BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 18:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] 2.5 TDS ciężko pali jak zimny...
PostNapisane: 16 maja 2007, 15:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Lokalizacja: Gołdap/Shenzhen
Witam...

Wcześniej jak ściągnełem auto cięzko mi paliło, myślałem - a pewnie świece do bani, wczoraj wymieniłem świece (NGK), i niby auto lepiej pali ale to jeszcze nie to, wcześniej musiałem 2-3x grzać świece dopiero odpalał idealnie. Teraz za pierwszym razem zapala ale musze dłużej pokręcić, na ciepłym silniku odpala momentalnie (czasami szybciej niż przekręce kluczyk, chyba wie że gdzieś trzeba jechać ;) )

_________________
A8 D2 4.2 V8


Ostatnio edytowano 19 maja 2007, 13:21 przez Legion, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2007, 13:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: ÂŁĂłdzkie
A myślałeś nad czujnikiem temperatury?? Mimo ze ja mam benzynke to na zimnym tez mi nie
odpala idealnie.W poniedzialek jade zmienic czujnik i zobaczymy!sprobuj u siebie.Koszt niewielki. :]

_________________
SzczĂŞÂście bez pasji to jak potrawa bez smaku.BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2007, 14:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Lokalizacja: Gołdap/Shenzhen
A po czym poznać że czujnik jest walnięty ?: )

_________________
A8 D2 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Trudne pytanie..
PostNapisane: 20 maja 2007, 15:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: ÂŁĂłdzkie
Trudne pytanie, ale mozna pokombinowac.Moze ktos ma taki model jak Ty i da rade ten czujnik wykrecic i wlozyc na chwilke?jesli nie to pozostaje opcja chybil trafil..
Można w sumie tak zrobić bo koszt to około 30 zł.Jak mi sie coś wali to zaczynam od najtańszych rzeczy.Mogą być wtryski uszkodzone ale to juz koszta..kombinuj z tym czujnikiem.Pisz jakby co.Pozdro!! :niepewny:

_________________
SzczĂŞÂście bez pasji to jak potrawa bez smaku.BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2007, 16:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 305
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46Ci
Kod silnika: M52b28
Przemalo napisał(a):
A myślałeś nad czujnikiem temperatury??
ale chodzi ci o czujnik temperatury silnika który steruje świecami ? przecież wystarczy podłączyć żarówkę pod świece i sprawdzić czy grzeją i może sprawdzić jaki jest czas grzania. A może masz przestawiony kąt wtrysku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: hmm
PostNapisane: 20 maja 2007, 19:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: ÂŁĂłdzkie
Mały Baron mi klient który naprawia BMW ostatnio mówił ze jak cięzko odpala Bmka
to może to być czujnik temperatury.Ten który podaje informacje do kompa o temperaturze silnika.Wtedy komp wysyła informacje jaką ilość paliwa podać.Tak mi tłumaczył.

Może to tylko w benzynce sie sprawdza?
Ja w poniedziałek zmieniam u siebie czujnik i zobacze czy bedzie lepiej paliła laleczka.

_________________
SzczĂŞÂście bez pasji to jak potrawa bez smaku.BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2007, 19:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 122
Lokalizacja: Szczecin
poowodów moze byc tysiace od słabej pompy paliwa po słabą kompresje na tłokach disel ma to do siebie ze musi miec dobra kompresje zeby odpalił jak jest ciepły tłoki sie troche rozszezaja i kmpresja jest lepsza a i olej który pozostaje na pierscieniach sie znajdyje po chodzacym silniku doszczelnia układy wiec i moze silnik sie konczyc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2007, 19:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 135
Lokalizacja: GdaĂąsk Pruszcz
nieby głupie ale nie zapomnij o aku. jak masz za mały to bedzie krecił na poczatku (jak zimny). Diesel potrzebuje duzego aku o duzej mocy rozruchowej.

_________________
lepiej straciĂŚ minute w zyciu niz zycie w minute

sprzedam E30 turing


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2007, 21:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Lokalizacja: Gołdap/Shenzhen
kuba napisał(a):
poowodów moze byc tysiace od słabej pompy paliwa po słabą kompresje na tłokach disel ma to do siebie ze musi miec dobra kompresje zeby odpalił jak jest ciepły tłoki sie troche rozszezaja i kmpresja jest lepsza a i olej który pozostaje na pierscieniach sie znajdyje po chodzacym silniku doszczelnia układy wiec i moze silnik sie konczyc


Z silnikiem jest wszystko w porządku, może to poprostu ja mam takie odczucie bo to mój pierwszy diesel.

_________________
A8 D2 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2007, 21:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Lokalizacja: Gołdap/Shenzhen
Papis napisał(a):
nieby głupie ale nie zapomnij o aku. jak masz za mały to bedzie krecił na poczatku (jak zimny). Diesel potrzebuje duzego aku o duzej mocy rozruchowej.


Akumulator mam nowy oryginalny BMW.

_________________
A8 D2 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2007, 10:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 63
Lokalizacja: Wawa
Sprawdz zawor zwrotny.

_________________
PiÂłeÂś? Nie jedÂź! Nie piÂłeÂś? Wypij !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2007, 12:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Lokalizacja: Gołdap/Shenzhen
roughrider napisał(a):
Sprawdz zawor zwrotny.


Działa, paliwo sie nie cofa itp.

_________________
A8 D2 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 2.5 TDS ciężko pali jak zimny...
PostNapisane: 2 stycznia 2010, 18:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 325td
witam .mam taki sam problem ze swoja betka(e36 2,5td)ze gdy zimny slabo odpala a jak juz zalapie to przez chwile nie ma reakcji na gaz( dzieje sie tylko tak w porze zimowej gdy temperatura spadnie ponizej O .Swiece wymienione, paliwo sie nie cofa, wtryski sprawdzone oleju nie dolewam od wymiany do wymiany W lato nie mam tego problemu .czasami stoi dwa tygodnie i jak to napisal LEGION pali szybciej niz przekrece kluczyk :) Kot wtysku? Pozdrawiam Darek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 2.5 TDS ciężko pali jak zimny...
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 16:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 106
Lokalizacja: torun
Moje BMW: e36
najczęstrzym powodem że niechce odpalić na zimnym jest filtr paliwa. rodzice maja diesla i nie mogli odpalic na zimnym a na cieplym odrazu zaskakiwał, zbierał sie dobrze, no i chcieli wymieniac świece, aku,przewody paliwowe,pompe a nikt nie pomyslał ofiltrze paliwa. wystarczyło tylko go wymienic.

kolega również miał problem z dieslem 1,8 w mondeo mk2, latem wymienił filtr paliwa(u mechanika), wszystko było ok az do zimnych dni, objawy podobne, no wiec znowu wymienia(moze gdzieś mu sywu nalali), a okazało sie ze aluminiowa dolna część mocowania filtra, w której znajduje sie gwint na śrubę był naderwany, powstało widzialne pęknięcie, nie było wycieku ropy zbyt dużego, ale był mokry, wymienil ta dolna część i problem znikł. Czyli mech za mozno dokręcił.

pozdrawiam

_________________
e36 320


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 2.5 TDS ciężko pali jak zimny...
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 18:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 325td
tomek26 dziekuje za podpowiedz.tak naprawde nie przyszlo mo to do glowy i nie pamietam nawet kiedy ten filtr wymienialem :zawstydzony: .Jutro go wymieniei zobacze czy bedzie poprawa.odpisze co i jak .Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 2.5 TDS ciężko pali jak zimny...
PostNapisane: 5 stycznia 2010, 20:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 106
Lokalizacja: torun
Moje BMW: e36
napisz czy poprawił sie rozruch silnika!? :) myśle ze pomogłem

pozdrawiam

_________________
e36 320


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 2.5 TDS ciężko pali jak zimny...
PostNapisane: 7 stycznia 2010, 17:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 325td
witam .tomek26 jeszcze go nie wymienilem gyz nie bylo mnie kilka dni w miejscu zamieszkania i dopiero dzisial wrocilem .oczywiscie ze dam znac.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 2.5 TDS ciężko pali jak zimny...
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 08:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 325td
Witam ponownie.Tomek26niestety wymiana filtra nie poprawila porannego palenia silnika :( jeszcze mnie zastanawia czujnik ktory jest wkrecony w glowice ten co podaje sygnal do komputera o temperatuze silnika .wymienie to dam znac .albo pozostaje czekac do cieplejszych dni ;) pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 2.5 TDS ciężko pali jak zimny...
PostNapisane: 1 kwietnia 2011, 09:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Tłucznice
Moje BMW: 540i
Kod silnika: m62b44
Garaż: było e34 525tds, e39 528i, e39 540iA, jest e46 328i
odświeżamy temat. doszedłeś co się stało??? ja u siebie obstawiam pompe wtyryskowa, ale nie bardzo chce do siebie dopuścić tą ewentualność...

_________________
było e34 525tds, e39 528i,
jest e39 540iA ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 2.5 TDS ciężko pali jak zimny...
PostNapisane: 28 maja 2011, 22:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 325td
Witam . U mnie wina lezała po stronie pompy wtryskowej. W zime sie rozszczelniała tak jak by sie materiał kurczył bo rano zawsze miałem kałuże pod autem. W okresie letnim tego nie było. U mnie wystarczylo uszczelnić pompe :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL