BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 11:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Demontaż osłony silnika
PostNapisane: 7 marca 2011, 13:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Witam Panowie, mam taką sprawę, od czasu do czasu czuję w samochodzie zapach spalonego oleju (chyba oleju), pojawia się dosyć rzadko, ale stwierdziłem, że czas sprawdzić gdzie to się pojawia. Plan mam następujący, chcę na początek odkręcić pokrywę, która chowa mi silniczek i zerknąć po prostu czy gdzieś nie leci z boku. Tutaj pojawia się pytanie, jak to cudo odkręcić i jakie mogę napotkać problemy :). Chodzi mi o element 13 na tym schemacie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=75

Pozdrawiam.

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Demontaż osłony silnika
PostNapisane: 7 marca 2011, 14:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
Element 13 jest na 2 spinkach, wyciągasz kołek i resztę spinki. dalszy demontaż polega na pchnięciu do tyłu pokrywy aż tylne "łapki" wyskoczą z gumowy otworów. Pokrywa silnika to zdaje się 5 śrubek imbus
pozdr

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Demontaż osłony silnika
PostNapisane: 7 marca 2011, 15:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Może to spaliny? Sprawdź kolektor wydechowy :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Demontaż osłony silnika
PostNapisane: 7 marca 2011, 15:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Jnx, wiesz tak też na początku sobie pomyślałem, ale wydaje mi się, że to jest olej. Zapach pojawia się po przejechaniu paru kilometrów na zimnym silniku i tyle. Potem mogę stać w miejscu i przegazowywać samochód i wszystko jest ok, żadnych smrodków. Co więcej, zrobiłem już ponad 1000km od czasu gdy zaczęła się pojawiać przykra woń i na bagnecie nie widzę, żeby jakoś potężnie ubywało oleju. Powiem więcej, nie zauważam w ogóle, żeby go ubywało!

Kombinuję też, czy to może być olej ze skrzyni, ale to chyba odpada, bo olej musiałby kapać na coś gorącego i wtedy się spalać, a ze skrzyni nie ma jak. Aha, w garażu na posadzce nie ma żadnych plam, więc stawiam, że wyciek pojawia się tylko na zimnym silniku (może przy uruchomieniu?).

Pozdrawiam.

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Demontaż osłony silnika
PostNapisane: 7 marca 2011, 15:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
sprawdź czy uszczelki filtra przeciwpyłkowego są dobrze spasowane
(ogólnie fatalna nieszczelna konstrukcja)
i jak ściągniesz tą kierownice powietrza do filtra to żuć okiem na uszczelki elektrozaworu Vanos x2 pod czujnikami wałków
oraz stan paska wieloklinowego
czy nie leci olej po pompie wody
i poziom oleju wspomagania przy okazji ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Demontaż osłony silnika
PostNapisane: 7 marca 2011, 16:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Uuuu, jak sprawdzić poziom oleju wspomagania?

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Demontaż osłony silnika
PostNapisane: 7 marca 2011, 16:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
jak już zdemotujesz tą kierownicę powietrza (ten element z logiem BMW)
to ujrzysz z lewej strony taki zbiorniczek (z pomarańczową naklejką chyba)
w zakrętce jest miarka poziomu (skumasz jak zobaczysz) ;)

ja miałem kiedyś podobną usterkę (coś śmierdziało)
winne było jakieś połączenie nagrzewnicy z rurą
puszczało przy ruszaniu lub cofaniu
usunięto to w BMW Rutkowski
podobno trzeba do tego odkręcić silnik (opuścić czy podnieść)
ale może to tylko pie :cenzura: przenie
ale fakt że naprawili
więc może u ciebie to samo
sprawdzałeś poziom chłodziwa? (wyciek był niewielki)
jaki masz przebieg? (u mnie było jakieś 150tys)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Demontaż osłony silnika
PostNapisane: 7 marca 2011, 16:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
U mnie jest 101tyś, ale był ostatnio ruszany silnik (opisywałem problem w temacie o stukach w N42B20), więc to może być to. Możesz powiedzieć ile zapłaciłeś za całą naprawę?

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Demontaż osłony silnika
PostNapisane: 7 marca 2011, 17:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
miało być 500zł z wymianą jakiegoś przewodu ale wystarczyło że wymienili chyba o-ring
zapłaciłem nie więcej niż 300zł dostałem auto zastępcze i trwało to od rana do popołudnia
więcej nic nie napiszę bo nie znam szczegółów (nie ja byłem w warsztacie)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Demontaż osłony silnika
PostNapisane: 7 lutego 2018, 09:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E91
Kod silnika: N46
Witam,

Mam ten sam problem w silniku n46, jeśli komuś śmierdzi i leci jasny dym od strony pasażera z dołu silnika to jest to uszczelnienie pompy vacuum. Koszty dwóch o-ring około 40zł plus można zrobić samemu trzeba zdjąć podszybie, pompa jest z tyłu sinika mocowana na trzy śruby, trzeba wymontować zmienić uszczelnienie i tyle, akurat pod nią jest układ wydechowy i na niego kapie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL