BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 11:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] e39 530i problem ze wspomaganiem ukl kierowniczego
PostNapisane: 6 marca 2011, 22:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 69
Moje BMW: e39 530i
Kod silnika: m54 530i
Witam...przeszukalem forum i z tego co widze nikt nie ma podobnego problemu jesli chodzi o wspomaganie..
mianowicie:
Jakis czas temu strasznie ciezko zaczelo mi sie skrecac kolem kierownicy ale nie w pełnym zakresie ruchu..wyobrazmy sobie ze kladziemy reke na szczycie kierownicy i to jest nasza gdz 12 skrecamy w prawo gdzies w okolicy gdz 2 do 4 5 czuje duzy opor na kole kierownicy pozniej z nowu jest dobrze do gdz 7 i znowu opor tak do 10 11 i znowu dobrze i tak na zmiane.... zagladam w zbiorniczek plynu i faktycznie jest go troche malo dolalem plynu ATF i problem znikl..nieby nie od razu ale po jakiejs godzinie jazdy coraz slabszy opor coraz slabszy i jest juz ok ale.. od jakiegos czasu zaczyna sie robic to samo choc jest plyn w ukladzie bo sprawdzam na zimnym i na cieplym silniku... i niewiem o co tu chodzi...co to moze byc cos sie obluzowalo czy pompa do wymiany? no niewiem sam juz....jesli ktos ma jakis pomysl to prosze o pomoc....najdziwniejsze jest to ze podczas skrecania kolami na wlaczonym silniku obroty delikatnie zchodza w dol wiec pmpa pracuje i jest troche latwiej kiera krecic ale te opory....porownywalem na wylaczonym silniku i kola sa wogoele nie do ukrecenia wiec nawet podczas tego oporu idzie latwiej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] e39 530i problem ze wspomaganiem ukl kierowniczego
PostNapisane: 6 marca 2011, 23:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 355
Lokalizacja: Sandomierz-Tarnobrzeg
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
kolego moze pompa slabo juz tloczyc a jak nie to moze byc to spowodowane problemem z maglem :P

_________________
BMW nie rower pedałować nie trzeba xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] e39 530i problem ze wspomaganiem ukl kierowniczego
PostNapisane: 6 marca 2011, 23:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 69
Moje BMW: e39 530i
Kod silnika: m54 530i
to chyba wole pompe zeby robic niz magiel...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] e39 530i problem ze wspomaganiem ukl kierowniczego
PostNapisane: 7 marca 2011, 15:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
To co wolisz to mało istotne, gdyz robi sie to co jest uszkodzone a nie to co byś chciał.
Możliwe że masz obie części do roboty. moim zdaniem jak będziesz robil pompę to bez problemu mozesz ściągnąć maglownice i dać do sprawdzenia lepiej zrobić odrazu niz póżniej się bawić.

Czy to wina maglownicy to możesz sprawdzić spuścić plyn podnieść przód auta do góry, aby kola byly w powietrzy i pokręć w jedna i drugą stronę. Kierownica powinna obracać się bez zadnych oporów, identycznie w jedną i drugą stronę.
A jak z luzami na maglownicy podczas jazdy na prostej i dolastej drodze?

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] e39 530i problem ze wspomaganiem ukl kierowniczego
PostNapisane: 7 marca 2011, 16:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 69
Moje BMW: e39 530i
Kod silnika: m54 530i
no wlasnie o to chodzi ze luzy sa zerowe...od momentu kiedy kupile auto jezdzilem nim dluzszy czas i kierownica troche chodzila ciezej niz w innych autach e39 ktorymi mialem okazje jezdzic...ale bez przesady i wlasnie zero luzow..kierownica zachowywala sie(opor) jak w m5 tam tez troche ciezej chodzi..z vinu wynika ze w moim aucie jest zawieszenie m sportfahrwerke..niewiem czy to ma cos wspolnego z tym ale ipisze... i tak wiem ze musze wymienic wszystko ladnie i dobrze... zawieszenie po zimie juz robilem i albo lomeferder albo meyle;]

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] e39 530i problem ze wspomaganiem ukl kierowniczego
PostNapisane: 7 marca 2011, 16:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
cze ja takim środkiem wyleczyłem 4 układy wspomagania, najpierw przepłukać układ nowym olejem najtańszym czerwonym do układu kierowniczego i można STP zalać 50\ 50 lub w 100% cały układ; naprawdę polecam jeśli to nie pomoże - pompa szmelc .oto link ;
http://allegro.pl/plyn-do-ukladu-kierow ... 95620.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] e39 530i problem ze wspomaganiem ukl kierowniczego
PostNapisane: 7 marca 2011, 16:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 69
Moje BMW: e39 530i
Kod silnika: m54 530i
ile wejdzie takich flaszek tak okolo??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] e39 530i problem ze wspomaganiem ukl kierowniczego
PostNapisane: 7 marca 2011, 16:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
4 powinny wystarczyć jak coś możesz uzupełnić normalnym czerwonym olejem, pod zbiorniczkiem masz 2 węże cienki i gruby zdejmij cienki i kręć kierownica w lewo i w prawo aż wyleci cały olej najlepiej podnieść przód auta i na sucho [szkoda pompy] jak wyleci załóż wąż nalej nowy olej odpal furę pokręć kierownica w celu przepłukania, i jeszcze raz wąż wek spuszczanie i można na sekundę odpalić i raz w lewo i w prawo żeby pompa wywaliła olej i wtedy wlej STP i powinno być dobrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] e39 530i problem ze wspomaganiem ukl kierowniczego
PostNapisane: 8 marca 2011, 18:16 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 69
Moje BMW: e39 530i
Kod silnika: m54 530i
niestety..nie jest dobrze robi sie to samo zero poprawy......nawet na podniesionym samochodzie kierownica blokowal troche w tym samy momencie...dobra maglownica do wymiany...albo regeneracji/.... jak myslicie regenerowac czy wymienic na nowa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] e39 530i problem ze wspomaganiem ukl kierowniczego
PostNapisane: 8 marca 2011, 18:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
i co dolałeś tego STP i nie pomogło :szok: jeśli już to jak kończy się magiel to ma luzy lub cieknie, jeśli blokuje to raczej pompa .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] e39 530i problem ze wspomaganiem ukl kierowniczego
PostNapisane: 8 marca 2011, 22:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 355
Lokalizacja: Sandomierz-Tarnobrzeg
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
kolego mi nie cieknie
a blokuje sie czasem
skrece i cale rado moge bez tzrymania kierownicy przejechac czaem

_________________
BMW nie rower pedałować nie trzeba xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] e39 530i problem ze wspomaganiem ukl kierowniczego
PostNapisane: 8 marca 2011, 23:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 69
Moje BMW: e39 530i
Kod silnika: m54 530i
o wlasnie mam to samo blokuje sie i nie chce odwijac kiera skubana...idzie lekko i blokuje troche pozniej lekko i blokuje..i tak w kolko lewe i prawe;] a jak podnioslem przod zero obciazenia to nie bylo to samo..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] e39 530i problem ze wspomaganiem ukl kierowniczego
PostNapisane: 8 marca 2011, 23:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 69
Moje BMW: e39 530i
Kod silnika: m54 530i
a maglownica delikatnie przepuszcza przy drazkach kierowniczych przy tej gumie ale to doslownie jak rosa jest...minimalnie a luzow niema zadnych...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] e39 530i problem ze wspomaganiem ukl kierowniczego
PostNapisane: 9 marca 2011, 00:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 69
Moje BMW: e39 530i
Kod silnika: m54 530i
a zrobilem tak... zakupilem STP podjechalem do warsztatu podnioslem przod auta do gory wylalem stary olej do wspomaganiazapalilem auto lewo prawo kiera wylecialcaly zalalem nowy plyn atf przeplukalem tak dwa razy
pozniej zalalem STp odpow wszystko i dalej blokuje mi ta kiere...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] e39 530i problem ze wspomaganiem ukl kierowniczego
PostNapisane: 9 marca 2011, 00:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 355
Lokalizacja: Sandomierz-Tarnobrzeg
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
ja mialem przypadek zaciecia sie pompy na ostrym zakrecie ; :] dobrze ze kumpel pomogl mi ciagnac kierownice bo bym nie wyrobil na poczatku zacinala sie na ulamek sekundy
pozniej na 2.3 skundy a pozniej na amen

_________________
BMW nie rower pedałować nie trzeba xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] e39 530i problem ze wspomaganiem ukl kierowniczego
PostNapisane: 9 marca 2011, 00:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 355
Lokalizacja: Sandomierz-Tarnobrzeg
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
kiemonam, blokowac ci moze z powodu uszkodzonego magla gdzies zeby sie rabia a jak nie to pompa nie tloczy prawidlowo (wyje ?0

_________________
BMW nie rower pedałować nie trzeba xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] e39 530i problem ze wspomaganiem ukl kierowniczego
PostNapisane: 9 marca 2011, 14:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 69
Moje BMW: e39 530i
Kod silnika: m54 530i
nie..wlasnie nie to jest dziwne.. nie wyje nic nie ma luzow...cicho pracuje caly uklad
zacina sie tylko....najlepsze jest jak jade w korku lub lawiruje po miescie pracuje w elektrocieplowni i droga do domu potrafi byc bardziej meczaca niz sama praca;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] e39 530i problem ze wspomaganiem ukl kierowniczego
PostNapisane: 10 marca 2011, 07:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: 740iA E38
Kod silnika: M62
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2#p1404452
Pewnie pompa albo maglownica, ja własnie dziś odbieram auto,a u siebie też tak miałem, że jak dłużej pojeździłem i pokręciłem kierą, zwłaszcza w ostatnim tygodniu użytkownania, że kręciłem a tam obroty mi z 500 na 250 spadały - oczywiście podczas kręcenia na parkingach.Były przy tym oczywiście straszne odgłosy ;D
Tam teraz to zapłace jakoś 1,5 koła za tą naprawe, bo i drązki trzeba było wymieniać ,pompe używke kupiłem i regeneracja magla była, tak więc teraz niby tego niema, zobacze potem jak odbiore.

Albo poprostu pompa się zapchała, bo tam znajomy też coś takiego miał.


EDIT@
Odebrałem wóz i jest gorzej niż jak go wstawiałem,ale mam kupić pompe na allegro i będzie dobrze, bo wogule się nie da kręcic kierownica jak się gazu nie doda.

_________________
Lublin ,BMW 740iA E38 V8 98'. Ex > E39 520i 96'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] e39 530i problem ze wspomaganiem ukl kierowniczego
PostNapisane: 4 lutego 2018, 16:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 42
Lokalizacja: Centrum
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52b25
albi144 napisał(a):
Pewnie pompa albo maglownica, ja własnie dziś odbieram auto,a u siebie też tak miałem, że jak dłużej pojeździłem i pokręciłem kierą, zwłaszcza w ostatnim tygodniu użytkownania, że kręciłem a tam obroty mi z 500 na 250 spadały - oczywiście podczas kręcenia na parkingach.Były przy tym oczywiście straszne odgłosy ;D
Tam teraz to zapłace jakoś 1,5 koła za tą naprawe, bo i drązki trzeba było wymieniać ,pompe używke kupiłem i regeneracja magla była, tak więc teraz niby tego niema, zobacze potem jak odbiore.

Albo poprostu pompa się zapchała, bo tam znajomy też coś takiego miał.


EDIT@
Odebrałem wóz i jest gorzej niż jak go wstawiałem,ale mam kupić pompe na allegro i będzie dobrze, bo wogule się nie da kręcic kierownica jak się gazu nie doda.


I co było przyczyną? Mam ten sam problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] e39 530i problem ze wspomaganiem ukl kierowniczego
PostNapisane: 4 lutego 2018, 17:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 439
Lokalizacja: Górny Śląsk
Moje BMW: E46 330CI / E39 520i
Kod silnika: M54B30
Ja mam to samo. Wymieniłem pompę i po jednym dniu, dalej to samo :mur: Jutro oddaje na sprawdzenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL