BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 lipca 2025, 11:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530D Rozrusznik kręci około 1s.
PostNapisane: 30 września 2008, 07:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Witam.
Mam dość dziwny problem ze swoim BMW.
A mianowicie.

Mam E39 530D kombi 2001rok.
Problem zaczął się gdy temperatura spadła poniżej 10 stopni.
Gdy auto postoi na zimnym kilka godzin to przy próbie odpalenia rozrusznik zakręci około sekundy i przestaje kręcić. Tak jakby go coś odłączało.
Kontrolki palą się OK.
Po kilku kolejnych próbach w końcu zakręci.
Jak "załapie" - kręci noramlnie - szybko i odpala bez problemów.
Nie ma świstów zgrzytów i "innych" dźwięków.
Gdy auto stoi w garażu nawet kilka dni to jest wszystko OK. Dopiero po około 5 dniach stania w garażu pojawia się problem.
Na dworze przy temperaturze poniżej 10 stopni wystarczy 8h stania.
Wymieniłem aku na nowego Boscha silver plus 100Ah ( w aucie był oryginał )
Ladowanie około 14,2 a przy pełnym obciążeniu 13,8V.
Po staniu napięcie na akku w granicach 12,5x do 12,65V - w zależności ile czasu auto stoi.
Orientujecie się czy na drodze stacyjka-rozrusznik ( elektromagnes ) jest jakiś przekaźnik ?
Bo to wygląda tak , jakby przy chwilowym spadku napięcia w trakcie tej sekundy kręcenia coś odłączało napięcie sterujące elektromagnesem.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 20:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
sprawdzałeś połączenie rozrusznika z przewodami?? sprawdź czy nie zaśniedziały lub czy nie powypadały.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 21:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 129
Lokalizacja: SÂŁUPSK
Mi też to wygląda na zaśniedziałe przewody przy rozruszniku, dostają wilgoci i nie przewodzą jak należy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 12:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Jutro poświęcę dzień i posprawdzam wszystkie połączenia.
No i " przedzwonię " przewód po stacyjce od sterowania elektromagnesem czy jest tam jakiś przekaźnik. Rozmawiałem z kolesiem który miał podobny problem ze starym Volvo i winny był przekaźnik sterujący elektromagnesem.
Jeżeli nic nie znajdę to mam już pewien pomysł.
Podłączę przewód pod sterowanie elektromagnesem i podepnę pod niego żarówkę albo diodę i będę obserwował w trakcie odpalania. Jeżeli ponownie pojawi się problem a żarówka będzie się palić to winny będzie rozrusznik. Jeżeli zgaśnie w trakcie kręcenia to problem ze sterowaniem.

Jednego tylko się obawiam.

Jak to w końcu jest z odpinaniem akumulatora ?
Nie będzie później problemów ?
Nic się nie rozprogramuje ?
Chodzi mi o poduchy itd...

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2008, 22:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Przedzwoniłem przewód po stacyjce od sterowania rozrusznikiem.
Po drodze ( po lewej stronie kierownicy od spodu pod osłonami ) jest sterownik przez który przechodzi przewód od stacyjki do sterowania elektromagnesem.
Co się okazało to wtyka przy tym sterowniku była poluzowana.
Po dociśnięciu tej wtyki nie mam już problemów z odpalaniem auta.
Z ciekawości rozebrałem ten sterownik. Jest tam przekaźnik od odcinania sterowania elektromagnesem w przypadku zbytniego spadku napięcia.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2008, 07:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
pametaj że rozrusznik nie pada tak od razu, najpierw są objawy, a dopiero później zaczyna się kończyć. Czyli tak jak przewidywałem przewody, ale nie w tym miejscu. Najważniejsze że jest już wszystko w porządku

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Rozrusznik kręci około 1s.
PostNapisane: 23 stycznia 2011, 08:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Mam identyczny problem z rozrusznikiem w 730d e38 tzn. kręci 1sek. i coś go rozłącza dzieje się to tylko w niższe temperatury.
muda44 -mógłbyś opisać jak wygląda ten sterownik o którym tutaj wspominałeś?
Bo teraz zimą to mi auto odpala dopiero za 3-4 razem a nie jak kiedyś za pierwszym ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Rozrusznik kręci około 1s.
PostNapisane: 23 stycznia 2011, 13:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Nałąduj akumulator i później sprawdź.
Jeżeli będzie OK to szukaj winy w aku , ładowaniu bądź elektryce.

Ten moduł to zabezpieczenie i ma rozłączać!!
Jak odkręcisz plastiki pod kierownicą to po lewej stronie jest biała puszka.
Dwa najgrubsze czarne przewody to kable po stacyjce do odpalania przechodzące przez ten moduł.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Rozrusznik kręci około 1s.
PostNapisane: 23 stycznia 2011, 19:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Akumulator mam naładowany . Poszukam ten sterownik i sprawdzę wtyczki . Dzieki za wskazówki jutro bede walczył z tematem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL