Witam.
Problem dotyczy zapalających się kontrolek ABS i ASC w E39 530d '99 ze sterownikiem Bosch 0 265 900 001.
Poniżej przedstawię dosyć dokładnie problem, jednak będą to 3 skopiowane z innego forum posty mojego autorstwa.
Proszę o jakieś sugestie.
//////// POST1:///////
Cytuj:
Wczoraj zaczęły mi świecić kontrolki od ASC i ABS, miało to miejsce 3 razy - raczej zaczynały się świecić po przejechaniu jakiejś nierówności na drodze. Po ponownym odpaleniu silnika wszystko wraca do normy. Przeskanowałem DISem. Podczas Short Testu widać, że są jakieś błędy w module ASC, ale potem w Control-module Functions tego nie widać.
W INPA za to mam taki błąd:
Cytuj:
E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------
Date: 01/20/11 14:32:09 ECU: ASC57 JobStatus: OKAY Variant: ASC57-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
66 power supply engine speed sensor, control unit error
Error frequency : 252
Vehicle speed 64.00 km/h
ASC passive ABS-control passive stop light switch off ASC-control passive =============================================================
Byłem pewien, że skoro kontrolki zapalają się na dziurach to wina będzie w kostkach od czujników, ale teraz sam już nie wiem.
//////// POST2: ///////
Cytuj:
Dziwna sprawa, ponieważ udało mi się namierzyć część o nazwie Speed sensor w DSC compressor/sensors/mounting parts. Problem w tym, że:
1. mam ASC a nie DSC
2. część ta montowana jest w autach po wrześniu '99, moje jest z lipca '99
DSC compressor/senors/mounting parts -
BMW parts catalogMacie jakieś sugestie? W którym miejscu jest ten kompresor od DSC?
Zauważyłem, że kontrolki zapalają się w przedziale 60-80km/h (widać to także przy listingu błędu powyżej).
Czy w aucie jest jeszcze jakaś inna elektronika oprócz tej bezpośrednio na pompie ASC? Wydaje mi się, że jeszcze jest moduł, tylko gdzie?
//////// POST3: ///////
Cytuj:
Ustaliłem, że usterka ABS/ASC rzeczywiście ma miejscy przy jeździe/hamowaniu z prędkością 64km/h.
Udało mi się DISem posprawdzać trochę dokładniej.
Jedno z okien diagnozy ASC pokazuje problem w pozycji "Engine speed" (Prędkość silnika) co odpowiadałoby wcześniejszym ustaleniom i błędom z INPY. Wartośc z obrazka -458rpm była dla obrotów jałowych, przy kręceniu wyżej pokazywały się różne dziwne wartości, np. przy 2000rpm pokazywało od 100rpm do 5000rpm.

Co ciekawe, to w INPA wartość "Engine speed" badając moduł ASC była prawidłowa:

Możliwe, że w tym wypadku dane były brane z innego czujnika. Zaznaczam, że obrotomierz i prędkościomierz w zegarach samochodu działają bardzo dobrze.
Błąd 66, który w INPA miał nieco inne brzmienie (66 power supply engine speed sensor, control unit error).
"66 Power supply, wheel-speed sensors" pozwala wrócić myślami do czujników ABS zamiast szukać przyczyn w module czy sterowniku.


Kolejne okno diagnozy IKI (chyba Instrument cluster, czyli liczniki): "Travel signal from ABS/ASC/DSC control module" - TOO SMALL. Ale możliwe, że to dlatego, iż auto stało a nie było w ruchu.

Coś też jest z szyną CAN nie tak. Obecnie był taki błąd ("1E CAN bus" - "Receive fault, electr. transm. management (EGS)"), czyli jakby zwrócony błąd ze sterownika skrzynią automatyczną?

Od jakiegoś czasu (dużo wcześniej niż od opisywanych tu problemów z ABS/ASC) pojawia się błąd w skrzyni (149) 95 CAN wheel speeds.
Na koniec jeszcze dodam, że dzisiaj pierwszy raz pojawił się problem z niedziałającym wspomaganiem (Servotronic) zaraz po odpaleniu silnika, 5min wcześniej działało. Po ponownym odpaleniu ponownie działało jak należy.