BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 9 marca 2011, 09:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Betty Swalloks napisał(a):
Po to kombinować że silniki z dużym przebiegiem w upalne dni będą chodzić lepiej na oleju 10w40, poza tym zapobiegnie to wyciekom kiedy silnik jest mocno nagrzany i olej jest rzadki
od zapobiegania wyciekom są uszczelki a nie olej :mur: Ludzie, olej nie uszczelnia ani nie rozszczelnia silnika :mur: Jak zaczyna coś wyciekać to trzeba uszczelki wymienić a nie olej na gęstszy !! a na koniec może "moto doktor" jak już mineralny nie będzie dawał rady :znudzony:

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 9 marca 2011, 10:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Cytuj:
Więc jeżeli tak uważasz to czemu na syntetyku w tej samej temperaturze było większe ciśnienie oleju ? z tego co piszesz to mineralny czy półsyntetyk powinien analogicznie mieć większe ciśnienie w układzie smarowania,

To oczywiste ze rzadszy olej jest łatwiej przetoczyć dlatego jest większe ciśnienie,możliwe też że miałeś pozatykane magistrale po poprzednich właścicielach jeżdżących na olejach typu superol :D nie widzę w tym nic dziwnego.
Cytuj:
mobil one tez ssie. A Castrol to wyjatkowo podly olej jest.

Zgadzam się, no more Castrol :super:

_________________
było:
e36 sedan m40 91r i mnóstwo innych ;)
teraz jest:
giant atx 950
jawa roadster 90 72r
e36 touring 1.8i m43 96r + sekwencja stag 300 (cudowna ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 9 marca 2011, 14:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 362
Lokalizacja: Podlasie
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B20
Garaż: Na działce :)
Witam wczoraj zajrzałem do tematu i u mnie dziś się szklanki odezwały. Remont silnika był coś kawałek ponad 1000km i dziś na ciepłym silniku słyszałem tyktyktyk ;/ olej mam zalany mobil super 2000 10w 40 i teraz nie wiem co robić lać ceramizer czy olej zmienić.

_________________
Przodem jeżdżą wszyscy, tyłem niewielu, bokiem nieliczni…



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 9 marca 2011, 15:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Cytuj:
Remont silnika był coś kawałek ponad 1000km i dziś na ciepłym silniku słyszałem tyktyktyk ;/

To coś słaby ten remont :szok: jak jest tyku tyku to może wałek się kończy? Jak silnik jest mechanicznie zdrowy to ja na Twoim miejscu zalał bym valvoline max life 5w40 i zobaczył czy coś pomoże, bez żadnych płukanek.

_________________
było:
e36 sedan m40 91r i mnóstwo innych ;)
teraz jest:
giant atx 950
jawa roadster 90 72r
e36 touring 1.8i m43 96r + sekwencja stag 300 (cudowna ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 9 marca 2011, 15:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
Betty Swalloks napisał(a):
Cytuj:
Remont silnika był coś kawałek ponad 1000km i dziś na ciepłym silniku słyszałem tyktyktyk ;/

To coś słaby ten remont :szok: jak jest tyku tyku to może wałek się kończy? Jak silnik jest mechanicznie zdrowy to ja na Twoim miejscu zalał bym valvoline max life 5w40 i zobaczył czy coś pomoże, bez żadnych płukanek.

Zgadzam się :ok: a z remontu to c robiłeś? Rozrząd też? czy może same uszczelki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 9 marca 2011, 20:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
Betty Swalloks napisał(a):
nie spieram się wcale nad wyższością dobrego olesju syntetycznego nad półsyntetycznym, to oczywiste że syntetyk jest lepszy ze względu na technologię, ale tylko do silnika który jest w dobrym stanie. Inaczej nie byłoby setek opinii na temat rozszczelnienia silnika po zastosowaniu oleju syntetycznego. czytałem wielokrotnie że po zastosowaniu syntetyka przekręcały się panewki, zaczęły stukać popychacze i zaczynało cieknąć z każdej możliwej uszczelki


No mnie najbardziej ubawił ten tekst o przekręcających się panewkach po zastosowaniu lepszego oleju
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
- rozumiem, że twoje opinie to rodzaj jakiego kabaretu?
Ale nie rozumiem celu wypisywania tego typu dowcipów na forum które ma pomagać ludziom... :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 9 marca 2011, 20:48 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 586
Lokalizacja: Pruszcz Gdanski
Moje BMW: Audi
Kod silnika: AVJ
Z panewkami potwierdzam, kolesiowi w 318 e36 taz takie jaja sie porobily, po zalaniu syntetyka- wczesniej nie wiadomo co bylo... :zabawa:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 9 marca 2011, 20:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
Kamilekbmw napisał(a):
Witama wczoraj zajrzałeem do tematu i u mnie dziś się szklanki odezwały. Remont silnika był coś kawałek ponad 1000km i dziś na ciepłym silniku słyszałem tyktyktyk ;/ olej mam zalany mobil super 2000 10w 40 i teraz nie wiem co robić lać ceramizer czy olej zmienić.


Naprawdę nie rozumiem ludzi którzy płaca kupę kasy za remont silnika a później zamiast dobrego i nowoczesnego oleju, leją do niego jakąś "starą zupę"!
Kto kocha swoje auto i dba o swoją kieszeń używa nowoczesnych olejów syntetycznych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 9 marca 2011, 20:57 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 586
Lokalizacja: Pruszcz Gdanski
Moje BMW: Audi
Kod silnika: AVJ
Racja ten mobil to kibel, po remoncie powinien zainwestowac w dobra oliwe...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 9 marca 2011, 21:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
KubaMpakiet napisał(a):
Z panewkami potwierdzam, kolesiowi w 318 e36 taz takie jaja sie porobily, po zalaniu syntetyka- wczesniej nie wiadomo co bylo... :zabawa:


To mniej więcej tak, jakbyś potwierdził, że UFO do swoich spodków
używa tylko mineralnego... :rotfl:
Czy Ty kiedykolwiek własnoręcznie montowałeś panewki???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 9 marca 2011, 21:07 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 586
Lokalizacja: Pruszcz Gdanski
Moje BMW: Audi
Kod silnika: AVJ
Sluchaj, bylem przy tym jak auto chodzilo i kilka godzin pozniej jak je koles skladal i panewki byly poodwracane lub cos takiego- jakies 3 lata mijaja, jutro zadzwonie do niego i zapytam konkretnie, a widze ze masz sie czym pochwalic- montowales juz panewki- no to juz wszystkie rozumy zjadles :piwo:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 9 marca 2011, 21:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
panowie zadnych OT w tym temacie :zdegustowany: . WYPOWIADAMY SIE TU TYLKO na temat popraw lub pogorszen silnika po plukance ,ceramizerze, zmianie oleju

temat ciekawy i nie jednemu juz sie przydal napewno wiec bez burdelu tu prosze o jakich kolegach kolegi kolezanki co to mu panewki sie przekrecily co nie jest udowodnione :cisza: :cisza: :cisza:

a swoja droga autor moglby cos napisac jak tam silniczek pracuje po zabiegu .. juz prawie rok :]

TRIBUL zdaj relacje !! czekamy na to :hurra: :hurra:

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 9 marca 2011, 21:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 362
Lokalizacja: Podlasie
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B20
Garaż: Na działce :)
Wiec tak remont był wymuszony bo poszedł ślizg łańcucha (chyba tak się to nazywa) i był wymieniony łańcuch ślizg ten i uszczelka a olej mechanik wlał ten bo podobno dobry. Zajrzałem w temat wczoraj, przejechałem dziś 3km stoję i słyszę ze tyka pod maska to tak na wprost kierownicy.

_________________
Przodem jeżdżą wszyscy, tyłem niewielu, bokiem nieliczni…



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 10 marca 2011, 17:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 885
Lokalizacja: z duzego pokoju
Oleje polecane przez LIQUI MOLY dla kazdego typu pojazdu.


http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web.nsf/id/pa_oelwegweiser.html#

_________________
Obrazek
Bald Mein Wagen ;)
http://www.youtube.com/embed/ixuicqPQY9Q?rel=0
http://www.youtube.com/watch?v=CQcVJsNxPNs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 10 marca 2011, 17:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
partii napisał(a):
Oleje polecane przez LIQUI MOLY dla kazdego typu pojazdu.
a tu po polsku: http://www.liqui-moly.pl/serwis/katalog-wymiany-oleju

p.s. nie trzeba pisać dużą czcionką, żeby zainteresowani to przeczytali.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 marca 2011, 11:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 136
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: e36 320iTA
Kod silnika: M52B20
Zakov napisał(a):
RZaba napisał(a):
mobil one tez ssie.


Jakieś argumenty na poparcie tej tezy?

Wilczek_ napisał(a):
od wymiany do wymiany musiałem litr dolać, potem płukanka i elf 5w40 gdzieś około sześciu tysięcy przejechałem póki sprzedałem samochód i nic nie dolewałem, nie dość że cały czas wyższe ciśnienie było niż na tamtych shitach (na postoju różnica około 0.5 bara, w trasie w temp. roboczej prawie bar różnicy! i to na syntetyku latem) do tego i nic nie ubywało.


Równie dobrze może to być efekt zastosowanej płukanki, olej może nie mieć tu większego wpływu.


owszem może być to efekt płukanki, ale przy pierwszej płukance i zalaniu półsyntetykiem nic się nie zmieniło, mobila jeszcze więcej ssało, dopiero po drugiej płukance i zalaniu syntetyka wszystko się unormowało :)

tutaj jest ciekawa lektura warto przeczytać :)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... &start=480

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... start=1905


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 marca 2011, 21:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Cytuj:
No mnie najbardziej ubawił ten tekst o przekręcających się panewkach po zastosowaniu lepszego oleju
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
- rozumiem, że twoje opinie to rodzaj jakiego kabaretu?

Bawią mnie opinie ludzi którzy mając napisane na butelce "synthetic" myślą że leją do silnika nowoczesny, najnowszy cud techniki który uzdrowi jego padnięty silnik :hurra: Tak niestety nie jest,chyba kolego nigdy nie jeździłeś na dobrym oleju mineralnym lub półsyntetycznym, a takie z pewnością są lepsze od niektórych syntetycznych badziewi które powodują zacieranie się silnika, o czym się przekonałem. No ale cóż pozostaje tylko współczuć braku wiedzy i doświadczenia.

_________________
było:
e36 sedan m40 91r i mnóstwo innych ;)
teraz jest:
giant atx 950
jawa roadster 90 72r
e36 touring 1.8i m43 96r + sekwencja stag 300 (cudowna ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 marca 2011, 21:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Betty Swalloks napisał(a):
chyba kolego nigdy nie jeździłeś na dobrym oleju mineralnym lub półsyntetycznym, a takie z pewnością są lepsze od niektórych syntetycznych badziewi które powodują zacieranie się silnika
Jakbyś czytał dokładnie temat, to byś zobaczył, że polecane tu oleje syntetyczne to nie badziewie a oleje z górnej półki, to samo tyczy się półsyntetyków a mineralnego zalać to Ci tu nikt nie poleci, jeśli taki olej zalewasz to nie chciałbym kupić od Ciebie auta.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 marca 2011, 11:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 935
Hm...podepne sie pod temat bo jest on numerem jeden na forum :hyhy: U siebie w pracy ma oleje takie jak Castrol,Mobil,Shell,Elf,Lotos aha i superol :rotfl: wszystkie te oleje markowe mam w bankach 4 litrowych bo w Polsce z tego co wiem to wlasnie wystepuja 4 litrowe lecz ostatnio dostalem Mobil 5W-30 w 5 litrowej bance (z tego co sie dowiedzialem to w takich ilosciach wystepuja w np.niemczech) ale to tak na marginesie...W maju czeka mnie wymiana i myslalem nad tym Mobilem 5W-30 jest on z tego co sie dowiadywalem naprawde dobry bo zarowno na kraje Skandynawskie jak i na kraje o cieplejszym klimacie..Bardzo dobra lepkosc temperatura plyniecia...i srodki uszlachetniajace..Co myslicie o nim?jakas opinia mile widziana


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 marca 2011, 13:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Lepszy by był Mobil1 0W-40. 5W-30 jest bardziej do autek z filtrami czastek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL