Uwaga, będzie długo...
Po sprzedaży turasa:

Link do galerii :
viewtopic.php?f=6&t=137931(niestety przez imgura nie ma tam za wiele do oglądania...

)
Miałem nie kupować nic...
Potem stwierdziłem, że nie wytrzymam i coś kupić muszę, ale najlepiej tak, żeby za dużo nie modzić, no i oczywiście mocniejsze, sporo młodsze itd...
Tym sposobem zacząłem zawracać głowę różnym forumowiczom o e90 330i/330d, e87 i inne, na tapecie było też z4, poliftowe z3 no i mój faworyt od długiego czasu czyli e46 compact z całą mechaniką m3 e46 smg... W sumie tylko do compacta byłem tak naprawdę przekonany, że to jest to, czego chce...
Tak zaczęły się poszukiwania odpowiednio uszkodzonego anglika e46 m3 i osoby, która mogłaby zająć się zakupem "od a do z", w międzyczasie oczywiście przeglądałem ogłoszenia szukając budy... Ale, że szukanie szło jak krew z nosa to przy okazji sprawdzałem co tam w trawie piszczy, bo niby byłem zdecydowany, ale znowu było to robienie czegoś od podstaw gdzie sporo rzeczy mogło pójść nie do końca wg. założeń... No i pewnego pięknego dnia pojawiło się e39 m5 z Oławy... Szybki rzut oka, ekspresowe logowanie na mforum z prośbą o info i.... Wyszło, że warto jechać oglądać.
Poniżej link do tematu na mforum
http://www.mforum.com.pl/viewtopic.php?f=32&t=10116W szczególności chciałbym podziękować koledze Kropa, który w 5 minut naświetlił historię tego egzemplarza.
Po pierwszych oględzinach wyszło, że jest naprawdę nieźle- zgodnie z opisem rdzy brak, tylko 3 elementy lakierowane, cała reszta git poza mocno zmęczonymi przednimi fotelami- widać, że konserwacja skór to coś, z czym żaden z poprzednich właścicieli nie miał nigdy styczności.
Na drugie oględziny wziąłem ze sobą dwóch pomocników Michała (Mikur z forum 3er), Tomka i hajs, Mikur fachowym okiem sprawdził wszystko od a do z (dzięki!

), podpiął kompa, osłuchał vanosa i stwierdził, że trzeba brać... Szybka negocjacja ceny, potem bardzo mozolne podpisywanie umowy z poprzednim właścicielem (masakra!) i emka kupiona... Nie wiem, czy bardziej cieszyliśmy się z zakupu, czy z tego, że wreszcie udało się podpisać umowę
Szybka kolacja w lokalnych "złotych łukach" i lecimy z powrotem do Krakowa.

Jako rozsądny użytkownik samochodu służbowego ja wracałem Peugeotem, więc tak na dobrą sprawę pierwszy raz usiadłem na fotelu kierowcy i przejechałem się emką pod domem... Pierwsze wrażenie było dziwne, ale z każdym kolejnym kilometrem uświadamiałem sobie, że to auto jest genialne!
Aha taka moja mała rada- jak ktoś ma wracać Waszym odblokowanym m5, to niech to nie będzie Tomek, bo po pół godziny jazdy będzie leciał 280, a Wy się będziecie zastanawiać, czy przez najbliższe 250km w ogóle zobaczycie swój nowy nabytek
No dobra, czas na konkrety... Rozkodowany Vin:
Numer podwozia WBSDE91000GJ20211
Kod typu DE91
Typ M5 (EUR)
Typoszereg E E39 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik S62
Pojemność skokowa 5.00
Moc 294
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor CARBONSCHWARZ METALLIC (416)
Tapicerka WALK NAPPA/CARAMEL (M3CR)
Data prod. 2000-06-02
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S265A REIFEN DRUCK CONTROL (RDC) Kontrola ciśnienia w oponach (RDC)
S352A DOPPELVERGLASUNG Pod. oszklenie izolacyjne
S358A KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE Szyba frontowa klimatyzacji komfort
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional
S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe
S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Tel. sam. sieci D z czytn. kart z przod.
S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD
S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP
S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Wersja językowa, włoski
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S884A ITALIENISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa w jęz. włoskim
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Dummy-SALAPA
S928A REIFENSTEUERUNG Sterowanie opon
Składanie Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy
S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic
S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.
S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią
S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S555A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk.
S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt
S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe
Składanie Information
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni
S602A BORDMONITOR MIT TV Monitor pokładowy z TV
S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD
maciekpkow, dzięki!
Trochę fotek:
Cała i zdrowa w domu..

Takie małe porównanie serce vs rozum z nowo kupionym x1 mojego brata
2000 vs 2011 i praktycznie te same ceny zakupu..

(swoją drogą świetne auto, jestem zdziwiony jak dobrze jeździ 2.0d w automacie)
Trochę wieczornej "kiwki"


Od poprzedniego właściciela dostałem stertę papierów, mój poprzednik skrupulatnie dokumentował każdy jeden zakup adnotacją z datą, przebiegiem, krótką informacją i numerem..

No i dzisiaj na kaca postanowiłem ją z grubsza opłukać...











Środek:







Emka ma wydech supersprint race


Co mogę jeszcze napisać- z ciekawszych rzeczy to wydech gada nieziemsko, ale jest cholernie głośny... Przez kilka pierwszych dni jak wyjeżdżałem z garażu to pies uciekał

Emka ma wgrany jakiś program, przez co kręciła się zdecydowanie za wysoko, więc odwiedziła GCS Tuning i odcinka została ustawiona na 7100 (wiem, wiem, seria ma przy 7000, ale się pomyliłem jak rozmawiałem z Grześkiem), dodatkowo GCS przeanalizował program i stwierdził, że jest dobrze, więc nic więcej nie ruszałem.
Aktualnie jest założony gwint ST Suspension, ale dostałem Bilsteina b16 od poprzedniego właściciela więc pójdzie do regeneracji i wróci na auto..
Przebieg został zweryfikowany i jest ori.
Plany:
-trochę podnieść gwint
-obszyć przednie fotele
-założyć b16
-ogarnąć jakiś większy hamulec
-zregenerować felgi
-kupić shortshifter
-wrzucić poliuretanowe gumy stabilizatorów
-zmienić shadow line na nowy, bo oryginalny najlepsze lata ma za sobą
-pewnie jakaś korekta lakieru
-w zimę zmienić panewki
-razem z panewkami zregenerować vanosa
-poprawić wszystkie pierdoły, które są zmęczone i mnie wkurzają
-może jakieś Recaro
-chętnie bbsy ch 19"
Poza tym dbać, dbać i dopieszczać
Wrażenie- fantastyczne, reakcja na gaz, przyspieszenie... Jest naprawdę miło

Na sam koniec chciałbym podziękować użytkownikom:
ryszard86,
Lincoln, za cenne rady i pomoc

Chyba wystarczy...
