Długo się zastanawiałem czy przedstawić swoje auto…
W zamierzeniu szukałem Audi 80 coupe quattro. Przez przypadek dowiedziałem się, że niedaleko mnie stoi bmw e36 coupe na sprzedaż. Z ciekawości postanowiłem pojechać i zobaczyć samochód, który na zdjęciach nie zachęcał do oglądania. Znając ogólną charakterystykę polskiego rynku, znaleźć dobrą sztukę auta sportowego nie złachaną za mocno, jest dosyć trudno, albo daleko, dlatego założenia co do szukania auta były proste – najważniejsza jest geometria i stan budy. Całą resztę da się naprawić;).
Samochód kupiłem w stanie „ do ogarnięcia”

od później jak się okazało Pana Policjanta który mnie zatrzymał za przekroczenie prędkości.
Stan auta:
Buda w bardzo dobrej kondycji – prosta, ma oryginalny lakier.
Zawieszenie, układ kierowniczy brak zastrzeżeń.
Drobne przecieki z miski olejowej, skrzyni i dyferencjału.
Wnętrze – czyste!, po praniu popuszczały niektóre szwy a boczki i podsufitka poodklejały się w niektórych miejscach.
Ówczesny właściciel wymienił silnik z całym osprzętem, gdyż tamten stracił kompresję na jednym garze. Auto wyposażone w klimatyzację i sekwencje podtlenku LPG

Niestety nie mam zdjęć zaraz po kupnie samochodu. Ale nie było co oglądać.:p
Stary silnik otrzymałem gratis w cenie auta
Audio:
Zakupiłem Hertza 2x13 2x16(trzeba było się trochę nagimnastykować żeby je wrzucić) i 2 gwizdki. Każdy głośniki podpięty pod zwrotnice. W bagażniku wylądowała tuba ze wzmacniaczem Blaupunkta serii GT. Gra i buczy bardzo przyzwoicie.
Pierwsze badanie jakie miałem w głowie zrobić to hamownia.

Okazało się, że nie jest źle ale coś jest nie tak z bryką (pofalowany wykres). Pierwsze badanie na benzynie, drugie na gazie.
W poszukiwaniu odpowiedzi sprawdziłem cała elektryke
okazało się, że wtyczka położenia przepustnicy miała rozpięty kabelek, a filtr węglowy nie był w ogóle podłączony. Samochód zrobił się żwawszy. A kultura pracy znacznie lepsza.
Wymiany wszystkich pasków, simeringu wału, uszczelnienie skrzyni, dyferencjału i miski olejowej a także wymiana olejów w nich zrobiłem przy okazji:P. Do zawieszenia wskoczyły 4 amortyzatory Blistain B4,nowe tuleje wahaczy tylnych.
Po zakupie auto stało na standardowych felgach:

Po jakimś czasie kupiłem 17 BBS RC 041 są bardzo lekkie.


Jakiś czas później znalazłem kompletne wnętrze ze sportsitze.

Jako, że pogoda sprzyjała zafundowałem beni małe mody stylistyczne:) Clean Look pod maską, czarne nerki, progi, i zderzak w m




I mała letnia sesja






ZIMAA

Pierwszą zimę Benia przespała garażu. Chciałem poprawić jeszcze to co mi przeszkadzało. Pozbyłem się wiszącej szmaty z podsufitki a na nią, słupki i półkę tylną trafił czarny materiał, słoneczka uchwyty są czarne:). Zjąłem się także renowacją felg – polerka i malowanie ręczne.
Tak mniej więcej wyglada bez materiału:

Zauważcie co się dzieje jak sie za mocno kciuka używa zdzieraniu warstwy lakieru


Każde złamanie jest warte takiego rezultatu

P




A tak wygląda podsufitka ze ściagniętym materiałem:

Zima II
W tą zimę postanowiłem zająć się silnikiem. W grudniu silnik przeszedł mały remont:
Nowe panewki, pierścienie, o-ringi simmeringi, uszczelki, złożyłem nową głowice, która została splanowana i sprawdzona na szczelność, zawory dotarte. Wymieniłem wszystkie sworznie, tuleje, drążki, końcówki i stabilizatory przedniego zawieszenia na Meyle. Chłodnice bo zaczęła przeciekać na połączeniu ze zbiorniczkiem oraz termostat za jednym zamachem. Pewnie jeszcze kilka rzeczy by się znalazło ale teraz nie pamiętam.
Prace cały czas trwają mam dużo pomysłów w głowie, ale praca ogranicza znacząco mój czas.
Spy foto:
