BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 15:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 12 marca 2011, 10:47 
mroova81 napisał(a):
że miarą bezwładności danego ciała, jest jego masa.


a w obrotowym moment b ;D ezwładności

ale się ciekawie robi, niedługo będziemy korzystać tutaj z twierdzenia d'alamberta :hihi:


a ktoś z Was może wie o ile zmniejsza się współczynnik restytucji po zastosowaniu tego zderzaka Łągiewki?

jnx napisał(a):
Pan Łągiewka nie przeczy ówczesnym prawom fizyki lecz rozszerza je o inny układ (3 ciała).


to zdanie jest mistrzowskie :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

jnx napisał(a):
czemu nie przeprowadzić takiego testu przy 200km/h umieszczając manekina w którym zamieszczony jest miernik przeciążenia w samochodzie ze zderzakiem łągiewki i bez. Byłoby to bardziej widoczne.


:rotfl:

może jakiś ochotnik się znajdzie? :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 12 marca 2011, 10:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2040
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46 Compact
Kod silnika: N42B18
No właśnie...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 12 marca 2011, 11:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
fr33dom napisał(a):
Fakt, zderzak działa bo jest cały, tylko co z ludźmi w środku ? Na chłopski rozum jeśli nie ma strefy zgniotu to czy jego zderzak jest w stanie zredukować przeciążenie powstałe w skutek nagłego zatrzymania się ?


Ludzie są przypięci pasami tak samo jak wsadzone są boczki na zatrzaski i przymocowane inne elementy w aucie.
Z niczym się nic nie dzieje.
Nie wiem jakie zjawiska są zachodzą po środku, ale wejściu mamy autko walące w coś na wyjściu całe autko, nie pogięte.

Mi się podoba jak ktoś to chce mądrą gadką obalić, bo to tak samo jakby mądrze gadał że słońce nie istnieje i nie świeci :rotfl:

Argumenty przeciwników Łagiewki przypominają mi to http://theflatearthsociety.org/cms/ :D
http://www.theflatearthsociety.org/tiki/tiki-index.php

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 12 marca 2011, 11:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Nie wiem, Kyo, czy Ty sobie jaja robisz, ale jak porównujesz debilów do Newtona to... Jak dla mnie wystarczy, że nie ma ani jednego NAUKOWEGO artykułu o zderzaku Łagiewki w kontekście eliminowania siły bezwładności.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 12 marca 2011, 11:11 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
jig a czy to że nie ma wyjaśnienia, oznacza że to nie działa?
Popatrz na to z perspektywy produktu.
Istnieje rzecz, która coś robi. Nagle ktoś przychodzi i mówi że mimo że ona o robi, to tak naprawde nie robi nic bo to nie możliwe, bo nie umie wyjaśnić jak.

Mi ten tok rozumowania przypomina średniowiecze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 12 marca 2011, 11:14 
Kyokushin napisał(a):
Ludzie są przypięci pasami tak samo jak wsadzone są boczki na zatrzaski i przymocowane inne elementy w aucie.
Z niczym się nic nie dzieje.


:rotfl:

poza tym, że wszystkie narządy wewnętrzne wybuchają :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 12 marca 2011, 11:16 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Fryderyk napisał(a):
poza tym, że wszystkie narządy wewnętrzne wybuchają :rotfl:


jak widać nie powinny:D W każdym razie, ja też tego nie umiem opisać, jakbym kierował się posiadaną wiedzą, powiedziałbym że to nie możliwe, ale skoro widze fakt dokonany, to znaczy że wiedza którą posiadam jest niekompletna.

Mam pomysł - Fryderyk - a może zorganizujemy wywiad z Łagiewką?

Mógłbyś z nim przeprowadzić wywiad, ja mogę załatwić telewizję tą co wtedy wystepowałeś, co ty nato, byście z jigiem poszli?

Naprawdę można by coś takiego zrobić. Sam chętnie bym obejrzał finał dyskusji.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 12 marca 2011, 11:24 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Kyokushin napisał(a):
Fryderyk napisał(a):
poza tym, że wszystkie narządy wewnętrzne wybuchają :rotfl:


jak widać nie powinny:D W każdym razie, ja też tego nie umiem opisać, jakbym kierował się posiadaną wiedzą, powiedziałbym że to nie możliwe, ale skoro widze fakt dokonany, to znaczy że wiedza którą posiadam jest niekompletna.

Mam pomysł - Fryderyk - a może zorganizujemy wywiad z Łagiewką?

Mógłbyś z nim przeprowadzić wywiad, ja mogę załatwić telewizję tą co wtedy wystepowałeś, co ty nato, byście z jigiem poszli?

Naprawdę można by coś takiego zrobić. Sam chętnie bym obejrzał finał dyskusji.

Ale w formie debaty, z kimś, kto ma chociaż mgr z fizyki jakiejkolwiek i jest na bieżąco z tematem. Kyo, załatw telewizje, byle nie Trwam.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 12 marca 2011, 11:38 
Wolę być "wywiadowany", niż sam wcielać się w rolę redaktora :cool:

Na biofizykę nie ma bata. David Purley wytrzymał 179,8g w wypadku F1, przy uderzeniu z prędkością 173km/h, ale zwykły człowiek przy peaku 150g odlatuje.

Nie obrażenia, ale przyspieszenia zabijają.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 12 marca 2011, 11:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Fryderyk będzie miał niedługo mgr, jego kierunek jest stricte związany z fizyką, będzie świetnym uczestnikiem debaty :D

A już tak zupelnie poważnie mówiąc - to mogło by być fajne - chciałbym zobaczyć jakieś modele urządzeń które działają, może nawet mają jakiegoś laba i coś w skali 1:1 - można by wtedy 'tam' pojechać i obejrzeć.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 12 marca 2011, 13:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Fryderyk napisał(a):
ale zwykły człowiek przy peaku 150g odlatuje.


a nieprawda, przy czołówce przy 50-70 km/h działa na człowieka 300-400g

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 12 marca 2011, 14:42 
Boogie napisał(a):
a nieprawda, przy czołówce przy 50-70 km/h działa na człowieka 300-400g


oj, zapewniam Cię, że prawda.

przy 48km/h na klatkę działa ok. 60g.

i 400g to jest denat na miejscu.

przez 0,1s ok. 25g,

Można poczytać

http://pl.wikipedia.org/wiki/David_Purley

http://en.wikipedia.org/wiki/John_Stapp




ale przy czołówce w ścianę nieodkształcalną powyżej 70km/h jakimkolwiek samochodem jest praktycznie denat i tak, nawet, jak nie jest zdeformowany.

Wszystko zależy jak długo i jak duże jest przyspieszenie działające na człowieka, 50g też potrafi zabić, jeśli działają dostatecznie długo.

PS. Kubica w Kanadzie przy wypadku miał ok. 75g chyba. Szacuje się też, że w wypadku z księżną Dianą było 70-100. A to z kolei spowodowało pęknięcie tętnicy i zgon.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 12 marca 2011, 22:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Poza tym kwestia G to jedno, można by zalać siebie w aucie pianką montażową i będzie wtedy wszystko rozpatrywane wokół G. Inną sprawą, są obrażenia wew spowodowane (także w samochodach wyposażonych w "zderzaki") siłą bezwładności (próbuje nam urwać głowę podczas wypadku), lub też naciskami na małe powierzchnie (pasy miażdżą cyce i brzuch nad biodrami). Można by dać przykład, że przyjmując prawy prosty Gołoty na klatę, większość ludzi mogłaby mieć realne zagrożenie życia, pomimo, że wartość G jest dość mała.
A co do samego G, to liczy się jeszcze czas jego działania. Przez pojedyńcze ms, lub nawet krócej, można przeżyć ilości G, liczone w tysiącach, ale jak dla mnie, to już zbyt trudny temat.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 12 marca 2011, 22:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Fryderyk napisał(a):
oj, zapewniam Cię, że prawda.


No to diwedz sie, jak długo trwa właściwa kolizja - czyli wyhamowanie z prędkości początkowej do zera. POdpowiem Ci, że wpomniane 0,1s to dawno juz jest po wszytskim.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 12 marca 2011, 22:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
jiGsaw napisał(a):
jnx napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Kyokushin napisał(a):
jig - w takim razie wytłumacz, jak to się dzieje, że wynalazek gościa działa, bo to pokazuje praktyka.
tłumaczenie że to nie możliwe nic nie da, bo jest to już fakt dokonany.

Teoria którą dorobił Łagiewka, też mnie nie przekonuje. Ale bardziej mnie nie przekonuje teoretyzowanie że to nie możliwe, skoro widzę że urządzenie działa i ma się dobrze.


Gdzie działa? Tylko mi nie mów, że na filmikach, które tu pokazałeś. Wszędzie się trąbi o tych jego niby nagrodach i sukcesach, tylko nie w prasie NAUKOWEJ. Dziwne? Chyba nie.


Dziwne to jest to że najpierw mówisz a później myślisz:
http://www.project-epar.pl/wp-content/u ... an0150.pdf

http://www.project-epar.pl/lang/pl/o-nas-2/osiagniecia/

Kod:
W marcu jej twórcy otrzymali nagrodę Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za "Międzynarodowe Osiągnięcia Wynalazcze". Prototyp bariery drogowej z technologią EPAR można oglądać do 13 marca w Muzeum Techniki NOT w PKiN w Warszawie podczas XVIII Giełdy Polskich Wynalazków.

Tak więc do jutra masz czas...


http://mlodyfizyk.blox.pl/2011/01/Zderz ... kacji.html

Uwagę na temat myślenia zwraca mi osoba, która się kilkakrotnie już skompromitowała na forum, z fizyki na poziomie gimnazjum. Aha.


Powiem Ci że Twoje agresywne wypowiedzi świadczą tylko i jednym. I każdy wie o czym. Kompromitować to się ty kompromitujesz bo bulwersujesz się na każdą wypowiedź, oczerniasz człowieka który coś zrobił... a Ty kim jesteś by w ogóle kogoś oczerniać?

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 13 marca 2011, 00:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
No o czym niby? Po prostu widząc Twoje wypowiedzi uznałem, że nawet nie warto specjalnie się wysilać umysłowo aby Ci odpowiadać, bo nie chce mi się tłumaczyć Tobie podstawowych praw fizyki, takich jak zasada zachowania pędu/energii, momenty sił, bezwładności itd. Nie ujmując innych zasług Łagiewce i Gomule... to już dawno po prostu dostaliby nobla z fizyki gdyby FAKTYCZNIE udowodnili, że potrafią znieść bezwładność. :)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 13 marca 2011, 01:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Według mnie Łagiewka to zwykły hochsztapler, natomiast mamy naprawdę znakomitego gościa Polaka który niestety jest nieznany, znaczy jego patent jest nieznany i on zresztą sam też, ale moze jak bedzie mi się chciało to załoze o nim nowy temat bo tutaj szkoda robić zamieszanie i go mieszać razem z tym hochsztaplerem Łagiewką.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 13 marca 2011, 06:27 
Boogie napisał(a):
POdpowiem Ci,


ale tu nie masz co mi podpowiadać :) wspomniane 0,1s to nie czas wytrącania prędkości, tak tylko podałem ile przez ten czas można wytrzymać, w razie, gdyby jakiś forumowicz chciał zbudować katapultę do swojej beemki :D

mroova81 napisał(a):
Przez pojedyńcze ms, lub nawet krócej, można przeżyć ilości G, liczone w tysiącach, ale jak dla mnie, to już zbyt trudny temat.


Nie no, toż piszę, że to nie ten rząd wielkości :cisza:

wspomniany rekord świata i wytrzymane prawie 180g, to na odcinku 66cm ze 173km/h, co średnio dałoby 2 setne, czy coś takiego?

Nie ważne. Ważne, że nie o tych rzędach wielkości piszecie :) Jeszcze kierunek działania przyspieszeń jest istotny, ale tam. Niech lotnicy się tym martwią :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 13 marca 2011, 12:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Wypadek, kolizja, a dokładniej proces wyhamowania przy kolizji ze stojącą przeszkodą, dokładnie tak jak jest w NCAP, trwa ok 6-7 ms, nie wiecej.
Przy 50 km/h to wychodzi ponad 202g

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 13 marca 2011, 14:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
lipa ten zderzak (nic specjalnego)
taki zderzak wydaję się że dużo waży i mało robi
słyszałem że w portach będą stosować ten wynalazek jako odboje przy cumowaniu statków
do samochodów to się nie nadaje :cool:

przecież już dawno mamy podobny mniej skomplikowany system w BMW
już w e36 czy e34 a nawet może w starszych modelach są odboje działające podobnie
prędkość 20km/h w BMW e46 i pogięte podłużnice? :rotfl:


Silnik magnetyczny który daje więcej energii niż zabiera. (a my a płacimy ponad 5zł za litr :mur: )
Prezentacja silnika wywołała spore emocje – w tym niedowierzanie, że urządzenie pracuje bez wspomagania ukrytej gdzieś w jego wnętrzu baterii.



(sorry za off-topic ;) )


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL