Cześć.
Zepsuł mi się dziwny zaworek. Podczas oddania do nieudolnego mechanika, "szwagier mechanika", prawdopodobnie siłą, bez klucza chciał wykręcić ową, dziwną część. Łapiąc za 2 mosty po prostu je urwał. Jako iż sam nie miał odwagi się do tego przyznać, jeździłem na prowizorce przez kilka miesięcy, następnie zaczęły się problemy i silnik przestał chodzić normalnie. NA zdjęciach poniżej widoczny jest owy bandyta. Z dziórek po nich wystawały prawdopodobnie dwa sutki, przedłużki, aby węże jakoś zamocować. Takowych nie ma.
Wiedząc, iż jest to powód problemu, jaki mam z silnikiem, jak najszybciej chciałbym takową część kupić, lecz nie mam zielonego pojęcia, jak ona się nazywa.
Aby pomóc, opowiem jak działa.:
1. Kiedy silnik jest zimny, przepływ jest otwarty. Z drugiej strony - kiedy zaworek rozgrzeje się od silnika, przepływ zostaje zamknięty. Niby nic, a maluszek szkodzi jak kleszcz zakażający zapaleniem opon mózgowych.
2. Mieści się w - patrz zdjęcia.
3. Budowa jest prosta, jak widać. Jest to wielkości śruby (samo też ma podobne właściwości), a w miejscu dziurek widocznych na zdjęciu w oryginale, prawdopodobnie, znajdują się tam jakieś przedłużki metalowe.
4. Do "Tego" prowadzą dwa małe wężyki. Jeden z nich robi podciśnienie, zasysając powietrze (badania na języku), drugi natomiast jakby delikatnie dmuchał. Któryś z nich prowadzi od przodu silnika, drugi z prawej jego strony. Zielonym kolorem zaznaczyłem jak mniej/więcej te wężyki biegną w silniku i gdzie prowadzą.
5. Co do zdjęcia wyjętego silnika, jestem na 95 % pewien, że to właśnie tam się go wkręca.
6. Czerwonymi strzałkami zaznaczyłem gdzie się te cudeńko wkręca. Trzeba wsadzić rękę w ten ciemny prześwit i manewrować kluczem lub palcami, jak ginekolog u nastolatki.






Także proszę was o proste odpowiedzi, co to jest i jak się to nazywa. Byłbym niezmiernie wdzięczny. Muszę to znaleźć i kupić jak najszybciej, bo silnik wariuje.
Pozdrawiam.
(Zdjęcia silników nie należą do mnie. Pobrane zostały z gogle, aby pokazać wam, gdzie ten maluszek się znajduje).