bmw power napisał(a):
zgadza się chłodna mieszanka (bardziej gęsta)
ale z racji tego że gaz rozpręża się dopiero w cylindrze to mieści się odpowiednia ilość powietrza
które to umożliwia większe spalanie gazu który nie zmieściłby się w takiej ilości formie gazowej razem z powietrzem
Nie mieszanki, paliwa. Temperatura mieszanki to zupelnie inna sprawa (bo moze wynikac z nizszej temperatury zarowno powietrza jak i paliwa). Ferrari swego czasu eksperymentowalo z chlodzeniem paliwa dla swoich bolidow w F1, dopoki nie zostalo to zablokowane przez FIA. Wieksza ilosc dostarczonego paliwa mija sie z celem gdy nie ma odpowiedniej ilosci tlenu aby je poprawnie spalic. Nie chce dokladnie wyjasniac tutaj z czego wynika przyrost mocy wiazacy sie z nizsza temperatura paliwa, bo istnieje wiele teorii, a ja nie jestem 100% przekonany do zadnej z nich (nie posiadam tez az tak szczegolowej wiedzy, aby je zweryfikowac).
Jezeli poszukasz informacji o dragsterach czy bolidach natkniesz sie np. na takie rozwiazanie
sluzace do chlodzenia paliwa suchym lodem. Podobny efekt uzyskuje sie wtryskujac wode (lub jej mieszanke z metanolem) do cylindrow, lub do mieszanki.
bmw power napisał(a):
daje to większe spalanie LPG niż PB aby nie było różnicy w mocy auta
można instalacje ustawić na mniejsze spalanie (akurat nie LPI)
tak jak można modyfikować mapy PB czy diesel
ale z zakładami montującymi gaz bywa różnie
może to pociągnąć za sobą na przykład wybuch chłodnicy na trasie
Wieksze spalanie LPG wynika z mniejszej kalorycznosci tego paliwa.