BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 20:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: krakow
reserved napisał(a):
Zmierz jej opornosc. Czyli odpal omomierz.. jeden drut z jednej strony fajki, drugi z drugiej :-) i wynik ma byc w okolicach 2 kilo.


oki jutro sie za to zabiore dzieki wszystkim za pomoc dam znać co zdziałałem

ps, Reserved fajna laska trochę rozprasza :hyhy: ;)


Ostatnio edytowano 2 maja 2007, 09:42 przez gadzior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 21:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
gadzior napisał(a):
oki jutro sie za to zabiore dzieki wszystkim za pomoc dam znać co zdziałałem

ps, Reserved fajna laska trochę rozprasza :hyhy: ;)


:D :hyhy:
Jak bedziesz mial problem daj znac, tez jestem z Kraka to pomoge.


Ostatnio edytowano 2 maja 2007, 09:43 przez reserved, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: krakow
Jestes z kraka spoko potzrebuje jeszcze przepływke do mojej Bosch jakby ktos gdziess tanio to wezme dodam ze moge wymienic za przepływke do 2,5 bo posiadam oczywiscie dopłace


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 21:36 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
co do cewki to wymontuj i wez ja do domu, wygrzej na jakims grzejniku bo na dworze za szybko dobrze nie wyschnie (napewno nie w 5 godzin)...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 21:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
najpierw zrob jak pisze Kornelo..plus wykap ta cewke w jakim denaturacie :-) Jak bedzie problem uderz jutro do mnie na priv to sie jakos umowimy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 09:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
hmmm chciałbym Cię pocieszyć ale....

....sprowadze Was na ziemię bo miałem identyczny problem w A3
:hyhy:

powiedzcie mi jakim cudem woda może dostać się pod gumową uszcelkę cewki a jeśli już to jakim cudem nie wyparuje z tamtąd jak silnik ma ok 100stopni ?? :hyhy:

Nie chciałbym Cię martwić ale wygląda to na pęknięcie głowicy :hyhy: a dokładniej pęknięcie kanału wodnego w okolicy otworu na świece... innej możliwości tam nie ma raczej , żadnej uszczelki odpowiedzialną za dostawanie się wody do otworu świecy tam nie znajdziesz niestety ...

u mnie kosztowało to bagatela 3000zł (spawanie + materiały) 1,8 20V audi
pierwsze co możesz zrobić to sprawdzić smakowo :hyhy: czy to płyn czy to woda...
jedyne prawdopodobieństwo dostania się tam wody to jest mycie kercherem silnika inaczej raczej nie ma możliwości żeby gumy uszczelniające cewki pusciły zauważalną ilość wody....

p.s. na przyszłość zanim odkręcisz świece najpierw dokładnie wydmuchaj wode , pył, czy śmieci jakieś z okolicy świecy... jak wpadnie syf do cylindra to możesz sobie dopiero nagrabić...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 13:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: krakow
to miło mnie pocieszyłeś niestety jeszcze niewiem co to za plyn a powiedz mi jedno mianowicie cały czs ci tam napływa woda czy raz na jakis czas???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 13:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
gadzior napisał(a):
to miło mnie pocieszyłeś niestety jeszcze niewiem co to za plyn a powiedz mi jedno mianowicie cały czs ci tam napływa woda czy raz na jakis czas???


w jeden dzień wysuszyłem, drugi pojeździłem i na 3 już mi zaczynało przerywać, ale różnie , czasem jak delikatnie śmigałem na niewielkich odcinkach to nic sie nie działo , generalnie jednak 2 dni i woda była spowrotem :( i brak jednego cylindra... jeździłem tak wsumie 1 tydzień potem auto do mechanika... co gorsza spawanie głowicy w tym miejscu to już naprawde nielada wyczyn.. :) ... przyczyną było przeżarcie kanału wodnego jakimś nieodpowiednim płynem albo wodą :kwasny: grubość ścianek w tym miejscu to ok 1milimetra (głowica 20 zaworowa 1,8)...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 20:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: krakow
Miałeś wode w oleju?? bo u mnie nic ale boję sie ze to może byc to dzisiaj wyczyscilem przejezdziłem i jak narazie spoko czytalem gdzies ze sa jakies uszczelniacze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 21:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 187
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: juz piąte
hm no ladnie pieknie moze w innych silnikach takie motywy moga wystepowac, ale o ile mnie pamiec nie myli to w M50 jesli wystapilo by jakiekolwiek pekniecie w okolicy swiec(z wyplywem na zewnatrz) to cewke zalalo by w pierwszym rzedzie olejem a nie plynem. Nie musze chyba mowic ze takie pekniecie spowodowalo by rowniez zaolejenie cieczy chlodzacej, znaczne ubytki cieczy z chlodnicy i zupa w misce oraz w chlodnicy.
Wniosek: jesli zadne z powyzszych nie jest spelnione to nie ma co rwac wlosow z glowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2007, 08:45 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Panowie nie ma żadnych przesłanek o pęknięciu głowicy, chociażby z problemami z układem chłodzenia. To byłaby największa udręka autora tematu niżeli wypadanie cylindra.
Tak więc woda w swiecy to nie płyn z układu chłodzącego, lecz woda która wlewa się być może z podszybia w wyniku pękniętej osłony.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2007, 10:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: krakow
Mam nadzieje robertbmw że masz rację rozmawiałem z kolegą i powiedział mi zebym wymienił wszystkie fajki koszt około 100zł on jak wymienił to powiedział ze to nie to autko aha mam pytanko jest na tym forum gzies dział kupię- sprzedam ??mam jeszcze do wymiany czujnik temperatury ale jak zobaczyłem jakie jest tam dojscie to mi odeszło od wymiany niema jak tam podejsc z tego co widziałem to trzeba wykrecic kolektor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2007, 08:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
....obym się mylił ale jeszcze raz powtórze jakim cudem może woda stać nawet jakbys mył silnik z wiadra to po osiągnieciu temperatury woda wyparuje zaraz a nie stoi... tymbardziej że chyba jakiś ostrych ulew w ostatnim miesiącu nie było...

co do oleju w wodzie czy na odwrót to kanały wodne w głowicy napewno biegną w okolicy świecy żeby z komory spalania jak najwiecej ciepła odebrać... magistrala olejowa nie ma nic do rzeczy tutaj nie koniecznie musi byc peknięcie do magistrali olejowej.. może byc właśnie tylko na zewnątrz , takie mikropeknięcie nie wpływa równiez w sposób zauważalny na prace całego układu chłodzenia , jak silnik zimny pękniecie może wogule nie przepuszczać wody a dopiero jak sie rozgrzeje i w układzie zrobi się ciśnienie może kropla po kropli tam kapać...

na RealOEM nie ma dokładnie pokazanego jak idą kanały wodne ale jestem przekonany, że podobnie jak w audi i wiekszości samochodów..

jak faktycznie nie mam racji to przepraszam za zamieszanie i za stracha jaki napędziłem właścicielowi ale mam traumatyczne wspomnienia poprostu :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2007, 14:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
Witam!
Miałem identyczny problem rok temu w swojej e34 520i m50 24V

Pewnego zimowego dnia odpaliłem samochód i bez dokładnego odsnieżania - snieg na masce i dachu - podjechałem kilka - kilkanaście metrów do parkingu podziemnego.
Wszystko było ok samochód pracował normalnie.
Na parkingu podziemnym samochód postał pare godzin, śnieg sie rozpuścił.
Wsiadam zapalam....i szok! Samochód pracuje na 3 cylindrach, wibruje jak galaretka i nie ma mocy.

Dobrałem sie do cewek i odkryłem że pierwsza od podszybia jest cała w wodzie - zalany cały otwór świecy.
Zapłon jest dzielony na 2x3 wiec przebicie na jednej cewce wyłacza automatycznie 2 pozostałe.
Wysuszyłem to ręcznikami papierowymi i samochód zaczął znowu normalnie pracować.
Nie miałem pojęcia skąd tam wzieła sie woda, wszystkie uszczelki jak nowe, pokrywy całe, nie połamane, wszystkie spinki zamontowane.
Myślałem że śnieg gdzieś sie dostał jak dolewałem płynu do spryskiwacza i stąd ten problem.
Potem nic sie nie działo.....aż do wiosny. Kilka deszczowych dni - ale takich delikatnych (takie bardziej kropienie niż deszcz) i problem sie powtórzył.

Zaczałem szukać przecieku, co śmieszniejsze lanie samochodu karcherem nic nie dawało, wszystko szczelne.
Polewałem więc samochód delikatnie wężem ogrodowym, a plastikową pokrywe silnika posypałem delikanie mąką :rotfl:

Winną całego zajścia okazała sie pęknięta uszczalka pod pogrzewaną dyszą spryskiwacza. Przez nią lała sie woda, która dopiero po pewnym czasie przenikała przez kołderke maski silnika i kapała tuż obok korka wlewu oleju - dokładnie na zaślepke plastikowej pokrywy.
Tam przez otworki na śrubokręt przenikała głębiej i wciekała do gniazda świecy.
Ze względu na brak uszczelek na miejscu i konieczność zamawiania zdecydowałem się na uszczelnienie tego silikonem. Od tego czasu problem znikł.

Przypuszczam że w Twoim przypadku jest podobnie.

_________________
Pozdrawiam!
TOMEK_M


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2007, 18:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: krakow
Tomek m haha dokładnie to samo u mnie !!!!!!! doszedłem do tego dzisiaj !!jakiez było moje zdziwienie aha patrze płyn niebieskie zielonkawe mysle no tak J.....bła głowica ale dzisiaj właczam spryskiwacze myje szybki a tu mokre na deklu lukam w gorę a pokrycie maski mokre mysle mam cie ale mi stracha naciagłas jeszcze tego nierobiłem ale musze kupic taka uszczelke albo wezme silikon uffffffffffff nawet niewiecie jak mi ulzyło na duszy :) dziekuje wszystkim za pomoc szkoda tomasz ze na samym poczatku mi tego niepodsunołes bym wyczaił wczesniej ale wazne ze jest ok pozdro dla BMWozaków


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2007, 20:52 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
lolek1,
Cytuj:
obym się mylił ale jeszcze raz powtórze jakim cudem może woda stać nawet jakbys mył silnik z wiadra to po osiągnieciu temperatury woda wyparuje zaraz a nie stoi

Tak się właśnie składa, że może stać dosyć długo i za nim odparuje całkowicie (o ile nie ma przybytków na bieżąco) to narobi więcej problemów z pracą silnika i elementami układu zapłonowego.
Nie znam dokładnie głowic z Audi i nie zamierzam wątpić w przypadek jaki Ci się przytrafił, ale jeżeli chodzi o BMW to znam te głowice aż za dokładnie i przypadki z nimi jakie się trafiają.
Nie ma takiej możliwości, aby głowica do silników M50 i pochodnych pękła w taki sposób, by woda z układu chłodzenia dostawała się do komory świecowej a do cylindra nie. Owszem lubią one pękać wokół świecy, sięgając nawet do gniazda zaworowego, lecz nawet i przy tych pęknięciach płyn z układu chłodzenia nie gromadzi się w komorze świecy zapłonowej.
Co do problemów z układem chłodzenia to silniki te (zwłaszcza typ M52 w modelach E39) są bardzo uczulone nawet na najmniejsze pęknięcia. Nawet drobniutkie ilości kompresji w układzie chłodzenia nie tyle że wytwarzają większe ciśnienie w układzie, ale doprowadzają do zapowietrzania się układu co w konsekwencji jest najgorszą z możliwych przypadłości.

Wiem, że przypadki z silnikami potrafią być przedziwne w różnych markach, ale niefrasobliwe jest utożsamianie problemów mechanicznym między dwoma markami ze sobą.
Oczywiście, traumatyczne wspomnienia sprawiają że jesteś uczulony na tego typu tematy i wcale się nie dziwię, bo koszty takiej naprawy nie są małe. Ale jeżeli masz w chwili obecnej jakiś model BMW to zapewniam Cię w oparciu o własne doświadczenie, że tego typu przypadków w tej marce nigdy nie odnotowałem. Możesz więc spać spokojnie :D

gadzior,
Cieszę się, że ustaliłeś w czym tkwił problem, głównie dzięki wypowiedzi Tomek_M, który z podobnym problemem się zetknął.
Jak widać utrafienie w sedno nie zawsze jest takie łatwe, a okoliczności może być więcej.
Wniosek jest jeden, czasem nie istotna jest teoria dotycząca usterki, lecz przypadek z życia wzięty. Na każdy przypadek zaś można wysnuś teorię.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL