BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 09:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 2.0 polecany warsztat do montazu LPG w krakowie
PostNapisane: 10 stycznia 2011, 23:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: 320
Witam. Gdzie w krakowie lub okolicach zamontowac LPG do buni?? i jesli mozecie jaka instalacja?? umnie gazownik polecal mi LANDI RENZO OMEGAS za 4500zl zlotych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 2.0 polecany warsztat do montazu LPG w krakowie
PostNapisane: 10 stycznia 2011, 23:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 51
Posty: 5951
Lokalizacja: S1 FAST
Moje BMW: 123d 850 F10
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98534&start=0
masz watek o polecanych warsztatach montujących LPG
jakbyś go czytał to bys wiedział ze tylko Ficek z ul.Beskidzkiej

viewtopic.php?f=3&t=85&start=80

_________________
///M jak miłość ///M - najsilniejsza literka na świecie:) co jest lepszego od eMki? dwie eMki i V12
Sprzedam BMW 850i "91, 123d '08, info na http://www.fast-cars.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 2.0 polecany warsztat do montazu LPG w krakowie
PostNapisane: 10 stycznia 2011, 23:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Potwierdzam Tylko Piotr Ficek w Krakowie !

Zalecam Montaż : Stag 300-6 Plus , Reduktor Zavoli lub Kme Silver , Wtryskiwacze Hana

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 2.0 polecany warsztat do montazu LPG w krakowie
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 20:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nikoś przekonałeś się do Silvera ?? :hyhy:

A co do tematu to popieram Nikodema przy czym, gdyby ktoś przedstawił Ci rozsądną propozycję na elektronice KME Diego G3, też warto to rozpatrzeć.
Co do Piotrka, można śmiało polecać :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 2.0 polecany warsztat do montazu LPG w krakowie
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 21:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
silver nie jest zły tylko 150 koni max , tylko proszę nie pisz że daję więcej

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 2.0 polecany warsztat do montazu LPG w krakowie
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 23:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Bo daje :P
Tyle że nie tak jak KME podaje w specyfikacji Silvera SFZ8, 170 koni obsłuży stabilnie, dodatkowo ważne jest to że w przypadku spadku ciśnienia odbywa się to w miarę liniowo (sprawna korekta ciśnienia minimalizuje różnice czasu wtrysku), reduktor nie buja ciśnieniem i trzyma temperaturę, ale o tym możemy pogadać sobie przez telefon :P

SFZ6 to rzeczywiście 150 HP max. (a raczej zachowuje się stabilnie )

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 2.0 polecany warsztat do montazu LPG w krakowie
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 23:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
ponieważ znowu zacząłeś wojnę informuje że rurka 8mm nic nie daję w silverze 8mm to chwyt marketingowy , na silverze opada ciśnienie liniowo ze względu na opory które ma labirynt grzania gazu

zarówno silver fi8 jaki fi6 jest do max 150 koni

a ciśnienie jest nie 100% stabilne zależy od temp reduktora i poziomu gazu w butli :)
pod tym względem reduktor zavoli jest stabilniejszy ale ma inne wady

mowa oczywiście ile daje rady reduktor a nie cały system

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 2.0 polecany warsztat do montazu LPG w krakowie
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 21:26 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
To 190 obsłuży czy nie?? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 2.0 polecany warsztat do montazu LPG w krakowie
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 22:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Zdecydowanie Silver nie da rady 190 koniką zarówno zwykły jaki i fi8 jaki jak i turbo

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 2.0 polecany warsztat do montazu LPG w krakowie
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 22:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nie wszczynam żadnej wojny, ale nie opowiadaj że stosowanie rurki o większym przelocie niema znaczenia ;) nawet w przypadku Silvera.
Obaj dobrze wiemy po co i kiedy jest sens stosowania fi8 czy Faro :P

Tak w ogóle, dla niewtajemniczonych, są tacy co robią auta 150 koni na reduktorze AT09 (Tomasetto Alaska) i to nawet jeździ.

Z tym że jak spojrzeć od strony mapy na to wszystko wtedy lewą nogą można przeżegnać ;) a auto całkiem "normalnie" jeździ.
Jak napisał Nikodem prócz reduktora ważna jest reszta systemu, która może nadrobić niedoskonałość parownika.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 2.0 polecany warsztat do montazu LPG w krakowie
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 22:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Wg Starych założeń reduktor który daję rady przy pełnej mocy to taki w którym ciśnienie nie opada więcej niż 0,2 bara i temp gazu nie spada niżej 20 stopni przy max bucie.


Podaje jakie reduktory Dają Rade tym wymagania przy jakich mocach czyli mówiąc inaczej jaka jest bezpieczną granica mocowa dla danego Reduktora

Trzeba Pamiętać że każde auto jest inne np w 1 układ chłodzenia silnika pracuje w temp 118 stopni w innym 75 stopni co się przekłada na temp reduktora i efektywność temp gazu.
Podobnie jest z Ciśnieniem jedne auto potrzebuję więcej Gazu 2 Mniej więc

Podaje Najniższe Bezpieczne Wartości :

Tomasetto Basic - 55 Koni
Tomasetto Alaska - 75 Koni
Tomasetto Artic - 140 Koni

Zavoli Zeta N - 140 Koni
Zavoli Zeta S - 150 Koni

KME Silver - 150 Koni
KME Gold - 170 Koni

Skorpion ST - 170 Koni
Skorpion GT - 230 Koni

Magic III Compact - 170 Koni
Magic III Big/Power - 250 Koni

Lovtec "Patelnia" - 100 Koni

LR LI02 - 120 Koni
LR IG1 MAGG - 200 Koni
LR IG1 SM - 250 Koni
LR IG1 Turbo - 230 Koni

PRINS nowego typu (1 membranowy) - 230 Koni

Koltec-Necam - 170 Koni

EG200kw - 200 Koni

LoGas - 130 Koni

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 2.0 polecany warsztat do montazu LPG w krakowie
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 22:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Dobry koleś jesteś :rotfl:
Tylko czekałeś kiedy coś napisze i miałeś przygotowaną konkretną odpowiedź.

Szacun :ok:

Wcale się nie spieram, wiem czym charakteryzuje się dobry reduktor i poczym poznać kiedy przestaje dawać radę.

Jedna uwaga, nie nerwuj się, chodziło mi o to że zwykły kierowca, przy normalnej eksploatacji, niepatrząc w odczyty/mapy nie odczuje wielkiej różnicy podczas jazdy z reduktorem w którym ciśnienie nie spada poniżej 0,7 bar, a temperatura poniżej 35 stopni.

Oczywiście takie gazowanie aut to zbrodnia :wstyd:, ale czego teraz nie robią żeby tylko zarobić, a "głupi klient" łyka taką instalację bo "tania i auto jeździ".
Z tym że całkiem inaczej wyglądałoby przy odpowiednich elementach spełniających podstawowe prawa porządnego gazowania silników, tyle że koszta rosną, a Polak wszędzie szuka pozornej oszczędności ;)

Cała reszta to wiedza i umiejętności montażysty :P

P.S
Testowałeś reduktory Elpigazu ??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 2.0 polecany warsztat do montazu LPG w krakowie
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 23:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Skoro ktoś uważa, że dany reduktor wytrzymuje stałą prędkość 200 kph to oznacza , że obrabia termicznie ok. 115 KM. Jeżeli 200 kph traktujemy jako potwierdzenie pełnej użyteczności w silniku 200 KM to uzmysławiam, że aby utrzymać w takim aucie osiąganą przez nie prędkość 240 kph - np. na niemieckiej autostradzie - należy obsłużyć termicznie 200 koni co nijak się ma do wydolności reduktora na poziomie 115 KM.

Jeśli Ja czy ktokolwiek np.Gustaw6666 ustala poprzeczkę jakości na tyle wysoko, że auto było zdolne utrzymywać długotrwale poprawne zasilanie gazem aż do prędkości maksymalnej

PS. Testowałem Alberta i Vege Sport oraz Ane -nie byłem zadowolony

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 13 stycznia 2011, 23:10 przez Nikodem, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 2.0 polecany warsztat do montazu LPG w krakowie
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 23:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Kiedyś pogadamy dlaczego :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 2.0 polecany warsztat do montazu LPG w krakowie
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 23:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Poczytaj wyżej bo edytowałem Pozostał Reduktora ANA został zamrożony przez dobrze rozkręcone 160 koników w hondzie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 2.0 polecany warsztat do montazu LPG w krakowie
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 23:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Moje 142 KW daje rade podczas takich prób, a zasilone jest reduktorem ANA (elektronika oczywiście A.E.B z naklejką Elpigaz ).
Nie zdarzyło mi się zamrozić tym autem tego reduktora :P

P.S
Tu właśnie wychodzi to co pisałeś o układzie chłodzenia/ogrzewania (obiegu płynu) danego auta.

Chyba znowu żeśmy się zapędzili i odbiegli od tematu :zabawa:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 2.0 polecany warsztat do montazu LPG w krakowie
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 23:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Dlatego napisałem minimalne wartości ile reduktor daje radę

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 2.0 polecany warsztat do montazu LPG w krakowie
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 23:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nikoś coś się opuszczasz chłopaku, ostatnio rzadko jeździsz mi po ambicji :rotfl:
Znormalniałeś czy co??
Dawno na forum nie było konkretnego dymu :P

Ale to może lepiej :cwaniak:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 2.0 polecany warsztat do montazu LPG w krakowie
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 00:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Po prostu wiem że musisz z czegoś żyć ;) Niestety to co piszesz na forum nie do końca ma się do rzeczywistości

np. Elektronika KME zaniża spadki ciśnienia i ma wolne odświeżanie tego odczytu

Nasze profesje się trochę różnią ty gazujesz auta normalnych ludzi którzy normalnie jeżdżą i nie zobaczą nie doskonałości instalacji gazowej

U Mnie nie zależnie od Klienta musi być wszystko z zapasem i LPG ma dawać radę w każdych Warunkach

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 2.0 polecany warsztat do montazu LPG w krakowie
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 00:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Ta srutu tutu i co za 2000 założysz idealną sekwencje komuś kto nie chce więcej przeznaczyć na ten cel ;) Tyle to same graty kosztują, a ja charytatywnie nie zawsze moge pracować.

Uprzedzam klienta z czym podchodzę do jego auta, nigdy nie proponuje tylko jednej opcji, z jedną elektroniką :P

Też chciałbym montować wszystko z najwyższej półki (nie tylko KME montuje) , ale jak słusznie zauważyłeś, mam rodzinę na utrzymaniu, a Polacy to dziwny naród wszystko chcą "tanio".
Sam wiesz że jak ma być tanio to nie koniecznie będzie idealnie.
Kilka lat wstecz mogłem się upierać tak jak Ty przy mojej koncepcji instalacji, teraz mam dzieci które muszę utrzymać :zawstydzony: muszę się dostosować do potrzeb rynku.

Nie oznacza to jednak że nie mam wiedzy czy doświadczenia w tym temacie.

Załóż rodzinę, zobaczysz jak zmieni się twoje podejście do niektórych spraw, a nasze państwo nas nie rozpieszcza, wali podatkami, opłatami i podwyżką VATu (dziurę w budżecie łatają ), więc żeby jakoś żyć trzeba czasami schylić czoła i kombinować nie do końca tak jakby się należało :(

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL