BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 10:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: System NIVO
PostNapisane: 21 stycznia 2011, 23:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Jawiszowice
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B25
Witam.
Mam pytanko odnośnie Systemu NIVO co to jest i do czego to służy bo jestem juz prawie krok od kupna auta i chce widziec cuż to za wynalazek

Oraz pytanko odnośnie BMW E34 525 TDS 143PS rocznik '94 czy to dobry silnik i czy warto kupywac z takim silnikiem

_________________
Oceń moje
E34 525i 24v
viewtopic.php?f=6&t=87676

FIAT CC; VW POLO 6N; BMW E34


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: System NIVO
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 02:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
mody92 napisał(a):
Mam pytanko odnośnie Systemu NIVO co to jest i do czego to służy bo jestem juz prawie krok od kupna auta i chce widziec cuż to za wynalazek

NIVO jest rodzaj zawieszenia hydropneuamtycznego (?) samopoziomującego się
ogólnie jeżeli chcesz mieć w 100% cacy to kosztuje. często bywa tak, że albo jest poodłączane albo padnięte, remont swoje kosztuje.
TDS - zależy jaki stan, jak nie zajechany to powinien być ok, w końcu jest to jeden z najlepszych dieslów z epoki. jak wytyrany to będą z nim same problemy

w podpisie masz e34 525i. nie wiem jak wygląda Twoje 525i, jak wygląda ten TDS i jaka jest Twoja sytuacja ale ja bym nie zmienił 525i na TDSa

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: System NIVO
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 10:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
trollu napisał(a):
ogólnie jeżeli chcesz mieć w 100% cacy to kosztuje. często bywa tak, że albo jest poodłączane albo padnięte, remont swoje kosztuje.


Nie rozumiem sensu tych dwóch zdań :-)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: System NIVO
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 11:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
GP-T1000 napisał(a):
Nie rozumiem sensu tych dwóch zdań :-)

bo pisałem po pijaku :rotfl:
a co do sensu - NIVO tanie nie jest, więc zamiast remontować jak coś zacznie lać, zaślepiane są wyjścia z pompy a amory z nivo są zamieniane na normalne. trzeba kupić ori i $$$ lecą.
ogólnie teraz nie chce mi się szukać, zdaje się że kiedyś stones podawał wszystkie ceny, płyn o ile dobrze pamiętam tylko w ASO idzie dostać, co do amorów to kumpel mówił mi jakoś kilka dni temu ze jakieś zamienniki widział gdzieś, ale tematu dokładnie nie badałem.
fajny bajer, ale z ogólnej opinii na naszych drogach szybko pada, drogi w remoncie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: System NIVO
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 11:56 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 10409
Jeśli kupujesz TDS-a to weź z sobą kogoś kto zna się na tego typu silnikach. Moje zdanie jest takie że były to bardzo dobre silniki ( w końcu montowano w latach 91-99 w modelach E34, E36, E38, E39 ) ale przez niewłaściwy sposób traktowania i ogromne przebiegi, taki silnik może sprawić ogromne problemy. Moi kumple swego czasu na potęgę sprzedawali pompy do tego silnika. Jeśli znajdziesz dobrze traktowany model z przebiegiem poniżej 300000 km, chodzący równo, palący na ciepłym i nie kopcącym jak stary traktor to warto się zainteresować. Ale.... ryzyko jest ogromne, osobiście boję się tych silników :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: System NIVO
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 12:33 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Nivo reguluje wysokość tyłu. Hydraulicznie. Najczęściej padają akumulatory ciśnienia tzw. "gruszki", ale są stosunkowo niedrogie. Amortyzatory bez problemu można zregenerować, z resztą są to zwykłe amortyzatory.
trollu, a Ty nie myl EDC z nivo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: System NIVO
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 14:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
valdorane napisał(a):
trollu, a Ty nie myl EDC z nivo.

a gdzie pomyliłem? co do cen, ok może. gruszki to nie wszystko. NIVO jest podłączone do układu kierowniczego, jest inna np pompa wspomagania
bez NIVO
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=32&fg=15
z NIVO
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=32&fg=15

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: System NIVO
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 14:59 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
trollu napisał(a):
NIVO jest podłączone do układu kierowniczego, jest inna np pompa wspomagania

Która nie pada.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: System NIVO
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 15:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
valdorane napisał(a):
Która nie pada.

paść może wszystko ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: System NIVO
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 15:02 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
trollu napisał(a):
paść może wszystko

Ale akurat jedyną rzeczą, która może spowodować awarię nivo i pociągnąć za sobą jakieś ekstra koszty to właśnie gruchy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: System NIVO
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 17:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
valdorane napisał(a):
Nivo reguluje wysokość tyłu. Hydraulicznie. Najczęściej padają akumulatory ciśnienia tzw. "gruszki", ale są stosunkowo niedrogie. Amortyzatory bez problemu można zregenerować, z resztą są to zwykłe amortyzatory.
trollu, a Ty nie myl EDC z nivo.



Nie hydraulicznie, tylko pneumatycznie. Nie za pomocą płynu hudraulicznego, tylko za pomocą powietrza.

Są dwie poduchy (miechy), system rurek ciśnieniowych, dwa czujniki wysokości zawieszenia no i kompresor, który pompuje powietrze do miechów.Tył się podnosi. Używany kompresor kosztuje około 800zł.SIada średnio co 5 lat. MIech może pęknąć, albo się rozszczelnić, koszt 1000zł za komplet wraz z wężykami(używki).DO tego czujniki zawieszenia, - koniec kropka. :)

tak wygląda kompresorek do E61.

http://allegro.pl/bmw-5-e61-kompresor-z ... 91943.html

a tak wygląda w E39

http://allegro.pl/pompa-kompresor-zawie ... 19568.html

być może w starszych modelach jest inaczej.nie wiem

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: System NIVO
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 18:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
BARNABA napisał(a):
Nie hydraulicznie, tylko pneumatycznie. Nie za pomocą płynu hudraulicznego, tylko za pomocą powietrza.

nie w e34.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: System NIVO
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 18:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
bardzo możliwe trollu, :)

niemniej w nowszych modelach już jest to pneumatyka.Co nie oznacza, że jest bezawaryjne.U mnie kompresor padł p0 4 latach. :(

pozdrawiam

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: System NIVO
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 19:01 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
BARNABA napisał(a):
Nie hydraulicznie, tylko pneumatycznie. Nie za pomocą płynu hudraulicznego, tylko za pomocą powietrza.

Hydrauliczne. Za pomocą cieczy. A jeśli nie wierzysz, to zajrzyj w pierwszy post tematu i zastanów się, czy Twój post ma tu sens.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: System NIVO
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 19:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Tak tak valdorane, masz rację. Mój błąd z E34.

Pozdrawiam

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: System NIVO
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 19:34 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
BARNABA napisał(a):
Tak tak valdorane, masz rację. Mój błąd z E34.

;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL