. założeń... No i pewnego pięknego dnia pojawiło się e39 m5 z Oławy... Szybki rzut oka, ekspresowe logowanie na mforum z prośbą o info i.... Wyszło, że warto jechać oglądać.
Poniżej link do tematu na mforum
http://www.mforum.com.pl/viewtopic.php?f=32&t=10116W szczególności chciałbym podziękować koledze Kropa, który w 5 minut naświetlił historię tego egzemplarza.
Po pierwszych oględzinach wyszło, że jest naprawdę nieźle- zgodnie z opisem rdzy brak, tylko 3 elementy lakierowane, cała reszta git poza mocno zmęczonymi przednimi fotelami- widać, że konserwacja skór to coś, z czym żaden z poprzednich właścicieli nie miał nigdy styczności.
Na drugie oględziny wziąłem ze sobą dwóch pomocników Michała (Mikur z forum 3er), Tomka i hajs, Mikur fachowym okiem sprawdził wszystko od a do z (dzięki!  

 ), podpiął kompa, osłuchał vanosa i stwierdził, że trzeba brać... Szybka negocjacja ceny, potem bardzo mozolne podpisywanie umowy z poprzednim właścicielem (masakra!) i emka kupiona... Nie wiem, czy bardziej cieszyliśmy się z zakupu, czy z tego, że wreszcie udało się podpisać umowę  
 
 Szybka kolacja w lokalnych "złotych łukach" i lecimy z powrotem do Krakowa. 

Jako rozsądny użytkownik samochodu służbowego ja wracałem Peugeotem, więc tak na dobrą sprawę pierwszy raz usiadłem na fotelu kierowcy i przejechałem się emką pod domem... Pierwsze wrażenie było dziwne, ale z każdym kolejnym kilometrem uświadamiałem sobie, że to auto jest genialne!
Aha taka moja mała rada- jak ktoś ma wracać Waszym odblokowanym m5, to niech to nie będzie Tomek, bo po pół godziny jazdy będzie leciał 280, a Wy się będziecie zastanawiać, czy przez najbliższe 250km w ogóle zobaczycie swój nowy nabytek  
 
 No dobra,  czas na konkrety... Rozkodowany Vin:
Numer podwozia 	 WBSDE91000GJ20211
 Kod typu 	 DE91
 Typ 	 M5 (EUR)
 Typoszereg E 	 E39 ()
 Seria 	 5
 Rodzaj konstrukcji 	 LIM
 Układ kierowniczy 	 LL
 Drzwi 	 4
 Silnik 	 S62
 Pojemność skokowa 	 5.00
 Moc 	 294
 Napęd 	 HECK
 Skrzynia biegów 	 MECH
 Kolor 	 CARBONSCHWARZ METALLIC (416)
 Tapicerka 	 WALK NAPPA/CARAMEL (M3CR)
 Data prod. 	 2000-06-02
Składanie  Wyposażenie
Kod	
 Nazwa (interfejs)	
 Nazwa (ETK)
S265A 	 REIFEN DRUCK CONTROL (RDC) 	 Kontrola ciśnienia w oponach (RDC)
S352A 	 DOPPELVERGLASUNG 	 Pod. oszklenie izolacyjne
S358A 	 KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE 	 Szyba frontowa klimatyzacji komfort
S401A 	 SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH 	 Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S438A 	 EDELHOLZAUSFUEHRUNG 	 Wersja z drewna szlachetnego
S441A 	 RAUCHERPAKET 	 Pakiet dla palących
S508A 	 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 	 Park Distance Control (PDC)
S609A 	 NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL 	 System nawigacji Professional
S620A 	 SPRACHEINGABESYSTEM 	 Wejście głosowe
S629A 	 AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN 	 Tel. sam. sieci D z czytn. kart z przod.
S672A 	 CD WECHSLER 6-FACH 	 Zmieniarka CD na 6 płyt CD
S677A 	 HIFI SYSTEM PROFESSIONAL 	 System HiFi Professional DSP
S855A 	 SPRACHVERSION ITALIENISCH 	 Wersja językowa, włoski
S863A 	 SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA 	 Spis dealerów, Europa
S877A 	 UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL 	 Brak obsługi krzyżowej
Kod	
 Nazwa (interfejs)	
 Nazwa (ETK)
S884A 	 ITALIENISCH / BORDLITERATUR 	 Literatura pokładowa w jęz. włoskim
S915A 	 AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL 	 Dummy-SALAPA
S928A 	 REIFENSTEUERUNG 	 Sterowanie opon
Składanie  Wyposażenie seryjne
Kod	
 Nazwa (interfejs)	
 Nazwa (ETK)
S210A 	 DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) 	 Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy
S216A 	 SERVOTRONIC 	 Wspomaganie układu kier. Servotronic
S261A 	 SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE 	 Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.
S302A 	 ALARMANLAGE 	 Instalacja alarmowa
S423A 	 FUSSMATTEN IN VELOURS 	 Dywaniki podłogowe Velours
S430A 	 INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND 	 Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
S459A 	 SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY 	 Elektryczna regulacja foteli z pamięcią
S488A 	 LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER 	 Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera
S494A 	 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER 	 Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S500A 	 SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG 	 Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne
S520A 	 NEBELSCHEINWERFER 	 Lampa przeciwmgłowa
S522A 	 XENON-LICHT 	 Światło ksenonowe
S534A 	 KLIMAAUTOMATIK 	 Klimatyzacja automatyczna
S548A 	 KILOMETERTACHO 	 Licznik kilometrów
S555A 	 BORDCOMPUTER 	 Komputer pokładowy V z pilotem
Kod	
 Nazwa (interfejs)	
 Nazwa (ETK)
S710A 	 M LEDERLENKRAD 	 M Kier. sport. wielofunk.
S775A 	 INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT 	 Podsufitka antracyt
S785A 	 WEISSE BLINKLEUCHTEN 	 Lampy kierunkowskazów białe
Składanie  Information
Kod	
 Nazwa (interfejs)	
 Nazwa (ETK)
S473A 	 ARMAUFLAGE VORN 	 Podłokietnik przedni
S602A 	 BORDMONITOR MIT TV 	 Monitor pokładowy z TV
S694A 	 CD-WECHSLER VORBEREITUNG 	 Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD 
maciekpkow,  dzięki!
Trochę fotek:
Cała i zdrowa w domu..

Takie małe porównanie serce vs rozum z nowo kupionym x1 mojego brata 
2000 vs 2011 i praktycznie te same ceny zakupu..

(swoją drogą świetne auto, jestem zdziwiony jak dobrze jeździ 2.0d w automacie)
Trochę wieczornej "kiwki"  
 
 

Od poprzedniego właściciela dostałem stertę papierów, mój poprzednik skrupulatnie dokumentował każdy jeden zakup adnotacją z datą, przebiegiem, krótką informacją i numerem..

No i dzisiaj na kaca postanowiłem ją z grubsza opłukać...











Środek:







Emka ma wydech supersprint race


Co mogę jeszcze napisać- z ciekawszych rzeczy to wydech gada nieziemsko, ale jest cholernie głośny... Przez kilka pierwszych dni jak wyjeżdżałem z garażu to pies uciekał 

Emka ma wgrany jakiś program, przez co kręciła się zdecydowanie za wysoko, więc odwiedziła GCS Tuning i odcinka została ustawiona na 7100 (wiem, wiem, seria ma przy 7000, ale się pomyliłem jak rozmawiałem z Grześkiem), dodatkowo GCS przeanalizował program i stwierdził, że jest dobrze, więc nic więcej nie ruszałem.
Aktualnie jest założony gwint ST Suspension, ale dostałem Bilsteina b16 od poprzedniego właściciela więc pójdzie do regeneracji i wróci na auto..
Przebieg został zweryfikowany i jest ori.
Plany:
-trochę podnieść gwint
-obszyć przednie fotele
-założyć b16
-ogarnąć jakiś większy hamulec
-zregenerować felgi
-kupić shortshifter
-wrzucić poliuretanowe gumy stabilizatorów
-zmienić shadow line na nowy, bo oryginalny najlepsze lata ma za sobą
-pewnie jakaś korekta lakieru
-w zimę zmienić panewki
-razem z panewkami zregenerować vanosa
-poprawić wszystkie pierdoły, które są zmęczone i mnie wkurzają
-może jakieś Recaro
-chętnie bbsy ch 19"
Poza tym dbać, dbać i dopieszczać
Wrażenie- fantastyczne, reakcja na gaz, przyspieszenie... Jest naprawdę miło  

Na sam koniec chciałbym podziękować użytkownikom:  
ryszard86,   
Lincoln,   za cenne rady i pomoc 

Chyba wystarczy...  
