BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 08:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 318i N42B20 - wypadaja dwa cylindry
PostNapisane: 3 lutego 2011, 17:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Panowie,

Mam BMW E46, 318i, listopad 2001, silnik N42B20. Przebieg potwierdzony 99 900, samochód eksploatowany głównie w mieście, pokonuje krótkie trasy (ok 15 km). Samochód jest bezwypadkowy, nie został nigdy uszkodzony w stopniu mającym wpływ na stan czegoś więcej jak elementy blacharskie (czyli drobne obcierki). Podczas zimnego rozruchu w mroźny dzień zauważyłem niepokojący zgrzyt, dziwne zachowanie silnika. Podczas jazdy silnik pracował równo, rozwijał moc, nic nie budziło zastrzeżeń. W garaży podniosłem maskę i silnik pracował głośno, terkotał, przypominało to cichszą pracę diesla. Wiem, że N42B20 ma problem z układem napinania łańcucha rozrządu i takie coś zdiagnozował zaprzyjaźniony warsztat. Wymieniono napinacz, ustawiono rozrząd. Samochód odebrałem, nadal jednak słychać było terkot, samochód wrócił do warsztatu. Mechanicy podejrzewali niedostateczne smarowanie układu rozrządu. Nie jestem fachowcem stąd może niedokładny opis diagnozy, winny zdaniem mechaników był jeden z zaworów (zwrotny?) sterujących ciśnieniem oleju dawanego na "górę" silnika. Zawór wymieniono.
Przy odbiorze i próbnym rozruchu zostawiliśmy samochód do rozgrzania. Gdy wróciliśmy silnik pracował nierówno, gubił obroty, słychać było wypadające zapłony i smród spalin. Diagnoza - cewki. Komputer wskazał wypadające zapłony w cyl 2 i 3. Wymiana wszystkich cewek. Powrót do domu, poranny rozruch (samochód parkuję w podziemnym garażu, temp. nie spada obecnie poniżej 5-8 stopni) i na zimnym silniku przy włączaniu się do ruchu (ok 3500 RPM) zapaliła się kontrolka check engine, zaczęła migać, silnik pracował nierówno, pojawiło się odcięcie gdzieś koło 3500 rpm. Wieczorem (samochód wrócił do garażu) podczas powrotu do warsztatu silnik pracował równo, rozwijał pełną moc, nic niepokojącego się nie działo. Samochód został rozgrzany (bałem się o te objawy odcięcia zapłonu) na niskich obrotach, gdy temp. osiągnęła właściwe wartości spróbowałem przycisnąć i wszystko było w porządku. Rano po nocy w warsztacie samochód nie odpalił. Diagnoza warsztatu wskazała akumulator. Wymieniono baterię. Po odbiorze samochodu wieczorem wkręciłem silnik na ok 5000 RPM, zapaliły się kontrolki ładowania, ciśnienia oleju oraz check engine. Po chwili silnik zgasł. Udało mi się w końcu odpalić silnik, dojechałem do warsztatu i tam mój samochód został.

Panowie, czy ktoś miał podobne problemy z tym samochodem/silnikiem? Ten typ jednostki napędowej nie jest popularny w Polsce i nie ukrywam, że chciałbym usłyszeć porady innych użytkowników bądź mechaników, którzy mają doświadczenie z tym motorem. Może jest jakiś ukryty problem, typowy dla N42B20 który powoduje tyle zamieszania. Do warsztatu mam zaufanie, jednak specjalnością tego serwisu nie są E46 z N42B20.

Z góry dziękuję za pomoc i podpowiedzi.

INFORMACJA OD MECHANIKA Z DZIŚ:

Panowie, nowe informacje od mechanika. Znowu na komputerze wyskoczyło, że nie pali na cylinder dwa i trzy. Mechanik przełożył cewki z innego, podopinał kable i dalej jest ten sam objaw. Przegazowanie do odcinki na luzie powoduje, że przestaje palić na dwa cylindry i po chwili wraca do normy. Panowie co to może być??

Pozdrawiam!

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 - wypadaja dwa cylindry
PostNapisane: 4 lutego 2011, 08:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Panowie, żadnych pomysłów?

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 - wypadaja dwa cylindry
PostNapisane: 4 lutego 2011, 15:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 33
Posty: 3
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: E36 318i
Kod silnika: M40
Ja bym sprawdził cały układ zasilania silnika czyli cała listwa i pompka , ew wałek rozrządu dzwigienki bo może być tak że są wytarte i silnik gubi fazy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 - wypadaja dwa cylindry
PostNapisane: 4 lutego 2011, 15:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
a sondy lambda sprawdzales?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 - wypadaja dwa cylindry
PostNapisane: 4 lutego 2011, 16:37 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Moim zdaniem mechanicy coś popsuli bo jak za pierwszym razem oddałeś do nich samochód to nie miałeś problemów z wypadającymi cylindrami tylko typowe terkotanie silnika N42 z którym poradził sobie kolega KOPIK, wydał w ASO na naprawe 3000 zł ale teraz podobno jego silnik pracuje idealnie, wymienili mu oba vanosy a dokładnie zespól regulujący wałka rozrządu zaworów ssących oraz wydechowych, uszczelkę dekla zaworowego no i napinacz, dlatego obstawiam że głównym winowajcą terkotającego silnika N42 lub N46 jest vanos.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL