Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj. Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.
Proszę również o poprawne tytułowanie tematów: [Exx] Tytuł tematu
Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji
Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery
Objaw dotyczy stukania nagrzanego silnika N42 oraz N46 w modelach E46. Stukanie dochodzi zaraz gdzieś spod pokrywy zaworów.
U mnie to stukanie słychać tylko na nagrzanym silniku na niskich obrotach, po wcisnięciu pedału gazu stuk znika całkowicie powyżej 2000 tys obr/min po czym znów się pojawia gdy samochód już zejdzie na niskie obroty. Przykładając ucho do pokrywy zaworów stukanie słychać bardzo głośno.
Proszę każdego kto ma identyczny objaw jak na załączonym poniżej filmiku o podanie odpowiedzi w kolejności 1 do 15 (czyli Ad1, Ad2 itd...) na pytania postawione poniżej, pozwoli to na bardziej szczegółową analizę porównawczą u każdego z osobna usterki stukania w silniku N42 i N46.
Poniższy temat NIE DOTYCZY E46 z silnikiem M43TU 4 cyl, 1.9 poj. 8 zaworowy (z lat 1998 - marzec 2002) lecz DOTYCZY E46 z silnikiem N42 4 cyl, 1.8 oraz 2.0 poj, 16 zaworowy Valvetronic (od maj 2001 do styczeń 2005) oraz N46 Valvetronic (od luty 2004 do luty 2005).
Proszę nie mylić silnika N42 z silnikiem M42 (produkowanym 10 lat wcześniej)!.
W celu ładu i przejrzystości na tym forum dodatkowe sugestie proszę wypisać poniżej po udzieleniu już odpowiedzi na wszystkie pytania. Zobacz czy stukanie w twoim silniku brzmi tak samo!---> http://youtube.com/watch?v=YR0UUyFIAEI&feature=related.
1. Czy w twoim silniku stuk jest taki sam jak na załączonym powyżej filmie? 2. Stuka na ciepłym, na zimnym czy stuka cały czas? 3. Stuka na niskich obrotach, na wysokich, czy w całym zakresie obrotów silnika? 4. Czy drążek zmiany biegów ma nadmierne drgania? 5. Czy przy uruchamianiu silnika gdy samochód postoi kilka dni słychać dźwięk w stylu "trrrrr" przez 2 sekundy? 6. Czy wymieniłeś już coś w silniku (jeśli tak to co) i czy wymiana tego pomogła w usunięciu usterki stukania? 7. Ile kilometrów zrobiłeś już na stukającym silniku? 8. Skąd dochodzi dźwięk według ciebie? 9. Czy zmiana oleju na bardziej gęsty lub rzadki pomogła całkowicie? 10. Jaki przebieg ma twój samochód? 11. Jaki silnik posiada twoje BMW: N42 czy N46 o jakiej pojemości B18-1.8 czy B20-2.0 litra -4 cylindrowy. 12. Z którego roku jest twój samochód? 13. Czy silnik ma dobrą moc czy jest mułowaty? 14. Czy samochód dodatkowo spala olej (jeśli tak to w jakich ilościach)? 15. Napisz na samym dole co według ciebie jest przyczyną tej usterki.
Ostatnio edytowano 4 lutego 2011, 10:03 przez N42B18, łącznie edytowano 1 raz
Wiek: 43 Posty: 1433 Lokalizacja: Krakow, UK Moje BMW: G30 520d M-pakiet Kod silnika: B47
Zapomniałem że kolega KOPIK poradził sobie ze stukającym silnikiem, wymienił oba vanosy a dokładnie zespól regulujący wałka rozrządu zaworów ssących oraz wydechowych, uszczelkę dekla zaworowego no i napinacz, po tej naprawie podobno silnik pracuje super.
Posty: 228 Lokalizacja: Warszawa Moje BMW: E46 318i Kod silnika: N42B20
1. Czy w twoim silniku stuk jest taki sam jak na załączonym powyżej filmie? TAK
2. Stuka na ciepłym, na zimnym czy stuka cały czas? NA CIEPŁYM
3. Stuka na niskich obrotach, na wysokich, czy w całym zakresie obrotów silnika? NA NISKICH
4. Czy drążek zmiany biegów ma nadmierne drgania? NIE
5. Czy przy uruchamianiu silnika gdy samochód postoi kilka dni słychać dźwięk w stylu "trrrrr" przez 2 sekundy? TAK, DZWIEK SLYCHAC GDY PO ODPALENIU OBROTY SPADAJA DO WARTOSCI NOMINALNEJ.
6. Czy wymieniłeś już coś w silniku (jeśli tak to co) i czy wymiana tego pomogła w usunięciu usterki stukania? NAPINACZ LANCUCHA, ZAWOR ZWROTNY OLEJU. NIC NIE POMOGLO.
7. Ile kilometrów zrobiłeś już na stukającym silniku? 100KM
8. Skąd dochodzi dźwięk według ciebie? ROZRZĄD
9. Czy zmiana oleju na bardziej gęsty lub rzadki pomogła całkowicie? NIE PRÓBOWAŁEM
10. Jaki przebieg ma twój samochód? 100.000
11. Jaki silnik posiada twoje BMW: N42 czy N46 o jakiej pojemości B18-1.8 czy B20-2.0 litra -4 cylindrowy. N42B20
12. Z którego roku jest twój samochód? 12.2001
13. Czy silnik ma dobrą moc czy jest mułowaty? MOC OK.
14. Czy samochód dodatkowo spala olej (jeśli tak to w jakich ilościach)? PRAKTYCZNIE NIE SPALA OLEJU. MINIMALNE ILOSCI.
15. Napisz na samym dole co według ciebie jest przyczyną tej usterki. NIE MAM JUZ ZIELONEGO POJECIA
1. Czy w twoim silniku stuk jest taki sam jak na załączonym powyżej filmie? dźwięk bywa różny (czasami taki sam)
2. Stuka na ciepłym, na zimnym czy stuka cały czas? na ciepłym stuka jak na filmie (na zimnym inaczej bardziej metalicznie)
3. Stuka na niskich obrotach, na wysokich, czy w całym zakresie obrotów silnika? na wolnych obrotach (bez gazu) nie słychać wewnątrz
4. Czy drążek zmiany biegów ma nadmierne drgania? nie (ale jest niewielki luz)
5. Czy przy uruchamianiu silnika gdy samochód postoi kilka dni słychać dźwięk w stylu "trrrrr" przez 2 sekundy? słychać przy dużych mrozach (podobno wspomaganie)
6. Czy wymieniłeś już coś w silniku (jeśli tak to co) i czy wymiana tego pomogła w usunięciu usterki stukania? nic nie było grzebane
7. Ile kilometrów zrobiłeś już na stukającym silniku? około 100 tysięcy kilometrów
8. Skąd dochodzi dźwięk według ciebie? z silnika? (z pod pokrywy zaworów)
9. Czy zmiana oleju na bardziej gęsty lub rzadki pomogła całkowicie? nie
10. Jaki przebieg ma twój samochód? około 200 tysięcy kilometrów
11. Jaki silnik posiada twoje BMW: N42 czy N46 o jakiej pojemości B18-1.8 czy B20-2.0 litra -4 cylindrowy. N42B18 (od nowości wtrysk gazu ciekłego) obecnie instalacja nie używana (czuć gaz przy pracującej instalacji)
12. Z którego roku jest twój samochód? 11.2002
13. Czy silnik ma dobrą moc czy jest mułowaty? jest ok
14. Czy samochód dodatkowo spala olej (jeśli tak to w jakich ilościach)? spala litr na 850km (olej w kolektorze dolotowym)
15. Napisz na samym dole co według ciebie jest przyczyną tej usterki. zużycie oleju u mnie to wina odmy lub uszczelniaczy zaworowych a jeśli chodzi o dźwięk to marudzący znajomi z silnikami r6 skoro problemu nie potrafią rozwiązać nawet w ASO
problem jest dopiero jak tak stuka (obstawiam Vanos)
Ad.1 W moim silniku te hałasy są podobne aczkolwiek nie tak głośne. Jednak jest to odgłos o tym samym charakterze i częstotliwości. Ludzie wrzucali dużo filmów dotyczących n42, ale właśnie o różnym charakterze ( grzechotka typu uszkodzony vanos, dźwięk podobny do diesla vw itp. ). Dźwięk z twojego filmiku najbardziej odpowiada temu co ja mam u siebie, ale tak jak to już napisałem u mnie jest mniej słyszalny ( przy zamkniętej masce prawie w ogóle nie słychać ).
Ad.2
Stuka tylko na ciepłym silniku tzn. po około 5 minutach jazdy. Na zimnym jest wzorowo.
Ad.3
Stuka tylko na niskich obrotach na "luzie". Stukanie nie jest słyszalne wewnątrz samochodu.
Ad.4
Drążek zmiany biegów nie drga nadmiernie. Jakieś drgania są, ale nie wydaje mi się żeby była to usterka.
Ad.5
Nie
Ad.6
Jeszcze nic nie robiłem w tej kwestii
Ad.7
około 7 tysięcy
Ad.8
Wydaje mi się, że gdzieś z okolicy rozrządu ?
Ad.9
Nie
Ad.10
174 tysiące - pewny
Ad.11
N42 2.0 - 4 cylindry
Ad.12
11/2003, model 2004 .
Ad.13
Silnik bardzo ładnie się zbiera, zapala itp. W środku w ogóle go nie słychać. Jest dynamiczny w moim odczuciu
Ad.14
Nie zaobserwowałem takiego zjawiska
Ad.15
Mi się wydaje że to może mieć związek z rozrządem. Mam nadzieję ze to jakaś błahostka typu ten nieszczęsny napinacz. Za niedługo bd w serwisie więc wypytam o to
Posty: 249 Lokalizacja: przeworsk Moje BMW: e46 316 ti compact Kod silnika: N42B18
odświeże temat. u mnie wyglada to tak: - odpalam silnik- stukanie jak na filmiku wyżej- dodam gazu ustaje głośna praca- nawet na niskich obrotach. -auto postoi troche- sytuacja się powtarza... tak jakby olej spływał i nie było smarowania odrazu przy vanosie...
Witam koledzy poczytalem troche i co w koncu bylo przyczyna tego stukania? dodam ze ja mam taki sam problem i jest to takie stukanie jak z pierwszego filmiku tylko jeszcze nie tak glosne. 2002 rok po lifcie .
Posty: 259 Moje BMW: e36 Kod silnika: m43 Garaż: własny
może być vanos lub hydrauliczne regulatory na głowicy obstawiam niskie ciśnienie oleju ciepły olej jest rzadszy i spada ciśnienie ja bym spróbował wypłukać silnik w środku np liqid moly flush motor z 1 godz wymiana filtru oleju i oleju
Posty: 259 Moje BMW: e36 Kod silnika: m43 Garaż: własny
czytałem gdzieś w gazecie auto świat że wina tkwi w zbyt niskim ciśnieniu oleju i nie momoże usunąć przyczyny jak trytlko poprzez założeniu nowej kompletnej głowicy z regulatorani luzu zaworowego ja bym u siebie płukał silnik w środku już robiłem to 2 tygodnie temu i wymieniłem olej na titam z Mos2 nawet zimom nie słyszałem 2 sekundowego tyrkotu przy starcje motoru
Ok ostatnio przysluchalem sie temu i dzwiek dochodzi dokladnie z pod pokrywy zaworow tylko na rozgrzanym silniku i tez mam taki tyrkot tych hydraulicznych popychaczy przy zapalaniu tylko jak postoi troche i tez nie za kazdym razem tyrkocze. Ciekawe jaki to koszt i czy juz nie bedzie za pozno zeby obylo sie bez wymiany glowicy.
chociaz u mnie po dodaniu gazu nie slychac stukania ale jak tylko obroty zmaleja to od razu powraca .Najglosniej slychac jakby na srodku pod pokrywa zaworow.Czy tam sie nie znajduje ten Valvetronic?
Posty: 63 Moje BMW: e46 compact Kod silnika: n42b18
Odświeżę temat Czy ktoś doszedł czym spowodowane jest to stukanie? U mnie pojawia się podobne właśnie po nagrzaniu silnika i tylko na wolnych obrotach słychać. Dodaje gazu dźwięk znika, obroty wrócą na jałowe i znów stuka. A może tak ma być tylko wcześniej nie zwróciłem na to uwagi. Przy zamkniętej klapie prawie tego nie słychać. Olej 5W30
Wiek: 41 Posty: 1235 Lokalizacja: KROSNO Moje BMW: F31 320 ED Kod silnika: N47T
U mnie jest to samo auto na zimnym po odpaleniu ma wyższe obroty i nie słychać nic masło silnik chodzi, po nagrzaniu jak obroty spadna na 800rpm słychać takie charakterystyczne cykanie silnika, jak gazu dodam przestaje jak puszcze gaz i zejdzie na niskie obroty dalej cyka, ja już tak jeżdzę rok od zakupu i nic się nie dzieje oleju nie dolewam bo nie ubywa auto trzyma moc, swietnie się rozpędza, bardzo sobie chwalę ten silnik tylko irytujące jest to tyrkotanie cykanie na wolnych obrotach , kolega w mini cooper 2.5 turbo ma silnik od BMW i to samo mu cyka tak na wolnych obrotach, te silniki chyba już tak mają niewiem czemu dziwne troche ale trzeba się do czego przyzwyczaić, heh poprzednio miałem E39 i E36 ale to R6 tam silnik jak masło chodził dlatego teraz cięzko się przestawić bo czasem człowiek myśli ze ma diesla heheh. Ale że silnik pali 7L paliwa i to zimą to nazwałem go Benzynowy Diesel hehe za to klekotanie.
_________________ „Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"
Może nie ten sam silnik, ale mam problem taki jak na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=7AtdZq282F4 wtryski sprawdzone, dwumas wymieniony, koło pasowe, szklanki sprawdzane, panewki sprawdzane...Brak pomysłów, mechanik teraz podejrzewa że to może napinacz od rozrządu?
Wiek: 41 Posty: 1235 Lokalizacja: KROSNO Moje BMW: F31 320 ED Kod silnika: N47T
Reasumując nie ma się czym przejmować. Ja mam ten silnik już ponad rok i nic się nie dzieje a spalanie rewelacja, nigdy nie widziałem tak oszczędnego silnika benzynowego.
_________________ „Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 37 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników