BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 19:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 20:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Ok to jak wytłumaczysz skok z wieżowca na poduszkę strażacką :) przecież nabierasz prędkości i to nie małej i się zatrzymujesz w miarę szybko... ZZE, wytrącenie prędkości, twoja masa poruszająca się z daną prędkością przekazuje energię dalej wytraca prędkość napędzając cząsteczki powietrza... :) Problemem w tym zderzaku jest chyba czas przekazywania tej ogromnej energii no i oczywiście koszty.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 20:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jnx napisał(a):
Ok to jak wytłumaczysz skok z wieżowca na poduszkę strażacką :) przecież nabierasz prędkości i to nie małej i się zatrzymujesz w miarę szybko... ZZE, wytrącenie prędkości, twoja masa poruszająca się z daną prędkością przekazuje energię dalej wytraca prędkość napędzając cząsteczki powietrza... :) Problemem w tym zderzaku jest chyba czas przekazywania tej ogromnej energii no i oczywiście koszty.


Poduszka jest miekka (wlasnie po to, aby powolnie absorbowac energie), na tej samej zasadzie dziala airbag, pomysl dlaczego jest zaprojektowany tak aby kierowca/pasazer uderzyl w niego w momencie oprozniania, a nie pelnego napelnienia.

Widac to chocby tutaj



Ostatnio edytowano 10 marca 2011, 20:47 przez Vermilion, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 20:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Primo: poduszka strażacka ma ze 3m grubości
Secundo napierasz na nią całym ciałem, a nie tylko kilkoma cm^2 jak w przypadku pasów bezpieczeństwa.
Trecero, nie jestem strażakiem, ale poduszka ma sens tylko na niewielkich wysokościach. (być może 5-7pięter).

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 20:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Znam zasadę działania poduszek powietrznych, spoko :ok:
Chodzi mi o to że tak jak napisałeś ona jest miękka to potrafi absorbować, pytanie czemu jest miękka i kto odbiera tą energię? A no cząsteczki powietrza przy odpowiednim ciśnieniu... Zasada ta sama tylko mechanizm inny gdzie energia ciała uderzającego zamieniana jest w ruch innego ciała czyli nie zderzasz się ze ścianą tylko z drugim ciałem które absorbuje lepiej energie niż konwencjonalne bariery.. Mowa oczywiście o kwestii zastosowania wynalazków w barierach a nie w zderzaku bo odnośnie zderzaka trochę sceptycznie do tego podchodzę :) ale myślę że się da to wykonać.. nie takie rzeczy ludzie wymyślali :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 21:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Tylko, że bariera musiałaby być odkształcalna aby robić podobny efekt jak ta poduszka... :)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 21:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
A zderzak musiałby być większy od samego samochodu.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 21:10 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
mroova81 napisał(a):
Ale tu nie chodzi o absorpcje energii uderzenia, bo to się Łągiewce udało, i to nie problem. Wystarczy do samochodu na ramie dać zamiast zderzaka resor piórowy od kamaza i energię każdego wypadku Ci to pochłonie. Łągiewka zapomniał o zasadzie zachowania pędu. Wyżej pisał o tym jig, a w pierwszym poście macie linki. Jak zatrzymiesz auto jadące >50km/h na odcinku kilku cm, to pasy przetną Cię jak Jurand ze Spychowa, ciachnął tego Krzyżaka...
Jak maluch wali w ściane i nic się nie dzieje, też filmik jest, ale jak go ktoś wkleji, niech od razu wklei drugi z ncapu, jak dowolne auto wali w ściane przy 50km/h ale bez slow-motion.


Deszcz nadal pada a teoria mówi że ma być sucho.
Sęk w tym że nie bardzo mądre głowy umieją to opisać.

Gość zrobił coś co działa i tyle.

jest film na yt jak maluch z gościem wali 50 w ściane czy coś takiego i NIC się nie dzieje. Przeciążenia w środku nie ma, w tym cały myk.

mam to gdzieś, że teoria pod to nie pasuje, dla mnie liczy się fakt, jakim jest że to działa.
jak pada deszcz, to znaczy że łeb będzie mokry a nie że 'to nie możliwe, przecież deszcz nie istnieje'.



Zróbcie sobie chłopaki z lego a następnie jakaś burza mózgów :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 21:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jnx napisał(a):
Chodzi mi o to że tak jak napisałeś ona jest miękka to potrafi absorbować, pytanie czemu jest miękka i kto odbiera tą energię? A no cząsteczki powietrza przy odpowiednim ciśnieniu...


To wynika z roznicy miedzy tym http://pl.wikipedia.org/wiki/Zderzenie_ ... %C5%BCyste , a tym http://pl.wikipedia.org/wiki/Zderzenie_ ... %C5%BCyste

jnx napisał(a):
Zasada ta sama tylko mechanizm inny gdzie energia ciała uderzającego zamieniana jest w ruch innego ciała czyli nie zderzasz się ze ścianą tylko z drugim ciałem które absorbuje lepiej energie niż konwencjonalne bariery..


Problem z bariera jak z kazda rzecza polega na ilosci kompromisow, ktore trzeba popelnic, aby cos takiego wyprodukowac. Bariery montuje sie w miejscach gdzie maja zapobiec przebiciu sie samochodu na druga strone podczas uderzenia, wiec banalem byloby wykonanie ich np. z betonu ,ale skolei wynikiem takiego zderzenia bedzie bardzo duze przeciazenie dzialajace na pasazerow, aby temu zapobiec produkuje sie je wiec z materialu, ktory pozwoli na maksymalne odksztalcenie bez przerwania. Zreszta material to ulamek calego procesu, liczy sie jeszcze masa innych rzeczy (np. bardzo prozaiczna sprawa jak koszt :) ).

To co podobno stworzyl Lagiewka laczy dwie skrajne rzeczy - wytrzymalosc i mozliwosc absorbowania energii. Spoko, niech pokaze jak calosc dziala w ramach jakiegos sensownego testu, to bedzie chyba najlepszy dowod (duzo lepszy od artykulu na onecie).


Ostatnio edytowano 10 marca 2011, 21:18 przez Vermilion, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 21:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Kyo, to daj ten filmik z maluchem.
No bo ten tutaj walnął w butelkę. Nie wiem na czym polega ta klęska Newtona, że nie znał lego?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 21:19 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i


Takie coś teraz znalazłem. Jakiś czas temu widziałem inny, ale tu tez widac o co chodzi.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 21:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
No i o to chodziło. Doskonale widać o co chodzi ;)
Dodam jeszcze Kyo, że nie wiem, czy wiesz, ale w E46 też masz takie coś, jak zdejmowałeś kiedyś zderzak, to widać dwa pochłaniacze energii zakończone pionowymi tulejami pod śrubę podajże 14, na których to się trzymie zderzak.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 21:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 21:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
:rotfl:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 21:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
7.09.2010r. Kuwejt, IIFME The 3rd International Invention Fair of the Middle East 2010

Złoty medal za metodę akumulowania i rozpraszania energii
Złoty medal za zastosowanie EPARu w windach
Srebrny medal za hamulec dynamiczny


3 część tego filmiku. To nie jest tak że nic się nie dzieje... i wszyscy go ignorują..

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 21:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Swoją drogą nie zderzaki Łągiewki, ale sam Łągiewka jest zjawiskiem ciekawym i nie fizycznym a socjologicznym. Nikt o nim nie gada, bo niby nie wolno, ale każdy zna. Nikt nie wie jak on się wybił. Ludzie nie mający z tematem kompletnie nic wspólnego, są w stanie o grubą kasę się zakładać, lub nawet krwią własną bronić słuszności jego odkryć. Ludzie pragną w to wierzyć, że możemy być międzynarodową potęgą dzięki niemu czy jak? Może skierujemy dyskusję na ten tor?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 22:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Nie bo po tym torze poruszają się bezproduktywni ludzie czyli humaniści :) Zawsze będą niedowiarki :) Nie chodzi o sny o potędze bo tej nigdy nie będzie... w 54 też nikt nie wierzył że komunizm upadnie :) a jednak teorie idealnego świata zostały obalone. A Łągiewka na cóż swoją wiedzą przewyższa wszystkie osoby na tym forum dwukrotnie i porównywać go do zjawiska socjologicznego a wraz z nim rzeszę profesorów z Politechniki Poznańskiej to objaw nonszalancji według własnej osoby.. :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 22:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
wg mnie Łągiewka nie przewyższa gimnazjalisty w wiedzy, gdyż ten zna zasadę zachowania pędu, a Łągiewka nie.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 23:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
mroova81 napisał(a):
No i o to chodziło. Doskonale widać o co chodzi ;)
Dodam jeszcze Kyo, że nie wiem, czy wiesz, ale w E46 też masz takie coś, jak zdejmowałeś kiedyś zderzak, to widać dwa pochłaniacze energii zakończone pionowymi tulejami pod śrubę podajże 14, na których to się trzymie zderzak.


Buahahah.
Rozbawiłeś mnie do łez.
Przy puknięciu E46 z taką prędkością jak leci ten maluszek masz obie podłużnice do wymiany a na masce namiot.

Maluszek na filmiku jest nietknięty...

Te w E46 można sobie wsadzić głęboko, one są po to by na parkingu się zderzak schował i wyskoczył z zaczepu a nie wytrzymał jakiekolwiek większe uderzenie.

Nie wierzysz? Spróbuj. W E38 gwarantuję że efekt będzie taki sam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 marca 2011, 23:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
No...

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 11 marca 2011, 00:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
mroova81 napisał(a):
wg mnie Łągiewka nie przewyższa gimnazjalisty w wiedzy, gdyż ten zna zasadę zachowania pędu, a Łągiewka nie.

Kod:
Podobnie jak na wystawie Inventions Geneva oraz na IIFME w Kuwejcie, polscy wynalazcy zostali wyróżnieni najważniejszymi nagrodami. Lucjan Łągiewka, Przemysław Łągiewka oraz profesor Stanisław Gumuła otrzymali złoty medal za opracowanie metody EPAR. Ponadto wynalazcy zostali nagrodzeni srebrnym medalem za prace wdrożeniowe prowadzone dla lotnictwa w niemieckim oddziale, czyli EPAR R&D Germany GmbH. Sam Lucjan Łągiewka otrzymał z rąk burmistrza Jeana Demanneza Oficerski Order Zasług dla Wynalazczości (Ordre du Merite de Innovation au grande Officier). Jest to prestiżowa nagroda przyznawana za wybitny wkład w rozwój innowacyjnych rozwiązań technicznych.


A Ty ? Wymyśliłeś cokolwiek w życiu ? Nawet nie próbuj się porównywać do profesora Dobrego który ma kilkaset wynalazków na koncie. Tyle wiedzy co on ma to wybacz ale śmiem twierdzić że w życiu tyle nie pojmiesz :) Pewnie gównianego egzaminu u niego z elektromechaniki byś nie zaliczył :) Więc porównanie pracy tych ludzi do efektu socjologicznego jak dla mnie jest brakiem szacunku..

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL