BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 11 sierpnia 2010, 13:45 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Bobby_Valentino napisał(a):
Natomiast ty powinieneś odstawić te różowe pigułki ze znaczkiem Mitsubishi [-X

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 13 sierpnia 2010, 23:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
http://pl.wikipedia.org/wiki/Si%C5%82a_ ... no%C5%9Bci, koniec tematu.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 13 sierpnia 2010, 23:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
jiGsaw napisał(a):
http://pl.wikipedia.org/wiki/Si%C5%82a_bezw%C5%82adno%C5%9Bci, koniec tematu.

Łagiewce to powiedz, a nie nam. Wątek ten jest prześmiewczo - satyryczny.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 27 grudnia 2010, 16:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Odgrzewam,

wczoraj jakoś, albo przed wczoraj, w głównym wydaniu Wiadomości wspomnieli o Łągiewce, i jego patencie.
Pokazano sporo nagród, odznaczeń, medal od króla Belgii za wkład w naukę etc. plus jakieś zajawki z krajów arabskich i innych miejsc, że z Łągiewką prowadzone są rozmowy i targi przez różnych ludzi z całego świata.
Ponoć przez kilka ostatnich lat ciszy medialnej prowadzono badania naukowe nad wynalazkiem.

Ma może ktoś jakieś inne informacje nad wynalazkiem Łągiewki w postaci zderzaka pochłaniacza energii ???

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 27 grudnia 2010, 18:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Widziałem, widziałem... Ładnie suwmiareczką operował. Order króla Belgii to też nie lada prestiż...
Widziałem też filmik na którym maluch jechał rzekomo 50km/h i walnął w murek.
Boogie: ja mam informację, którą sobie zakoduj porządnie: taki zderzak nie istnieje! Jeżeli w jakikolwiek sposób zatrzymiesz samochód jadący (naprawdę) 50km/h na odcinku drogi ~= 15cm to w środku nikt nie ma absolutnie najmniejszego prawa przeżyć.
A! I odpal sobie YT i zobacz filmik z testów zderzeniowych przeprowadzonych przy 55km/h. Linka Ci nie dam, bo w tej chwili nie mam YT...

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 15:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Polski wynalazek ocali życie podczas wypadków
16 minut temu
RC / PAP

Barierę drogową, która redukuje skutki uderzenia samochodu nawet do 90 proc. opracowali polscy naukowcy. Teraz szukają producentów gotowych do wdrożenia ich – obsypanego nagrodami – wynalazku. Technologią zainteresowana jest też Europejska Agencja Kosmiczna.

Innowacyjna bariera działa w oparciu o technologię EPAR, opracowaną przez polskich wynalazców i naukowców z Centrum Badawczo-Rozwojowego EPAR w Kowarach (Dolnośląskie). Twórcami bariery są: Lucjan Łągiewka, Przemysław Łągiewka oraz prof. Stanisław Gumuła.

- Od istniejących obecnie na świecie zabezpieczeń polska bariera różni się tym, że znacząco redukuje siłę bezwładności działającą na pasażerów pojazdu - wyjaśnia Przemysław Łągiewka. - Pochłania więcej energii zderzenia, dlatego mniej deformuje pojazd i samą siebie. Przy tej samej masie ma dużo większą wytrzymałość na uderzenia od innych barier - dodaje.


Jak przyznaje Łągiewka, bariera będzie droższa od zabezpieczeń, które są ustawiane wzdłuż zwykłych autostrad. - Tego typu bariery są już tak tanie, jak tylko się da. Tańszych od nich i tak nie da się już zrobić - wyjaśnia. Nowe bariery będą jednak tańsze od zabezpieczeń, które teraz montuje się w miejscach szczególnie niebezpiecznych: na wiaduktach, w tunelach czy tzw. czarnych punktach.

- W bariery stawiane w miejscach niebezpiecznych montuje się złożone układy, które powodują, że nie mogą się one przewrócić. Przy barierach wykorzystujących technologię EPAR układy te nie muszą już być tak złożone, bo część energii pochłaniana jest od razu przez akumulator - tłumaczy.

Samą technologię EPAR Lucjan Łągiewka opracował jeszcze w latach 90. XX wieku. Jej działanie oparte jest na zamianie znacznej części energii kinetycznej obiektów zderzających się na energię kinetyczną specjalnego przetwornika akumulacyjno-rozpraszającego. Jak zapewniają twórcy technologii, zastosowanie metody EPAR umożliwia redukcję skutków zderzeń nawet o 90 proc.

Podczas zdarzenia energia zamiast zamieniać się na pracę niszczącą obiekt, zostaje przekazana do mechanicznych akumulatorów. - Akumulatory – 3-kilogramowe walce ze stali - są częścią bariery i są zazwyczaj umiejscowione w jej głowni lub podstawie. To bardzo proste układy, które są w stanie zaabsorbować połowę energii uderzenia - wyjaśnia Łągiewka.

Obecnie analizowane są różnorodne możliwości wdrożenia tej metody EPAR w przemyśle kolejowym, stoczniowym, lotniczym, górniczym i maszynowym.

Technologią EPAR zainteresowana jest również z Europejska Agencja Kosmiczna. - Chodzi o zabezpieczenia dokowań na orbicie, m.in. bezzałogowych kapsuł zaopatrzeniowych. Technologia mogłaby też znaleźć zastosowanie jako systemy amortyzacji lądowania w lądownikach sond międzyplanetarnych. Trzecie zastosowanie to układy amortyzujące przy rozkładaniu m.in. paneli słonecznych - wylicza Łągiewka.

Twórcy drogowej bariery choć znaleźli już producentów, którzy chcą ją wdrożyć w Szwecji i Niemczech, wciąż szukają polskich przedsiębiorców nią zainteresowanych, tak by bezpieczne bariery pojawiły się najpierw w kraju. - Późnej Polacy mówią: "jacy ci Niemcy mądrzy", nie wiedząc, że to polscy inżynierowie wytworzyli konkretne rozwiązanie. (…) My nie tylko mówimy: "Teraz Polska", ale to robimy – zauważa Łągiewka.

Dodaje jednak, że rozwiązaniem jest już zainteresowany jeden z największych producentów barier w Polsce. - Jeżeli wszystko dobrze pójdzie, to w ciągu kilku miesięcy będzie można przygotować się do rozpoczęcia produkcji - mówi.

Technologia zyskała uznanie na międzynarodowych giełdach i targach wynalazczych. W marcu jej twórcy otrzymali nagrodę Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za "Międzynarodowe Osiągnięcia Wynalazcze”. Prototyp bariery drogowej z technologią EPAR można oglądać do 13 marca w Muzeum Techniki NOT w PKiN w Warszawie podczas XVIII Giełdy Polskich Wynalazków.




I jak tam chłopaki ? Łągiewka sztumistrzem jest ? hehehe

Wybiorę sie do Muzemum Techniki, żeby zerknąć na wynalazek.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 15:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Swojego czasu interesowałem się tym, jakoś ok 10 lat temu po raz pierwszy usłyszałem o patencie Łagiewki.

Moim zdaniem, tak jak napisał Fryderyk, gośc jest blokowane przez lobby. Nie od dziś wiadomo że nikomu nie jest na rękę wynalazek który sprawia że auta się nie kasują, skoro teraz auta projektuje się tak, by przy byle draśnięciu były jak największe uszkodzenia, za czym idzie konieczność drogich napraw.

Dobrze że facet wszedł w inne branże takie jak kolejnictwo, okręty, kosmo - tam na te sprawy inaczej patrzą, nie ma takiego parcia na negację rozwiązania, ponieważ jest brak innych rozwiązań.
Wynika to z tego że w przeciwieństwie do branży moto jest dużo mniej operacji morskich/kolejowych/kosmicznych bazujących na kolosalnie droższym sprzęcie, którego uszkodzenie, naprawa powoduje znacznie większe i przede wszystkim droższe w obsłudze skutki niż rozbicie samochodu.

Widziałem filmy, jak zderzak łagiewki działa w praktyce. Jak ktoś fizycznie udowania że to nie może działać, to jest zwyczajnym idiotą, bo powinien udowodnić wzorami że działa.

To tak jakby mówiono, że słońce nie może zajść bo to sprzeczne z 'jakąś' nauką... a jednak co dzień zachodzi i co dzień wstaje.
Negacja zaistniałego faktu - czysty idiotyzm.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 15:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Źródło? Co to RC/PAP? Zerknij, porób fotki, bo mi tam szkoda czasu.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 19:18 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
pap - polska agencja prasowa - boogie wrzucił to z onetu - też to dziś czytałem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 19:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Skoro PAP mówi, że Newton się myli, a panowie z nickami w prestiżowych kolorach to potwierdzają, to nie wiem jak ty jig, ale nic tu po mnie :)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 19:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
fizyka newtonowska jest dziurawa, podobnie jak fizyka kwantowa.
Nie są spójne.

Problem ma rozwiązać teoria superstrun.

Zjawisko "łagiewki" jest udowodnione testami praktycznymi, fizyka newtonowska widocznie nie jest w stanie tego opisać bo zachodzą tam jakieś zjawiska których nikt nie ogarnąć.
Poza tym, nawet może nie tyle co wzory newtonowskie tego nie ogarniają, co nie bardzo wiadomo gdzie je podstawić :D

W każdym razie - tak jak wspomniałem wcześniej - jak występuję zjawisko, ktorego ogólna jakaś teoria nie przewiduje, to nie znaczy że zjawisko jest do dupy, tylko teoria jest do dupy :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 19:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Teoria super strun dotyczy rozszerzalności się wszechświata, jakoby brakło czasu aby rozrósł się w tak krótkim czasie, do tak ogromnych rozmiarów rozszerzając się wolniej niż światło.
Fizyka Newtonowska jest dziurawa, nie można jej zastosować, przy prędkościach porównywalnych ze światłem, przy temperaturach oscylujących w granicach 0K, w czasach krótszych niż 10^-27sek, itd, itp. W samochodach, w domum, w ogrodzie, na kiblu i w pubie z kumplami fizyka Newtonowska jest do dokładnie 100% wystarczająca.
Niedziałanie Wynalazków Łagiewki było potwierdzone 1000lat przed jego urodzeniem. Wątek jest tak absurdalny, że muszę zadać Ci Kyo jedno ważne, ale to bardzo ważne pytanie:
"Czy ty mnie podpuszczasz?"

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 19:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
mroova81 napisał(a):
W samochodach, w domum, w ogrodzie, na kiblu i w pubie z kumplami fizyka Newtonowska jest do dokładnie 100% wystarczająca.


Generalnie pomiędzy mechaniką klasyczną a kwantową jest dziura.
Mówisz że newtonowska wystarcza do pewnych szybkości/rozmiarów - w teorii tak, ale jak napisałem, albo fizycy się osrywają i nie potrafią tego podstawić, albo teoria się wysrała, skoro nie opisuje zaistniałego zdarzenia.
albo próba opisu zjawiska jest zła, albo teoria jest zła. zjawisko jest zaistniałym faktem.

mroova81 napisał(a):
Teoria super strun dotyczy rozszerzalności się wszechświata, jakoby brakło czasu aby rozrósł się w tak krótkim czasie, do tak ogromnych rozmiarów rozszerzając się wolniej niż światło.


po krótce
http://pl.wikipedia.org/wiki/Teoria_superstrun

mroova81 napisał(a):
"Czy ty mnie podpuszczasz?"

Ja zawsze podpuszczam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 19:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
mroova81 napisał(a):
Skoro PAP mówi, że Newton się myli, a panowie z nickami w prestiżowych kolorach to potwierdzają, to nie wiem jak ty jig, ale nic tu po mnie :)

A czy Newton negował przejście energii kinetyczną w potencjalną ? Skoro nie znasz podstawowych zasad fizyki to naprawdę nic tu po Tobie w tym wątku :) Przecież do cholery fizyka to wyjaśnia! O jakich wy strunach gadacie :) Wynalazek nie jest doskonały i taki kolorowy jak go przedstawiają ale w jakimś stopniu działa..

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 19:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Kyokushin napisał(a):
mroova81 napisał(a):
"Czy ty mnie podpuszczasz?"

Ja zawsze podpuszczam.


Nie, no to wporządalu!

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 19:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Nikt jeszcze nie obalił fizyki Newtona i nie obali. Bezwładność istnieje i nie jest energią, więc nie można jej zamienić na inny rodzaj energii.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 20:09 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
jiG, takie coś jak gość zrobił widziałem z klocków lego, każdy może sobie to zrobić, tyle że on to zrobił, bo między móc/chcieć a zrobić jest różnica, i znalazł zastosowanie.

Bez problemu można zamienić ruch posuwisty w obrotowy i na tym rzecz polega.

W zderzakach tego nie ma, bo jest to ciężkie. na filmach nie maluch miał zderzak tylko maluch walił w 'zderzak' który energię pochłaniał.

Po środku gdzieś w tym jest jakiś myk, którego newtonowska fizyka nie opisuje.
Ale skoro 'to działa', to znaczy że trzeba to albo inaczej opisywać, albo dorobić do tego teorie, skoro z obecną jest problem.

To tak jakby zaprzeczać że deszcz pada na głowę, skoro 'teoria' mowi ze deszcz nie istnieje - to próbuje zrobić lobby.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 20:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Ale tu nie chodzi o absorpcje energii uderzenia, bo to się Łągiewce udało, i to nie problem. Wystarczy do samochodu na ramie dać zamiast zderzaka resor piórowy od kamaza i energię każdego wypadku Ci to pochłonie. Łągiewka zapomniał o zasadzie zachowania pędu. Wyżej pisał o tym jig, a w pierwszym poście macie linki. Jak zatrzymiesz auto jadące >50km/h na odcinku kilku cm, to pasy przetną Cię jak Jurand ze Spychowa, ciachnął tego Krzyżaka...
Jak maluch wali w ściane i nic się nie dzieje, też filmik jest, ale jak go ktoś wkleji, niech od razu wklei drugi z ncapu, jak dowolne auto wali w ściane przy 50km/h ale bez slow-motion.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Ostatnio edytowano 10 marca 2011, 20:17 przez mroova81, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 20:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Kyokushin napisał(a):
To tak jakby zaprzeczać że deszcz pada na głowę, skoro 'teoria' mowi ze deszcz nie istnieje - to próbuje zrobić Bobby.


Sorry Kyo ale mnie w to nie mieszaj !

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 20:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
mroova81 napisał(a):
Wyżej pisał o tym jig, a w pierwszym poście macie linki. Jak zatrzymiesz auto jadące >50km/h na odcinku kilku cm, to pasy przetną Cię jak Jurand ze Spychowa, ciachnął tego Krzyżaka...


Pasy nie, ale powstana obrazenia wewnetrzne spowodowane przeciazeniem. Wlasnie dlatego nowe samochody tak bardzo sie gna, aby zminimalizowac przeciazenia dzialajace na pasazerow, dzialaniem lobby mozna nazwac umieszczanie roznych elementow w miejscach narazonych na uszkodzenia podczas wypadku, ale nie deformacje nadwozia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: .Jacek. i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL