BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 19:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 149 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46] Przesiadkna na BMW e46 - ale jaki ? i czy koniecznie ?
PostNapisane: 2 maja 2011, 18:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 38
Lokalizacja: Częstochowa
To ma byc samochodzik bardziej przyjazny dla rodziny ;) - wiec sedan ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Przesiadkna na BMW e46 - ale jaki ? i czy koniecznie ?
PostNapisane: 2 maja 2011, 18:41 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
dla dziewczynek?? heheh

mojababa to go niebawem zajezdzi, jeszcze dobrze stacyjka nie odbija przy zapalaniu a ona juz bieg ma wlaczony i auto sie toczy. popychacz sie tlucze al po co ma sie silnik zagrzać ,zagrzeje sie w trakcie heheh

czesto gesto mamochote jej wpie....c za to jak jezdzi....

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Przesiadkna na BMW e46 - ale jaki ? i czy koniecznie ?
PostNapisane: 2 maja 2011, 18:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 254
starscream napisał(a):
czesto gesto mamochote jej wpie....c za to jak jezdzi....


hahah jakbym siebie widzial... ostatnio jak popilem i moja ex kierowala to przezylem traume :wsciekly: a jaki olej lejesz ze popychacze sie odzywaja? U mnie cisza jak makiem zasial, lalem Castrol 0W40, teraz mam VALVOLINE MaxLife 10W40 za namowa znajomego, ale chyba zaleje fullsynthetic VALVOLINE'a.

_________________
Obrazek

Best Machine (on) Wheels!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Przesiadkna na BMW e46 - ale jaki ? i czy koniecznie ?
PostNapisane: 2 maja 2011, 19:57 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
mam valvalvoline 5w50

nie wiem na czym bylo wczesniej jezdzone

zalalem ten po zakupie auta z przebiegiem 110000 mil

tluklo sie juz w polowie isnpekcji

zmienilem teraz na to samo i zrobilem plukanke, tylko na zimnym stuknie potem czisza w ciagu dnia

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Przesiadkna na BMW e46 - ale jaki ? i czy koniecznie ?
PostNapisane: 2 maja 2011, 20:33 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 586
Lokalizacja: Pruszcz Gdanski
Moje BMW: Audi
Kod silnika: AVJ
Wiec powinienes sklonic sie w strone 320i M54B22 cena jest dobra jak na R6, no i spalanie nie za wielkie, i przedewszystkim dobry wybor - BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Przesiadkna na BMW e46 - ale jaki ? i czy koniecznie ?
PostNapisane: 2 maja 2011, 20:39 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15935
cruzier napisał(a):
Kupiłem go od wujka z przebiegiem ok 99 tyś km. Obecnie ma przejechane dokładnie 105 095 km. W między czasie zrobiłem kompletny rozrząd, filtry, oleje, środkowy wydech, nowy akumlator. W aucie doskwiera mi zwieszenie które będę musiał teraz zrobić,


Ile kosztowały naprawy przez te 6 tys km? Ile to % wartości auta? Będziesz robił komus prezent...

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Przesiadkna na BMW e46 - ale jaki ? i czy koniecznie ?
PostNapisane: 2 maja 2011, 22:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 38
Lokalizacja: Częstochowa
renoraines napisał(a):
cruzier napisał(a):
Kupiłem go od wujka z przebiegiem ok 99 tyś km. Obecnie ma przejechane dokładnie 105 095 km. W między czasie zrobiłem kompletny rozrząd, filtry, oleje, środkowy wydech, nowy akumlator. W aucie doskwiera mi zwieszenie które będę musiał teraz zrobić,


Ile kosztowały naprawy przez te 6 tys km? Ile to % wartości auta? Będziesz robił komus prezent...


Zapłaciłem za to chyba około 1040zł - o ile dobrze pamiętam - ale to musiałem zrobić. Teraz pora na zawieszenie ( z przodu coś mi przenosi stuki i z tyłu słychać ). Pewnie zawieszenie nie wyniesie mnie więcej jak 300 zł
Po porostu staram się dbać o samochód - nikomu prezentu robić nie zamierzam - robię to dla siebie póki co :) - lubię mieć wszystko dograne w miarę możliwości na maxa - taki już jestem :)

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Przesiadkna na BMW e46 - ale jaki ? i czy koniecznie ?
PostNapisane: 3 maja 2011, 00:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 366
Lokalizacja: ...::: PL :::...
Moje BMW: BMW 330d
Kod silnika: m57
tak bez obrazy, ale jak liczysz złotówki to BMW Cie zeżre. Pewnie ktoś zaraz napisze ze to bujda ale ja miałem kilka BMW w życiu, mimo iż były w miarę młode, bogate i zadbane to i tak w każdym przypadku ładowałem kilka tysięcy rocznie w naprawy/serwis/gadzety.

Jeszcze jedno. W e46 komfortu nie szukaj. Szukaj szybciej e39/e60.
A jak się uprzesz na e46 to kompromisem dla ciebie jest 320i 2.2/170ps. Tylko zastanów się czy chcesz jeżdzić na paliwie czy na lpg... Bo niczym nadzwyczajnym nie bedzie spalanie w mieście na poziomie 13l/100

_________________
"Cóż za smutna epoka, w której łatwiej jest rozbić atom niż zniszczyć przesąd, może dlatego. że idiota z dyplomem to taki sam idiota, jak przedtem – tylko z pretensjami."
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Przesiadkna na BMW e46 - ale jaki ? i czy koniecznie ?
PostNapisane: 3 maja 2011, 00:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
Jeśli liczysz kasę na paliwo, to zapomnij o benzynowym BMW, nie tędy droga,
w mieście to auto zje Ciebie na śniadanie, choć w trasie spali tyle co Twoja Vectra.
Tak to już jest, że za przyjemność trzeba płacić.
A prawdziwa przyjemność zaczyna się z silnikiem 6 cylindrowym,
kiedy przy każdym najzwyklejszym ruszaniu ze świateł, silnik zdaje się krzyczeć do Ciebie
- "mocniej dociśnij, mocniej!".
Kto nie przeżył, NIGDY tego nie zrozumie!
Dlatego, jeśli masz zmienić swoją Vectrę na 4 cylindrowe E46, to w mojej opinii szkoda kasy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Przesiadkna na BMW e46 - ale jaki ? i czy koniecznie ?
PostNapisane: 3 maja 2011, 00:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E87 120d+
Kod silnika: M47N2
Garaż: E46 320d Touring '03
popieram kolegę fileo ... tak dla przykładu ostatnio robiłem wahacze przód (L+P) po jak najniższych kosztach (regeneracja=wymiana samych sworzni) + przy okazji trzeba było wymienić takie gumowe połączenie na tylnej belce... koszt wszystkiego z robocizną 700pln i to po znajomości... 2 miesiące wcześniej koło pasowe + poduszki silnika i skrzyni biegów również cały serwis 1100 pln... i to są takie standardowe sprawy bez względu na rodzaj silnika.także rzucić się na BMW to nie problem - kwestia żeby później je utrzymać...
i kolego cruzier uważaj na komisy u zachodnich sąsiadów... większość to jest ten sam szrot po dzwonie wyklepany jak ta lala przez turka, a tamtejsze aso też są dobrze obeznane w temacie jakby tu orżnąć polaka - to takie doświadczenie kiedy szukałem z qmplem Mazdy 6 (to też jest dobra alternatywa dla BMW) na twoim miejscu wybrałbym się np do danii, luxemburgu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Przesiadkna na BMW e46 - ale jaki ? i czy koniecznie ?
PostNapisane: 3 maja 2011, 08:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 38
Lokalizacja: Częstochowa
Witam. Dziękuję za obiektywne wypowiedzi odnośnie ogólnej expoatacji samochodu. Cóż - uzasadnienie znajduje to, że często spotykam BMW, które jest zagazowane. Pisząc o silniku R6/2.2/170 KM - pewnie macie rację , że jest to taka równowaga. Tu jednak pojawia się problem akcyzy 18% - jak wcześniej napisano. Rozumiem, że na taki samochód trzeba mieć około 6.5 000 Euro. Sprawa trochę mi się skomplikowała - ale to dobrze bo daliście mi do myślenia. Kupić BMW może i prosto - jednak dla człowieka takiego jak ja, który się nie zna na samochodach to sprawa już trudniejsza - do tego utrzymanie będzie wyższe :) Muszę dokładnie poczytać o silnikach - 2.0/R4/143KM, 2.2/R6/170KM i tym 2.0 Dieslu 150 KM :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Przesiadkna na BMW e46 - ale jaki ? i czy koniecznie ?
PostNapisane: 3 maja 2011, 08:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Jak chcesz miec mozliwie tanie utrzymanie i zmiescic sie w 20 tys to ja bym szukal e36 328. Jak sporo jezdzisz to z gazownia (najlepiej samemu zalozyc lub kupic z dobra instalka). W 20 tys znajdziesz cos na prawde fajnego, z dobrym wypasem. Naprawy sa stosunkowo tanie, spalanie 2.8 w trasie przyzwoite, w miescie czy na krotkich odcinkach troche gorzej to wyglada, ale mocy Ci raczej nie zabraknie. Minusem jest starszy rocznik rocznik i wyglad, ktory nie jest tak swierzy jak w e46.

A jak chcesz wygodnie to zostaje e39, w tej kasie spokojnie znajdziesz dobre 528 ktore jest duuuzo wygodniejsze ale utrzymanie odczuwalnie drozsze niz ktorejkolwiek ze wspomianych trojek.

Auta z silnikiem 2.8 szukalbym w kraju ze wzgledow podatkowych.

Co do kwestii nadwozia to sedan o ile ma pojemny bagaznik, to jest on mało ustawny. W polaczeniu z nierozkladanymi fotelami ciezko przewiezc cokolwiek o nietypowych gabarytach. Kombi ma juz funkcjonalny bagaznik a w e39 wyglada na prawde ladnie z tylu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Przesiadkna na BMW e46 - ale jaki ? i czy koniecznie ?
PostNapisane: 3 maja 2011, 09:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 254
qbay napisał(a):
"...to takie doświadczenie kiedy szukałem z qmplem Mazdy 6 (to też jest dobra alternatywa dla BMW)..."

Dla BMW nie ma alternatywy :!: Ta marke albo sie kocha, albo sie szuka alternatywy (najpewniej tanszej w zakupie czy eksploatacji). Nie ma co sie oszukiwac - to nie sa tanie samochody (mowie o zadbanych egzemplarzach, a nie "okazjach" z Allegro).

Nie mieszajcie juz z E36, bo jesli kolega dysponuje kwota 5 tys Euro na sam samochod (w moim rozumieniu jest to kwota, za ktora kupi auto. Wszelkie oplaty, akcyzy, transport, wymiany pozakupowe, nie sa wliczone w ta kwote), spokojnie kupi 320d z 2000 roku. Oczywiscie jesli chodzi o zakup samochodu w gre wchodzi tylko prywatny sprzedawca. Nie ma tu znaczenia czy Niemcy czy Polska, komisy proponuje omijac szerokim lukiem, no chyba, ze wpadniemy sie posmiac co chca ludziom wcisnac.

Co do kwestii orzniecia przez niemieckie ASO czy niemcow to jest rowniez nie do konca prawda. Trzeba wykazac sie odrobina kultury i chociaz podstawowa znajomoscia niemieckiego (nie dotyczy turasow, z nimi nie ma nawet co rozmawiac) to mozna dowiedziec sie wszystkiego o danym egzemplarzu auta (sprawdzone). A nawet wytargowac pare stowek.

Kolego cruzier, jesli dysponujesz ograniczona gotowka (5tys EUR) powaznie przemysl 320d '00. wg mnie (porownujac z 318i M43TUB19, bo nie oszukujmy sie, za ta kase nie ma co sie porywac na modele po lifcie):

Zalety:
+wiecej KM
+lepszy przebieg momentu obrotowego
+mniejsze spalanie
+wieksza frajda z jazdy

Wady:
-brak CR
-drozsza eksploatacja
-ciezko kupic zadbany egzemplarz z autentycznym przebiegiem

To tyle jesli chodzi o kwote 5 tys EUR, bo jesli kolega moze wydac wiecej na samochod to juz inna bajka... ;)

_________________
Obrazek

Best Machine (on) Wheels!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Przesiadkna na BMW e46 - ale jaki ? i czy koniecznie ?
PostNapisane: 3 maja 2011, 10:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 38
Lokalizacja: Częstochowa
5 tyś. euro napisałem na dzisiejszą chwilę z dużym zapasem i ostrożnością. Jestem tego pewien, że za samochód będę mógł dać jeszcze ten 1-1.5 tyś więcej - ale jak pisałem - muszę mieć swój margines bezpieczeństwa bo zakup samego auta to nie wszystko. Co do E36 - jednak chciałbym coś świeższego rocznikowo. Zapytam jeszcze o kwestie blacharki - czy korozja doskwiera modelom e46 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Przesiadkna na BMW e46 - ale jaki ? i czy koniecznie ?
PostNapisane: 3 maja 2011, 10:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 226
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b22>b25
Korozja doskwiera przynajmniej u mnie tylko na spodzie maski.Posiadm silnik m54b22 i uwżam że to absolutne minimum w tej budzie.Spalanie różne,w mieście ok 12l.W trasie jak szybko jechałem to 9.5 - 10l.Ale można zejśc niżej jadąc 120km/h.Koszty utrzymni e46 a vectry b bez porównania...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Przesiadkna na BMW e46 - ale jaki ? i czy koniecznie ?
PostNapisane: 3 maja 2011, 11:27 
z tego co napisałeś wynika, że przez rok zrobiłeś 6 tys km, bardzo mało. Jak nie planujesz robić większych przebiegów to odpuść sobie diesla.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e46] Przesiadkna na BMW e46 - ale jaki ? i czy koniecznie ?
PostNapisane: 3 maja 2011, 11:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Popros rybika to ci podrzuci pare ofert w twoim zakresie cenowym i bedziesz wiedzial na co tak naprawde mozesz liczyc. Ja bym celowal w jakies 320i/325i, nie ma sie czego obawiac, w porownaniu do Vectry B to niebo a ziemia.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] Przesiadkna na BMW e46 - ale jaki ? i czy koniecznie ?
PostNapisane: 3 maja 2011, 11:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 586
Lokalizacja: Pruszcz Gdanski
Moje BMW: Audi
Kod silnika: AVJ
Jak sie boisz tej akcyzy, to e46 z M52B20, ostatnie edycje wychodzily bodajrze w 2001r, ma R6 i 150ps, po takiej vectrze to jak samolot he he, i w 5tys euro sie zamkniesz...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Przesiadkna na BMW e46 - ale jaki ? i czy koniecznie ?
PostNapisane: 3 maja 2011, 12:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: E 46 318i
Kod silnika: N42B20
Witam!!!
Posiadam bmw 318i touring z roku 2002 z silnikiem n42(143 KM)kupiłem go bezpośrednio od niemca z garażu,użytkuję go pół roku,auto sprawuje się bardzo dobrze jedyną rzeczą jaką wymieniłem był łącznik stabilizatora.Moi poprzednicy zachwalają silniki o dużych pojemnościach i najlepiej 500 KM,tylko do czego ich potrzebują,żeby parę razy przejechać się autostradą i przycisnąć,bo po normalnych drogach nie wykorzystasz tej mocy.Miałem w swoim życiu kilka bmw-ek,zaczynałem od e 21 pózniej e 30,e 36 teraz mam e 46 i mogę powiedzieć że są to bardzo dobre auta jeśli użytkujesz je z głową i dbasz o nie,a nie wkręcasz do odcinek,ruszasz z pod świateł z piskiem opon by za 100 m hamować z piskiem,a pózniej pisac na forum coś z samochodem się dzieje.
Moja rada taka,przejrzyj stronę mobile.pl lub autoscout24.pl i popatrz co można kupić.Po twoim wieku wnioskuję że bliżej Ci do rodziny niż kawalerstwa więc szukaj kombi,sam posiadam i w moim odczuciu jest to najładniejsza odmiana.O dieslu myśl jeśli twoje przebiegi roczne są duże i dzienne też,bo jeśli będziesz dojeżdżał do pracy 10 km to ten silnik nawet się nie zagrzeje,musisz tankować dobre paliwo i dbać bardziej o układ paliwowy.Pozdrawiam i życzę powodzenia w poszukiwaniach,nie zrażaj się i kupuj tylko BMW bo to najlepsze auta na świecie. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Przesiadkna na BMW e46 - ale jaki ? i czy koniecznie ?
PostNapisane: 3 maja 2011, 13:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Przy przebiegu 6 tyś rocznie to disel się zupełnie nie opłaca a zagazowany benzynowiec to się zwróci po bardzo długich latach :] Chodź mając BMW będziesz na pewno więcej jeździł :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 149 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL