BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 12:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 17 marca 2011, 22:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 141
Lokalizacja: Świdnica
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
A czy uszkodzona cewka (ew. przewód od cewki) może powodować opisane przeze mnie objawy? Pytam, ponieważ dzisiaj wjechałem w większą kałużę przy ok 40km/h i jakieś 100m dalej zaświeciła mi kontrolka ładowania i silnik powoli zgasł. Po 15 minutach postoju wszystko wróciło do normy. I czy po podłączeniu do kompa wykryje niesprawną cewkę?

Aha, jeszcze jedno. Ostatnio ruszając wentylatorem zauważyłem, że mam luz na kole pasowym pompy wody (ok. 1-2mm). Podejrzewam, że żadnych luzów nie powinno ono mieć, stąd pytanie, czy można to jakoś regulować, czy została mi tylko wymiana pompy (ew. koła pasowego)? I czy może mieć to wpływ na wibracje silnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 18 marca 2011, 00:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
a co ma kontrolka ładowania do cewki zapłonowej? jeżeli już to coś nie tak z alternatorem. luz na wentylatorze to luz na wisko,jak byś miał taki luz na pompie to by ciekła, najlepiej wymienić, ale jest to za lekkie żeby powodowało wibracje silnika.. Sprawdź cewkę i kabel omomierzem i zobacz czy się poprawi, to samo z kopułką i palcem rozdzielacza.

_________________
było:
e36 sedan m40 91r i mnóstwo innych ;)
teraz jest:
giant atx 950
jawa roadster 90 72r
e36 touring 1.8i m43 96r + sekwencja stag 300 (cudowna ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 18 marca 2011, 11:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 141
Lokalizacja: Świdnica
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
Betty Swalloks napisał(a):
a co ma kontrolka ładowania do cewki zapłonowej? jeżeli już to coś nie tak z alternatorem.

Cewka pierwsza mi przyszła na myśl. A zalanie alternatora spowodowałoby tak szybkie zgaśnięcie?
Betty Swalloks napisał(a):
luz na wentylatorze to luz na wisko,jak byś miał taki luz na pompie to by ciekła

Dobra, ale skoro to luz na wisko, to czemu rusza się też koło pompy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40 nierówna praca (po raz kolejny...)
PostNapisane: 3 maja 2011, 15:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 141
Lokalizacja: Świdnica
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
Zapomniałem napisać. Problem rozwiązany. Okazało się, że przyczyną kulawej pracy był zużyty aparat zapłonowy i kable WN. Do tego jeszcze doszła dziura na gumie od przepływomierza (jak oglądałem ją wcześniej, to nie było tego widać, bo zakrywała ją harmonijka, dlatego do sprawdzenia szczelności dolotu ZAWSZE demontujcie gumę przepływomierza!).

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL