BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 04:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: e46 swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 6 stycznia 2011, 10:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
rybik napisał(a):
Oprócz silnika do zmiany:
- skrzynia, sprzęgło, sprzęgiełko gumowe, wybierak, wał, most, półosie,

Stare graty mogą zostać, pytanie tylko ile to wytrzyma :] Most to mamy przez wisłę, dyferencjał rybik :cwaniak: Komputer z ews i pastylką to rzecz oczywista.
rybik napisał(a):
tym bardziej, że posiadasz w tej chwili silnik na jednym vanosie, a chcesz założyć na podwójnym.

W e46 nie było pojedynczego wanosa :cwaniak: :cwaniak:

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 6 stycznia 2011, 10:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Najłatwiej było by kupić anglika wtedy masz co potrzeba :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 6 stycznia 2011, 11:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7543
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
ale poco skoro silnik kupi za 2,5 tys

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 6 stycznia 2011, 11:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1718
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57X
Garaż: były dwie e46 328Ci i 330d a teraz jest e61 535d http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141217
ale jeszcze trzeba trafić silnik w dobrej kondycji :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 6 stycznia 2011, 11:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7543
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
no to sie jedzie i kupuje z auta a nie z palety. A 2.8 jest tanie jak barszcz.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 6 stycznia 2011, 11:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Świndeminde
Moje BMW: e34 525i
Dodam coś do tematu ale w innym kierunku ;p
Kiedyś myślałem nad swapem w e39 520i-528i i wiecie co kupiłem sobie "nową" 528i (lepiej wyposażoną i mocniejszą i z gazem na gwar.) różnica w cenie sprzedaż-kupno nowej wyniosła 2,5 tyś więc cena silnika 2,8 - zastanów się czy warto pier... się ze swapem ?
(oczywiście pomijam ludzi co robią swap to dla satysfakcji to inny temat)

p.s i jak na razie nie żałuje sprzedałem dobrą kupiłem lepszą :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 6 stycznia 2011, 13:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
Jak nie bedzie katowal i urzadzal driftowych pojezdzawek co niedziele, to na pewno troche polata na starych gratach.
Kupuj Angola i sprobuj pogonic reszte czesci. Jak dobrze kupisz i z glowa sprzedasz to cala operacja wyniesie grosze. Ja bym szukal automata, 528 lub 728. Napewno beda tansze niz e46 328 w automacie.
Pistonheads.com
Autotrader.co.uk
Donedeal.ie
A swoj silnik sprzedaj uzytkownikowi tommo21 przerobi sobie na 2.8 :rotfl:

Mozesz tez skontaktowac sie z nimi. http://moto.allegro.pl/swap-silnika-v8- ... 40351.html czesto maja cos na zbyciu. Teraz maja m54b30 w dobrych pieniadzach. Roboty prawie tyle samo co przy 2.8(prawie)
Ja mam tez m54b30, m52tub28 i m54b25 na handel, ale niestety na wyspie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 6 stycznia 2011, 13:55 
///david napisał(a):
jeszcze wygłuszenie maski i tylną prawą klamkę :)


Myślę, że nie na miejscu jest Twoja docinka. Robiłem dokładnie przekładkę z 2,0i na 2,8i w E46 i to wszystko musiałem wymienić. Owszem auto po przekładce jeździło, ale nie tak jak powinno.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: e46 swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 6 stycznia 2011, 14:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E36
[cenzura].. dyfry,pół-oski, wały,
przerabianie 2.0 na 2.8,masakra
kup po wypadku lub tak jak koledzy wyżej mówili anglika i bedze GIt, wyjmiesz silnik ze skrzynia sprawdzisz w jakim stanie sprzegło i wkładasz do swojego z komputerem(sterownikiem)do wtryskow i jeżdzisz i te wszystkie pier..... nie o wymianie dyfru i pół-osiek zapomnij napewno się nie rozkraczy predzej mi kaktus wyrosnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 6 stycznia 2011, 14:26 
mlody429 napisał(a):
pier..... nie o wymianie dyfru i pół-osiek zapomnij napewno się nie rozkraczy predzej mi kaktus wyrosnie


Ale defer ma inne przełożenie! U mnie na 5tce prz 120km/h było ponad 4000 obr/min.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: e46 swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 6 stycznia 2011, 14:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 995
Lokalizacja: Warszawa
mlody429 napisał(a):
nie o wymianie dyfru i pół-osiek zapomnij napewno się nie rozkraczy predzej mi kaktus wyrosnie

Na sam początek kolego, dla orientacji, to porównaj sobie grubość półosiek z 2.0 i z 2.8. Daje sporo do myślenia.

Owszem można zostawić i skrzynie i dyferencja itd. tylko jeżeli robisz auto dla siebie i ma to być sprawne i w miarę profesjonalnie zrobione to po co robić jakiegoś ulepa\druta ? Oszczędzisz kilka stówek, a później stracisz 2 razy tyle pieniędzy i nerwów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 6 stycznia 2011, 18:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E36
a tak pozatym kolego co ma gróbosć do wytrzymałości jak masz zły materiał to nic nie wytrzyma i tyle na ten temat
a druga sprawa przegob nie jest tak mocno obciążony jak w przednio napedowcach tutaj działaja wogule inne siły
troche fizyki a nie bo jest grupszy to lepszy hahaha


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 6 stycznia 2011, 19:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
rybik napisał(a):
Ale defer ma inne przełożenie! U mnie na 5tce prz 120km/h było ponad 4000 obr/min.

Albo Cie lekarz oklamuje, albo wypowiadasz sie nie na temat :rotfl:
Przy swapie w e46 320 na m52tub28, na 5-tym biegu 120km/h przy 4000obr/min na oryginalnych gratach :super: Nie mam pytan
You need jesus :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 6 stycznia 2011, 20:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
co do wytrzymałości podzespołów najbardziej martwiłbym sie dyfrem niczym innym w e30 miałem m40b16 a włożyłem m20b25 wał i dyfer miałem od m40 i działało wszystko padł dyfer przy upalaniu i przyszła duża głowa i miałem spokój ;)

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 6 stycznia 2011, 21:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7543
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
CoX napisał(a):
Na sam początek kolego, dla orientacji, to porównaj sobie grubość półosiek z 2.0 i z 2.8. Daje sporo do myślenia.


na sam początek to porównaj sobie półosie w 2.0 i 2.8 w e46 a nie w e36 i potem się mędrkuj , bo fabrycznie wychodziły 31mm (takie jak w 2.0 lub nawet w z4 3.0) oraz 38mm (jak w min. w 318d) ;)

CoX napisał(a):
Owszem można zostawić i skrzynie i dyferencja itd. tylko jeżeli robisz auto dla siebie i ma to być sprawne i w miarę profesjonalnie zrobione to po co robić jakiegoś ulepa\druta ? .
jeszcze nie słyszałem żeby się komukolwiek po swapie skrzynia sypnęła, a jeżdżą (ostro)
znajomi na skrzyniach z 2.0 w m54b30 i nic się nie dzieje złego.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 6 stycznia 2011, 22:42 
barzini e39 napisał(a):
rybik napisał(a):
Ale defer ma inne przełożenie! U mnie na 5tce prz 120km/h było ponad 4000 obr/min.

Albo Cie lekarz oklamuje, albo wypowiadasz sie nie na temat :rotfl:
Przy swapie w e46 320 na m52tub28, na 5-tym biegu 120km/h przy 4000obr/min na oryginalnych gratach :super: Nie mam pytan
You need jesus :padam:


Widzę, że kolega ma jakiś kompleks i próbuje na forum zgrywać kozaka. Pozwolę sobie zrobić małe OT.
Ostatnio byłem u dentysty, nic nie wspominał o przekładce B20 na B28, mało tego, nawet nie wspominał o BMW, wierzysz?
To, że twój psychoanalityk wmawia cie wiele rzeczy, to wcale nie musi oznaczać, że inni również mają takie problemy.

Tak się składa, że wiem o czym piszę, ponieważ robiłem taką przekładkę w E46. Oczywiście dużo ludzi pisało: przełożysz silnik i będzie jeździć. A no.. jeździło, tylko pytanie jak? Na pewno nie tak jak tego oczekiwałem.

Podzwoniłem trochę po ludziach, którzy ogarniają temat SWAPu, m.in. słynny PUZ i każdy mi potwierdził, że należy wymienić napęd. Wymieniłem napęd i auto zaczęło jeździć tak jak przystało na M52TUB28.

Reasumując jeżeli SWAP polega u ciebie tylko na wymianie silnika - jesteś druciarzem! I nie wmawiaj ludziom, że tak musi być.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: e46 swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 6 stycznia 2011, 23:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
mlody429 napisał(a):
a tak pozatym kolego co ma gróbosć do wytrzymałości jak masz zły materiał to nic nie wytrzyma i tyle na ten temat
a druga sprawa przegob nie jest tak mocno obciążony jak w przednio napedowcach tutaj działaja wogule inne siły
troche fizyki a nie bo jest grupszy to lepszy hahaha


Na początek to by się przydało trochę ortografii :wstyd:

///david napisał(a):
na sam początek to porównaj sobie półosie w 2.0 i 2.8 w e46 a nie w e36 i potem się mędrkuj , bo fabrycznie wychodziły 31mm (takie jak w 2.0 lub nawet w z4 3.0) oraz 38mm (jak w min. w 318d)


Ale już dyfer jest inny. Skrzynia pewnie też.
Kwestia czy to ma być swap z 2.0 na 2.8 czy z 320i na 328i, ot i cała tajemnica.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: e46 swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 7 stycznia 2011, 03:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
rybik napisał(a):
Reasumując jeżeli SWAP polega u ciebie tylko na wymianie silnika - jesteś druciarzem! I nie wmawiaj ludziom, że tak musi być.

Pan rybik, nie zatrybil :rotfl:
Pokazesz mi w ktorym miejscu cos takiego napisalem? :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 7 stycznia 2011, 11:06 
barzini e39 napisał(a):
Pokazesz mi w ktorym miejscu cos takiego napisalem? :hyhy:


barzini e39 napisał(a):

Przy swapie w e46 320 na m52tub28, na 5-tym biegu 120km/h przy 4000obr/min na oryginalnych gratach :super: Nie mam pytan
You need jesus :padam:



Wystarczy pomyśleć. Przepraszam, ale nudzi mnie wymiana zdań z człowiekiem, który nie potrafi normalnie rozmawiać.
Przykro mi, ale nie mój poziom. ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 7 stycznia 2011, 11:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E36
z prawdą jest tak jak z dziurą w dupie każdy ją ma :D
ja zrobiłem swap z 1.8i na 2.0w vanos wstawilem razem ze skrzynia a podzespoły tylko wał napedowy bo wiadomo silnik 6cyl.
i drugie piasty z tarczami bo mialem zwykłe bębny i to wszystko co do układu napędowego i chodzi mi już pól roku nie nazekam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL