Wszystkie E46 są wyposażone w ABS i ASC przycisk z napisem „ASC” DSC znane z E38 i E39 pojawiło się w E46 jako wyposażenie dodatkowe.Wtedy mamy przycisk „DSC”. O tym na końcu. W zależności od opcji silnikowej ASC jest zintegrowane z ABS.4-cylindrowy modele (M43) : ABS / ASC (kontrola hamulców z kontrola pracy silnika bez interwencji w sterowanie przepustnicą) 4-cylindrowy modele M47 modele: ABS / ASC z interwencją hamulców i kontrolą ilości paliwa .6-cylindrowy modele M52 m : ABS / ASC system (kontrola hamulców z kontrola pracy silnika i interwencja w sterowanie przepustnicą) W opcji zintegrowanej pojawiły się funkcje:Kontroli hamowania na zakrętach czyli-(CBC) kontrola hamowania na zakrętach stabilizuje pojazd podczas hamowania przy jeździe w zakręcie. Elektroniczny rozdział siły hamowania czyli- (EBV) kontroler EBV funkcja spowolnienia przednich i tylnych kół .Układ porównuje obciążenie przy hamowaniu każdego z kół .W ten sposób siła hamowania mże być optymalnie dostosowana do odpowiednich warunkach obciążenia.ASC wiemy jak działa –ogranicza moment obrotowy i powoduje że koła nie „ mielą” załącza się kiedy sterownik zauważy różnice prędkości kół tylnych. Więc wnioski : ABS i ASC w większości przypadków są zespolone wtedy mamy „ASC” i posiadamy wyżej wymienione funkcję czyli CBC i EBV dlatego pojawiło się określenie „ASC+T” i wiemy teraz co oznacza „ T” to CBC i EBVAle jeśli są zintegrowane sterowniki ABS i ASC to są też zapewne nie zintegrowane.Te nie zintegrowane jak łatwo się domyśleć dawały tylko ABS i tylko ASC. I również był przycisk "ASC"Ktoś zada pytanie więc jak to poznać co mamy ? Tutaj musimy przejść do czarodziejskich lampek w naszym „liczniku” i poznać co kiedy się zapala i co oznacza.Trzy lampki znajdują się w zestawie wskaźników służą do monitorowania różnych funkcji:- Lampka ABS (ABS pomarańczowy napis)- Lampka ASC (pomarańczowy trójkącik)- Lampka ABL (ogólne lampka ostrzegawcza hamulca) czerwony wykrzyknik ale może świecić na pomarańczowoI zaczynamy:Lampka ABS jest włączana na 2sek. Po włączeniu zapłonu jeśli układ ABS od strony elektronicznej jest sprawny –gaśnie .Nie gaśnie gdy jest awaria.Nie zapala się i nie mruga gdy system jest sprawny nawet gdy hamujemy czujemy ABS lampka nie daje znaku życiaZapali się również gdy moduł ABS nie będzie miał komunikacji z ASC.Ale wtedy zapali się również lampka ASC.Lampka ASC jest włączana na 2sek. Po włączeniu zapłonu jeśli układ ASC od strony elektronicznej jest sprawny –gaśnie .Nie gaśnie gdy jest awaria.Lampka mruga z częstotliwością 3Hz kiedy układ jest w stanie pracy (czyli kiedy jest ograniczany np. moment obrotowy)Lampka się świeci kiedy układ ASC zostanie wyłączony na wskutek naciśnięcia przycisku „ASC” wtedy nie działa ograniczanie momentu obrotowego. I kluczowa dla większości kolegów lampka:Lampka ABL (ogólne lampka ostrzegawcza hamulca) monitoruje trzy różne funkcje i zapala się gdy!!!Hamulec ręczny jest zaciągnięty (na czerwono)Poziom płynu hamulcowego w zbiorniku jest zbyt niski Gdy system CBC i EBV są wyłączone. A można je wyłączyć przytrzymując dłużej przycisk „ASC” (zapala się na pomarańczowo)Czerwony wykrzyknik nie zapali się wszystkim tym którzy nie posiadają potocznie nazywanego „T” czyli CBC i EBV pomimo dłuższego przytrzymania przycisku "ASC"Dodam że wszystkie zawory systemu ABS i ASC są aktywowane i gotowe do działania po przekroczeniu 20km/h.Dodatkowo system ASC+T w pojazdach z automatyczna skrzynią ma powiązanie z sterownikiem skrzyni i potrafi w razie potrzeby zmienić w górę lub w dół bieg.System ten w zależności od potrzeby potrafi sam

graniczyć moment obrotowy silnikaale jeśli to będzie mało przyhamować odpowiednie koło na osi tylnej. Podobno w opcji bez „T” przy zmianie sterownika ABS na zintegrowany z ASR po odpowiedniej aktualizacji softu uzyskujemy „T”Mam nadzieję że wyczerpałem temat na max.Jeśli ma ktoś coś do dodania naturalnie będę rad.DSC to trochę inna bajka- jeśli nie masz na przycisku napisane „DSC” nie masz tego systemu o nim innym razem.... Dodam że DSC to połączenie ABS +ASC+ CBC + EBV +dodatkowych możliwości kontroli odchylenia auta,przyśpieszenia wzdłużnego , bocznego i innych .Co umożliwia działania bardziej złożone niż opisane powyżej. Pozdrawiam Krzysiek