BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 08:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2008, 21:10 
witam mam pytanie kupilem nie dawno ISa i chce wiedziec czy ma szpere?
gdy pale gume auto ciagnie mi na 2 kola i lece troche w bok czy to normale czy jednak jest tam cos takiego?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2008, 21:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
kolego Szafalsdz! jak chcesz wiedziec czy masz szpere to podnies tylne kolo na lewarku i sprobuj nim zakrecic(bez recznego oczywiscie :wstyd: ) jak sie kreci gdy drugie stoi na ziemi to nie masz a jak nie kreci to masz :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2008, 07:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: warszawa
ja mam w swojej 2.8 szpere o tds 2.65 i odcina na 2 biegu przy 120. a jak ja wlozylem nie odczulem znaczacej roznicy w przyspieszeniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 11:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: SulejĂłwek k.Warszawy
jaka szpera do mojej e36 328 touring najlepsza?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, 17:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
fic1984 nie odczułes różnicy to normalne ale zmierz gtech-em jak masz dostęp do niego gwarantuje że straciłeś do setki 0.5sek a od 100 do 200km/h porównaj sobie jadąc równolegle z inna 2.8l zobaczysz jak zostajesz w tyle, przekonałem się na własnej skórze tyle że ja mam dyfer od 2.8 w 325

Grzeslegia dyfer 3.15 od 2.5l jest najlepszym rozwiązaniem sprzedałem takiemu jednemu do 2.8 pali lacia jak szalona a setka jest po 6.9sek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, 20:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
grzeslegia napisał(a):
jaka szpera do mojej e36 328 touring najlepsza?



co to znaczy najlepsza? co chcesz tym autem robic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2008, 23:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
BeeRTe napisał(a):
A może masz nie dyfer inny tylko liczniki od jakiegos tam 2.8 albo M3 albo jakiś tam "chip" co Ci odcinkę przenosi i takie cuda się dzieją???
120km/h na dwójce w 320??? No koniec świata... Czy to Corolla albo Civic???
Poddajcie mnie torturom a nie uwierze!!! Szczyt mojej wzobrazni nie potrafi tego ogarnĂĄc...

Ratunkuuuuuuuuuuu :wstyd: [/code]


Sorki że dopiero teraz odnawiam ten temat ale zupełnie o nim zapomniałem :P :wstyd:

Wiem że w to trudno uwierzyć ale to prawda :) Na 1 biegu mam 70km/h v-max.Niewiem jaki mam właśnie dyfer :niepewny: . Moi znajomi też mi niewierzyli jak im to powiedziałem. Ale jak ich przewiozłem i zobaczyli na liczniku prędkość to szybko zmienili zdanie ;) A jeżeli chodzi o liczniki itp. to mam wszystko oryginalne 260km/h na blacie. (bo mam e36 z 1991r kwiecień). No ale niestety muszę bardzo często redukować biegi jak wyprzedzam bo auto muli poprostu... :kwasny:

Dlatego też interesuje mnie dyfer od 320i z oryginalnym przełożeniem. :]
Jakby ktoś taki miał to piszcie na maila do mnie. :P
Pozdrawiam! ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2008, 23:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
BeeRTe napisał(a):
A może masz nie dyfer inny tylko liczniki od jakiegos tam 2.8 albo M3 albo jakiś tam "chip" co Ci odcinkę przenosi i takie cuda się dzieją???
120km/h na dwójce w 320??? No koniec świata... Czy to Corolla albo Civic???
Poddajcie mnie torturom a nie uwierze!!! Szczyt mojej wzobrazni nie potrafi tego ogarnĂĄc...

Ratunkuuuuuuuuuuu :wstyd: [/code]


Sorki że dopiero teraz odnawiam ten temat ale zupełnie o nim zapomniałem :P :wstyd:

Wiem że w to trudno uwierzyć ale to prawda :) Na 1 biegu mam 70km/h v-max.Niewiem jaki mam właśnie dyfer :niepewny: . Moi znajomi też mi niewierzyli jak im to powiedziałem. Ale jak ich przewiozłem i zobaczyli na liczniku prędkość to szybko zmienili zdanie ;) A jeżeli chodzi o liczniki itp. to mam wszystko oryginalne 260km/h na blacie. (bo mam e36 z 1991r kwiecień). No ale niestety muszę bardzo często redukować biegi jak wyprzedzam bo auto muli poprostu... :kwasny:

Dlatego też interesuje mnie dyfer od 320i z oryginalnym przełożeniem. :]
Jakby ktoś taki miał to piszcie na maila do mnie. :P
Pozdrawiam! ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2008, 09:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: warszawa
morcine, no powiem Ci ze łapałem się już z 2.8 na 400m dostawałem o długość samochodu. a co do 3.15 już sie rozglądam. :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera - przełożenia
PostNapisane: 7 maja 2010, 14:04 
piotrek8113 też tak miałem na 2 biegu 120km/h na poprzednim dyfrze, miał przełożenie 2.79 był od 325tds (troche się muliła), teraz mam przełożenie 3.45 takie jak powinno być i leci 80km/h na 2 biegu ale za to lepiej sie zbiera :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera - przełożenia
PostNapisane: 7 września 2010, 17:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M50B25
CZY MOŻNA NORMALNY DYFER PRZEROBIĆ ŻEBY MIAŁ SZPERE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera - przełożenia
PostNapisane: 18 października 2010, 22:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
troche odswieze ... niestety zaobserwowalem luz na polosce + dyfer [tez maly luz (obecnie od 1.8 IS.a)] ale wszystko w calosci to 1/5 obrotu kola bez napedu (na biegu) = szarpanie przy zmianie biegu i dziwne szarpanie silnikiem :kwasny: . w domu lezy dyfer od 2.5 automat i chce sie was zapytac o

1. jakie ma przelozenie automat 2.5 w e 36? ( nie ukrywam ze zalezy mi na nieco wiekszym niz 3.45 ( obecne v max 230) zalezy mi bardziej na ''kopnieciu''

2. dyfer od 2.5 to duza glowa i jak mam go wcisnac to wal tez od 2.5 musze znalesc tak? i z racji tego ze poloska do wymiany to tez musza byc od 2.5 tak? wiem ze flansze ( laczenie dyfra z poloska) jest inne -inny rozstaw srub -wieksze . ale czy bedzie pasowac w piaste taka poloska do 2.5 do 2.0?

i czy poza tym wszystko inne bedzie pasowac ? mowie o mocowaniu . ?

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera - przełożenia
PostNapisane: 19 października 2010, 11:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 284
Lokalizacja: Llandudno,Walia,UK
Moje BMW: E36 E90 f10
Kod silnika: m50b20 m47n2 N47d20c
z tego co mi wiadomo duza glowa nie podejdze do zawieszenia i osprzetu od glowy malej,pewien nie jestem dlatego UZYJ OPCJI SZUKAJ!!! temat poruszany 10000 razy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera - przełożenia
PostNapisane: 19 października 2010, 14:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
no wlasnie szukalem moze zle wpisywalem

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera - przełożenia
PostNapisane: 1 lutego 2011, 00:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Dołączę się do tematu.

Chciałbym zaczerpnąć informacji, a mianowicie posiadam e46 330ci bez szpery.
Zastanawiam się nad zmianą dyfra o większym przełożeniu. Aktualnie jest chyba 2.93, a chciałbym przełożyć na ten od skrzyni automatycznej z przełożeniem 3.38.

W związku z tym mam pytania, czy podejdzie bez żadnych modyfikacji, o ile byłby mniej więcej lepszy czas od 0 do 200 czy ktoś już testował, oraz czy dyfer z automatu jest mniej odporniejszy niż ten ze skrzyni manualnej.

Będę wdzięczny za informacje.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera - przełożenia
PostNapisane: 1 lutego 2011, 17:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
jeżeli bedzie to dyfer od m54b30 bedzie pasować na 100%
co do przyspieszenia do 200km/h to Ci nie powiem ale różnice odczujesz masakryczną jak założysz 3,38 ;)
sam chętnie bym we Wiśniowej założył mniejsze przełożenie jakieś 3.90 ze szperą ale jak do tąd nie widziałem takiego dyfra do e34 :zdegustowany:

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera - przełożenia
PostNapisane: 1 lutego 2011, 18:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Daro25 o ile się nie mylę to 325i w automacie ma takie samo przełożenie jak przy manualnej skrzyni czyli 3.15 a jeżeli jest to 323i automat to ma przelożenie 3.07 do zmiany na dużą głowę potrzebowałbyś półosi i wału.
Więc zakładając taki dyfer tylko spowolnisz swoje auto do setki.
2 litrówka i tak ma krótkie biegi a ty chcesz je jeszcze skrócić? To może jakiś swap przelożenia dyfra z e30 tam jest sporo tych przelożeń, może da rade to jakoś upchać w obudowe od e36. W e36 chyba występowały seryjnie jeszcze 4.45 w 4 biegowych automatach z początku produkcji ale zakładając taki dyfer to trójka by ci się chyba kończyła na 90km/h :D Z resztą taki most znaleźć graniczy z cudem.
kedzior001 jeżeli używasz auta na co dzień do jazdy to załóż 3.15. Jak Ci drift w głowie to 3.38 okaże się lepsze ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera - przełożenia
PostNapisane: 1 lutego 2011, 21:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
tak tylko z 3.15 to by było chyba trochę kombinowania, nie jestem pewny czy półośki i wał by pasowały.
połośki w 330ci mają nieco inne roztawienie śrub, dyfer juz ze skrzyni automatycznej juz nie będzie pasował, trzeba by było wymieniać flansze.

Dyfer w ktorym są identyczne półośki posiada e46 330xi tylko jak z mocowaniem i wytrzymałoscią jego. czy bez problemu podejdzie?

Przełozenie 330xi 3.07 a przy automacie 3.15, a jedno z nich byłoby dla mnie najodpowiedniejsze.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera - przełożenia
PostNapisane: 7 czerwca 2011, 18:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52
Witam.Mam takie pytanko odnosnie szpery w e36 bo sa mosty z duża głowa i z małą, ja mam z małą a chciałbym z duzą załozyc w zwiazku z tym orientuje sie ktoś co trzeba przerobic lub zmienić by założyc most z duza głowa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera - przełożenia
PostNapisane: 7 czerwca 2011, 18:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52
Witam.Mam takie pytanko odnosnie szpery w e36 bo sa mosty z duża głowa i z małą, ja mam z małą a chciałbym z duzą załozyc w zwiazku z tym orientuje sie ktoś co trzeba przerobic lub zmienić by założyc most z duza głowa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL