BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 11:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 21 kwietnia 2011, 12:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: e90 i e46 320d lift
Witam, problemów ciąg dalszy :p

W tym temacie viewtopic.php?f=1&t=95265
opisywałem moje problemy z kopceniem na czarno (przyczyną był zepsuty przepływomierz)

Wymieniłem przepływomierz na nowy i wszystkie stare problemy ustały, ale pojawiły się nowe. Samochód przydusza się na wolnych obrotach (wygląda to jak spadki obrotów w zakresie 840 do 700 raz większe a raz mniejsze). Przyczyną tego jest puszczanie przez EGR spali do obiegu, bo w momencie gdy odłączę wężyk podciśnienia EGRu to wszystko ustaje i silnik pracuje idealnie.
EGR wyczyściłem (działa normalnie), zaworek podciśnienia sprawdzony (podmieniłem z innego samochodu, nawet sprawdzając na dotyk czy jest w wężyku ciśnienie wszystko działa jak należy, czyli na wolnych obrotach, jest a po dodaniu gazu ciśnienie znika, czyli w tym elemencie jest wszystko dobrze)
Jeżeli te wszystkie elementy są sprawne to czy jest możliwe, że nowy przepływomierz jest uszkodzony? a może coś innego?
Załączam jeszcze screeny z IMPY

Na postoju z odłączonym EGRem, czyli samochód działa tak jak powinien (tylko ta dawka paliwa, prawie 500 mnie dziwi, aż tak zawyżona wartość tutaj powinna być?)
http://img594.imageshack.us/i/zodlaczonymegrpostoj.png/

Z podłączonym EGRem w momencie gdy nie szarpie
http://img691.imageshack.us/i/podlaczon ... artos.png/

Z odłączonym EGRem w momencie gdy przygasa
http://img600.imageshack.us/i/podlaczon ... artos.png/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 21 kwietnia 2011, 14:14 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Ile czasu uplynelo od wymiany przeplywki? Ile kilometrow przejechales?

Po wymianie przeplywki adaptuje sie ona do silnika i wymaga to przejechania nie tyle dlugiego dystansu co pracy silnika pod roznymi obciazeniami i w roznych warunkach. Czasami, jezeli masz dosc jednolity tryb jazdy moze to potrwac i do 200-300 km.

Jezeli miales padnieta przeplywke i wymieniles na nowke to zmiany w parametrach sa na tyle duze ze moze to prowadzic do dziwnych zachowan auta.

Jezeli przejechales juz z 500km i nadal zachowuje sie dziwnie trzeba szukac dalej.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 21 kwietnia 2011, 15:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: e90 i e46 320d lift
To jest samochód po lifcie i czytając tematy w internecie doszedłem do wniosku, że nie trzeba adaptować. Jeśli jest tak jak piszesz i trzeba zrobić kilkaset kilometrów, żeby silnik się do niej "przyzwyczaił" to ja zrobiłem około 200km w bardzo różnych warunkach, miasto, trasa i butowanie (nie czuć zmiany na lepsze wraz z zwiększoną liczbą przejechanych kilometrów). Ten objaw występuje tylko wtedy gdy obroty są poniżej 1000 w szczególności około 800, oczywiście pod obciążeniem i poza tym obrotami wszystko jest w porządku, tylko to występuje gdy samochód jest na luzie. Szczególnie martwi mnie ten śmierdzący jasny dym no i nie wiem czemu przepływka tak zawyża na postoju dawkę paliwa. W momencie zdjęcia wężyka z EGRu wszystko ustaje tylko wydaje mi się że samochód jest delikatnie słabszy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 21 kwietnia 2011, 17:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

Proszę bardzo :

Adaptation Air-mass Flow Meter DDE5.0

In normal operation, the air mass flow meter is subject to effects such as soiling and ageing. Those effects cause divergence between the stored characteristic and the specified status resulting in symptoms such as lack of power or black smoke. In order to prevent the effects of this problem, the 'Air mass flow meter adaptation' function has been introduced on the DDE5.
Function

Air mass flow meter adaptation is performed by the DDE control unit at two operating points: When idling and under load in an operating range defined as follows:

* Engine speed = 1700 ... 3000 rpm
* Charge-air pressure = 1100 ... 2800 mbar
* Speed = 90 ... 160 km/h
* Change in intake-air temperature < 2 °C/s
* Change in injection rate < 2 mg/stroke/s
* Delay period = 3 s

Adaptation sequence at each of those points:

The air mass flow meter adaptation uses certain operational data to calculate the theoretical air mass flow passing through the engine. The DDE control unit compares the figure obtained with the level measured by the air mass flow meter.

If the DDE control unit finds that the measured level differs by more than ± 8% from the theoretical figure, that difference is stored on the control unit as a compensation factor.

That compensation factor enables the control unit to adjust the measured levels before they are processed by the various functions.
Application

The service function Air mass flow meter adaptation must be run if the air mass flow meter is replaced. The stored compensation factors are reset to 0 in the process.
Use

The air mass flow meter adaptation is used as follows:

* E46 M47TU: as of volume production launch
* E46 M57TU: as of volume production launch
* E65 M57TU: as of 03/2003 with integration stage 6.108 and DDE software VQ5.7
* E60 M57TU: as of volume production launch


Po temacie ;)

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 22 kwietnia 2011, 08:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: e90 i e46 320d lift
Trochę poczytałem i doszedłem do wniosku, żeby przeprowadzić tą adaptację muszę zdjąć klemy żeby komputer się zrestartował, włączyć silnik na wolnych obrotach i później pojeździć przy prędkościach takich jak napisałeś ROGER w swoim poście, dobrze to wszystko rozumuje? bo w internecie jest dużo informacji na ten temat ale każda inna :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 22 kwietnia 2011, 17:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: e90 i e46 320d lift
Zrobiłem to tak jak tutaj opisaliście i nic nie pomogło, żadnych efektów, przy stałej prędkości w okolicach 1200obrotów też szarpie, czego dalej mam szukać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 22 kwietnia 2011, 21:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Więc wychodzi na to że masz coś nie tak w układzie egr .Podmień zawór.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 23 kwietnia 2011, 09:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: e90 i e46 320d lift
Będzie problem z tą podmianą, bo nie mam od kogo, nowy kupować też szkoda bo może się okazać, że to nie on jest winien :/
Jak mogę go sprawdzić? miałem go wyjętego i wszystko pracowało w nim jak należ, był zabrudzony ale nie jakoś strasznie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 23 kwietnia 2011, 10:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Zawór kosztuje 100zł na allegro . Litości............. nie szkoda Ci czasu na pisanie postów?

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 23 kwietnia 2011, 10:10 
Odłącz EGR i jeździj ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 23 kwietnia 2011, 11:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: e90 i e46 320d lift
Ja po prostu chcę wiedzieć co jest z autem, a że z mechanikami mam złe wspomnienia to chciałem się was poradzić (wiedzę jakąś macie :P) A co do czasu to każdy ma go mało i przecież ja nie chciałem żeby samochód się zepsuł (piszę posty aby czegoś się dowiedzieć, nie wiem w czym widzisz problem ROGER)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 23 kwietnia 2011, 11:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Przede wszystkim jaki to przepływomierz??

Załączanie się EGR na biegu jałowym jest nienormalne i przeważnie spowodowane niewłaściwym obciążeniem silnika odczytanym przez DDE.
impulso napisał(a):
w momencie gdy odłączę wężyk podciśnienia EGRu to wszystko ustaje i silnik pracuje idealnie.

Niema sensu podmieniać zaworu ponieważ działa prawidłowo. Problem polega na tym że DDE załącza elektrozawór podciśnienia załączający EGR.
impulso napisał(a):
po dodaniu gazu ciśnienie znika

To potwierdza że elektrozawór też jest sprawny i potwierdza że sterownik prawdopodobnie błędnie odczytuje obciążenie (częsty objaw przy zastosowaniu tanich zamienników oryginalnych przepływomierzy)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 23 kwietnia 2011, 12:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: e90 i e46 320d lift
hmm jest to zamiennik, w sklepie powiedzieli mi że ta firma produkuje przepływomierze dla BOSCHA, firma nazywa się QAP. Mam jeszcze jakąś możliwość sprawdzenia go? bo jak go zareklamuje i to nie będzie to... Mi też się wydaje że EGR jest sprawny, przecież włącza się i wyłącza czyli nigdzie się nie zacina (na wysokich obrotach wyłącza się bo samochód ładnie ciągnie i nic nie szarpie), ten zaworek który nim steruje też podmieniłem i był ten sam efekt czyli też jest dobry. Tak jak wcześniej pisałem na biegu jałowym jest ciśnienie w wężyku, po dodaniu gazu ciśnienie znika (szarpanie występuje tylko na niskich obrotach w momencie gdy jest ciśnienie w wężyku, czyli silnik dostaje za dużo spali, zaczyna się dusić i kopci na biało + strasznie śmierdzi) Pytanie tylko jak znaleźć tą rzecz która źle steruje EGRem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 23 kwietnia 2011, 12:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Przepływomierz musi być oryginalny a nie jakiś zamiennik :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 23 kwietnia 2011, 14:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
impulso napisał(a):
w sklepie powiedzieli mi że ta firma produkuje przepływomierze dla BOSCHA, firma nazywa się QAP


A ja Ci mówię że że Renault produkuje silniki dla BMW :rotfl: (taka sama ilość prawdy w tym co w sklepie powiedzieli)

Ten przepływomierz w przypadku benzyny ledwo działa i kosztuje, w zakupie na warsztat, 150 zł ;)

Znajdź kogoś z oryginalnym przepływomierzem i podmień na chwilę.
Zapomnij na razie o adaptacji, przejedź tym ze 20 km i zdaj relację ;)

Szczurek1986 napisał(a):
Przepływomierz musi być oryginalny a nie jakiś zamiennik

Nie musi, Wystarczy że jest wykonany z odpowiedniego materiału i w odpowiedniej technologi.
Testowałem w E46 Magneti Marelli, i Pierburga (pierburg był fabrycznie stosowany np. w 2.5 TDS), oba działają bez zarzutu.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 23 kwietnia 2011, 16:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: e90 i e46 320d lift
Wyciągałem już kilka razy całą obudowę przepływomierza i wcale to nie jest łatwe (chyba że ja mam coś innego w silniku) nie wiem kto pójdzie na to żeby się zamienić :/
Za przepływomierz dałem 320zł i zapewniali mnie że niczym nie różni się od oryginału (jak go zamówiłem to cały czas myślałem że jest to BOSCH, tak zapewniał mnie sprzedawca, przy odbiorze zaczął mi opowiadać, że ta firma produkuje przepływki dla Boscha :/) Wcześniej mogłem jeździć z odpięto przepływką i jedynie co to trochę kopcił na czarno a teraz jak próbuję bez to w INPIE pokazuję dawkę paliwa 1600 nonstop (a w lusterkach czarna chmura) czyli coś jednak daje odłączenie klem, komputer musiał się zrestartować. Ktoś wcześniej pisał żeby zaślepić EGR i jeździł tak jak jest, ale w ten sposób zlikwiduje tylko skutek a nie przyczynę i nie mam pewności czy coś niepokojącego będzie się działo w silniku dlatego wolałbym aby silnik normalnie chodził i dopiero wtedy wyłączyć EGR (jeśli zajdzie taka potrzeba)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 23 kwietnia 2011, 17:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
a czy przepływka jest w 100% oryginalna. miałem swojego czasu podobny problem wprawdzie w alfie romeo 147.w końcu po zakupie ori w ASO było wreszcie ok. Pierwszy był kupiony na allegro - nowy.

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 23 kwietnia 2011, 17:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: e90 i e46 320d lift
BARNABA napisał(a):
a czy przepływka jest w 100% oryginalna. miałem swojego czasu podobny problem wprawdzie w alfie romeo 147.w końcu po zakupie ori w ASO było wreszcie ok. Pierwszy był kupiony na allegro - nowy.

Nie jest oryginalna, jakiejś firmy QAP


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 23 kwietnia 2011, 17:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
no to jesteśmy w domu :)

pożycz od któregoś z chłopaków z forum ori sprawny .5 min roboty i się upewnij.

to samo się tyczy zresztą tłumików drgań do M57 a propo's

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 23 kwietnia 2011, 19:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Kolega się w porę obudził. Przeczytaj wątek od początku i powoli :rotfl:
BARNABA napisał(a):
a czy przepływka jest w 100% oryginalna.

impulso napisał(a):
w sklepie powiedzieli mi że ta firma produkuje przepływomierze dla BOSCHA, firma nazywa się QAP
impulso napisał(a):
Wyciągałem już kilka razy całą obudowę przepływomierza i wcale to nie jest łatwe (chyba że ja mam coś innego w silniku) nie wiem kto pójdzie na to żeby się zamienić :/

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL