BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 16:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zwarcie w instalacji - siada bezpiecznik nr 33
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 13:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: gdansk
Witam wszystkich

Od wczoraj męcze sie ze zwarciem, wszystko zaczelo sie gdy zauwazylem, ze nie swieci sie podswietlenie zegarow, swiatlo przod i tyl prawa strona, wymienilem bezpiecznik ale po przekreceniu kluczyka, podswietlenie zegarow mrugnelo, bezpiecznik o wartosci 15 stopil sie i przepalil, wlozylem bezpiecznik 30, po 3 minutowej jezdzie lecial maly dymek jak z peta pod gniazdem zapalniczki (obudowa zapalniczki byla wczesniej zdjeta w celu renowacji),
wyciagnelem bezpiecznik i zostawilem sprawe do dzisiaj, w miedzy czasie zbadalem schematy instalacji w ksiazce BMW E36, oraz temat tutaj dzisiaj wyciagnelem obudowe recznego i galki do zmiany biegow - plastiki pod ktorymi sa kable z ktorych lecial dym, wstepna analiza widocznych kabli nie wykazala sladow zwarcia plusa do minusa ani nadpalonych kabli, co robic ?? w sobote czeka mnie przeprowadza ze stockholmu do rzymu a tu taki zonk. zaraz skocze zrobic fotke.

Tydzien temu rozbieralem dach w celu przyklejenia odpadajacego materialu z szyberdachu, ale w tym czasie wszystko chodzilo tip top. Co robic ?

Pozdrawiam i prosze o rady elektrykow lub bardziej doswiadczonych

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 14:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Niestety tak na odleglosc to ciezko cos wymyslic. Powiem co wiem - bezpiecznik nr 33 w E36 to: Moduł sterowania nadwozia / Boczne światła / Światło tablicy rejestracyjnej / Przełącznik

I jest on wartości 10A - nie zakladaj wiekszego bo wlasnie popalisz instalacje. A jak lecial dymek z tych okolic to tam sie cos mocno grzeje czyli zwiera. Miernik w łapy i sprawdzaj wszystkie kable po kolei. Tylko odlacz akumulator zeby znow nie przysmarzyc ;)

Jest jeszcze jeden ryzykowny sposob tzn zalozyc ponownie 20-30A bezpiecznik i sprawdzac ktore kable sie grzeją, bedzie szybciej dojsc co sie zwiera.


PS. No to pare kilometrów zrobisz przy przeprowadzce. Przeprowadzka jak wakacje :hyhy: :]

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 14:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Na moje oko zwarcie instalacji w wiazce kabli pomiedzy tylnia klapa a nadwoziem...ja tez to przerabialem... :hyhy:

Swoje lata auto juz ma , a tam lubia sie kable przelamywac... U mnie ruzne rzeczy sie dzialy, sam sie zamykal(lub tez nie chcial jak go zamykalem) utrata bezpiecznikow (tablica rozdzielcza, swiatla postojowe ) itp... sprawdz to miejsce i najlepiej poruszaj ta wiazka lub ja rozbierz... ;)

ja jak dalem wiekszy bezpiecznik to dymek mialem spod tablicy rozdzielczej ponizej kierownicy... i puzniej musialem duzo kabli w instalacji wymieniac :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 15:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: gdansk
dzieki za odpowiedz, znalazlem jednego mechaniora który zna sie na elektryce, zaraz jade i on mi sprawdzi Dzięki za sugestie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 15:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e34 530i
Kod silnika: M60B30
skorzystam z tematu, w e34 530i mam bezpiecznik numer 25- 30A. Według rozpiski odpowiedzialny jest za "dodatkową pompę powietrza" cokolwiek by to nie było (tłumaczenie z niemieckiego)
Bezpiecznik ten nie przepala się a topi się na nim obudowa. Dzieje się tak kiedy włączam nawiew lub klimę.
Przez jakiś czas miałem uszkodzoną pompę wody, ale już ją wymieniłem na sprawną. Teraz jeżdżę bez tego bezpiecznika bo lepsze to niż jakiś samozapłon pod maską, ale może ktoś z was ma pomysł do czego to jest, dlaczego 30A- może muszę zdemontować tą pompę powietrze, wymienić, może przy niej kable zaśniedziały... sam nie wiem.

_________________
niie znam sie nie orientuje sie, a opinia moja jest wiecej niz cholernie subiektywna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 15:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
A czy fabrycznie tam powino byc 30 amperow?
Mozliwe je ktos dal wiekszy wlasnie ta 30 i teraz bezpiecznik sie nie chce spalic, a obrywaja za to kable kture sie nadmiernie grzeja, Sprewdz dokladnie te kable czy nie sa przelamane, potopione, ...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 16:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e34 530i
Kod silnika: M60B30
30 jest zgodnie z instrukcją, sam się zdziwiłem.
Kable te do których mam dostęp są ok. Gdybym wiedział dokładnie co to za urządzenie, może udało by się je zlokalizować, jedna za... chńskiego boga nie wiem co to jest "dodatkowa pompa powietrza"- później jak będę na parkingu sprawdzę dokładną nazwę po niemiecku- myślałem że na forum są sami tacy co to usłyszą "e34- 530i- 93 bezpiecznik nr 25" i od razu przed oczyma mają schemat instalacji :mad:


[edit]
ok, sprawdziłem, bezpieczniki 25 i 29 odpowiedzialne są za "zusatzlufter"- dodatkowy wlot powietrza/ dodatkowy wentylator? Z tą pompą się pomyliłem. Tylko u diabła który to w takim razie wentylator.

[edit]
Grzebię w różnych materiałach, już wiem czemu taki duży bezpiecznik...
Numer części:
64 54 1 392 913
informacje
Obrazek

Część nr 3 na schemacie
Waga 2,7kg
Cena 210,50 euro

Teraz tylko dlaczego się pali, do czego tak naprawdę ten wiatrak służy i co mi grozi jak będzie on niesprawny?

_________________
niie znam sie nie orientuje sie, a opinia moja jest wiecej niz cholernie subiektywna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 17:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
To jest wiatrak elektryczny klimy a nr 3 (dokladnie to nr 6), to jest rezystor wiatraka odpowiedzialny za dwie predkosci wentylatora. Jedna do klimy (szybka) i druga do dochladzania silnika (wolna). Wymien rezystor i bedzie ok. Jak nie bedzie wiatraka to klima nie bedzie prawie chlodzic ale nic sie nie stanie ;)

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 19:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e34 530i
Kod silnika: M60B30
BetaBoy napisał(a):
To jest wiatrak elektryczny klimy a nr 3 (dokladnie to nr 6), to jest rezystor wiatraka odpowiedzialny za dwie predkosci wentylatora. Jedna do klimy (szybka) i druga do dochladzania silnika (wolna). Wymien rezystor i bedzie ok. Jak nie bedzie wiatraka to klima nie bedzie prawie chlodzic ale nic sie nie stanie ;)



Dziękuję, to bardzo ważna informacja, przy następnej okazji "pod maską" spróbuję dobrać się do tego rezystora.

_________________
niie znam sie nie orientuje sie, a opinia moja jest wiecej niz cholernie subiektywna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 19:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e34 530i
Kod silnika: M60B30
zdublowane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: gdansk
Dziękuję za pomoc, samochód jest zrobiony, elektryka działa. Okazało się, tak jak mówił COUPE ze wiazka kabli z tylu robila zwarcie, kable byly stopione i zwieraly, mechanior odrazu oltworzyl klape bagaznika, a fakt ze troche sie znam na tym i tamtym, polutowalem kable i zaizolowalem na miejscu, tak, ze nie ponioslem zadnych kosztow naprawy :) Przed wyjazdem jeszcze wymiana przednich amorów.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zwarcie w instalacji - siada bezpiecznik nr 33
PostNapisane: 15 listopada 2010, 09:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 16
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: E61 530dA
Kod silnika: M57 218KM
mam podobny przypadek, też pali mi bezpiecznik nr 33 w e36 coupe z 96r ale u mnie nie zasila on oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Wymieniłem wszystkie żarówki zewnętrzne i oświetlenia wnętrza i nadal to samo, Wkładam bezpiecznik i jeżdżę dopóki nie wjadę na jakąś wyboistą drogę (a takich w PL nie brakuje), gdy zatrzęsie samochodem, wtedy ów bezpiecznik 33 przepala się.
Dziś wykryłem, że bezpiecznik pali się jak udeżę mocniej w schowek

Według danych z forum bezpiecznik zasila:
33.Moduł sterowania nadwozia / Boczne światła / Światło tablicy rejestracyjnej / Przełącznik
świateł / Tylnie lampy / Lampy wewnętrzne

co to jest Moduł sterowania nadwoziai gdzie on jest umieszczony? może w nim jakieś zwarcie się robi?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zwarcie w instalacji - siada bezpiecznik nr 33
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 09:00 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
odgrzewam kotleta :]


palilo mi ten bezpiecznik od podświetlenia zegarów i prawej strony postojówek 2-3 razy w ciągu roku, za każdym razem jak podnosiłem na włączonych światłach klapę bagażnika. Wczoraj też mi się to przytrafilo, wymieniam bezpiecznik, a tu zegary świecą cały czas, nawet bez włączenia świateł i po wyjęciu kluczyka, otwieram klapę poruszam tymi kablami które idą przy zawiasie, ponownie chcę włożyć bezpiecznik i od razu go strzeliło :zdziwko: dziwne, wcześniej wystarczyło wymienic bezpiecznik i wszystko działało dobrze, a teraz takie kwiatki

dodam, ze ostatnio bezpiecznik miał 30A, bo akurat taki tylko miałem pod ręką a musiałem nocą jechać w dłuższą trasę i z braku laku wsadziłem taki :wstyd: mógł pójść moduł jakiś :?:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zwarcie w instalacji - siada bezpiecznik nr 33
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 09:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
Sylwek_ch napisał(a):
poruszam tymi kablami które idą przy zawiasie, ponownie chcę włożyć bezpiecznik i od razu go strzeliło


a nie lepiej sprawdzic te kable? jak juz dawno temu dawaly znac o sobie to do tej pory juz moga robic wieksza zware

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zwarcie w instalacji - siada bezpiecznik nr 33
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 10:11 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
DaRo25, zgadza się, będę patrzył dzisiaj :) tylko jak tą gumę zdjąć, zeby je było widać, wczoraj wieczorem na szybko patrzyłem jakby tu to ściagnąć to na nic nie wpadlem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zwarcie w instalacji - siada bezpiecznik nr 33
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 10:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Sylwek_ch, licz się z tym że wkładając coraz większy bezpiecznik, który i tak strzela, wkońcu będzie zbyt mocny i upalisz instalacje, a wytłumienia i boczki szybko się palą :kwasny: .

Zdejmij boczek w bagażniku i spróbuj poluzować tą felerną wiązkę, wypychaj ją w stronę gumy, jest ciężko ale innej opcji nie widzę.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zwarcie w instalacji - siada bezpiecznik nr 33
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 10:57 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
dzisiaj będę z tym walczył, zobaczymy

żadnego dymu nie bylo i dzialało to tylko jak otwierałem bagażnik więc zwarcia nie bylo dlugotrwalego tylko na chwilę, dlatego wydaje mi się ze nie pojarało niczego innego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zwarcie w instalacji - siada bezpiecznik nr 33
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 15:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 687
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=135852
Tej gumy nie zdejmiesz, musisz ją obciągnąć ( :rotfl: ) i czymś przykleić żeby się nie wracała... A korki po prostu podważasz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zwarcie w instalacji - siada bezpiecznik nr 33
PostNapisane: 7 lutego 2013, 13:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Sylwek_ch napisał(a):
dodam, ze ostatnio bezpiecznik miał 30A, bo akurat taki tylko miałem pod ręką a musiałem nocą jechać w dłuższą trasę i z braku laku wsadziłem taki :wstyd: mógł pójść moduł jakiś :?:
To się odniosę po 2 latach :hyhy: Do rzeczy ja jak zacząłem dawać większy bezpiecznik (niestety auto było potrzebne do jazdy wiec wyjścia jako tako nie miałem) to po dosłownie paru dniach musiałem wymieniać cała instalacje na odcinku od deski rozdzielczej-aż do tylnej klapy oraz świateł itp... Dlaczego? Właśnie przez podawanie większych bezpieczników :wstyd: Któregoś dnia poczułem piękny zapach spalenizny podczas jazdy, dobrze ze tylko na tym się skończyło, bo zawsze mogło być gorzej... Pancerze ochronne w instalacji po prostu się poroztapiały tworząc piękną harmonie spięć :)
Także nikomu nie polecam takiej zabawy z bezpiecznikami ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL