BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: E39 540i dylemat katalizatory czy strumiennice przy gazie
PostNapisane: 24 marca 2011, 08:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 540i Touring
Kod silnika: M62
Witam. mam problem. Mam E39 Touring 540i. Założyłem gaz (zmusiły mnie ceny benzyny). No i zapchały mi się katalizatory. I teraz mam do wyboru. Kupić zamienniki metalowe po 400 pln sztuka, czy zastapić katalizatory strumiennicami. Nie kupię oryginałków bo kosztują ponad 2.000 za sztukę a się przy gazie szybciutko zapchają. Więc szkoda kasy. Jakieś pomysły ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i dylemat katalizatory czy strumiennice przy gazie
PostNapisane: 24 marca 2011, 08:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Na strumiennicy bedzie "troszke" inny dzwiek poszukaj na YT czy takie cos bedzie Ci w ogole odpowiadac. A jak kata masz zatkanego to moze by go tak calkiem wybebeszyc tzn wybic wklad:mad:

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i dylemat katalizatory czy strumiennice przy gazie
PostNapisane: 24 marca 2011, 08:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 540i Touring
Kod silnika: M62
Po dłuższym zastanowieniu się jednak se daruje strumiennice. Musi być jakaś komora rozprężna. Więc albo tłumik przelotowy, albo rzeczywiście wybebeszyć katalizator. Tyle że przeglądu nie przejdzie wtedy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i dylemat katalizatory czy strumiennice przy gazie
PostNapisane: 24 marca 2011, 09:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Tłumik przelotowy. Pusta pucha po kacie doprowadzi Cie do szewskiej pasji. Chuba że w tą pustą rure wspawać by rurę o średnicy reszty wydechu, a dla wyciszenie w koło rury zasypać piachem (sprawdza sie to podobno, ale nigdy nie miałem).

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i dylemat katalizatory czy strumiennice przy gazie
PostNapisane: 24 marca 2011, 09:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
hubi110 napisał(a):
No i zapchały mi się katalizatory

a skąd ta pewność że masz zapchane katy?
jak rozbebeszysz wydech to już nie uzyskasz takiego dżwięku jak był


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i dylemat katalizatory czy strumiennice przy gazie
PostNapisane: 24 marca 2011, 09:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 540i Touring
Kod silnika: M62
Nooo.. to musiałbym opowiedzieć całą moją historie z 540i :). W skrócie. Silnik zaczoł telepać się i tracić moc. Wymieniłem: przepływomierz, świece, rurki od cewek, cały zestaw uszczelek i oringów od separatora oleju + odma, uszczelki pod pokrywami od zaworów, potem odkryłem że jeden kataliator był ukruszony a drugi nie. To wymieniłem ten ukruszony na metalowy. A silnik jak się telepał tak się telepał i nie miał mocy. Tak jakby chodził na kilku garach tylko. Wyciołem drugi katalizator i na chwile wstawiłem rure. iii.. cud !!! samochód odżył i pracuje jak nigdy. A katalizator w potwornym stanie. Tak więc zastanawiam się na przyszłość co wstawić. Ale poczytałem trochę i jednak zostaję przy metalu. Polecam do przeczytania http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... atory.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i dylemat katalizatory czy strumiennice przy gazie
PostNapisane: 24 marca 2011, 10:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Kata i tak masz do smeitnika wiec mozna by go wybebeszyc i sprawdzic. Jak zostawisz puche po kacie to nikt sie czepiac nie bedzie. A co do przegladu to zobacz co jezdzi po Polskich drogach.

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i dylemat katalizatory czy strumiennice przy gazie
PostNapisane: 24 marca 2011, 10:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 540i Touring
Kod silnika: M62
Tak, ale problem w tym że na przeglądzie wtykają w rure jakiś czujnik i badają skład spalin. Bez kata (a dokładnie zawartości katalizatora :) ) napewno nie przejdzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i dylemat katalizatory czy strumiennice przy gazie
PostNapisane: 24 marca 2011, 10:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
Ale masz problem żeby przegląd załatwić... dajesz 50zł więcej i nawet samochód nie wjezdza na stacje diagnostyczna takie są realia...

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i dylemat katalizatory czy strumiennice przy gazie
PostNapisane: 24 marca 2011, 11:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
Najlepszym rozwiązaniem i najtańszym będzie wycięcie kata i zamiast niego wstawienie rury o takiej średnicy jak wydech - dźwięk nie będzie wtedy strasznie uciążliwy jak sama puszka po kacie która będzie strasznie rezonować, bądź strumienica...
Na ta rurę możesz założyć pusta puchę po kacie żeby wyglądało jak ori a jak masz problem z przejściem przeglądu bez kata to zmień stacje diagnostyczną :ok:

_________________
do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę
KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i dylemat katalizatory czy strumiennice przy gazie
PostNapisane: 24 marca 2011, 11:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 204
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: f30 316i
Garaż: było:
e46 328
e39 528
Koledzy podepne sie pod watek i zadam 2 pytania:
- czy te katalizatory zamienniki za 400 zl sa co kolwiek warte ?
- czy wstawiajac rure w miejsce kata nie zaburzymy pracy sond, a co za tym idzie nie wzrosnie np. spalanie ?
W moim przypadku chodzi o M52TU28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i dylemat katalizatory czy strumiennice przy gazie
PostNapisane: 24 marca 2011, 11:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
asc napisał(a):
Koledzy podepne sie pod watek i zadam 2 pytania:
- czy te katalizatory zamienniki za 400 zl sa co kolwiek warte ?
- czy wstawiajac rure w miejsce kata nie zaburzymy pracy sond, a co za tym idzie nie wzrosnie np. spalanie ?
W moim przypadku chodzi o M52TU28


Jeśli sonda jest tylko przed katalizatorem to nic nie ulegnie zmianie łącznie ze spalaniem, jeśli sondy są też za katem mogą wariować ale nie muszą, istnieje też opcja emulacji sondy...

_________________
do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę
KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i dylemat katalizatory czy strumiennice przy gazie
PostNapisane: 24 marca 2011, 11:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 540i Touring
Kod silnika: M62
No nie, panowie zlitujcie się. Katalizator służy równierz jako komora rozprężna. I jeśli wstawi się zwykłą rurkę to spaliny szybciutko załatwią wydech końcowy, pomijając fakt iż silnik straci troszkę mocy. A katalizator akurat kosztuje 600 a nie 400 pomyliłem się. Ale jest coś wart bo mam taki jeden... i jak narazie jest lepszy nize ten ceramiczny oryginalny :) Pozatym za jeden ceramiczny można mieć całą góre nowych metalowych :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i dylemat katalizatory czy strumiennice przy gazie
PostNapisane: 24 marca 2011, 12:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Wspawaj rure w kata i nic nie bedzie widac, predzej to bym sie spodziewal ze POLIZEI na autoanie sie zapyta o kata niz na przegladzie.
Masz problem z przegladem wyslij mi dowod to Ci pieczatke ogarne ;)
Kiedys to auto nawet jechac tam nie musialo teraz w raziw W prosza aby przyjechac.

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i dylemat katalizatory czy strumiennice przy gazie
PostNapisane: 24 marca 2011, 18:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 250
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62B44
Kolego u siebie tez mialem zapchane katy wywalilem je i wstawilem tlumiki przelotowe.Dzwiek nic sie nie zmienil.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i dylemat katalizatory czy strumiennice przy gazie
PostNapisane: 25 marca 2011, 08:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 540i Touring
Kod silnika: M62
Ok. A jak z pracą silnika ? Nie ma dziur ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i dylemat katalizatory czy strumiennice przy gazie
PostNapisane: 25 marca 2011, 08:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=928187#p928187


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i dylemat katalizatory czy strumiennice przy gazie
PostNapisane: 25 marca 2011, 10:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 540i Touring
Kod silnika: M62
No więc zainstalowałem dwa nowe metalowe katalizatory. Zupełnie inna bajka. Idzie jak zła... no i przejdzie przgląd. A jak się znowu zapchają to pomyślę o tłumikach przelotowych


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i dylemat katalizatory czy strumiennice przy gazie
PostNapisane: 25 marca 2011, 10:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 204
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: f30 316i
Garaż: było:
e46 328
e39 528
napisz kolego jakie tam wstawiles i ile kosztowal cie montaz

pozdrawiam !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 540i dylemat katalizatory czy strumiennice przy gazie
PostNapisane: 25 marca 2011, 11:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 540i Touring
Kod silnika: M62
Instalowałem katalizatory sportowe firmy Gobex. Jeden do pojemności 2.8 L. Po 800 pln za sztukiew (bez montarzu). Wybrałem te sportowe bo mają 4-krotnie mniejsze opory przepływu spalin. Oczywiście kosztem mniejszego oczyszczania spalin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 89 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL