BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 10:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: e46 swiece irydowe denso
PostNapisane: 25 marca 2011, 22:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: 325ti
Kod silnika: m54b25
WITAM

ZAMIERZAM WYMIENIC SWIECE NA DENSO IRIDIUM POWER IK20.

NIE WIEM CZY DOBRZE SIE DOCZYTALEM ALE ONE WYCHODZA Z FABRYKI ZE SZCZELINA 1,1mm A WEDLUGO KATALOGU POWINIENEM USTAWIC JA NA 0,9mm.

KTOS Z WAS ROBIL JUZ TAKA OPERACJE CZY JEZDZICIE NA TYM CO WYCIAGNIECIE Z PUDELKA??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swiece irydowe denso
PostNapisane: 26 marca 2011, 00:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 341
Lokalizacja: BI
Moje BMW: E 39 / E 38 / E90
Kod silnika: N46b20b
Po co zakładasz 2 tematy o tym samym ? :cisza:

Co do świec jeśli tak podaje katalog/serwisówka to tak zrób ... Szczelinomierz i do dzieła.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy .
- n42
- n46
- n45
- n62
- m54


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swiece irydowe denso
PostNapisane: 26 marca 2011, 13:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: 325ti
Kod silnika: m54b25
pierwszy zostal chyba skasowany wiec otworzylem kolejny.

tak podaje denso wiec tak zrobie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swiece irydowe denso
PostNapisane: 26 marca 2011, 13:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: 325ti
Kod silnika: m54b25
pierwszy zostal chyba skasowany wiec otworzylem kolejny.

tak podaje denso wiec tak zrobie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swiece irydowe denso
PostNapisane: 26 marca 2011, 13:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Iryd ma mały współczynnik rozszeżalności cieplnej, czyli na zimno ma taką samą szczelinę, jak zwykłe gorące świece. Nic nie rób, wkręcaj jak jest.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swiece irydowe denso
PostNapisane: 27 marca 2011, 11:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: 325ti
Kod silnika: m54b25
wiec po co producent pisze, ze szczelina powinna miec 0,9??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swiece irydowe denso
PostNapisane: 27 marca 2011, 14:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
kosti81 napisał(a):
wiec po co producent pisze, ze szczelina powinna miec 0,9??

Bo zakłada pewnie, że będzie jeżdżone na zwykłych świecach (które to spokojnie wystarczą do zwykłych silników). Wkręcaj jak jest, iskra i tak przeskoczy, a jak będzie dłuższa o 0.2mm to tylko lepiej. Jak Ci zaczną wypadać zapłony na tych platynówkach, to wróć, i będziemy się wtedy martwić, bo na zapas nie warto.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swiece irydowe denso
PostNapisane: 27 marca 2011, 16:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: 325ti
Kod silnika: m54b25
nie wiem czy dobrze sie zrozumielismy.

chce zalozyc DENSO IRIDIUM POWER.

po opuszczeniu fabryki DENSO swiece maja przerwe 1,1mm ale w katalogu doboru swiec DENSO napisane jest zeby ustwaic je na 0,9mm.
nie wydaje mi sie zeby pisali cos takiego dla zabawy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swiece irydowe denso
PostNapisane: 27 marca 2011, 16:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Acha, to kurde nie wiem, producent świec podaje 1.1, a robi 0.9... hmm Ja bym w każdym bądź razie wkręcał jak jest (napisałem wyżej). Nie wiem też czy iryd lubi wyginanie.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swiece irydowe denso
PostNapisane: 27 marca 2011, 18:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Lubi czy nie lubi, cel jest jeden.

mroova81 napisał(a):
kosti81 napisał(a):
wiec po co producent pisze, ze szczelina powinna miec 0,9??

Bo zakłada pewnie, że będzie jeżdżone na zwykłych świecach (które to spokojnie wystarczą do zwykłych silników). Wkręcaj jak jest, iskra i tak przeskoczy, a jak będzie dłuższa o 0.2mm to tylko lepiej.


Zbyt duża szczelina przy zwiększonej rezystancji mieszanki paliwowej (np. LPG) bądź niedomagającej cewce, będzie powodować wypadanie zapłonu.
Po to właśnie zalecono skracanie przerwy ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swiece irydowe denso
PostNapisane: 27 marca 2011, 18:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
3kV/1mm to wytrzymałość dielektryczna suchego powietrza, czy benzyna czy LPG powoduje znaczny spadek tej wytrzymałości, więc nie panikowałbym. Cewki wytwarzają kilkanaście do nawet kilkudziesięciu kV, jak przy 1.1mm cewka nie daje rady, to :wstyd:
Ja bym wkręcał jak jest, jak kolega ścieśni do tych 0.9 to też będzie ok, przy rozchechłaniu do 1.4mm pewnie tez by poszło.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL