BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 23:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] 1.8 is wymiana uszczelki pod obudową filtra oleju
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 22:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: 318is e36 coupe
Kod silnika: m44
Witam
Nastał ten czas kiedy muszę wymienić uszczelkę obudowy filtra oleju. Cieknie już dosyć mocno więc czas wreszcie to zrobić. Teraz mam pytanie czy jest to skomplikowana operacja?

Podobno trzema wywalić filtr powietrza żeby było więcej miejsca, alternator, wspornik alternatora. Czy wymienialiście tylko uszczelkę czy coś jeszcze?


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 1.8 is wymiana uszczelki pod obudową filtra oleju
PostNapisane: 15 kwietnia 2011, 00:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 22
Lokalizacja: Wawa-Oka
Moje BMW: e36
Kod silnika: M44B18
Witam,
wymieniałem te uszczelki i troszkę umiejętności potrzeba. To prawda, że trzeba wyjmować alternator wraz ze wspornikiem, ale obudowę filtra powietrza raczej nie. Bardziej będzie przeszkadzać kanał dolotu zimnego powietrza do filtra, umieszczony nad chłodnicą oraz wiatrak elektryczny (w moim przypadku). Przeszkadzała mi również rolka napinająca pasek wieloklinowy (brak dostępu do śruby wspornika alternatora). Nie zapomnij też odkręcić filtra żeby spłyną olej, zawsze troche mniej bałaganu. Poza tym nie było większych problemów. Jak masz odpowiednie uszczelki (dwa oringi<-główna przyczyna, oraz uszczelkę chyba papierową), klucze oraz trochę umiejętności to możesz się zabierać za wymianę, a za oszczędzone pieniądze kupić browara. :piwo:

Pozdrawiam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 1.8 is wymiana uszczelki pod obudową filtra oleju
PostNapisane: 15 kwietnia 2011, 01:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Kolega wyżej dobrze prawi ;)

U siebie w m43b18 tak samo mi ciekło spod tej obudowy filtra oleju. Głównie tak jak kolega właśnie pisze z tego oringa niż tej uszczelki ale profilaktycznie wymieniłem to i to żeby już do tego nie wracać. :ok:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30


nr6 i nr5

pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 1.8 is wymiana uszczelki pod obudową filtra oleju
PostNapisane: 15 kwietnia 2011, 08:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 760
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=65425
U siebie też wymieniałem o ring i papierową uszczelkę nie jest to tudna sprawa :)

_________________
Wiele serc, jedno bicie BMW na całe życie !

Moja skromna Galeria - viewtopic.php?f=6&t=65425


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 1.8 is wymiana uszczelki pod obudową filtra oleju
PostNapisane: 15 kwietnia 2011, 11:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 148
Moje BMW: E46 318i, F30 320i
Kod silnika: M43TU, N26
U mnie też ciekło. Wymień jak najszybciej - mi ciekło i w magistrali olejowej było sucho przy odpalaniu. Później remoncik miałem bo panewka obrócona...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 1.8 is wymiana uszczelki pod obudową filtra oleju
PostNapisane: 17 kwietnia 2011, 12:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: 318is e36 coupe
Kod silnika: m44
Dzieki Panowie bardzo:) Myślę, że po świętach to zrobię bo teraz mam u siebie w warsztacie spore terminy :)

A powiedzcie mi ile kosztują te uszczelki? Pewnie groszowe sprawy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 1.8 is wymiana uszczelki pod obudową filtra oleju
PostNapisane: 17 kwietnia 2011, 12:52 
uszczelka i 2 oringi w renomowanym sklepie max 20zł


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e36] 1.8 is wymiana uszczelki pod obudową filtra oleju
PostNapisane: 17 kwietnia 2011, 15:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 148
Moje BMW: E46 318i, F30 320i
Kod silnika: M43TU, N26
uszczelka, zaworek zwrotny (ważna część), oringi w ASO wrocław 37 zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 1.8 is wymiana uszczelki pod obudową filtra oleju
PostNapisane: 17 kwietnia 2011, 16:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: 318is e36 coupe
Kod silnika: m44
Aha no tak myślałem, że max 30,40 zł

Dzieki Panowie za pomoc :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 1.8 is wymiana uszczelki pod obudową filtra oleju
PostNapisane: 4 maja 2011, 20:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: 318is e36 coupe
Kod silnika: m44
Uszczelki wymienione

Postanowiłem sobie znacznie ułatwić sprawę oczyszczenia miejsca obudowy filtra oleju i zrobiłem sobie elegancki dostęp poprzez zdjęcie:

-Filtr powietrza wraz z jego obudową górną i dolną
-Górny wąż chłodnicy

Problemów tak jak pisaliście zbytnio nie miałem może jedynie zdjęcie alternatora ale to norma. Zamocowany jest na dwóch śrubach + tuleje, które dosyć mocno trzymają. Jeśli chodzi o stare uszczelki to dwa oringi podczas zdejmowania całkiem się przerwały co świadczy o tym, że był już w kiepskim stanie. Jeśli chodzi o papierową uszczelkę to specjanie nie zauważyłem zużycia jej, nie była przerwana aczkolwiek wymieniłem ją mając taką możliwość.

Muszę jeszcze tylko przetrzeć silnik bo jest cały czas zalany olejem gdyż robiłem to na ziemii i nie miałem możliwości dokładnego umycia. Mam nadzieje, że wszystko będzie w porządku.


P.S Gdyby ktoś wymieniał te uszczelki to proponuję po zdjęciu alternatora rozruszać tuleje bo schodzą bardzo ciężko a gdy się je rozrusza (Wkrecić srubę i uderzac z czuciem w śrube żeby nie popsuć gwintu) to później łatwiej alternator wrzucić na swoje miejsce bez szarpania się.


Kosz wymiany to 21zł 34gr w sklepie BMW + czas wykonania. Mi się trochę z tym zeszło bo chciałem mieć to dokładnie zrobione. Robilem to od 10:15 do 14:00. Ważne, ze parę groszy się zaoszczędziło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL