BMW
model radia: większość
model auta: większość
Opis połączeń.
styk Sygnał
1 głośnik LF+
2 głośnik RF+
3 głośnik LR+
4 telefon mute
5 zasilanie +12V
6 głośnik RR+
7 nie podłączone/K-Line
8 głośnik LF-
9 podtrzymanie +12V
10 kontrola głośności*
11 głośnik RF-
12 głośnik LR-
13 podświetlenie
14 głośnik RR-
15 masa
16 ster.ant. automat.
* w zależności od prędkości jazdy; niektóre modele BMW mają w złączu fabrycznym zwarte wszystkie masy głośnikowe co przy podłączaniu innego radia może spowodować jego uszkodzenie. W wielu nowszych na styku 7 jest sygnał cyfrowy do komunikacji z samochodem, jak jest nie podłączony to radio wyświetla -DISABLED- i nie gra.
BMW BE1801 BAVARIA PROFESSIONAL RDS
sterownik:
złącze A (wyjście audio/ wyjście - wejście szyna)
styk sygnał
1 nie podłączone
2 BUS+
3 masa AUDIO
4 AUDIO L-
5 AUDIO L+
6 nie podłączone
7 BUS-
8 masa BUS
9 AUDIO R-
10 AUDIO R+
amplituner:
- złącze audio/szyna (do sterownika)
styk sygnał
1 AUDIO L+
2 masa AUDIO
3 AUDIO R+
4 AUDIO L-
5 AUDIO R-
6 BUS+
7 BUS-
- złącze pilota:
styk sygnał
1 BUS+
2 +12V BATT wyjście
3 masa
4 podświetlenie wyjście
5 BUS-
6 masa
Opis ten zamieszczam aby dłubacze nie psuli już tych zestawów (podłaczają byle jak i byle co w dowolne złącza i taki piękny model potem idzie na śmieci).
BMW BUSSINESS RDS, BMW PROFESSIONAL RDS
Pioneer KE-92ZBM, Philips PH7850, Blaupunkt BP3838 (oddzielny wyświetlacz), Becker BE2451
złącze A - złącze zmieniacza (porównaj opis - zmieniacze OEM)
styk sygnał
1 DATA
2 RXEN
3 masa
4 masa
5 masa
6 CLK
7 RST
8 masa
9 audio R
10 audio L
Opis drugiej części kabla do zmieniacza w zmieniaczach OEM. Do tego modelu pasuje po drobnych przeróbkach popularny zmieniacz Pioneera CDX-M30 (wiem bo sam to sprawdziłem). Opis pasuje jeszcze do paru modeli z USA ale akurat w Europie to mało daje. Tylko modele bez magistrali K-Line
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... dolkab.htmtu masz full
