BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 maja 2025, 00:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e38] zbiór wiedzy
PostNapisane: 12 sierpnia 2010, 00:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Coraz intensywniej chodzi mi wizja przesiadki na E38. Co prawda E39 jeszcze się nie sprzedała, ale z drugiej strony, to jeszcze nikt jej nie oglądał. Chciałbym więc za wczasu zebrać trochę informacji o tym modelu:
- czy ktoś z obecnych tutaj forumowiczów zaliczył jakąś poważniejszą awarię silnika M62TUB44? - na forum 7er dość krytycznie wypowiadają się na temat M62, zwłaszcza z TU czyli wanosem...
- czy od początku produkcji 740 miało silnik M62B44 czy M60B40? Jeżeli tak to czy:
- M60B40 występował tylko ze starą skrzynią, a M62 tylko ze stepem?
- stetronic jest firmy ZF tak, czyli 5HP coś tam, czyli znacznie lepiej niż skrzynie GM tak? Gdzie dokładnie stosuje się GM, a gdzie ZF?
- stare skrzynie >PRND432< to też skrzynie ZF? Czy to są te 4HP? One są 4biegowe? Jak z działaniem oraz awaryjnością?
- wracając jeszcze do silników, to M62 jest aluminowy a M60 żeliwny (analogia taka jak M52 vs M50 w R6tkach)?
- czy w 750 S-EDC jest standardem i czy można zastąpić je zwykłymi amorkami? Czy system ten jest diagnozowalny przez K/L line? To samo z nivo, czy jest standardem i czy jest diagnozowalne?
- To samo pytanie ale o E38 long. (EDC i nivo).
- Problem odkręcających się pomp oleju, to problem tylko 750tek (M73)?
- Poduszki powietrzne: przód; przednie drzwi; kurtyny; to jest sześć, gdzie są dalsze i czy idzie je dezaktywować. (żona już urodziła :) )

Na początek to tyle. Z odpowiedziami mi się nie spieszy, a już na pewno nie z odsyłaniem do szukajek. W przyszłości na pewno pojawi się więcej pytań.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] zbiór wiedzy
PostNapisane: 13 sierpnia 2010, 17:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Nie wiem czy byly skrzynie 4HP, ale inne to 5 biegowki. Steptronic to jest tylko sterowanie skrzynia z mozliwoscia selektywnego wyboru biegow - skrzynie te same. Takze przelacznik PRND432 nie oznacza, ze jest inna skrzynia w stosunku do steptronica.

Poduszki:
kierowca, pasazer, boczne, kurtyny przednie, kurtyny tylne, tylne boczne.

Nivo i EDC jak kazdy modul elektroniczny w E38 jest diagnozowalny.
Da sie usunac EDC oraz Nivo. Przy nivo sa chyba inne mocowania "sprezyny". EDC to tylko wymiana amortyzatorow na zwykle + przekodowanie samochodu aby nie sypal bledami (nie jest konieczne).
W longu to samo.

Odkrecajace pompy glownie byly w V8. W ktoryms roku problem zostal wyeliminowany.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] zbiór wiedzy
PostNapisane: 13 sierpnia 2010, 21:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Dzięki Piotrek. Cześć info już znaleziona: np były montowane M60 do 95r. Nie mogę tylko znaleść różnicy z tym alu/żeliwem (z językami akurat u mnie kiepsko, więc tylko w pl szukam). Spytam może przewrotnie inaczej: każdy wie, że M50tki brzmiały niepowtarzalnie, znacznie ładniej od M52. Podejrzewam, że mogło to być po części spowodowane zastosowanym materiałem. Jak jest z klangiem w M60(62)?
No i teraz jeszcze abałt M73: jest tutaj na forum jakiś posiadacz tego cuda? Czy to prawda, że jest on prostrzy w obsłudze, oraz naprawach, które to i tak nie są potrzebne tak często jak we V8? No i mam plik z danymi, który mówi o spożyciu 750iA w ten sposób:
90km/h 8,6L
120km/h 10,3L
miasto 16,8L
Czy mógłby ktoś to potwierdzić? Jeżeli to prawda, to jazda na czystej benzynie (w V12 nie zakładałbym gazu), wcale nie rujnuje...

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] zbiór wiedzy
PostNapisane: 13 sierpnia 2010, 21:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
mroova81 napisał(a):
Czy mógłby ktoś to potwierdzić? Jeżeli to prawda, to jazda na czystej benzynie (w V12 nie zakładałbym gazu), wcale nie rujnuje...


Ja z doświadczenia z 750iA e32 mogę powiedzieć, że spalanie oscyluje rac zej w granicach 18-20 l, pewnie można oszczędniej ale mając taki zapas mocy raczej nie jeździ się wolno. I spalanie to tylko mała część pieniędzy potrzebnych na eksploatacje 750.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] zbiór wiedzy
PostNapisane: 13 sierpnia 2010, 21:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
theDAMIstrzu napisał(a):
mroova81 napisał(a):
Czy mógłby ktoś to potwierdzić? Jeżeli to prawda, to jazda na czystej benzynie (w V12 nie zakładałbym gazu), wcale nie rujnuje...


Ja z doświadczenia z 750iA e32 mogę powiedzieć, że spalanie oscyluje rac zej w granicach 18-20 l, pewnie można oszczędniej ale mając taki zapas mocy raczej nie jeździ się wolno. I spalanie to tylko mała część pieniędzy potrzebnych na eksploatacje 750.

Być może, ja tam potrafię się opanować z pokusą zapie&^@#ania. A co do eksppolatacji, to właśnie chodzi o to, że takie M70/3 najprawdopodobniej będzie tańsze w obsłudze od M62 a zwłasza tego z TU. Dzięki za zabranie głosa :)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] zbiór wiedzy
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 10:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Piotrek napisał(a):
Odkrecajace pompy glownie byly w V8. W ktoryms roku problem zostal wyeliminowany.

Odgrzebie kotleta, gdyż wizja M62B44i niestety TU coraz bliższa.
Wiadomo na sam początek pójdzie serwis olejowy, zawracać więc gitarę zwalaniem miski?? Których motorów dokładnie dotyczył problem odkręcających się pomp?

Z wcześniejszych pytań, jakby ktoś był ciekawy, to PRND432 nie określa jednoznacznie rodzaju skrzyni, jak Piotrek napisał, ale: M60B40 szły z 5HP30. Skrzynia ta montowana była też w 750 i 740d, po zmianie na M62 nastały oszczędności i zmienili ją na nieco tańszą 5HP24. 30tka została tylko w M73 i M67.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] zbiór wiedzy
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 10:44 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Pierwsze co to właśnie zwalasz miske koszt jej uszczelki jest nieduży a warto ją ściagnąć wyczyścić z syfu i sprawdzić pompe oleju.

Potem zalewasz dobrym oleje syntetycznym i najgorsze g.wno czyli przyglądasz się dobrze całemu układowi chłodzenia to pięta achillesowa silników M62, które pracują w 100-108 stopniach warto ściągnąc osłone z silnika i zobaczyć w jakim stanie jest wąż przy pdoszybiu, którym idzie ciecz chodzaca z prawej głowicy do nagrze\wnicy on ma tam duży kąt wygięcia i często tam pęka koszt węża chyba 50-70zł a jak sie wysypie na trasie to jestes udupiony na amen, warto sie przyjrzec alternatorowi jest chłdozony cieczą co za tym idzie drogi jak cholera czy nie cieknie, no i czy vanosy nie wala jak dzowny na msze w niedziele

Co do skrzyń w modelu e-38 do roku 1995 była skrzynia 5HP30 w modelach 740 i 750 potem 740 dostało tańsza i słabsza skrzynię 5HP24 ze steptroniciem a 750i i w 99 740d dostały 5HP30 tez ze steptroniciem ogólnie to 5HP30 jest mocniejsza i w e-38 nie było 4 biegowych skrzyń asle minusme 5 jest to, że i tak osiagaja v-max na 4 biegu czyli od 170 dostaja zamuła bo 4 jest od 170 do aż 260


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] zbiór wiedzy
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 10:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Chodzi o to, że zwalenie miski to nie jest takie hop. Jeżeli problem jest wyeliminowany, to ja na siłę po łokcie w oliwie nie będę tego robił, bo mi się normalnie nie chce. Tak więc kiedy problem wyeliminowano? (no bo chyba nie w E6x dopiero co?)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] zbiór wiedzy
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 13:53 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Tu nie ma roku kiedy to wyeliminowano panie kolego zależy ile auto ma przelotu zazwyczaj a co do zwalania miski żaden ból odkręcić zwalić wyczyścić i założyć przy wymianie oleju to dodatkowa max 1h roboty wiem robiłem już 2 razy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] zbiór wiedzy
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 15:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
ok, już wiem. Wystarczy tylko dolną miskę zwalić, nie trzeba podnosić silnika ani nic. Thx.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] zbiór wiedzy
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 15:34 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
To trzeba było pytać od razu to bym Cie uświadomił. Dokładnie wjeżdżasz na kanał odkręcasz śrubki ( bo w V8 sa dwie uszczelki miski wystarczy zdjąć jedną) oblukasz pompę czyścisz miskę i skręcasz z powrotem :)

I z tym układem chłodzenia jak będziesz pod autem obejrzyj alternator i węże łączące silnik z chłodnicą i alternator z chłodnica potrafią gdzieś tam trochę popuszczać a potem są problemy niepotrzebne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL