BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 00:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318is zamula przy ruszaniu. w czym zecz ?
PostNapisane: 8 maja 2007, 19:33 
Witam. Posiadam 318is w coupe '94 . Wiem ze bmki maja swoja moc i przyspieszenie... W przypadku mojego auta mam watplwosci co do ruszania. Tak jakby praca silnika nie przechodzila odpowiednio na wal napedowy , silnik pracuje a samochud sie ciagnie ... Czasem przy wyjezdzie z garazu i krutkiej jezdzie jest ok , ale po nagrzaniu silnika samochud strasznie ciezko sie rozpedza zdecydownia nie proporcjonalnie do pracy silnika, przy wiekszych predkosciach jest ok :hyhy: . Bendac w innej bmce zauwazylem ze jest zupelnie OK wiec musi byc to jakas wada Ogulnie muwiac zamulony tylko co morze byc tego przyczyna ?


Ostatnio edytowano 9 maja 2007, 21:51 przez mst, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 19:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
mst napisał(a):
silnik pracuje a samochud sie ciagnie ...
sprzegło się kończy koledze

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ... cdn
PostNapisane: 8 maja 2007, 21:48 
wystarczy mymiana samej tarczy sprzegla czy lepiej wymienic cale ?


Ostatnio edytowano 9 maja 2007, 14:45 przez mst, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 22:16 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Oczywiście zaleca się wymianę całego kompletu sprzęgła, czyli docisk, tarczę i łożysko oporowe. To że skończyła się tarcza nie świadczy o tym, że pozostałe elementy są w dobrym stanie. Na dzień wymiany mogą one być bez zarzutów, a po przejechaniu kilkuset kilometrów nagle rozpadnie się np łożysko. Wówczas kolejny demontaż skrzyni i w rezultacie koszt związany ze sprzęgłem przekroczy jednorazową wymianę kompletnego sprzęgła za jednym zamachem.
Zestaw kompletnego sprzęgła także wychodzi taniej niżeli pojedyńcze podzespoły.
Szykując się na wymianę sprzęgła zadbaj o to, aby w kieszeni był kołek do skrzyni równoważający położenie łapy dociskowej sprzęgła. Często ulegają one już wytarciu i pedał może ciężko pracować. Koszt jest niewielki (15 zł - może mniej) a nie zakłuci to procesu wymiany sprzęgła. W jakim stanie nie byłby stary kołek, to warto go wymienić.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 22:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Mogę zaproponować takie sprzęgło Luk lub Sachs, są dwa rodzaje, zalezy czy masz klimatyzację czy nie:

Sachs - bez klimatyzacji - 420 zl
- z klimatyzacją - 510 zl

Luk - bez klimatyzacji - 440 zl
- z klimatyzacją - 540 zl

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2007, 00:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 246
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: Jetta A5
Witam!

Właśnie mam warzenie ze mogę mieć podobny problem jak kolega

Mam e36 qp z silniczkiem 1.8 IS i np. jesli stoje w miejscu i wduszam maksymalnie pedał gazu to auto nie jest zrywne tylko po chwili reaguje na pedał z czego napewno nie ma co myslec o spaleniu gumy itd... co najwyzej wydaje delikatny pisk i na tym sie konczy...
nie wiem czy przypadkiem rowniez nie konczy mi sie sprzeglo co koledzy o tym mysla?
I pytanie jak sprawdzic czy napewno wina tki po stronie sprzegla zeby w ciemno nie kupowac nowego sadze ze najlepszy pomysl to oddac do mechanika ? :)

I jaki bylby koszt nowego sprzegla ? do mojej IS'ki?

Pozdrawiam

_________________
"Nie dziękuj " kliknij "Pomógł" :super:

VW on board :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2007, 11:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Alchemikk, popatrz post wyzej stones1, napisal ci odpowiedz na twoje pytanie odnosnie ceny sprzegla...

p.s.
ja mam sprzeglo ok ale spalic gume w is E36 jest troche ciezko ze wzgledu na wage auta.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2007, 11:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Mój IS choć w lżejszym sedanie (1150 kg) nawet nie zajęknie przy starcie. Fakt, że opona 215 na małym profilu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2007, 15:02 
Czy wiesz moze jak fachowo nazywa sie ten kolek , lub gdzie go moge znalesc w internecie ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2007, 20:21 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Część numer 6 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=05

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2007, 21:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 263
Lokalizacja: Neverland
Mialem to samo moim zdaniem 99% sprzeglo do wymiany ja np na allegro znalazlem nowke sachsa za 393zl komplet. wymiana 200 do tego po rozebraniu doszedl jeszcze element na wale napedowym nie pamietam nazwy ale sie wyrobil koszt 130zl oraz uszczelka w skrzyni (grosze jakies). Sprzeglo mi dzisiaj wymienili, przy okazji zalozylem nowe NGK moj silnik to m43b18 czyli 115km + pare dodatkowych po chipie krzyska. Ktos tam wczesniej mowil ze ciezko spalic gume w IS? ja sie nie powstrzymalem i z ciekawosci sprawdzilem - nie mialem problemu w moim zwyklym I :zdziwko: bez porownania do 325 naturalnie ale o dziwo dosc ostro rwał asfalt i to na 225/45/17 :szok:

_________________
do licha them new model cars, we ridin' old school ;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL