renoraines napisał(a):
Lama123 napisał(a):
http://www.tvnwarszawa.pl/stolica,news,zobacz-co-potrafia-nowe-radiowozy-drogowki,70691.html

Mają chyba możliwość podłączenia pod monitor także suszarki, skoro na postoju na monitorze pokazuje się prędkość pirata. Jak dotąd pomiar prędkości przez videorejestrator możliwy był wtedy, gdy radiowóz sie porusza, bo to współdziała z prędkosciomierzem radiowozu.
W dzisiejszym Motorze jest artykuł o policyjnym sprzęcie i napisali, że Alfy mają właśnie sprzężony z monitorem i kamerą radar Iskra.
Ogólnie jak wszyscy wiemy, zwykły (nie sprzężony z radarem) wideorejestrator nie wysyła żadnych fal, także nie jest wykrywalny przez antyradary. Ponieważ nie może wysyłać fal nie mierzy prędkości pirata tylko pokazuje na ekranie prędkość radiowozu. I tu jest pole do przekrętów, ponieważ wystarczy, że radiowoz będzie przyspieszał podczas pomiaru = ''pokaże'' większą prędkość pirata. Wideorejestrator nie ma systemu mierzącego odległość między pojazdem kontrolowanym, a kontrolującym.
Kolejna sprawa to tzw polowanie na kierowców. Policja twierdzi, ma prawo nagrywac pirata jadąc bez sygnałów świetlnych i dzwiękowych , a część prawników w tym sędziowie, uważają, że policja jadąc bez sygnałów świetlnych i dzwiękowych
nie jest pojazdem uprzywilejowanym i tym samym nie ma prawa przekraczać prędkości, linii ciągłych itd.
Następny temat - zatrzymanie pirata tuż po popełnieniu wykroczenia-tak mówią przepisy. Policja tłumaczy się jednak, że czekają do momentu ( i nadal nagrywają), gdy będzie można zatrzymać bezpiecznie pojazd. Jak wyżej, niektórzy prawnicy uważają, że policja powinna w takim wypadku włączyć koguta i na sygnale ''odeskortowac'' pirata.