BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 22:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 6 lutego 2011, 18:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 141
Lokalizacja: Świdnica
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
Witam,
silnik mojej Beatki chodzi strasznie nierówno, tzn. obroty falują, trzęsie się cały silnik do tego spala nawet 17l Pb95 przy dość spokojnej jeździe :kwasny: Czasem falowanie jest na tyle duże, że silnik niemal gaśnie (rzadko, ale jednak się zdarza). Z wydechu słychać takie 'popierdywanie', do tego czuć (zapach spalin), że silnik ma chyba za bogatą mieszankę. Na wyższych obrotach problemu nie ma. Postanowiłem sprawdzić dolot i wydaje się być szczelny - jedyne pęknięcie jest przy opasce na wężu od przepływomierza (ale jest ono na tyle małe, że raczej nie jest to problemem) i na wężyku zaznaczonym na zdjęciu (chyba od oleju). Po odłączeniu krokowca obroty spadają i silnik pracuje jeszcze gorzej (czasem nawet zgaśnie). Natomiast po odłączeniu przepływki silnik przez jakieś 5sek chodzi fatalnie, po czym 'łapie rytm' i pracuje o wiele lepiej (chociaż jeszcze nie do końca idealnie) :zdziwko: Dodam jeszcze, że w miejscu zaznaczonym na zdjęciu na zielono schodzi w dół mały wężyk, który nagle się kończy i nie jest niczym zaślepiony (wygląda fabrycznie, ale czy tak ma być?). Jakieś pomysły? Przepływomierz do wymiany? Czy mogą być inne powody? Nie wiem czy ma to coś do rzeczy, ale na wysokości drzwi kierowcy mam dziurę w tłumiku (chyba gdzieś przy kolektorze wydechowym).

Z góry dzięki za wszelką pomoc

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 6 lutego 2011, 19:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 879
Lokalizacja: Kościan
Moje BMW: E30 316+
Kod silnika: M52TUB28
Sonda Lambada? sprawdzona?

_________________
Dla Ciebie To Trzy Zwykle Litery, Dla Mnie Zaś Silnik I Koła Cztery
Pozdro dla maniaków

"Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. Nic tak nie ogranicza prawdziwej wiedzy, jak przekonanie, że się wie to, czego się nie wie".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 6 lutego 2011, 19:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 141
Lokalizacja: Świdnica
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
Nie sprawdzona, bo nie mam kanału. Ale czy przy uszkodzonej sondzie objawy znikają na wyższych obrotach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 6 lutego 2011, 21:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: 318i
Kod silnika: M40B18
Z tego co mi wiadomo sanda przestaje działać powyżej 2,5tys. obr. ale pewności nie mam. Jeżeli masz dziure w tłumiku przed sondą to mogą spaliny uciekać bokiem i oszukiwać sonde. Zrób z tym pożądek i napisz co się dzieje :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 6 lutego 2011, 21:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 141
Lokalizacja: Świdnica
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
D_K napisał(a):
mogą spaliny uciekać bokiem i oszukiwać sonde. Zrób z tym pożądek i napisz co się dzieje :D

Też o tym myślałem. W sobotę oddaje auto do czarodzieja od tłumików, także zobaczymy jak będzie po naprawie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 6 lutego 2011, 21:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: 318i
Kod silnika: M40B18
też mam taki motor i postaram się jutro sprawdzić czy też wisi tam weżyk i ci napisze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 6 lutego 2011, 21:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 141
Lokalizacja: Świdnica
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
Tzn ten wężyk nie wisi tak dosłownie, tylko trzyma go taki plastikowy uchwyt. Ale będę Ci ogromnie wdzięczny, jeżeli sprawdzisz czy u Ciebie wygląda to tak samo. Jakbyś nie znalazł, to daj znać na PW - wyślę Ci dokładniejsze zdjęcie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 6 lutego 2011, 22:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 178
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M20B25
17L przy 1.8 :wstyd:

_________________
Polerowane pokrywy zaworów E30 E34 E32 E36 E46 - Kolektory -- Polerowanie . Info na priv lub GG 3747477

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1244459


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 6 lutego 2011, 22:16 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 614
Lokalizacja: Bytom
Moje BMW: e38
Kod silnika: m52tub28
Garaż: było e36 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132855
było e39 523i
jest e38 728i
viewtopic.php?f=1&t=90547 podobny temat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 6 lutego 2011, 22:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
Jak na tym węzyku od oleju masz dziure to łapie ci lewe powietrze ponieważ ten wężyk idzie do przepustnicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 6 lutego 2011, 23:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 879
Lokalizacja: Kościan
Moje BMW: E30 316+
Kod silnika: M52TUB28
D_K napisał(a):
Z tego co mi wiadomo sanda przestaje działać powyżej 2,5tys. obr. ale pewności nie mam. Jeżeli masz dziure w tłumiku przed sondą to mogą spaliny uciekać bokiem i oszukiwać sonde. Zrób z tym pożądek i napisz co się dzieje :D

Jestem tego samego zdania zwlaszcza ze masz ta dziure w okolicach kolektora

_________________
Dla Ciebie To Trzy Zwykle Litery, Dla Mnie Zaś Silnik I Koła Cztery
Pozdro dla maniaków

"Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. Nic tak nie ogranicza prawdziwej wiedzy, jak przekonanie, że się wie to, czego się nie wie".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 6 lutego 2011, 23:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 142
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i/E46 318i
Kod silnika: M43B19/N42B20
Zaczynasz od du..y strony. Przede wszystkim zacznij od tego o czym już wiesz (czytaj - połataj wszystkie dziury), a później szukaj dalej. :szok: :szok: :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 7 lutego 2011, 10:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
nawet najmniejsza nieszczelność dolotu będzie powodem problemów.

Sondę koniecznie sprawdź, przepływka też raczej do wymiany, ale to najlepiej na kompie sprawdzić..

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 7 lutego 2011, 19:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 141
Lokalizacja: Świdnica
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
Końcówkę dziurawego węża obciąłem i nałożyłem na nowo. I o dziwo silnik chodzi jeszcze gorzej :mur: Ale wydaje mi się, że mogłem znaleźć przyczynę - mianowicie na pracującym silniku słychać takie minimalne syczenie z okolic kolektora ssącego (i może to tylko złudzenie, ale jakby czuć przedmuch powietrza na ręce), także podejrzewam, że do wymiany jest uszczelka kolektora. Czy to możliwe, żeby ona powodowała, aż takie problemy z silnikiem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 7 lutego 2011, 19:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
bardzo możliwe.. ja u siebie mam syczenie przy gaszeniu. dochodzi z okolicy łączenia górnej części kolektora dolotowego, i dolnej części. Myślałem że to odma, ale to już wykluczyłem. Tydzień temu rozebrałem dolot, wyczyściłem uszczelki (metalowe) i po złożeniu było prawie idealnie (brak syczenia i minimalnej nierównej pracy silnika) jednak problem powrócił po kilku odpaleniach silnika, więc zamówiłem nowe uszczelki. Dodam że uszczelki są całe, tylko że zdeformowane od dociskającego je kolektora.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 7 lutego 2011, 21:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 141
Lokalizacja: Świdnica
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
Jeszcze jedno pytanie - czy demontaż i wymiana uszczelki dolnej części kolektora (nr 8) jest równie prosta, co górnej części, czy sprawa wygląda już bardziej skomplikowanie? Wolałbym zrobić to sam, ale jeżeli mam przy tym siedzieć 3 dni, to chyba lepiej oddać mechanikowi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 7 lutego 2011, 21:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
nr8 to uszczelka między górna a dolną częścią kolektora, i to raczej nie jest problematyczne. Pamiętaj że masz tam dwie sztuki.

O odpowiedniku tych uszczelek, tylko że w m43 pisałem wyżej. To właśnie te uszczelki chcę wymienić.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 7 lutego 2011, 21:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: 318i
Kod silnika: M40B18
sprawdziłem jest tam taki wężyk. to będzie jakiś odpowietrzenie ale niewiem do czego :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 7 lutego 2011, 21:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 141
Lokalizacja: Świdnica
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
DanyU napisał(a):
nr8 to uszczelka między górna a dolną częścią kolektora

Hehe, walnąłem się ;) oczywiście chodziło mi o nr 3 czyli uszczelkę pod dolną częścią kolektora

D_K napisał(a):
sprawdziłem jest tam taki wężyk. to będzie jakiś odpowietrzenie ale niewiem do czego

Dzięki. :piwo: Wydawało się fabryczne, więc podejrzewałem że tak ma być, ale wolałem się upewnić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 8 lutego 2011, 22:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: 318i
Kod silnika: M40B18
spoko jak dojdziesz co to jest to daj znać bo też mi czasami ostro faluje :przestraszony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL