BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 13:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Problem z wypadaniem cylindrów LPG
PostNapisane: 10 lutego 2011, 17:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 206
Lokalizacja: Nakło
Moje BMW: e92
Kod silnika: N52K
Witam,

Od jakiegoś czasu mam problem z wypadaniem cylindrów w m52tu28 w e39 automat
Kupiłem auto z instalacją gazową, ale auto nie jezdziło jak trzeba (brak mocy na LPG).
Wymieniłem wszystko oprócz komputera (i to chyba jest główny mój błąd).
Teraz mam :
- komp DIEGO (ten stary jak KME Scirocco coś)
- wtryski magic JEt pojedyńcze
- reduktor Silver
- wielozawór jakiś lepszy o zwiększonym przekroju (bez kulki)
- przewody 8mm

Spadków ciśnienia nie ma. Jedyny błąd to brak sygnału z wtryskiwacza 1.
Przy gwałtownym dodaniu gazu wywala sie 1 cylnder (np podczas wyprzedzania).
Podczas spokojnej jazdy śniegi, zima itp. wszystko jest OK.

jakies sugestie może macie, bo już nie mam siły

_________________
zobacz moje bimmery:
była e36 coupe http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=22594&hilit=DAY+NIGHT
była e39 528i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=473108#473108
była e46 330i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=36924
była e92 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z wypadaniem cylindrów LPG
PostNapisane: 10 lutego 2011, 18:20 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Swiece wymieniales??U mnie sie to tez kilka razy zdarzylo (missfire) na cylindrach, ale u mnie do swiec i cewek dostawal sie olej spod uszczelek pokrywy zaworow...po wymianie nic sie nie dzieje...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z wypadaniem cylindrów LPG
PostNapisane: 10 lutego 2011, 20:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 206
Lokalizacja: Nakło
Moje BMW: e92
Kod silnika: N52K
świece są nowe

to sie dzieje tylko na LPG, dodatkowo spalanie +30% wiecej niz na kompie benzynowym, PONIZEJ 15 NIE ZEJDE W TRASIE NAWET

na Pb jest wszystko OK

_________________
zobacz moje bimmery:
była e36 coupe http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=22594&hilit=DAY+NIGHT
była e39 528i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=473108#473108
była e46 330i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=36924
była e92 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z wypadaniem cylindrów LPG
PostNapisane: 10 lutego 2011, 22:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
wachu napisał(a):
reduktor Silver


Reduktor się totalnie nie nadaje do tego auta.
Tutaj potrzebujesz absolutne minimum to GOLD TURBO, Scorpion GT, Magic III BIG a najlepiej IG1 MAGG.

wachu napisał(a):
Spadków ciśnienia nie ma.


Spadek Ciśnienia w Twoim reduktorze to absurdalne 0.6 bara na WOT, w dodatku nie masz korekt po ciśnieniu w starym Diego.
Twój silnik wymaga też korekt po obrotach, których pewnie też nie ma ta centralka.
Wtryski które kupiłeś wymagają korekt po temperaturze, których ta centralka również nie ma.

Jednym słowem, do zmiany: Reduktor na duzo mocniejszy, Centralka na nowszą - Diego G3 z firmware H lub najlepiej wyjdź z KME i wejdź w Omegasa, wtryski masz o stabilności uranu, tutaj dobre będą HANA lub MED.

Dodatkowo, na setupie z KME i MJ potrzebujesz adaptera KME OBD który dynamicznie będzie zmieniał model lpg +350zł.

Inaczej się nie da, tak żeby było dobrze.
Na tym setupie który masz, odradzam korzystanie z LPG w ogóle, bo tylko zarżniesz silnik.

wachu napisał(a):
dodatkowo spalanie +30% wiecej niz na kompie benzynowym

Mniejszego na KME nie ugrasz. Jest szansa na omegasie, ale niewielka.

wachu napisał(a):
PONIZEJ 15 NIE ZEJDE W TRASIE NAWET

bardzo delikatnie jadąc w trasie powinieneś zejść do koło 11-12lpg/100.
Miasto 17.5 w górę.
To mówię na poprawnie skalibrowanej instalce z mocnym reduktorem. Na tym co masz to zapomnij.

Temat LPG w M52TUB28 i automatem mam przewałkowany we wszystkie możliwe strony.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z wypadaniem cylindrów LPG
PostNapisane: 10 lutego 2011, 22:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 206
Lokalizacja: Nakło
Moje BMW: e92
Kod silnika: N52K
no dobra, ale nie da sie tego co mam skalibrowac zeby zaplon nie wypadał???

ewentualnie co zmienic zeby znów nie wydac 999, ale zeby auto jezdzilo ???

_________________
zobacz moje bimmery:
była e36 coupe http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=22594&hilit=DAY+NIGHT
była e39 528i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=473108#473108
była e46 330i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=36924
była e92 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z wypadaniem cylindrów LPG
PostNapisane: 10 lutego 2011, 22:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
wachu napisał(a):
wentualnie co zmienic zeby znów nie wydac 999, ale zeby auto jezdzilo ???


W przypadku który opisałeś - jeździć na benzynie.
Jeszcze raz powtórzę - na obecnym sprzęcie zniszczysz sobie samochód.

To co Ci napisałem to jest absolutne minimum które ma być, żeby to działało tak jak powinno.

wachu napisał(a):
no dobra, ale nie da sie tego co mam skalibrowac zeby zaplon nie wypadał???

Tego się nie da skalibrować w ogóle, wypadający zapłon jest kroplą w morzu tego syfu, który dzieje się z korektami w dme i składem mieszanki.
Niestety tak to wygląda, info które Ci przedstawiłem nie wygląda różowo, ale są to informacje sprawdzone przeze mnie osobiście, prawdziwe, bez czarowania.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z wypadaniem cylindrów LPG
PostNapisane: 11 lutego 2011, 04:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Wymień Magici na np. Med , Kehin , Hana
Wymień KME Diego na co najmniej Diego G3 nowe Lub Stag 300 Plus
Wymień Reduktor na Skorpion GT , 2 x Kme Silver lub IG1 MAGG

a najlepiej wywal wszystko i wsadź całość LR OMEGAS

a twoje zapłony zostaną uleczone

a jak cię nie stać to sprzedaj Auto bo widać nie stać cię na eksploatacje i dzięki Takim jak tobie na allegro są same dobite BMW z Gazem

Koy czy nie uważasz że temat jest do zamknięcia ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z wypadaniem cylindrów LPG
PostNapisane: 11 lutego 2011, 08:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 206
Lokalizacja: Nakło
Moje BMW: e92
Kod silnika: N52K
Nikodem napisał(a):
a jak cię nie stać to sprzedaj Auto bo widać nie stać cię na eksploatacje i dzięki Takim jak tobie na allegro są same dobite BMW z Gazem

Koy czy nie uważasz że temat jest do zamknięcia ?


Kolego dzięki za rady, ale nie oceniaj mnie po jednym poście na ten temat !!!

Chciałem to tanio uleczyć tylko dlatego, że dzięki wspaniałym gazownikom wymieniłem juz wszystko a auto dalej nie jeździ ( a wydałem nie mało), a nie widziałes instalki, która była w aucie jak je kupiłem !!!

_________________
zobacz moje bimmery:
była e36 coupe http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=22594&hilit=DAY+NIGHT
była e39 528i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=473108#473108
była e46 330i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=36924
była e92 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z wypadaniem cylindrów LPG
PostNapisane: 11 lutego 2011, 09:03 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Nikodem czepiasz się człowieka że go nie stać na eksploatacje. Napisał chyba żę wszystko powymieniał, a to że mamy takie warsztaty a nie inne to druga sprawa. To że się mówi do człowieka załóż to a on i tak swoje że będzie jeździć bla bla bla. I zostaje wyjazdy do tych polecanych po 100,200 km i późniejsze problemy bo jak auto musisz zostawić to trzeba komuś gitarę zawrócić. Ja wiem z własnego doświadczenia że w tym kraju lepiej nie mieć gazu. 80 % moich problemów z autem jest że przez to "szambo".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z wypadaniem cylindrów LPG
PostNapisane: 11 lutego 2011, 11:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 206
Lokalizacja: Nakło
Moje BMW: e92
Kod silnika: N52K
od kilkunastu lat jeżdżę na LPG różnymi autami i zawsze byłem za gazem i przeciwko dieslom, ale ten egzemplarz mnie wykończył....

tylko zawsze sam zakładałem gaz, a tu trzeba było poprawiać, tylko niestety moi gazownicy nie ogarniają najwyraźniej BMW, moje poprzednie bmw chodziło na KME scirocco bez problemu

No nic, w poniedziałek bede gadał z moim gazownikiem za ile odkupi ode mnie te graty

_________________
zobacz moje bimmery:
była e36 coupe http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=22594&hilit=DAY+NIGHT
była e39 528i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=473108#473108
była e46 330i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=36924
była e92 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z wypadaniem cylindrów LPG
PostNapisane: 11 lutego 2011, 14:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
wachu napisał(a):
Kyokushin : sam maiłes keidys podobny setup -tylko G3 i rozmiem, ze sie nie da na tym jezdzic??? ......


Ja mam setup taki:
Diego G3 w wersji H
Gold Turbo
Magic Jet
Adapter OBD w wersji B.

Z bólem da się to skalibrować. Spalanie +25%.

Miałem silvera przez niecały miesiąc - jest bezużyteczny przy 193KM. Generował spadek ciśnienia 0.6 bara na WOT. Gold Turbo generuje 0.1 bara co już korekta ogarnia.

Stara wersja KME to nie jest DiegoG3@H, różni się diametralnie i na starej wersji nie da się tego zrobić, przede wszystkim dlatego że nie ma korekt ciśnieniowych, od obrotów oraz od temperatury, a wszystkie trzy są potrzebne.
Bez Adaptera korekty krótko i długoterminowe jeżdżą tak nie powinny - był zły skład mieszanki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z wypadaniem cylindrów LPG
PostNapisane: 11 lutego 2011, 15:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Do Autora tematu Tematu

Założyłeś nie odpowiednią Instalacje Do M52TU

a dałeś nie mało tzn ile bo dobre części do tego samochodu kosztują (mowa o gratach lpg) kosztują około od 3200 do 3600zł

zapewne dałeś mniej z montażem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z wypadaniem cylindrów LPG
PostNapisane: 11 lutego 2011, 15:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Chyba warszawkowe te ceny bo u mnie na wiosce omegas z montażem kosztuje 3800


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z wypadaniem cylindrów LPG
PostNapisane: 11 lutego 2011, 16:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 206
Lokalizacja: Nakło
Moje BMW: e92
Kod silnika: N52K
Nikodem,

instalacja oryginalna poszła na smietnik- był silver ale skończony juz, wtryski jakies focus no i ten niesczęsny Diego (ale stary, nie G3)

wszyscy mądrzy gazownicy stwierdzili ze trzeb atylko zmienic reduktor na nowy i wtryskiwacze,

założyłem Magic Jety oraz nowy reduktor, potem jeszcze miedź na 8mm oraz nowy wielozawór - zaczeło jeździć, ale krótko...

fakt koszt z robota pewnie ok.1000zł, szkoda, że wyrzucone $$$ w błoto...

Kyo:
ok, czyli lepiej to wszystko sprzedać i wejsc w STAGa io dobre wtryski i Scorpion GT
w 1500 może sie zamkne za części ...

_________________
zobacz moje bimmery:
była e36 coupe http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=22594&hilit=DAY+NIGHT
była e39 528i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=473108#473108
była e46 330i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=36924
była e92 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z wypadaniem cylindrów LPG
PostNapisane: 11 lutego 2011, 16:42 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Wtryskiwacze Hana nie potrzebują żadnych korekt, do tego jakiś stabilny reduktor. Elektronika moim zdaniem może zostać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z wypadaniem cylindrów LPG
PostNapisane: 11 lutego 2011, 16:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 206
Lokalizacja: Nakło
Moje BMW: e92
Kod silnika: N52K
Dudek II napisał(a):
Wtryskiwacze Hana nie potrzebują żadnych korekt, do tego jakiś stabilny reduktor. Elektronika moim zdaniem może zostać.


ale które zielone czy czerwone ??? allegro 110zł /szt

do tego chyba najtaniej scorpion gt ?? allegro 315zł

możecie polecić tani sklep internetowy jakiś?

_________________
zobacz moje bimmery:
była e36 coupe http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=22594&hilit=DAY+NIGHT
była e39 528i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=473108#473108
była e46 330i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=36924
była e92 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z wypadaniem cylindrów LPG
PostNapisane: 11 lutego 2011, 21:51 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
wachu napisał(a):
ok, czyli lepiej to wszystko sprzedać i wejsc w STAGa io dobre wtryski i Scorpion GT
w 1500 może sie zamkne za części ...


Lepiej wszystko sprzedać i jak wchodzić to w Landi Renzo - to najlepsze wyjście.

Stag czy G3 - trudne pytanie - są obecnie porównywalne, natomiast kable pod KME masz już pociągnięte.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z wypadaniem cylindrów LPG
PostNapisane: 11 lutego 2011, 22:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 206
Lokalizacja: Nakło
Moje BMW: e92
Kod silnika: N52K
Kyokushin napisał(a):
wachu napisał(a):
ok, czyli lepiej to wszystko sprzedać i wejsc w STAGa io dobre wtryski i Scorpion GT
w 1500 może sie zamkne za części ...


Lepiej wszystko sprzedać i jak wchodzić to w Landi Renzo - to najlepsze wyjście.

Stag czy G3 - trudne pytanie - są obecnie porównywalne, natomiast kable pod KME masz już pociągnięte.


no wiec chyba zaczne od reduktora i wtryskiwaczy, potem albo wpinam bez rzezby g3, albo zobaczymy

dzięki Panowie

_________________
zobacz moje bimmery:
była e36 coupe http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=22594&hilit=DAY+NIGHT
była e39 528i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=473108#473108
była e46 330i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=36924
była e92 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z wypadaniem cylindrów LPG
PostNapisane: 11 lutego 2011, 22:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
centralkę musisz zmienić na pewno, ta którą masz nie obsługuje korekt, które są konieczne.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z wypadaniem cylindrów LPG
PostNapisane: 12 lutego 2011, 03:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Dudek II - M52TU i M54 nawet na medach i kehinach potrzebują korekt po obrotach

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL