BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 lipca 2025, 16:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] ASC, ASC+T, DSC
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 66
Lokalizacja: GCH
Moje BMW: E39
Kod silnika: M51
Jak sprawdzić który system jest zamontowany w moim samochodzie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] ASC, ASC+T, DSC
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 21:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 510
Moje BMW: e46Ci SOLD!
Kod silnika: M43TU B19
W vinie powinna być jakaś wzmianka a poza tym na tym guziczku też pisze czy asc czy asc+t


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] ASC, ASC+T, DSC
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 22:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 66
Lokalizacja: GCH
Moje BMW: E39
Kod silnika: M51
w numerze vin brak jakichkolwiek informacji o tym, a na przycisku pisze tylko ASC,
E39 ostatni tydzień 1997r


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] ASC, ASC+T, DSC
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 22:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 510
Moje BMW: e46Ci SOLD!
Kod silnika: M43TU B19
Roger-Nysa napisał(a):
Wszystkie E46 są wyposażone w ABS i ASC przycisk z napisem „ASC” DSC znane z E38 i E39 pojawiło się w E46 jako wyposażenie dodatkowe.Wtedy mamy przycisk „DSC”. O tym na końcu. W zależności od opcji silnikowej ASC jest zintegrowane z ABS.4-cylindrowy modele (M43) : ABS / ASC (kontrola hamulców z kontrola pracy silnika bez interwencji w sterowanie przepustnicą) 4-cylindrowy modele M47 modele: ABS / ASC z interwencją hamulców i kontrolą ilości paliwa .6-cylindrowy modele M52 m : ABS / ASC system (kontrola hamulców z kontrola pracy silnika i interwencja w sterowanie przepustnicą) W opcji zintegrowanej pojawiły się funkcje:Kontroli hamowania na zakrętach czyli-(CBC) kontrola hamowania na zakrętach stabilizuje pojazd podczas hamowania przy jeździe w zakręcie. Elektroniczny rozdział siły hamowania czyli- (EBV) kontroler EBV funkcja spowolnienia przednich i tylnych kół .Układ porównuje obciążenie przy hamowaniu każdego z kół .W ten sposób siła hamowania mże być optymalnie dostosowana do odpowiednich warunkach obciążenia.ASC wiemy jak działa –ogranicza moment obrotowy i powoduje że koła nie „ mielą” załącza się kiedy sterownik zauważy różnice prędkości kół tylnych. Więc wnioski : ABS i ASC w większości przypadków są zespolone wtedy mamy „ASC” i posiadamy wyżej wymienione funkcję czyli CBC i EBV dlatego pojawiło się określenie „ASC+T” i wiemy teraz co oznacza „ T” to CBC i EBVAle jeśli są zintegrowane sterowniki ABS i ASC to są też zapewne nie zintegrowane.Te nie zintegrowane jak łatwo się domyśleć dawały tylko ABS i tylko ASC. I również był przycisk "ASC"Ktoś zada pytanie więc jak to poznać co mamy ? Tutaj musimy przejść do czarodziejskich lampek w naszym „liczniku” i poznać co kiedy się zapala i co oznacza.Trzy lampki znajdują się w zestawie wskaźników służą do monitorowania różnych funkcji:- Lampka ABS (ABS pomarańczowy napis)- Lampka ASC (pomarańczowy trójkącik)- Lampka ABL (ogólne lampka ostrzegawcza hamulca) czerwony wykrzyknik ale może świecić na pomarańczowoI zaczynamy:Lampka ABS jest włączana na 2sek. Po włączeniu zapłonu jeśli układ ABS od strony elektronicznej jest sprawny –gaśnie .Nie gaśnie gdy jest awaria.Nie zapala się i nie mruga gdy system jest sprawny nawet gdy hamujemy czujemy ABS lampka nie daje znaku życiaZapali się również gdy moduł ABS nie będzie miał komunikacji z ASC.Ale wtedy zapali się również lampka ASC.Lampka ASC jest włączana na 2sek. Po włączeniu zapłonu jeśli układ ASC od strony elektronicznej jest sprawny –gaśnie .Nie gaśnie gdy jest awaria.Lampka mruga z częstotliwością 3Hz kiedy układ jest w stanie pracy (czyli kiedy jest ograniczany np. moment obrotowy)Lampka się świeci kiedy układ ASC zostanie wyłączony na wskutek naciśnięcia przycisku „ASC” wtedy nie działa ograniczanie momentu obrotowego. I kluczowa dla większości kolegów lampka:Lampka ABL (ogólne lampka ostrzegawcza hamulca) monitoruje trzy różne funkcje i zapala się gdy!!!Hamulec ręczny jest zaciągnięty (na czerwono)Poziom płynu hamulcowego w zbiorniku jest zbyt niski Gdy system CBC i EBV są wyłączone. A można je wyłączyć przytrzymując dłużej przycisk „ASC” (zapala się na pomarańczowo)Czerwony wykrzyknik nie zapali się wszystkim tym którzy nie posiadają potocznie nazywanego „T” czyli CBC i EBV pomimo dłuższego przytrzymania przycisku "ASC"Dodam że wszystkie zawory systemu ABS i ASC są aktywowane i gotowe do działania po przekroczeniu 20km/h.Dodatkowo system ASC+T w pojazdach z automatyczna skrzynią ma powiązanie z sterownikiem skrzyni i potrafi w razie potrzeby zmienić w górę lub w dół bieg.System ten w zależności od potrzeby potrafi sam :ograniczyć moment obrotowy silnikaale jeśli to będzie mało przyhamować odpowiednie koło na osi tylnej. Podobno w opcji bez „T” przy zmianie sterownika ABS na zintegrowany z ASR po odpowiedniej aktualizacji softu uzyskujemy „T”Mam nadzieję że wyczerpałem temat na max.Jeśli ma ktoś coś do dodania naturalnie będę rad.DSC to trochę inna bajka- jeśli nie masz na przycisku napisane „DSC” nie masz tego systemu o nim innym razem.... Dodam że DSC to połączenie ABS +ASC+ CBC + EBV +dodatkowych możliwości kontroli odchylenia auta,przyśpieszenia wzdłużnego , bocznego i innych .Co umożliwia działania bardziej złożone niż opisane powyżej. Pozdrawiam Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] ASC, ASC+T, DSC
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 22:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 66
Lokalizacja: GCH
Moje BMW: E39
Kod silnika: M51
wychodzi na to że mam tylko ASC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL