BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 09:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Dyfer (szpera) - ile i jaki olej kupić ?
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 05:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
no i stało sie :hyhy: kupiłem wreszcie szperę o przełożeniu którego szukałem i za niezłą kaskę -500zł
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=197632457
zaraz po przywiezieniu rozkręciłem w celu zdiagnozowania wnętrzności ;)
Wszystko super czyściutkie i błyszczące zęby bez uszczerbień i zmatowień :P .
Jednak zimeringi powymieniam bo ten od wałka leje, a profilaktycznie wymienię wszystkie 3. Pozatym muszę oklupać rdzę z korpusu i pomalować bo nie lubię wkładać do auta nieestetycznie wyglądających części hehe
Pytanie do znawców tematu ile i jaki olej mam kupić???

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Ostatnio edytowano 7 czerwca 2008, 18:58 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 08:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
widzę że brak zainteresowania :] ,
Jednak juz znalazłem saf-xj 75w-140 i chyba wchodzi około 1,7 litra

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 08:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
SAF-XJ - 75W140 - do dyfr. ze szpera - można kupić w INCHAPE Motors w Warszawie ok 55zł 1litr. Broń Cie Panie Boże żebyś kupił inny. Co do jednej literki ma być TAKI!. Tak musisz kupić 2x1l.

Normalnie jest pakowany po 20litrów. :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 08:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
KotSylwester napisał(a):
Normalnie jest pakowany po 20litrów

zgadza się bo już obdzwoniłem kilka sklepów i nie chcą sprzedać na litry :( .
Natomiast saf-x jest dostępny za 75zł ale nie jestem pewny czy może być :niepewny: .

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 21:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Osobiście tylko oryginał bym zalał i tak się stanie jak szpera w końcu zagości w moim śmigiełku.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 21:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Powiem tak taki most mam założony osobiscie przeze mnie i jest troszke za długi[przełozenie]a olej wlalem orginał cena w serwisie bmw około 75 zł i wchodzi 1,9 wlewałem osobiscie :P

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 21:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
mcgiver napisał(a):
KotSylwester napisał(a):
Normalnie jest pakowany po 20litrów

zgadza się bo już obdzwoniłem kilka sklepów i nie chcą sprzedać na litry :( .
Natomiast saf-x jest dostępny za 75zł ale nie jestem pewny czy może być :niepewny: .



SAF-X tylko do dyfrów BEZ szpery.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 05:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
mcgiver, napisałem wyraźnie:
Cytuj:
SAF-XJ - 75W140 - do dyfr. ze szpera - można kupić w INCHAPE Motors w Warszawie ok 55zł 1litr. Broń Cie Panie Boże żebyś kupił inny. Co do jednej literki ma być TAKI!. Tak musisz kupić 2x1l.



DO SZPERY TYLKO SAF-XJ - 1litr 55zł w ASO, trzeba 2 litry


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 06:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
stones1, KotSylwester, spokojnie ;) mam już zamówiony dzisiaj będzie saf-xj po 70 za litr.
CHEMIK211, przy twoim silniku 3,5 jest skrzynia z całkowicie innymi przełożeniami niż u mnie , i ten most który kupiłem u mnie delikatnie skruci biegi zyskając na sprincie , i kosztem oczywiście prędkości, ale przecież nie codzień sie jeżdzi 220 a podobno nawet 240 idzie moja maszyna , więc nie potrzebuję takiej prędkości :D .
Umnie było 3,23 a teraz będzie 3,45

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 15:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Moje nie dopatrzenie ze masz 525 ,pinczer zastanawia sie nad wsadzeniem do swojej 535 3,91 teraz ma 3,64 jestem ciekaw co z tego wyniknie,jak jezdze jego bunia to juz lepiej sie zbiera jak moja ale przy 3,91 to moze byc to :super: :padam:

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2007, 05:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
no więc szpera odrestaurowana :) ; wyczyszczona rdza , pomalowany korpus i wszystkie detale , wymieniony zimering główny , wymienione śruby , a co do oleju to okazuje się, że ktoś kto mi miał go załatwić źle usłyszał przez telefon specyfikację :zdegustowany: i nie usłyszał ostatniej literki w specyfikacji, co powoduje że dalej jestem w dupie :zalamany: , więc jesli się mi nie powiedzie dzisiaj w BMW SIKORA to marnie widzę założenie szpery do niedzielnego zlotu.
A oto efekty 3 popołudni poświęconych na renowację;
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Ostatnio edytowano 19 czerwca 2007, 08:34 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2007, 08:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
olej saf-xj , jest bardziej niedostępny niż myślałem Landrower, Volwo nie posiadają ,na sklepach nie ma , na necie nie ma nawet w bmw Sikora nie mieli na miejscu tylko dopiero mieli dostać za kilka dni, a cena u nich 80 zł za litr. :kwasny: :(
Naszczęście znalazłem w serwisie :zdziwko: :zdziwko: Toyoty za .... 50 zł za litr :D .
Niestety szpera jeszcze nie założona, bo okazało się ,że rozstaw otworów na flanszy dyfra jest inny niż na półosiach :kwasny: .
Zostają mi teraz 2 opcje ;
- zakup półosi i piast na większy rozstaw ,co wiąże się z wydatkiem conajmniej 6-7 stów,
- przeróbka półosi tak aby z jednej strony był rozstaw pod dyfer ze szperą, a zdrugiej pod oryginalną piastę ,
Ten drugi sposób jest trochę niekonwencjonalny :niepewny: , ale nawet w sporcie zdaje egzamin ; Lupo mistrz polski na 1/4 mili ma tak przerobione półosie , które współpracują z 240 konnym silnikiem :zdziwko: :hyhy:.
Czy ktoś z forumowiczów już robił takie myki :hyhy: ???

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2007, 21:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
koszt polosi i piast to okolo 250zł za wszystko

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, 07:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
CHEMIK211 napisał(a):
koszt polosi i piast to okolo 250zł za wszystko

może jakieś szczeguły, będę wdzięczny za konkretne info i ewentualne namiary na takie tanie części :D

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, 08:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
tel.509-223-336 PIOTREK powiedz mu ze masz telefon od jarka z krakowa od bmw.Jak by ci dziwne ceny podawał to daj znac to do niego zadzwonie i mu powiem ze ma liczyc dobrze,ja od niego poloski kupowalem po 50zł,a szpere za 400zł,

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, 09:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
CHEMIK211, czy Ty też zmieniałeś na większy rozstaw czy co ??
Pytam bo boję się jeszcze innych komplikacji jeśli wymienię półosie i piasty to czy nie pojawią sie inne problemy natury technicznej z dopasowaniem dyfra.
Z tego co mierzyłem inne rozstawy( flansza wału , uchwyty dyfra ,itp ) wygląda że będzie to samo , jednak dyfer który mam w aucie jest już bardziej kanciaty niż ten ze szperą.
Według gościa który w serwisie szukał mi zimeringa do dyfra wychodzi na to że bmw z którego była wyciągnięta szpera , pochodzi z 89 roku , a moja beta jest 91rok , wiec zastanawiam się jaka jeszcze niespodzianka mnie spotka :kwasny: .

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, 15:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
U mnie wszystko pasowało,stego co sie dowiadywalem w tym temacie to wystarczy tylko półosie wymienic ,bo piasty podobno sa te same,chlop tak mial w 2.0 wymienil tylko poloski i wszystko pasowalo

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, 15:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
CHEMIK211 napisał(a):
piasty podobno sa te same,chlop tak mial w 2.0 wymienil tylko poloski i wszystko pasowalo

piasty mają taki sam rozstaw jak flansze dyfra

[ Dodano: 23 Październik 2007, 10:02 ]
a więc odnowie temat bo muszę wkońcu przygotowac auto pod szperę .
Więc tak mam jeszcze dylemat co do dopasowania tych półosi, mianowicie dyfer ze szperą z racji tego że jest z 535 ma wiekszy rozstaw śrub niż piasty w moim aucie , co za tym idzie musze kupić półosie z rozstawem śrub taki jak w dyfrze i co za tym idzie piasty z rozstawem pasującym do reszty.
Zastanawiam się czy łozyska w wachaczu też będą miały wyższy wymiar niż moje i jeśli tak to czy wogule gniazda łozysk nie będą większe i czy łozyska wejda do mojego wachacza.
Reasumując mam pytanie: czy wachacze były uniwersalne??tzn czy były takie same do mniejszych pojemności jak 2,5 i do wiekszych jak 3,5 i czy gniazda łozysk były takie same.
Pytanie jest skierowane raczej do ludzi znających temat i majacych do czynienia z przerubkami itd.
Po prostu muszę maxymalnie rozgryżć temat abym po wjechaniu na kanał i wyciągnięciu starego mostu nic mnie nie zaskoczyło i nie został z reka w nocniku.
Tak więc muszę mieć wszystkie części które potrzebuję .

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2007, 15:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
wahacze i łożyska we wszystkich pojemnosciach byly takie same.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2007, 16:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
stones1 napisał(a):
wahacze i łożyska we wszystkich pojemnosciach byly takie same.

czyli co różniły się tylko większym rozstawem śrób na flanszy???
No to by sie dobrze składało :D Jeszcze pozostaje w takim razie długośc półosi jaka ma być??
jęśli ktoś ma jeszcze jakies pojęcie o tym to piszcie bo muszę uzbierać maxymalną wiedze na temat potrzebnych części.

DALSZA CZĘŚC TEMATU TUTAJ

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL