BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 00:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E36 PODPORA WAŁU PROBLEM BARDZO PILNE
PostNapisane: 22 maja 2007, 15:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: Szprotawa
Witam. 3dni temu mechanik zmieniał mi podporę wału na moje życzenie. Po wymianie na prostej równej drodze zauważyłem drgania (efekt jakbym jechał po tarce) widoczne najbardziej przy prędkości 90km/h i na 5 biegu. Udałem się do mechanika w celu poprawy. Rozebrał wszystko , złożył i znów to samo. Drugi mechanik zasugerował abym spytał tego co robił czy ustawił krzyżaki tak aby się wymijały, czyli ten co wychodzi ze skrzyni - a ten co z mostu [ .Ten co robił powiedział że wszystko było ustawnione tak jak fabrycznie i nawet podczas demontażu farbką zaznaczył jak ma być.

Panowie ręce mi już opadają co zrobić i co zasugerować "mądremu" mechanikowi??
Dlaczego występują te dgrania.

Zaznaczam ,że przed wymianą wszystko było super a wymiłem podporę profilaktycznie jak większość części w moim aucie.

Czekam na szybki odzew.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2007, 16:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa
Witam
prawdopodobnie masz wał do wyważenia :-k, profilaktycznie zawiódł mechanik ;)

_________________
marzenie : E34 M5


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2007, 16:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: Szprotawa
Ale dlaczego wał jest do wyważenia skoro przed zdjęciem było wszsytko ok. Rozumiem że powinienem obciążyć mechanika kosztami wyważenia wału


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2007, 16:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa
Każdorazowo przy rozkręcaniu wału, powinien on być ponownie wyważany :idea: .

... wprawny mechanik potrafi sobie z tym poradzić, poprzez odpowiednie oznaczenie wału i złożenie go identycznie jak był przed rozkręceniem, ale też nie zawsze się to udaje - dlatego zawsze po ponownym skręceniu wał powinien zostać wyważony.

ps.
Do wyważanie wału nie zawsze istnieje potrzeba zdejmowania go z auta, są firmy co wyważają wały na samochodzie - tzw. "wyważanie dynamiczne".

_________________
marzenie : E34 M5


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2007, 18:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: Szprotawa
Podzwoniłem po znajomych mechanikach i nikt nie wiem gdzie wyważają wały u mnie w Lubuskim. Może ktoś z forum pomoże?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL