olko napisał(a):
Poza tym uważam, że auta powinny też być stosunkowo przewidywalne i do ogarnięcia- ta gadka zaczęła się od tego, że M3 jest poza tym, że szybkie to i praktyczne

GT3 jest bestią, ale ma takie rezerwy i moc jest dostarczana na tyle liniowo, że da się to ogarnąć, a w CSLu którego podsunąłeś do porównania przy mocy 600km... nie wiem jak ty, ale ja narazie tylko marze o licencji i ściaganiu takimi autami i chcąc kręcić czasy nawet turystycznie w z takim przerostem mocy na pewno bym się roz...ał
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
Mam lekkie doświadczenie z ok. 600KM M3 e46 i właśnie dzięki rozkładowi masy o którym tyle mówiłem mimo tej mocy jest bardzo przewidywalne i stosunkowo łatwe do ogarnięcia. Do tego jak porównasz wykresy mocy i moment takiego GT3 i M3 na kompresorze to zobaczysz że w M3 ta moc jest bardziej liniowa niż w GT3. Kompresor to nie turbo.
Powoli kończąc temat. Dla mnie nie liczą się czasy, a frajda jaką daje samochód. Ciężko mi tutaj mówić o GT3 gdyż nie miałem z nim styczności, ale podając przykład ok 400KM EVO vs moje M3. Takie EVO będzie kręciło lepsze czasy, ale co mnie to obchodzi skoro ja w żadnych zawodach nie staruje, a M3 daje mi więcej frajdy
GT3 to mega samochód. Pod względem właściwości jezdnych lepszy od praktycznie każdej M3, ale w realnym świecie M3 jednak góruje. Kosztami, ceną, pakownością itd. Do GT3 nie spakujesz kół, podnośnika, narządzi jadąc na tor. Trochę polatasz bokami, skończą ci się opony i musisz wracać do domu, a w M3 zakładasz kolejną parę i dalej się bawisz. Nawet jeżeli te 435KM GT3 wykręci lepszy czas niż stosunkowo wygodne 600KM M3(i na podobnych gumach pewnie tak będzie) to zastanów się ile będziesz miał więcej frajdy z jazdy takim potwornym M3 niż przewidywalnym GT3, a chyba nie zaprzeczysz że dobrze zrobione M3 na slicku ma spore szanse powalczyć z GT3 na semislicku?

A to właśnie zasługa praktyczności M3.
GT3 nie pojedziesz np. na narty i ominą cię piękne górskie serpentyny, a do M3 się bez problemu zapakujesz i upieczesz 2 pieczenie na jednym ogniu: narty i przejażdżki po fajnych górskich drogach
Podsumowując:
GT3 jest rewelacyjnym samochodem, ale realnie więcej frajdy da nam fajnie zrobione M3

olko napisał(a):
Sory Yacek za OT

Moim zdaniem już od dawna powinna zostać wydzielona z tego tematu dyskusja o M3 e46 vs reszta świata, bo zaśmieca temat Yacka. Temat ciekawy, więc myślę że skoro i tak powinien zostać wydzielony to na razie można go kontynuować tutaj
