BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 19:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Jak sprawdzic czy dwumas jest sprawny
PostNapisane: 2 marca 2011, 09:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 74
Lokalizacja: KR / RT
Moje BMW: X5 E53
Kod silnika: N62B44
hej !

1. jak sprawdzic czy dwumas pracuje poprawnie i nic mu nie jest bez wyciagania skrzyni ??


2. Jak po wyciagnieciu skrzyni powinien wygladac i zachowywac sie dwumas sprawny a jak zepsuty ?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Jak sprawdzic czy dwumas jest sprawny
PostNapisane: 2 marca 2011, 13:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 42
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: e38 728i 97'
Kod silnika: m52
Jeśli dwumas jest posypany to auto w czasie jazdy wpada w drgania i szarpie przy zmianie biegów.

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy... No chyba że 7er :)
BMW E38 728i 97'
MB W123 240d 79'
MB S124 300d 94'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Jak sprawdzic czy dwumas jest sprawny
PostNapisane: 2 marca 2011, 13:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 74
Lokalizacja: KR / RT
Moje BMW: X5 E53
Kod silnika: N62B44
objawy ktore podales rownei dobrze moga wystepowac przy zerwanej poduszce pod silnikiem ...
a wbicie 3 biegu i powolne ruszanie ? nie powinno trzepac samochodem i cos sie tluc ?

i co z kwestia dwumasu po sciagnieciu skrzyni ? ma byc jakis luz na nim czy jak to ma wygladac poprawnie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Jak sprawdzic czy dwumas jest sprawny
PostNapisane: 2 marca 2011, 15:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
zgdzam się z urbim ;) taki objaw może dać wiele rzeczy, poduchy pod silnikiem, skrzynią, łącznik gumowy na wale a nawet podpora wału czy pouchy dyfra.

sam jestem ciekaw jak sprawa się ma bo mam dwumas wyjęty z auta i chętnie dowiem się czy jest sprawny czy nie ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Jak sprawdzic czy dwumas jest sprawny
PostNapisane: 2 marca 2011, 16:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 150
Lokalizacja: Starachowice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Moim zdanie to na padniętym dwumasie auto nie ma siły,a wtedy wystarczy górka aby się o tym przekonać. Wjazd pod górkę na 3 lub 4 biegu.

_________________
Widzieć zazdrość sąsiada bezcenne
Było BMW E36 M40 CALYPSOROT


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Jak sprawdzic czy dwumas jest sprawny
PostNapisane: 2 marca 2011, 16:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
niedawno wymieniałem u siebie kpl.sprzęgiełko i stary dwumas miał ok 3cm luzu po obwodzie a nowy tak ok.1-1.5cm.W starym była też większa szpara między kołem zębatym a tą 2 częścią co docisk jest przykręcany.Miał też luzy między tymi elementami.Nowy ma tylko luz po obwodzie.padnięty dwumas nie ma nic do mocy autka jedyne co to może szarpać,grzechotać,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Jak sprawdzic czy dwumas jest sprawny
PostNapisane: 2 marca 2011, 18:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Wibracje przy przyśpieszaniu,

mrowienie/wibrowanie budy na biegu jałowym najczęściej przy 1900obr. (gdzie max moment)

wibracje przy gaszeniu silnika,

brak mocy po mocniejszym pałowaniu na niższych obrotach, tzn. na trasie ciągle dodawałeś na maksa gazu z 1700do 2500obr.

To tyle z mojego doświadczenia :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Jak sprawdzic czy dwumas jest sprawny
PostNapisane: 2 marca 2011, 20:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
jnx, kurczę te objawy pokrywają się również z innymi usterkami...


jnx napisał(a):
Wibracje przy przyśpieszaniu


Częsty objaw walnietych poduszek pod silnikiem, łącznika elastycznego wydechu

jnx napisał(a):
wibracje przy gaszeniu silnika,


To samo co wyżej.

jnx napisał(a):
brak mocy po mocniejszym pałowaniu na niższych obrotach, tzn. na trasie ciągle dodawałeś na maksa gazu z 1700do 2500obr.


Tu podobnie - przepływka, turbo z łopatkami które już przepuszczają.


Sam jestem ciekaw, bo każdy pisze inne objawy rozwalonego dwumasu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Jak sprawdzic czy dwumas jest sprawny
PostNapisane: 2 marca 2011, 21:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Wrzucasz 1, ruszasz, puszczasz gaz auto zwalnia ale powinno jechać bez gazu, jak żabkuje to dwumas leży, jak nie to wrzucasz 2 i taki sam scenariusz tylko ze jak nie żabkuje tzn że jest dobrze.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Jak sprawdzic czy dwumas jest sprawny
PostNapisane: 2 marca 2011, 21:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
deejeys napisał(a):
jnx, kurczę te objawy pokrywają się również z innymi usterkami...


jnx napisał(a):
Wibracje przy przyśpieszaniu


Częsty objaw walnietych poduszek pod silnikiem, łącznika elastycznego wydechu

jnx napisał(a):
wibracje przy gaszeniu silnika,


To samo co wyżej.

jnx napisał(a):
brak mocy po mocniejszym pałowaniu na niższych obrotach, tzn. na trasie ciągle dodawałeś na maksa gazu z 1700do 2500obr.


Tu podobnie - przepływka, turbo z łopatkami które już przepuszczają.


Sam jestem ciekaw, bo każdy pisze inne objawy rozwalonego dwumasu


Ad.1 Jeśli chodzi o poduszki to przy wibracji pojawia się cichy metaliczny dźwięk i nie czuć tego na sprzęgle za bardzo. Dwumas robi to po "cichu".

Ad.2 Pozwolę się nie zgodzić... Łatwo to sprawdzić a nie raz nawet jedyną opcją jest redukcja biegu na niższy. Turbo jakby nie pompowało to przy 1900 już ma często swój peak utrzymujący się do około 3800obr jak wrzucisz wyższy bieg i obroty sięgną 3300 auto pociśnie dalej to chyba łatwo sobie odpowiedzieć na pytanie?


Często objawy pokrywają się z innymi usterkami, nic na to nie poradzisz. Dlatego bierzesz najpierw kompa i sprawdzasz układ paliwowy, układ podciśnieniowy, ciśnienie doładowania etc.

Objawy zjechanego dwumasu nasilają się gdy właśnie zaczniesz cisnąć przez jakiś czas i rozgrzejesz go.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Jak sprawdzic czy dwumas jest sprawny
PostNapisane: 3 marca 2011, 10:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 239
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E36 2.5TD
Kod silnika: m51D25
powinien byc jaki kolwiek luz?czy ma byc sztywno?

_________________
Zobacz moją E36 i oceń viewtopic.php?f=6&t=72918


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Jak sprawdzic czy dwumas jest sprawny
PostNapisane: 3 marca 2011, 19:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 74
Lokalizacja: KR / RT
Moje BMW: X5 E53
Kod silnika: N62B44
ponoc powinien :P

a jak jest z wymiana sprzegla na nowe ? trzeba ten dwumas jakos tam wstepnie naprezac czy cos takiego ? bo slysazlem taka wersje !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Jak sprawdzic czy dwumas jest sprawny
PostNapisane: 3 marca 2011, 23:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 239
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E36 2.5TD
Kod silnika: m51D25
ja jak wymienialem sprzeglo to nic nie napinalem i nic z nim nie robilem

_________________
Zobacz moją E36 i oceń viewtopic.php?f=6&t=72918


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Jak sprawdzic czy dwumas jest sprawny
PostNapisane: 11 marca 2011, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: bmw e39
Kod silnika: M62B44
dwumasowe koło charakteryzuje sie szarpaniem silnika podczas jazdy a na postoju jak masz na luzie to slychać stuki ja tak miałem wymieniłem dwu mas i jest ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Jak sprawdzic czy dwumas jest sprawny
PostNapisane: 3 stycznia 2015, 16:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 196
Lokalizacja: Dzierżoniów/Wrocław
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57
witam kolegów. mam problem z moim sprzęgłem. objawy? prawie żadne... samochód jeździ normalnie, dwumas się nie ślizga, przyśpieszenie dalej niesamowite takie jakie było, żadnej utraty mocy, żadnego żabkowania na 1 biegu, trzepania silnikiem lub samochodem na postoju lub przy ruszaniu, przy gaszeniu też żadnego szarpania, biegi normalnie się wbijają, żadnego metalicznego stuknięcia przy wbijaniu biegu, przy redukcji też nie ma problemu wbijania biegu lub przyśpieszenia po redukcji.

Konkretne objawy: pukanie na jałowym i nasilanie się wraz z obrotami. mogę jeździć normalnie i nic się nie dzieje prócz klekotania. słychać to pod samochodem, najbardziej gdy się auto rozgrzeje. gdy delikatnie wcisnę sprzęgło to drży, a gdy wcisnę sprzęgło do końca to jest cisza, klekotanie zanika.... Dzisiaj dałem auto do mechanika niedaleko mnie, bo boję się że stanę gdzieś po drodze do Rogera, aby sprawdził dokładniej co to jest . po 10h dzwonie , pytam i mi odpowiada, że że rano podszedł do auta i posłuchał i stwierdził że to dwumas bo odgłos idzie miedzy skrzynią a silnikiem. Jakiś czas temu rozmawiałem z Rogerem i Marcinem to obstawiają łożysko oporowe w skrzyni. Najchętniej to bym się do nich wybrał ale z tego co wiem to nie dadzą rady mi tego naprawić ze względów wymiarowych dotychczasowego warsztatu :orany: :(

Więc powiedzcie mi jak mogę to jeszcze sprawdzić dokładniej bo mnie K*:cenzura: szlak trafi. :mur: oddać tutaj samochód gdzieś to prędzej będę pluł sobie w twarz.... każdy mechanik tu by mi najchętniej powiedział że skrzynia do wymiany... a jeszcze niedawno się dowiedziałem od jednego że ja dwumasy w ogóle nie mam...!! :mur:
Poradźcie coś bo mnie krew zalewa...

_________________
Jak się nie ma co się lubi, to się na to pracuje ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Jak sprawdzic czy dwumas jest sprawny
PostNapisane: 5 stycznia 2015, 11:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Ciężka sprawa kolego bo nawet po wyjęciu dwumasy nikt nie powie ci czy jest zepsuta bo u nas takie spece są że nawet zakłądy zajmujące się regeneracją nie potrafią tego powiedzieć. Na pewno bez zdjęcia skrzyni nic się nie dowiesz. Może się okażę że sprzęgło padło, może łożysko a może luzy ma już dwumas...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Jak sprawdzic czy dwumas jest sprawny
PostNapisane: 5 stycznia 2015, 18:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 196
Lokalizacja: Dzierżoniów/Wrocław
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57
w środe jade z kolegą na podnośnik sprawdzić... zaobczymy co to wyjdzie...

_________________
Jak się nie ma co się lubi, to się na to pracuje ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Jak sprawdzic czy dwumas jest sprawny
PostNapisane: 27 lutego 2015, 21:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 196
Lokalizacja: Dzierżoniów/Wrocław
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57
panowie ... zapomniałem odpisać ;p dwumas spalony, sprzęgła wyjechane na maksa, uwalony kawałek mocowania od jakiegoś elementu skrzyni, zapadnięte i wyjechane słoneczko.... czym sie odbiło?? uwaliło mi wał... obecnie szukam gołego słupka lub silnika w b.dobrym stanie z gawrancją rozruchową w rozsądnej cenie...

_________________
Jak się nie ma co się lubi, to się na to pracuje ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Jak sprawdzic czy dwumas jest sprawny
PostNapisane: 13 lutego 2016, 14:16 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
Witam koledzy mam taki problem jk kupowałem autko było ok, ale niestety już jest problem a mianowicie drgania wibrację karoserii, na wolnych obrotach nic sie nie dzieje lub bardzo delikatnie ale w ok 2tys trzęsie całą karoserią oczywiście to na postoju, nie wiem czy to dwumasa a chodzi o autko e39 528 przebieg 306tys podobno orginalny z góry dziękuje za pomoc wisko sprawdzone jest ok koło pasowe tez nie widać żeby było coś nie tak, a dodam jeszcze ze sprzęgło juz jest słabe bierze przy samej górze i nie zerwie przyczepności na suchej i prostej drodze, zaczęło trząść właśnie po dwóch ostrzejszych startach ...

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: [e39]Problem z dwumasem+ dziwne tarcie
PostNapisane: 21 listopada 2016, 22:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e39 touring
Witam, podejrzewam że mam problem z dwumasem, tzn.wszystkie typowe objawy-drgania budą, przy zmianie biegów jeszcze intensywniejsze..ALE..jest jeszcze coś, a mianowicie becia 'idzie' jak taczka po piachu, słychać szuranie z przednich kòł bądź z pod silnika, jakby coś tarło,im szybciej jadę tym intensywniej trze. Dodatkowo gdy puszczam pedał gazu na rozpędzonym, auto leci moment gładko a po paru sekundach coś je gwałtownie 'przytrzymuje'...tarcze,zaciski, klocki, łożyska, ręczny sprawdzone/wykluczone..ma ktoś jakiś pomysł?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL