BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E32] Pracuje około 10 sekund, odcięcie zapłonu.
PostNapisane: 30 grudnia 2010, 17:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 47
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E38 730i
Kod silnika: M60/1
Witam.

Po tygodniu męczarni, szukania sposobu na przywrócenie poprawnej pracy Siódemki znalazłem rozwiązanie. :)
Nie jestem jeszcze pewny czy to będzie działać na dłuższą metę, ale jak na razie działa...

Po sprawdzeniu wszystkiego od zasilania po stacyjki, i jeszcze cały układ zapłonowy doszedłem do wniosku że coś jest nie tak z Komputerem sterowania silnikiem. Ponieważ od stacyjki dostaje sygnał, napięcie. Załącza cały układ zapłonowy lecz po 10 sekundach odcina napięcie, ale w dalszym ciągu otrzymuje je ze stacyjki. Wiec tam jest przerwa.

Pojechaliśmy na okoliczne Sklepy/szroty z częściami i natrafiłem na kilka komputerów. Pierwszy który najbardziej parametrami był zbliżony do mojego silnika M30B30 był komputer z BWM E34 2.5b. Po przekręceniu stacyjki, reakcje jak wcześniej z tym że nie działała część elektroniki. Komputer pokładowy, wycieraczki, el. szyby, światła itd. Ale co najważniejsze przy przekręceniu kluczyka zaświecił się Check Engine a więc układ zapłonowy działa. ( nie wiem dlaczego, ale jak świeci się ta kontrolka to działa układ zapłonowy) i silnik zapalił. Tyle tylko że nie chodził na niskich obrotach. Gaz - Benzyna wszystko działa, i co najważniejsze nie gasł po kilku sekundach. Popracował kilka minut bez problemów. Następnie kilka razy go gasiłem, i paliłem aby się upewnić. Wszystko wskazuje na to że działa i że jest ok.

Cała elektronika po czasie zaczęła się uruchamiać, tak jakby komputer się zaprogramował na to auto. I wszystko już działa bez problemów.

Ale teraz moje pytanie, czy komputer od 2.5b ma np. mniejszą dawkę paliwa, inne ilości/ objętości przepływu powietrza itp... I dlatego Moje BMW nie trzyma niskich obrotów. Komputer różni się numerem, ale już zamówiłem taki sam jaki posiadam. Więc 3.0b. Ponieważ nie wiem czy coś jest nie tak, czy po prostu sterownik tak działa, i jeżeli zamontuje odpowiedni to wszystko wróci do normy.

W ogóle jakby ktoś posiadał dane, czym różnią się te sterowniki, byłbym wdzięczny.

P.S - mój oryginalny sterownik : BOSCH 0 260 200 178 po rozebraniu nie przedstawiał jakich kolwiek uszkodzeń, przepaleń itd.

Jeżeli ktoś wie o co chodzi proszę o info.
Pozdrawiam Serdecznie.

_________________
Części do E32 E34 E28 ZOBACZ
http://14.pl/a025c

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Pracuje około 10 sekund, odcięcie zapłonu.
PostNapisane: 30 grudnia 2010, 17:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 178
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M20B25
przeglądnij układ zapłonowy i filtr paliwa. W sumie na kompie chyba nie wykryje walniętego czujnika położenia wału najlepiej zmierzyc miernikiem opór na pinach który ma byc w okolicy 520 Ohm'ów

_________________
Polerowane pokrywy zaworów E30 E34 E32 E36 E46 - Kolektory -- Polerowanie . Info na priv lub GG 3747477

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1244459


Ostatnio edytowano 30 grudnia 2010, 17:43 przez deliver_sounds, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Pracuje około 10 sekund, odcięcie zapłonu.
PostNapisane: 30 grudnia 2010, 17:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 47
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E38 730i
Kod silnika: M60/1
A nie może to być wina nie takiego sterownika ? Na wcześniejszym oryginalnym było wszystko ok. Przypomnę ten jest od 2,5b... :| a dopiero za kilka dni, przywędruje poprawny sterownik...

_________________
Części do E32 E34 E28 ZOBACZ
http://14.pl/a025c

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Pracuje około 10 sekund, odcięcie zapłonu.
PostNapisane: 30 grudnia 2010, 17:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 178
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M20B25
aa nie zauważyłem postu powyżej :wstyd:

check engine świeci bo masz błąd sterownika silnika

_________________
Polerowane pokrywy zaworów E30 E34 E32 E36 E46 - Kolektory -- Polerowanie . Info na priv lub GG 3747477

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1244459


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Pracuje około 10 sekund, odcięcie zapłonu.
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 10:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 47
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E38 730i
Kod silnika: M60/1
Być może bo to sterownik z innym numerem i z innym przeznaczeniem. Dziwiło mnie nawet że BMW pracuje na nim poprawnie, oprócz niskich obrotów. Co do mojego starego sterownika to również był wymieniany. Sprawdziłem po numerze VIN i seryjnie był w BMW E28 3.5L M30, więc kiedyś oryginalny padł i ktoś go zamienił. Zastanawia mnie czy te Komputery lubią odmawiać posłuszeństwa, czy tylko tak stało się w tym przypadku.

Prosiłbym jeszcze o jakieś objaśnienie czy komputery różnią się znacząco od siebie. Wyszło kilka modeli każdy do jakiejś pojemności. Oczywiście w przedziałach...

_________________
Części do E32 E34 E28 ZOBACZ
http://14.pl/a025c

Obrazek


Ostatnio edytowano 9 stycznia 2011, 11:08 przez Bmw7er, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Pracuje około 10 sekund, odcięcie zapłonu.
PostNapisane: 8 stycznia 2011, 00:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 47
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E38 730i
Kod silnika: M60/1
Witam :zalamany:

Niestety ponownie muszę wrócić do tematu bo Bmw nie daje oznak Życia :zalamany:
W dniu wczorajszym otrzymałem sterownik od E32 do Silnika M30 3.0L dzisiaj go zamontowałem, wsiadam do auta i nie pali, nie działają el. Szyby, szyber, wycieraczki, komp pokładowy, brak zapłonu itp. Było tak samo ze sterownikiem od 2.5L ale po czasie jak się już "zainstalował" wszystko działało, i samochód palił za każdym razem. A sama instalacja polegała na tym że kręciłem rozrusznikiem ( bo był zapłon - iskra ) a gdy już się odpalił to po około 5 minutach pracy wszystko działało poprawnie jak należy. Później odpalała za każdym razem, nie było naprawdę żadnych problemów. ( tylko niskie obroty, ale to już sprawka lewego powietrza, z tym się uporałem )

A co zrobić gdy po włożeniu sterownika M30 3.0L nie ma zapłonu, więc nic się nie ustawi a sam komputer nie może się "zainstalować" naprawdę ręce mi już opadają, auto stoi i nie można w ogóle z niego korzystać. Posiada ktoś taką wiedzę, żeby napisać mi co zrobić żeby wszystko się poprawnie skonfigurowało, ile auto potrzebuje czasu żeby komputer zebrał wszystkie dane itd. Czy musi być jakiś określony czas na zapłonie itd...

Na dodatek kupiłem dzisiaj nowy akumulator, żeby mieć pewność że Komputer posiada sztywne napięcie, i nie resetuje się sam z powodu niskiego napięcia, lub nie trzymania prądu.

Bardzo proszę o Pomoc, bo nie mam pojęcia co z tym zrobić. W poniedziałek postaram się znów załatwić ten "działający" sterownik 2.5L. Sprawdzę czy na nim wszystko jest ok...

Pozdrawiam. :(

_________________
Części do E32 E34 E28 ZOBACZ
http://14.pl/a025c

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Pracuje około 10 sekund, odcięcie zapłonu.
PostNapisane: 9 stycznia 2011, 11:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 47
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E38 730i
Kod silnika: M60/1
:hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :hurra:

Udało mi się znaleźć usterkę i miejmy nadzieję że raz na zawsze... Od plusowej klemy pociągnięte są 3 przewody, najgrubszy do plusowej szyny w silniku oraz rozrusznika i całej elektryki. Jednak do sterowania elektryką oraz zapłonem itd są dwa czerwone mniejsze przekrojem przewody. Jak się okazało jeden na drodze ma bezpiecznik 80A który nie został przepalony tylko tak uszkodzony że czasami miał styk, a czasami nie. Dlatego resetowały się ustawienia zegarów, komputera pokładowego itd. A trzeci najważniejszy przewód idzie do plusowego zacisku przy komputerze sterowania silnikiem itd. Jest gdzieś przetarty bo nie ma przejścia... Dlatego auto zapalało na około kilka sekund po czym gasło. A wszystko wartowało ponieważ nie miało podtrzymania napięcia.

Dziękuję serdecznie za wszystkie wskazówki
Pozdrawiam...

_________________
Części do E32 E34 E28 ZOBACZ
http://14.pl/a025c

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Pracuje około 10 sekund, odcięcie zapłonu.
PostNapisane: 9 stycznia 2011, 20:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 401
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: e39 525 ,e38 728
Kod silnika: m52b25,b28
witam,no to gratulacje za wytrwałosc......w sumie usterka banalna a zycie moze uprzykrzyc......byłem ciekaw co jest grane z Twoim autkiem kolego i nareszcie sprawa sie wyjasniła......pozdrawiam i życze jak najmniej takich przykrych niespodzianek....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Pracuje około 10 sekund, odcięcie zapłonu.
PostNapisane: 9 stycznia 2011, 20:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 47
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E38 730i
Kod silnika: M60/1
Witam

Dziękuję serdecznie, na szczęście nie potrzebowałem auta do jakiś celów. Dlatego mogło stać, i czekać na naprawę... Usterka jak się okazało banalna, jednak dla jakiegoś znawcy BMW byłaby do zdiagnozowania w chwilkę. Osobiście nie wpadłem aby sprawdzić ciągłość tego obwodu, nawet nie spodziewałem się że jest do tego pociągnięty specjalnie przewód. Tym bardziej że zmyliła mnie diagnostyka komputerowa ponieważ silnik nie wykazał żadnych błędów, a komputer Auta odłączał się od stacji po jakiś 2 minutach diagnozowania. Więc wybór padł na Motronic. Po zmianie na inny (2.5L) wszystko było w porządku, więc sterownik może wykorzystywał inny obwód, a przy odpowiednim nie działał. Dziwne, ale tak było.

Na przyszłość już będę wiedział

P.S - Pozostał mi jeden sterownik (sprawny) do silnika M30B30, jeżeli ktoś potrzebuje to zapraszam na aukcję. Mogę podać link na PW.


Pozdrawiam

_________________
Części do E32 E34 E28 ZOBACZ
http://14.pl/a025c

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Pracuje około 10 sekund, odcięcie zapłonu.
PostNapisane: 9 stycznia 2011, 20:59 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Chodzi o ten + pod maską ?? W którym miejscu jest ten bezpiecznik ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Pracuje około 10 sekund, odcięcie zapłonu.
PostNapisane: 9 stycznia 2011, 21:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 47
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E38 730i
Kod silnika: M60/1
Bezpiecznik znajduje się zaraz przy akumulatorze, czerwony przewód w jednym miejscu jest jest owinięty rurką termokurczliwą tak około 10 cm. Rozcinając obkurczkę znajdziemy bezpiecznik 80A, zamontowany na płytce drukowanej.

A przewód plusowy to nie ten główny prądowy który znajduje się mniej więcej na środku silnika ( jest on Czarny - gruby ) bo to przewód idący do rozrusznika. Ma taką klapkę ze znaczkiem + tylko przewód w miejscu gdzie jest zamontowany komputer Motronic. Jest ukryty pod deklem z napisami High Voltage . ( stojąc przodem do auta, po lewej stronie, tuż gdzie czujnik domknięcia Maski.

Czerwony przewód, zakryty kapturkiem, podłączony między Komputerami. Następnie podłączony do 2 przekaźników, jeden sterowania silnikiem ( biały ) i drugi ... niestety nie wiem do czego ( pomarańczowy )

Na tym przewodzie powinno być cały czas napięcie, ponieważ jest bezpośrednio połączony z akumulatorem. A po przekręceniu stacyjni, przekaźnik załącza pompę itd.

_________________
Części do E32 E34 E28 ZOBACZ
http://14.pl/a025c

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL